Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Apua mersukuumeeseen (W202 Esprit ostettu)

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

Tervehdys foorumille. Olen melkein vuoden päivät seurannut foorumia, mutta nyt päätin vihdoin rekisteröityä. Ongelmani on sitkeä mersukuume, joka välillä helpottaa pariksi päiväksi ja kohta palaa takaisin. Päivittäin eksyn myös nettiautoon selailemaan Mersuja ja kadulla vastaantullessa ne kiinnittää aina huomioni.

Olen siis kuolannut lähinnä malleja W124, W210 ja W202. Tällä hetkellä ajan pienellä ja vähemmän pippurisella Skoda Felicialla, ja olen pelannut itseni melkoiseen pussiin purkamalla kaksi samanlaista osiksi. Autonvaihto ei siis ole kannattavaa ennen kuin kolmen auton osat ja tekniikka on ajettu loppuun. Yritän perustella itselleni autonvaihdon kannattavuutta sillä, että työni takia joudun toisinaan hinaamaan henkilöautoja tai traileria ja sehän ei pienellä Skodalla juurikaan onnistu. Kuitenkin olen myös moneen kertaan laskenut, että kyseiset hinaukset tulee halvemmaksi tehdä lainatulla/vuokratulla pakettiautolla verrattuna Mersun ylläpitoon. Ajan tällä hetkellä noin 22.000 kilometriä vuodessa, mutta osa on hieman turhaa ajoa johtuen Skodan alhaisesta bensankulutuksesta (reilu 6l /100km). Ajan mieluummin siis bensa-autolla, sillä en aina tiedä paljonko tulee ajoa enkä viitsisi maksaa siitä että auto seisoo. Muutenkin pyrin minimoimaan autoon menevät kulut, sillä käytän autoa viikottain yritystoimintani asioihin ja täten olen loppupeleissä itse maksumiehenä auton käytöstä. Siksi korkean kulutuksen omaavan auton hankinta ei ole järkevää, mutta aina ei järki ja tunteet kulje käsi kädessä.

Olen melko tietoinen Mersujen tyyppivioista ja ongelmista, sen verran ahkerasti olen foorumia selannut. Pääpiirteittäin se taitaa mennä niin, että W124:n suurimmat ongelmat liittyy alustanosiin ja kaasuttimeen/ruiskuun? Väyrysen ja 202:n ongelmat liittyy puolestaan ruostevikoihin ja sähköjärjestelmään?

Nyt haluaisin kuulla kauhutarinoita ja järkisyitä miksi en ostaisi Mersua :D Kuitenkin tunnen itseni sen verran hyvin, että tiedän ostavani Mersun ennemmin tai myöhemmin joten samalla voitte kertoa kokemuksia ja mielipiteitä mikä noista kolmesta mainitsemastani mallista olisi vähiten ongelmallinen. Käsittääkseni varaosat eivät ole Mersuun kovin kalliita? Onko liikennevakuutus/ajoneuvovero kuinka korkea ja paljonko niissä on eroa eri mallien välillä?

Niin ja en ole vaihtamassa autoa ihan välittömästi, sillä nykyisen itärautani katsastus on voimassa ensi vuoden tammikuuhun asti ja ajan vähintään siihen asti sillä. Mersunhankintaan voi mun tapauksessa käyttää vanhaa sanontaa "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty" :)
Viimeksi muokannut antti--91, To 06.06.2013 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ola94
Mersumies
Mersumies

Re: Apua mersukuumeeseen

Viesti Kirjoittaja ola94 »

Ainoa lääke kuumeeseen on ostaa Mersu. :) :)
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Hage
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Hage »

antti--91 kirjoitti: Olen melko tietoinen Mersujen tyyppivioista ja ongelmista, sen verran ahkerasti olen foorumia selannut. Pääpiirteittäin se taitaa mennä niin, että W124:n suurimmat ongelmat liittyy alustanosiin ja kaasuttimeen/ruiskuun? Väyrysen ja 202:n ongelmat liittyy puolestaan ruostevikoihin ja sähköjärjestelmään?

Nyt haluaisin kuulla kauhutarinoita ja järkisyitä miksi en ostaisi Mersua :D Kuitenkin tunnen itseni sen verran hyvin, että tiedän ostavani Mersun ennemmin tai myöhemmin joten samalla voitte kertoa kokemuksia ja mielipiteitä mikä noista kolmesta mainitsemastani mallista olisi vähiten ongelmallinen. Käsittääkseni varaosat eivät ole Mersuun kovin kalliita? Onko liikennevakuutus/ajoneuvovero kuinka korkea ja paljonko niissä on eroa eri mallien välillä?

Niin ja en ole vaihtamassa autoa ihan välittömästi, sillä nykyisen itärautani katsastus on voimassa ensi vuoden tammikuuhun asti ja ajan vähintään siihen asti sillä. Mersunhankintaan voi mun tapauksessa käyttää vanhaa sanontaa "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty" :)
Tervetuloa foorumille!
Täytyy lisätä tuohon w124:n ongelmiin vielä ainakin se ruoste joka ei tosin ole niin paha kuin w210:ssa ja w202:ssa, (ainakin) M104 koneen virranjakajan kannen hapettuminen, faceliftin koneiden johtosarjojen mädäntyminen ja jos mersua on muutenkin huonosti kohdeltu niin aika usein perämurikkakin menee vaihtoon. Ei tosin ole kalliita yleensä varsinkin jos lukoton perä pitäisi etsiä.

Luotettavin noista kolmesta mallista on w124 tietenkin :)
Koita etsiä 89-95 vuoden W124 diesel. Mersun dieselit on kestäviä ja kulutus ainakin pumpunsäädön jälkeen pitäisi olla maltillinen. 93-95 vuoden w124:t on paljon ruosteherkempiä kuin 85-92 mutta hyviä mersuja ne silti on :).
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
The Thing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja The Thing »

Hage kirjoitti:
antti--91 kirjoitti: Olen melko tietoinen Mersujen tyyppivioista ja ongelmista, sen verran ahkerasti olen foorumia selannut. Pääpiirteittäin se taitaa mennä niin, että W124:n suurimmat ongelmat liittyy alustanosiin ja kaasuttimeen/ruiskuun? Väyrysen ja 202:n ongelmat liittyy puolestaan ruostevikoihin ja sähköjärjestelmään?

Tervetuloa foorumille!
Täytyy lisätä tuohon w124:n ongelmiin vielä ainakin se ruoste joka ei tosin ole niin paha kuin w210:ssa ja w202:ssa, (ainakin) M104 koneen virranjakajan kannen hapettuminen, faceliftin koneiden johtosarjojen mädäntyminen ja jos mersua on muutenkin huonosti kohdeltu niin aika usein perämurikkakin menee vaihtoon. Ei tosin ole kalliita yleensä varsinkin jos lukoton perä pitäisi etsiä.

Luotettavin noista kolmesta mallista on w124 tietenkin :)
Koita etsiä 89-95 vuoden W124 diesel. Mersun dieselit on kestäviä ja kulutus ainakin pumpunsäädön jälkeen pitäisi olla maltillinen. 93-95 vuoden w124:t on paljon ruosteherkempiä kuin 85-92 mutta hyviä mersuja ne silti on :).
Ei W124:n tyyppivikoihin kuulu ruoste, toisin kuin W210:ssa. Itse en sanois että kuuluu edes W124 faceliftiin vaikka se ruostuukin helpommin kuin vanhemmat satalankut, mutta kun faceliftitkin alkaa olemaan kaikki kohta 20 vuotta vanhoja niin toki suomen tiet ruostuttaa autot jos ei ole ruostesuojattu.

Niin ja alkuperäselle kysyjälle sen verran että mulla oli muuten samat vaihtoehdot aikanaan mut itellä W210 tilalla oli W140. Valitsin kestävimmän vaihtoehdon eli W124 dieselin. Varaosien hinnat on tosi kohtuuhintasia ja niitä saa mistä vain jos tarvitsee. Toki vanhaan autoon kannattaa aina varata hieman korjausrahaa jos haluaa auton tiptop-kuntoon. Toki tosi hyviäkin on myynnissä, mutta ne kyllä maksaakin ja niistä sitä paitsi usein puuttuu mulle se pakollinen varuste, eli ilmastointi.
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jarskak »

W202 tai W203 220 CDi 2h pakettiautona. Dieselveron osuus on jotain 70 euroa, jolla ajaa siis bensa-autolla 30 kilometriä? Ei käynyt jutusta ilmi, että onko perhettä, mutta jos on niin ei sen C-sarjan mersun dieselvero ole henkilöautonakaan kuin 350 euroa, eli bensaa saa jotain 4 tankillista ~ 3000km.

Että jos 22000 vuodessa ajelee, niin en mä ainakaan edes harkitsis bensa-autoa.

200 tai 220 CDi koneen kulutus on maantieajossa jossain 4,5-5,5 välillä riippuen ajotavasta, voimaa on vetää melkein mitä hyvänsä (otteessa 1500kg jarrullista).
C-sarjan mersun ylläpitokulut on naurettavan pienet, ja dieselkoneeseen ei käytännössä tarvi tehdä muutakuin öljynvaihto ja huonolla tuurilla vaihdella muutaman euron arvoisia o-renkaita polttoaineputkistoihin (joka kolmas vuosi). Jos ennestään on 2 vara-autoa, niin olettasin että tuommoiset pikku huollot onnistuu itseltäkin.

Ruoste sensijaan voi olla ongelmallisempaa, kannattaa tarkkaan syynätä ennenkuin tekee ostopäätöksen, varsinkin W210 mallia.
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitos kaikille vastauksista. Tuo pakettiautoksi rekisteröity dieselmalli voisi olla tosiaan ihan hyvä vaihtoehto, kahden hengen taloudessa kun asun. Toisaalta siinä voi tuollainen Mersulle ominainen "ylellisyys" vähän karista kun takapenkit on purettu pois, mutta eipä tämän ikä- tai hintaluokan auton tarvitsekaan mikään edustusauto olla.

Kumpi on pitkällä tähtäimellä todennäköisesti murheellisempi tapaus, CDI-kone suutinremontteineen vai 220D Lucas-pumppuineen? Mikäli olen käsittänyt oikein niin kaikkein paras taitaisi kuitenkin olla 200D? Moottorin tehosta en ole erityisen kiinnostunut, mun kaltainen rauhallinen kuski on tähänkin asti pärjännyt hyvin Skodan 68 hevosvoimalla.

Täytyy tässä katsella ja harkita mitä tekisi, mutta varsinainen kiire autonvaihtoon ei ole.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

CDI suuttimien hinnat on tulleet alas ja ei niitä nyt jatkuvasti vaihdeta.Kumpi 220d vai cdi..ehdottomasti cdi.
Lucasin tai boschin pumpun vaihto on kuitenkin pari tonttua ja sillä laittelee cdi:tä todella paljon ja matka jatkuu paljon kun lucasin vaihdolla et pääse kovin pitkälle kun taas samaa vikaa.
200d taas vähän mopedi mutta hyvä vaihto ehto,pirteä ja pieniruokainen on 250d 20-vena ja jos voimaa lisää niin tästä turbo malli...kulutus vaan on selvästi enempi.
Itse kallistuisin suoraan cdi ja automaatilla ehdottomasti kun veto alue ei passaa mitenkään yksiin manuaalin kanssa ja sammahtaa ja saa huudattaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Paljonko 200D koneella oleva W124 kuluttaa yleensä dieseliä? Nettiautossa noita näyttäisi olevan sopuhintaan myynnissä, ja jotenkin pidän satalankun ulkonäöstä ja koosta enemmän kuin W202:n. Mulle on myös tässä kevättalven aikana tulossa sellainen purkuun, joten osia löytyisi omastatakaa. Eikä ne osat uutenakaan ole käsittääkseni kovin kalliita?
jarkkoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jarkkoma »

antti--91 kirjoitti:Paljonko 200D koneella oleva W124 kuluttaa yleensä dieseliä? Nettiautossa noita näyttäisi olevan sopuhintaan myynnissä, ja jotenkin pidän satalankun ulkonäöstä ja koosta enemmän kuin W202:n. Mulle on myös tässä kevättalven aikana tulossa sellainen purkuun, joten osia löytyisi omastatakaa. Eikä ne osat uutenakaan ole käsittääkseni kovin kalliita?

Ex w124 200D ajettu 860tkm vei jotain 6.5l mun ajotyylillä.
Ei ne sen kummemman hintasia ku muihinkaan merkkeihin.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Osat on kyllä halpoja ja voit katsoa kl-varaosat tai merteil mitä maksaa samat osat kuin veholla ja motonetistakin löytyy jotain mutta varauksella eli kaikki ei ole hyvää tavaraa.
Ebay.de on jeespaikka ja alvadi.ee.
200d lankusta niin eiköhän se lie jotain 4.5-5.5 litaa satkulla kulutus ja löytyyhän tästäkin mallista toi 250 monivena.
-93 ja uudemmat on kyllä aika ruoste pommeja ja vanhemmat kestävää pelleitään kun sai vielä käyttää liuotin pohjaisia maaleja,myrkkyjä.
Ruoste ja ruoste...dieselit on yleensä paljon ajettuja ja varmaan ruuvattujakin mutta kauheita kilsoja niillä vain ajetaan ja tollanen käytetty kone löytyy alle 200e varmasti...ja taas kulkee..vaihdelaatikko ..50e ,4-vaihteinen...halpaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Se skodillac on ilmeisesti iskussa nyt, mitäs se maksais suoralla kaupalla ?
Voisin ehkä antaa väliä ja saat w210 E420 V8 -96 mallin vaihdossa..... :wink:

.
Opel, "weird lieben autos"....
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

LopenUupunut kirjoitti:Se skodillac on ilmeisesti iskussa nyt, mitäs se maksais suoralla kaupalla ?

.
Väyrynen ei ole ensisijainen etsimäni vaihtoehto, vaikka sitäkin olen harkinnut. Puhumattakaan että V8-koneella... Eli no thanks. :)

Skoda ei ole ainakaan vielä myynnissä, sillä en ole vielä tehnyt päätöstä autonvaihdon suhteen, joten en tee mitään hätiköityä. Tai päätöshän on alitajuisesti jo tehty, mutta käytännön tasolla ei vielä :P
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

antti--91 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:Se skodillac on ilmeisesti iskussa nyt, mitäs se maksais suoralla kaupalla ?

.
Väyrynen ei ole ensisijainen etsimäni vaihtoehto, vaikka sitäkin olen harkinnut. Puhumattakaan että V8-koneella... Eli no thanks. :)

Skoda ei ole ainakaan vielä myynnissä, sillä en ole vielä tehnyt päätöstä autonvaihdon suhteen, joten en tee mitään hätiköityä. Tai päätöshän on alitajuisesti jo tehty, mutta käytännön tasolla ei vielä :P
Tässä sen taas näkee, olisit saanut kolme autoa yhdestä lennokin moottorilla varustetusta saippualaatikosta ja tupon rahaa...eikä kelpaa.

.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

LopenUupunut kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:

.

