Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jycke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:54

Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja Jycke »

Terve. Olen hieman leikkinyt ajatuksella asentaa Weistecin remmiahtimen autooni. Olen hieman yrittänyt saada lakeista sun muista selvää mutta joka sivustolla näyttäisi olevan eri tiedot. Eli, tämän hetkinen auton teho on 525 hv. Ahtimella teho nousisi 769 hevosvoimaan, eli prosentuaalinen muutos olisi 46 %. Onko tällainen säätö Suomen lakisäännöksen mukaan lain mukainen olettaen että kaikilla osilla on TÜV hyväksyntä? Kaikki "ei suomen olosuhteisiin tarvitse lisää jne" ei oteta huomioon :P
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

moikka. suosittelen muuttoa ruotsin puolelle. :D ...täällä tämä harrastelu tyssää lakipykäliin tehojen nousun suhteen,vaikka katsurit tietävät "kombinaation" kestävyyden. nooh ei kait mahdoton ole..vähän paperisotaa ja VTT,n päästölappu.. kait se muutoskatsastuksesta menee läpi. viisaammat pelotelkoot enemmän. :lol:
Avatar
Jycke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:54

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja Jycke »

AP-race/lake kirjoitti:moikka. suosittelen muuttoa ruotsin puolelle. :D ...täällä tämä harrastelu tyssää lakipykäliin tehojen nousun suhteen,vaikka katsurit tietävät "kombinaation" kestävyyden. nooh ei kait mahdoton ole..vähän paperisotaa ja VTT,n päästölappu.. kait se muutoskatsastuksesta menee läpi. viisaammat pelotelkoot enemmän. :lol:
Kiitos infosta :) Ja oon kyllä harkinnut muuttoa ruotsin puolelle muutenkin :P kieli jo hallussa ja autot halvempia.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja tomant »

Noin suuri tehonlisäys ei ole mahdollista ilman Trafin poikkeuslupaa, jonka saaminen on kyseenalaista. Jos teho nousee lukemaan 769 hv, joka on noin 565 kW, pitää auton omamassan olla Suomessa vähintään 565 kW x 7 kg/kW = 3955 kg. Vastaavan lainen tehorajoitus on myös Ruotsissa viritetyille autoille. Tuo alkuperäinen teho 525 hv on noin 386 kW, joka sekin edellyttäisi omamassaksi 386 x 7 = 2702 kg, mutta tyyppikatsastuksessa hyväksytään pienempi omamassa, kuin muutetuissa autoissa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Jycke kirjoitti:
AP-race/lake kirjoitti:moikka. suosittelen muuttoa ruotsin puolelle. :D ...täällä tämä harrastelu tyssää lakipykäliin tehojen nousun suhteen,vaikka katsurit tietävät "kombinaation" kestävyyden. nooh ei kait mahdoton ole..vähän paperisotaa ja VTT,n päästölappu.. kait se muutoskatsastuksesta menee läpi. viisaammat pelotelkoot enemmän. :lol:
Kiitos infosta :) Ja oon kyllä harkinnut muuttoa ruotsin puolelle muutenkin :P kieli jo hallussa ja autot halvempia.
jep jep. itsekkin miettinyt samaa.mutta samallainen homma olisi minullakin.. helpottas, jos joku olisi w210 55,sen jälkikäteen "remmittänyt" :? (laillisesti) ja suomessa!!!! t. AP :wave:
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

tomant kirjoitti:Noin suuri tehonlisäys ei ole mahdollista ilman Trafin poikkeuslupaa, jonka saaminen on kyseenalaista. Jos teho nousee lukemaan 769 hv, joka on noin 565 kW, pitää auton omamassan olla Suomessa vähintään 565 kW x 7 kg/kW = 3955 kg. Vastaavan lainen tehorajoitus on myös Ruotsissa viritetyille autoille. Tuo alkuperäinen teho 525 hv on noin 386 kW, joka sekin edellyttäisi omamassaksi 386 x 7 = 2702 kg, mutta tyyppikatsastuksessa hyväksytään pienempi omamassa, kuin muutetuissa autoissa.

tomant
"tomant",tää on sitten huumoria... ruotsissa kun sepät osaa kanta-auto säädöksen paremmin tulkita kun me täällä. syynä huokeempi AUTOVERO!!! :mrgreen: sorry "Jycke" OT. :oops:
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja aziz »

Mutta kai se remmin asentaminen silti laillista on? Tarviiko katsastusta varten ottaa kaikki tehot koneesta? Eikö voisi ajaa dynolapun, missä tehot on lakipykälien rajoissa. Muutoskatsastuksen jälkeen penkittää sitten ne "ratatehot" käyttöön.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja tomant »

