Olen siis kuolannut lähinnä malleja W124, W210 ja W202. Tällä hetkellä ajan pienellä ja vähemmän pippurisella Skoda Felicialla, ja olen pelannut itseni melkoiseen pussiin purkamalla kaksi samanlaista osiksi. Autonvaihto ei siis ole kannattavaa ennen kuin kolmen auton osat ja tekniikka on ajettu loppuun. Yritän perustella itselleni autonvaihdon kannattavuutta sillä, että työni takia joudun toisinaan hinaamaan henkilöautoja tai traileria ja sehän ei pienellä Skodalla juurikaan onnistu. Kuitenkin olen myös moneen kertaan laskenut, että kyseiset hinaukset tulee halvemmaksi tehdä lainatulla/vuokratulla pakettiautolla verrattuna Mersun ylläpitoon. Ajan tällä hetkellä noin 22.000 kilometriä vuodessa, mutta osa on hieman turhaa ajoa johtuen Skodan alhaisesta bensankulutuksesta (reilu 6l /100km). Ajan mieluummin siis bensa-autolla, sillä en aina tiedä paljonko tulee ajoa enkä viitsisi maksaa siitä että auto seisoo. Muutenkin pyrin minimoimaan autoon menevät kulut, sillä käytän autoa viikottain yritystoimintani asioihin ja täten olen loppupeleissä itse maksumiehenä auton käytöstä. Siksi korkean kulutuksen omaavan auton hankinta ei ole järkevää, mutta aina ei järki ja tunteet kulje käsi kädessä.
Olen melko tietoinen Mersujen tyyppivioista ja ongelmista, sen verran ahkerasti olen foorumia selannut. Pääpiirteittäin se taitaa mennä niin, että W124:n suurimmat ongelmat liittyy alustanosiin ja kaasuttimeen/ruiskuun? Väyrysen ja 202:n ongelmat liittyy puolestaan ruostevikoihin ja sähköjärjestelmään?
Nyt haluaisin kuulla kauhutarinoita ja järkisyitä miksi en ostaisi Mersua

Niin ja en ole vaihtamassa autoa ihan välittömästi, sillä nykyisen itärautani katsastus on voimassa ensi vuoden tammikuuhun asti ja ajan vähintään siihen asti sillä. Mersunhankintaan voi mun tapauksessa käyttää vanhaa sanontaa "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty"