cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
moi, taas kaikki nyt uusi paineensäädin ,ei vaikutusta
ei lupaa ,ei kuplia ,mutta ei vaan paineet nouse ainakaan sitten viime starin tutkimisen jälkeen väitti paineet 4 :ksi
sulakkeet tarkistettu uudelleen.
viime viestissäni kuva starilta ja tiedot ?!
käsittämätön laite ei vika ilmoituksia
kaikki paitsi syöttöpumppu vaihdettu
ja kaksi suutinta , olivat toimivat korjaamon mukaan.
rahaa mennyt toista tonnia mutta mese ei ihahdakkaan ei edes lämpimänä
oli puhallin konehuoneessa pari tuntia mattojen alla ,
ennen käynnisty lämpimänä
nyt ei millään , kaikki alkoi kun otin paineanturin liittimen irti ja työnsin takaisin
onko ainoa vaihtoehto viedä jäälle ja odottaa kun jäät sulää???
ei lupaa ,ei kuplia ,mutta ei vaan paineet nouse ainakaan sitten viime starin tutkimisen jälkeen väitti paineet 4 :ksi
sulakkeet tarkistettu uudelleen.
viime viestissäni kuva starilta ja tiedot ?!
käsittämätön laite ei vika ilmoituksia
kaikki paitsi syöttöpumppu vaihdettu
ja kaksi suutinta , olivat toimivat korjaamon mukaan.
rahaa mennyt toista tonnia mutta mese ei ihahdakkaan ei edes lämpimänä
oli puhallin konehuoneessa pari tuntia mattojen alla ,
ennen käynnisty lämpimänä
nyt ei millään , kaikki alkoi kun otin paineanturin liittimen irti ja työnsin takaisin
onko ainoa vaihtoehto viedä jäälle ja odottaa kun jäät sulää???
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
vaiha se pumppu... tai korjaa vanha. se kuitenki falskaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
.
Moottorin ohjain alkaa aukomaan suuttimia vasta kun railpaine on ylittänyt 120bar.
Neljällä baarilla on turha starttia kiusata.
Joko paineensäätöventtiili, tai joku suutin vuotaa.
Tai järjestelmä imee jostain ilmaa.
Tai pumput ei kykene haluttuun paineeseen.
Tai painetta mittaava anturi mittaa väärin, silloin tosin pitäisi liitin irti lähtä.
Moottorin ohjain alkaa aukomaan suuttimia vasta kun railpaine on ylittänyt 120bar.
Neljällä baarilla on turha starttia kiusata.
Joko paineensäätöventtiili, tai joku suutin vuotaa.
Tai järjestelmä imee jostain ilmaa.
Tai pumput ei kykene haluttuun paineeseen.
Tai painetta mittaava anturi mittaa väärin, silloin tosin pitäisi liitin irti lähtä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
Mikäs oli syynä paineanturin johdon irtiotolle?epacdi kirjoitti:moi, taas kaikki nyt uusi paineensäädin ,ei vaikutusta
ei lupaa ,ei kuplia ,mutta ei vaan paineet nouse ainakaan sitten viime starin tutkimisen jälkeen väitti paineet 4 :ksi
sulakkeet tarkistettu uudelleen.
viime viestissäni kuva starilta ja tiedot ?!
käsittämätön laite ei vika ilmoituksia
kaikki paitsi syöttöpumppu vaihdettu
ja kaksi suutinta , olivat toimivat korjaamon mukaan.
rahaa mennyt toista tonnia mutta mese ei ihahdakkaan ei edes lämpimänä
oli puhallin konehuoneessa pari tuntia mattojen alla ,
ennen käynnisty lämpimänä
nyt ei millään , kaikki alkoi kun otin paineanturin liittimen irti ja työnsin takaisin
onko ainoa vaihtoehto viedä jäälle ja odottaa kun jäät sulää???
Johdot kunnossa, ECU kunnossa?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
kun ei käynnistynyt kylmänä otin sen irti käynnisty, liitin takaisin ja auto sammukssiin ,ei sen jälkeen ole käynnistynyt
star illa tyhjennettiin vikamuisti yritettiin startata , ei vikakoodeja paitsi ne mitä siinä "usko menee" viestissä näkyy
ei ecustakaan mitään ilmoitusta.
star illa tyhjennettiin vikamuisti yritettiin startata , ei vikakoodeja paitsi ne mitä siinä "usko menee" viestissä näkyy
ei ecustakaan mitään ilmoitusta.
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
...tai saanut pumppu sisäänsä roskia!Make_899 kirjoitti:Olisikohan pumppuremontin yhteydessä sattunut vaan niin, että polttoaineletku jäänyt mutkalle?
Siitähän se selviää, kun rail-putken paineen mittaa. Todennäköisesti se on se alle 10 baria -> pumppu sökö, ellei ole vuotavia suuttimia (tosin silloinkin luulis painetta tulevan vähän enemmän)
Viimeksi muokannut pjj53, To 14.02.2013 16:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa:
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
W208 230K Cabrio
R170 320
W447 Vito
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
Elikäs tämä on samaa juttua ?epacdi kirjoitti:kun ei käynnistynyt kylmänä otin sen irti käynnisty, liitin takaisin ja auto sammukssiin ,ei sen jälkeen ole käynnistynyt
star illa tyhjennettiin vikamuisti yritettiin startata , ei vikakoodeja paitsi ne mitä siinä "usko menee" viestissä näkyy
ei ecustakaan mitään ilmoitusta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 22#p885422" onclick="window.open(this.href);return false;
(Jostain syystä vaan eri ketjussa)
Paineen säädin, sen johdot,
Suutimet,
Siirto pumppu,
Suutimien johdot,
Ecun virran saanti(sulakeet "yjrele")
Polttoaineen suodati
Korkeapaine pumppu kunnossa
(helposti niissä remonteissa menee se pieni rinkula huonosti
Samoin suutin remonetissa ei aina kaikki mene ok)
Kaikki letkut oikeissa paikoissa,
Siirto pumppu ilmeisesti kunnossa *:rin kuvassa painetta siirtopaineen
verran(hitusen yli)
jos oletetaan että johdot/sähköt on ok
Niin joku näistä ei ole ok vaikka se olis jo tarkistettu ja todettu
Ehjäksi, suutimista rikki, korkeapaine pumppu rikki,
Paineen säädin rikki
Kannatta tarkistella vielä kertaaleen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
no nyt on tilanne muuttunut eli käynnistyy mutta sammuu saman tien ja epc visit... sammuttaa koneen, virrat päälle vika poissa.
käynnistys ja taas hörähtää ja epc.
ps. meni uuteen ketjuun ,vahingossa.
käynnistys ja taas hörähtää ja epc.
ps. meni uuteen ketjuun ,vahingossa.
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
moi taas nyt hyviä neuvoja pliis.
eilen käynnistyi !!
ajattelin katsoa tuleeko kp-pumpulta mitään otin sen kirkkaan(kellertävän) putken irti ja starttasin, niin kas kummaa
lähti käyntiin , putkesta suihkusi ainetta ja auto käy???
liitin kiinni edelleen käy .
toimi hienosti koko päivän käynnistyi laakista vaikka pakkasta
vähän -3
seuraavana aamuna -6 käynnistyi hienosti.mitä ei ole pakkasaamuna ikänä minulla tehnyt
päivällä kauppareisulle ei enää käynnisty , hörähtää ja sammuu ja epc ilmoitus
otin taas sen letkun irti ja taas sama juttu alkoi toimimaan
osaako kukaan sanoa mikä voisi mättää, on niin mystistä?
emännän mukaan sammui kun käänsi lämmönsäätimestä kuskinpuoleisen säätimen punaiselle???
käynnistyi kun kylmällä ja taas sammui kun käänsi lämpöä, syy vai seuraus vai sattuma??
eilen käynnistyi !!
ajattelin katsoa tuleeko kp-pumpulta mitään otin sen kirkkaan(kellertävän) putken irti ja starttasin, niin kas kummaa
lähti käyntiin , putkesta suihkusi ainetta ja auto käy???
liitin kiinni edelleen käy .