Tässä sen taas näkee, olisit saanut kolme autoa yhdestä lennokin moottorilla varustetusta saippualaatikosta ja tupon rahaa...eikä kelpaa.

.
Nyt on kyllä LU:lla ketun häntä kainalossa vai persvaossa. :D
Muutenkin jokainen tietää että bensa KREMATORIOTA on kaukaa kierrettävä ihan hengissä selviytymisenkin johdosta ettei tule elävältä poltetuksi. :D
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

atlas kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:

.

.
Nyt on kyllä LU:lla ketun häntä kainalossa vai persvaossa. :D
Muutenkin jokainen tietää että bensa KREMATORIOTA on kaukaa kierrettävä ihan hengissä selviytymisenkin johdosta ettei tule elävältä poltetuksi. :D

Hopeaketun vaossa.... :wink:
Mikäs bentseenikrematoriossa vikana ?...jos vertaa vaikka puolet laiskempaan 320cdi malliin niin kulutus sama ja kulku 2x. Lämpenee, kulkee on hiljainen....cdi rouskuttaa, kylmenee ja on kuin mopoauto kulultaan.

No foorumillahan 320cdi kuluttaa alle neljä (lastutettuna 420hv/1700nm vain 2L) sadalle, kulkee kuin hujabusa ja käy kuin brius tyhjäkäynnillä.... :silent:

.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Ei se olekaan älytön kulutus tehoonsa ja kokonsa nähden mutta monet vaan karsastavat sitä silti kun ensimmäiseksi tulee mieleen kulutus.
Se on vaan kuka mitenkin laskee ja mietti käyttö ja remontti kulut suhteessa mitä saa ja arvostaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
pake1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja pake1 »

Suosittelen mersua! :D

Itsellä E200D W124 vm.93, kulutus 5-7l satasella, ei vikoja ole :) Ajettu 860tkm ja hyvin soi eikä ruostetta ole paljoa :)

Hyvin tolla vielä puksuttaa menemään, Mersun diesel kestää ja kestää ;)

Mersua ostoon vaan, et tule katumaan :)
Nykyinen W210 E300D
(ex)W201 190D 2.0
(ex) W202 C200D
(ex) W124 E200D
(ex) W210 E290 TDT
(ex) W210 E220D
(ex) Volvo 850 T5
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

EDIT: Ei mitään
hapero79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja hapero79 »

Itse ajelin aikoinani skoda felicia 1,9d:llä. hyvin pelasi, lämmin, edullinen ylläpitää, ok ajaa jne. Muutaman mutkan kautta ajelen nykyisin mersulla... Eteenpäin menee tämäkin ja jos järjellä pitäisi ajatella niin kylläpä se skoda olisi ajanut samat asiat mitä tämä nykyinenkin kosla. Eli eipä näissä auton vaihdoissa ole yleisesti ottaen mitään tekemistä järjen kanssa..
S212 250cdi A
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

hapero79 kirjoitti:Itse ajelin aikoinani skoda felicia 1,9d:llä. hyvin pelasi, lämmin, edullinen ylläpitää, ok ajaa jne. Muutaman mutkan kautta ajelen nykyisin mersulla... Eteenpäin menee tämäkin ja jos järjellä pitäisi ajatella niin kylläpä se skoda olisi ajanut samat asiat mitä tämä nykyinenkin kosla. Eli eipä näissä auton vaihdoissa ole yleisesti ottaen mitään tekemistä järjen kanssa..
Totta, autoiluhan ei ole koskaan ilmaista mutta lähemmäksi sitä pääsee Skodalla, varsinkin jos samanlaisia on purettuna osiksi. Mutta ongelma on siinä, että Skoda on autona vähän samanlainen kuin minä henkilönä. Taloudellinen ja käytännönläheinen, mutta ei sytytä :D

Tuo viesti, jonka lähetin päivällä ja poistin hetken kuluttua, piti sisällään linkin Skodan myynti-ilmoitukseen. Nimimerkki LopenUupunut kyseli muutama päivä sitten Skodan hintaa, joten päätin linkittää ilmoituksen tähän ketjuun. Mutta ilmoitus ei montaa minuuttia ollut nettiautossa, kun katuma iski päälle ja poistin sen.