AP-race/lake kirjoitti:..."tomant",tää on sitten huumoria... ruotsissa kun sepät osaa kanta-auto säädöksen paremmin tulkita kun me täällä. syynä huokeempi AUTOVERO!!!...
Totta, siellä ja esim. Englannissa on auton rakentaminen järkevämmin ratkaistu kuin meillä. Halusin vain sanoa, että sielläkin on tehorajoituksia, vaikka auto on "amatörbyggd". Ja saahan Ruotsista tuotua käytetyn auton tänne vielä kohtuuhintaan, vaikka kruunu onkin pirun kallis juuri nyt.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

aziz kirjoitti:Mutta kai se remmin asentaminen silti laillista on? Tarviiko katsastusta varten ottaa kaikki tehot koneesta? Eikö voisi ajaa dynolapun, missä tehot on lakipykälien rajoissa. Muutoskatsastuksen jälkeen penkittää sitten ne "ratatehot" käyttöön.
niin. kyllä remmin nopeesti kiinni saa. mutta hommaa helpottas jos ko autoa olisi tyypitetty suomen-niemellä... en itse viittis rojua välikannen päälle kasata ja maksaa VVT,päästölapusta,meni läpi tai sitten ei. :D ennakkotapaukset helpottas rakentamista.orginal ahdin vehkeet ja niiden muutokset asia erikseen. :thumbup: (ei herneitä nenään) :lol:
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja aziz »

Jonkun on aina oltava ensimmäinen.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Jycke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:54

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja Jycke »

aziz kirjoitti:Jonkun on aina oltava ensimmäinen.
Joo mutta ottaen huomioon että lysti maksaa 15k niin en haluaisi olla se eka :P Kiitos kaikille hyvistä vastauksista. Jää näillä näkymin väliin :(
Avatar
Jycke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:54

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja Jycke »

tomant kirjoitti:Noin suuri tehonlisäys ei ole mahdollista ilman Trafin poikkeuslupaa, jonka saaminen on kyseenalaista. Jos teho nousee lukemaan 769 hv, joka on noin 565 kW, pitää auton omamassan olla Suomessa vähintään 565 kW x 7 kg/kW = 3955 kg. Vastaavan lainen tehorajoitus on myös Ruotsissa viritetyille autoille. Tuo alkuperäinen teho 525 hv on noin 386 kW, joka sekin edellyttäisi omamassaksi 386 x 7 = 2702 kg, mutta tyyppikatsastuksessa hyväksytään pienempi omamassa, kuin muutetuissa autoissa.

tomant
Noniin, eiku jonneki puotiin laittamaan täydet panssarit ja luodinkestävät lasit :P Maailman turvallisin c-luokka..ja varmaan surkein C-luokka radalla
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja aziz »

Eikös toi sun varkku ole aika levoton sielu jo noilla nykyisilläkin hepoilla, että tuskin ainakaan rata-ajoon lisäpotkua kipeästi kaipaa. Mailin kihautukset onkin toinen juttu.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Jycke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:54

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja Jycke »

aziz kirjoitti:Eikös toi sun varkku ole aika levoton sielu jo noilla nykyisilläkin hepoilla, että tuskin ainakaan rata-ajoon lisäpotkua kipeästi kaipaa. Mailin kihautukset onkin toinen juttu.
Juu eihän se rata-ajossa paljoo auta, se on selvä, mutta just kiihdytysajoissa (esim lentokenttätapahtumat) ym niin olis ihan hauska olla vähän lisäpotkua vielä
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja aziz »

Jycke kirjoitti:
aziz kirjoitti:Eikös toi sun varkku ole aika levoton sielu jo noilla nykyisilläkin hepoilla, että tuskin ainakaan rata-ajoon lisäpotkua kipeästi kaipaa. Mailin kihautukset onkin toinen juttu.
Juu eihän se rata-ajossa paljoo auta, se on selvä, mutta just kiihdytysajoissa (esim lentokenttätapahtumat) ym niin olis ihan hauska olla vähän lisäpotkua vielä
Paa se remmi kiinni ja oot ihan hissukseen. :)
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Jycke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:54

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja Jycke »

aziz kirjoitti:
Jycke kirjoitti:
aziz kirjoitti:Eikös toi sun varkku ole aika levoton sielu jo noilla nykyisilläkin hepoilla, että tuskin ainakaan rata-ajoon lisäpotkua kipeästi kaipaa. Mailin kihautukset onkin toinen juttu.
Juu eihän se rata-ajossa paljoo auta, se on selvä, mutta just kiihdytysajoissa (esim lentokenttätapahtumat) ym niin olis ihan hauska olla vähän lisäpotkua vielä
Paa se remmi kiinni ja oot ihan hissukseen. :)
Mjoo.. :) Ei varmaan ilmene katsastuksessa...
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja tomant »

Lentokenttä on suljettu alue eikä auton tarvitse olla katsastuskunnossa. Sinne tulee paljon autoja trailerin päällä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Jycke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 18.11.2008 10:54

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille

Viesti Kirjoittaja Jycke »

tomant kirjoitti:Lentokenttä on suljettu alue eikä auton tarvitse olla katsastuskunnossa. Sinne tulee paljon autoja trailerin päällä.

tomant
Joo se on ihan tota mutta kun tää on mun päivittäinen käyttöauto.
Vastaa Viestiin