toimi hienosti koko päivän käynnistyi laakista vaikka pakkasta
vähän -3
seuraavana aamuna -6 käynnistyi hienosti.mitä ei ole pakkasaamuna ikänä minulla tehnyt
päivällä kauppareisulle ei enää käynnisty , hörähtää ja sammuu ja epc ilmoitus
otin taas sen letkun irti ja taas sama juttu alkoi toimimaan
osaako kukaan sanoa mikä voisi mättää, on niin mystistä?
emännän mukaan sammui kun käänsi lämmönsäätimestä kuskinpuoleisen säätimen punaiselle???
käynnistyi kun kylmällä ja taas sammui kun käänsi lämpöä, syy vai seuraus vai sattuma??
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
ookkos vaihtanu kampiakselin asento tunnistimen
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy
Eikö nyt kannataisi tehdä vikatesti starilla jollain foorumilaisella joka asuu sinua lähellä
Tuossa linkki mistä löytyy starit.
https://maps.google.fi/maps/ms?msid=215 ... ,47.592773" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa linkki mistä löytyy starit.
https://maps.google.fi/maps/ms?msid=215 ... ,47.592773" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: cdi lähes kaikki vaihdettu ei vaan käy, päivitys ongelma
no niin päivitys vika tarinaan:
auto siis yrittää lähteä eli hörähtää ja epc syttyy, kurkkaus konehuoneeseen siellä kulkee reilusti kuplia suodattimelta lähtevässä putkessa, suodattimeen päin?
ja siiirtopumpun ja kp pumpun välissä.
vaihdettu kaikki kirkkaat putket, suodatin ja tiiviste
uusia osia siirtopumppu, kp-pumppu(saksasta tilattu kunnostettu vaihdettu jo toinen pumppu molemmat samat tilanne), päineensäädin ja paineanturi. 2 kpl suutinta
kokeiltu laitettu letku suodattimelta lähtevään putkeen muovia lämmitetty ja lemmarilla varmistettu ja letku diesel pönttöön ,ei vaikutusta samat kuplat kulkee, jotain imee ilmaa mutta mistä. se kait sytyttää sen epc valon kun paine nousee liikaa eli ilma puristuu näin se kait oli.
vaihtamatta itse railtanko ,ei kai voi vuotaa mitenkään?
kaikki liitokset tarkistettu.
kp pumpulta lähtevä metalliputki rail tankoon , voiko valskata pumpun päästä kun irroitettu useasti?
ei enää muuta keksi.entäs star se ei osaa kertoa mistä vuotaa, ei varmaan?
ensin varmaan on saatava se kupliminen pois, ennen staria tai sitten sitä ei enää tarvita kun kai lähtee käymään kun ei enää ilmaa.
auto siis yrittää lähteä eli hörähtää ja epc syttyy, kurkkaus konehuoneeseen siellä kulkee reilusti kuplia suodattimelta lähtevässä putkessa, suodattimeen päin?
ja siiirtopumpun ja kp pumpun välissä.
vaihdettu kaikki kirkkaat putket, suodatin ja tiiviste
uusia osia siirtopumppu, kp-pumppu(saksasta tilattu kunnostettu vaihdettu jo toinen pumppu molemmat samat tilanne), päineensäädin ja paineanturi. 2 kpl suutinta
kokeiltu laitettu letku suodattimelta lähtevään putkeen muovia lämmitetty ja lemmarilla varmistettu ja letku diesel pönttöön ,ei vaikutusta samat kuplat kulkee, jotain imee ilmaa mutta mistä. se kait sytyttää sen epc valon kun paine nousee liikaa eli ilma puristuu näin se kait oli.
vaihtamatta itse railtanko ,ei kai voi vuotaa mitenkään?
kaikki liitokset tarkistettu.
kp pumpulta lähtevä metalliputki rail tankoon , voiko valskata pumpun päästä kun irroitettu useasti?
ei enää muuta keksi.entäs star se ei osaa kertoa mistä vuotaa, ei varmaan?
ensin varmaan on saatava se kupliminen pois, ennen staria tai sitten sitä ei enää tarvita kun kai lähtee käymään kun ei enää ilmaa.