Saa nähdä mihin suuntaan tilanne kehittyy. Järjen ja tunteiden vastakkainasettelu jatkukoon toistaiseksi.
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Nyt järki ja tunne taistelle vastakkain mutta kun mersun ostat niin siinä yhdistyy järki ja tunne :lol:
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Jos kriteereinä on halpa, halvempi ja halvin niin eikö kannata jättää se autonvaihto väliin?
Ostat tonnin lintan jostaki ja korjaat sitä sitten purkuautosta revityillä valmiiks loppuunajetuilla osilla niin pysy siinä skodassa ku se ainakin näyttää toimivan.
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Autokuume se ei vain jätä rauhaan, olen huomenna nimittäin menossa katsomaan erästä W124:sta. Kyseessä on tällainen yksilö: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/200/5442139" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuvien perusteella auto näyttää kohtuullisen siistiltä ja katsastuskin on suoritettu hiljattain. Mietin vain tuota kilometrimäärää ja sen myötä tulevia vikoja. Esimerkiksi jakoketjun vaihtoväli askarruttaa, sillä olen kuullut kaikkea mahdollista 100tkm ja miljoonan kilometrin väliltä :) Mitä tuollaiseen koneeseen maksaa jakoketjun vaihto, jos sen joutuu tekemään joskus? Entä kuinka kalliiksi kansiremontti tulee jos sen joutuu joskus tekemään?

Myös tuo satalankun monimutkainen taka-akseli mietityttää. Jos puslissa tai nivelissä on väljää, huomautetaanko siitä katsastuksessa, vai huomaako sen väljyyden ainoastaan maantieajossa?
Jani426
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Siistin näköinen yksilö. Jakoketju on näissä vanhemmissa kaksirivinen, ja kestää kyllä. Vaihtaa kannattaa 500tkm. välein venymisen takia.
Taka-akselin rakenne ihan sama w201 , w124 , w202 ja w210 eli jos mersun meinaat hankkia, niin ei oo väliä mallilla taka nivelien suhteen. Nivelet / tukivaret on halpoja. Ei muuta kun kaupoille. :D
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jani426 kirjoitti:Siistin näköinen yksilö. Jakoketju on näissä vanhemmissa kaksirivinen, ja kestää kyllä. Vaihtaa kannattaa 500tkm. välein venymisen takia.
Taka-akselin rakenne ihan sama w201 , w124 , w202 ja w210 eli jos mersun meinaat hankkia, niin ei oo väliä mallilla taka nivelien suhteen. Nivelet / tukivaret on halpoja. Ei muuta kun kaupoille. :D
Eikös se ketju ala ääntämään venyneenä? Kysyin myyjältä ketjusta, ja hän sanoi että se ilmoittaa vaihtotarpeesta rallattamalla, mutta kyseisen auton jakopäästä ei kuulu mitään ylimääräistä. No, huomennahan se sitten selviää.

Ja tosiaan olen itsekin huomannut, että nuo alustanosat ovat aika halpoja. Eiköhän sen taka-akselinkin kanssa pärjää, kun kuitenkin on jonkin verran kokemusta erilaisten autojen purkamisesta ja korjaamisesta.

Huomista odotellessa :)
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Sen ketjun kyllä vaihtaisin.Heti muuten huomaat eron jonka tuntee kun se on venynyt silti ja mulla on vaihdettu molempiin kaksiriviset ja auto muuttui selvästi terävämmäksi.
Kaksi rivisiäkin on mennyt poikki ja välttämättä ei äännä ollenkaan tai sen äänen ja katkeamisen ero on 1sekunti.
Ei se ole kallis ketju ja nopea vaihtaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä E-mallin 124 ruostuu ihan samalla lailla mitä väyrynen ja w202.
S124 300TE
W124 300D
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tällä hetkellä ajan pienellä ja vähemmän pippurisella Skoda Felicialla, ja olen pelannut itseni melkoiseen pussiin purkamalla kaksi samanlaista osiksi. Autonvaihto ei siis ole kannattavaa ennen kuin kolmen auton osat ja tekniikka on ajettu loppuun.
Eli ei koskaan 8) Itse ajelen diesel-Felicialla, siitä ei kulut pienene.
Tosin pihassa on myös 123, 124 ja 210. Siihen ne jäivät tänäkin aamuna kun höräytin Skodan käyntiin ja lähdin 55 km työmatkalle.

Mielestäni 124-korisista dieseleistä parhaita kokonaisuuksia ovat 250D ja 300D manuaalivaihteisina. (muuten automaatti, mutta kulutus suurempi)
Niissä on aina 5 vaihdetta toisin kuin 200D:ssä jossa on 4 paitsi E-mallin (93-) myötä 5.
Kulutus on eritoten 250:ssa pienimmillään ja sellainen jaksaa mennä paremmin kuin 200.
wiimax.fi
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

dealer kirjoitti:
Tällä hetkellä ajan pienellä ja vähemmän pippurisella Skoda Felicialla, ja olen pelannut itseni melkoiseen pussiin purkamalla kaksi samanlaista osiksi. Autonvaihto ei siis ole kannattavaa ennen kuin kolmen auton osat ja tekniikka on ajettu loppuun.
Eli ei koskaan 8) Itse ajelen diesel-Felicialla, siitä ei kulut pienene.
Tosin pihassa on myös 123, 124 ja 210. Siihen ne jäivät tänäkin aamuna kun höräytin Skodan käyntiin ja lähdin 55 km työmatkalle.

Mielestäni 124-korisista dieseleistä parhaita kokonaisuuksia ovat 250D ja 300D manuaalivaihteisina. (muuten automaatti, mutta kulutus suurempi)
Niissä on aina 5 vaihdetta toisin kuin 200D:ssä jossa on 4 paitsi E-mallin (93-) myötä 5.
Kulutus on eritoten 250:ssa pienimmillään ja sellainen jaksaa mennä paremmin kuin 200.
Jep, Skodasta ei ole pahaa sanottavaa minullakaan. Mutta tajusin, että jos edes kerran haluaa omistaa Mersun, se kannattaa tehdä nyt kun 124:t eivät ole vielä mitään ihan museoikäisiä. Jos 10 vuoden kuluttua haluaisin noin 20 vuotta vanhan Mersun, vaihtoehtoina olisi Väyrynen ja W211 joiden kanssa tuskin pääsee läheskään niin helpolla kuin 124:n kanssa. Tämä siis opittu ahkeralla foorumin lukemisella :P
atlas kirjoitti:Sen ketjun kyllä vaihtaisin.Heti muuten huomaat eron jonka tuntee kun se on venynyt silti ja mulla on vaihdettu molempiin kaksiriviset ja auto muuttui selvästi terävämmäksi.
Kaksi rivisiäkin on mennyt poikki ja välttämättä ei äännä ollenkaan tai sen äänen ja katkeamisen ero on 1sekunti.
Ei se ole kallis ketju ja nopea vaihtaa.
Eli jakoketjun vaihto pitäisi onnistua tee-se-itse mieheltä? En ole koskaan vaihtanut jakoketjua autoon, joten luultavasti kyllä ulkoistan sen vaihdon sitten jos/kun se on ajankohtaista. Mitä korjaamot yleensä laskuttaa tuollaisesta toimenpiteestä?
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, ja onhan 124 toki erilainen auto ajella kuin pikku-skoda.
Jakoketjun vaihto on noin tunnin työ.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin