
Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Terve. Olen hieman leikkinyt ajatuksella asentaa Weistecin remmiahtimen autooni. Olen hieman yrittänyt saada lakeista sun muista selvää mutta joka sivustolla näyttäisi olevan eri tiedot. Eli, tämän hetkinen auton teho on 525 hv. Ahtimella teho nousisi 769 hevosvoimaan, eli prosentuaalinen muutos olisi 46 %. Onko tällainen säätö Suomen lakisäännöksen mukaan lain mukainen olettaen että kaikilla osilla on TÜV hyväksyntä? Kaikki "ei suomen olosuhteisiin tarvitse lisää jne" ei oteta huomioon 

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
moikka. suosittelen muuttoa ruotsin puolelle.
...täällä tämä harrastelu tyssää lakipykäliin tehojen nousun suhteen,vaikka katsurit tietävät "kombinaation" kestävyyden. nooh ei kait mahdoton ole..vähän paperisotaa ja VTT,n päästölappu.. kait se muutoskatsastuksesta menee läpi. viisaammat pelotelkoot enemmän. 


Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Kiitos infostaAP-race/lake kirjoitti:moikka. suosittelen muuttoa ruotsin puolelle....täällä tämä harrastelu tyssää lakipykäliin tehojen nousun suhteen,vaikka katsurit tietävät "kombinaation" kestävyyden. nooh ei kait mahdoton ole..vähän paperisotaa ja VTT,n päästölappu.. kait se muutoskatsastuksesta menee läpi. viisaammat pelotelkoot enemmän.


Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Noin suuri tehonlisäys ei ole mahdollista ilman Trafin poikkeuslupaa, jonka saaminen on kyseenalaista. Jos teho nousee lukemaan 769 hv, joka on noin 565 kW, pitää auton omamassan olla Suomessa vähintään 565 kW x 7 kg/kW = 3955 kg. Vastaavan lainen tehorajoitus on myös Ruotsissa viritetyille autoille. Tuo alkuperäinen teho 525 hv on noin 386 kW, joka sekin edellyttäisi omamassaksi 386 x 7 = 2702 kg, mutta tyyppikatsastuksessa hyväksytään pienempi omamassa, kuin muutetuissa autoissa.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
jep jep. itsekkin miettinyt samaa.mutta samallainen homma olisi minullakin.. helpottas, jos joku olisi w210 55,sen jälkikäteen "remmittänyt"Jycke kirjoitti:Kiitos infostaAP-race/lake kirjoitti:moikka. suosittelen muuttoa ruotsin puolelle....täällä tämä harrastelu tyssää lakipykäliin tehojen nousun suhteen,vaikka katsurit tietävät "kombinaation" kestävyyden. nooh ei kait mahdoton ole..vähän paperisotaa ja VTT,n päästölappu.. kait se muutoskatsastuksesta menee läpi. viisaammat pelotelkoot enemmän.
Ja oon kyllä harkinnut muuttoa ruotsin puolelle muutenkin
kieli jo hallussa ja autot halvempia.


- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
"tomant",tää on sitten huumoria... ruotsissa kun sepät osaa kanta-auto säädöksen paremmin tulkita kun me täällä. syynä huokeempi AUTOVERO!!!tomant kirjoitti:Noin suuri tehonlisäys ei ole mahdollista ilman Trafin poikkeuslupaa, jonka saaminen on kyseenalaista. Jos teho nousee lukemaan 769 hv, joka on noin 565 kW, pitää auton omamassan olla Suomessa vähintään 565 kW x 7 kg/kW = 3955 kg. Vastaavan lainen tehorajoitus on myös Ruotsissa viritetyille autoille. Tuo alkuperäinen teho 525 hv on noin 386 kW, joka sekin edellyttäisi omamassaksi 386 x 7 = 2702 kg, mutta tyyppikatsastuksessa hyväksytään pienempi omamassa, kuin muutetuissa autoissa.
tomant


Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Mutta kai se remmin asentaminen silti laillista on? Tarviiko katsastusta varten ottaa kaikki tehot koneesta? Eikö voisi ajaa dynolapun, missä tehot on lakipykälien rajoissa. Muutoskatsastuksen jälkeen penkittää sitten ne "ratatehot" käyttöön.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Totta, siellä ja esim. Englannissa on auton rakentaminen järkevämmin ratkaistu kuin meillä. Halusin vain sanoa, että sielläkin on tehorajoituksia, vaikka auto on "amatörbyggd". Ja saahan Ruotsista tuotua käytetyn auton tänne vielä kohtuuhintaan, vaikka kruunu onkin pirun kallis juuri nyt.AP-race/lake kirjoitti:..."tomant",tää on sitten huumoria... ruotsissa kun sepät osaa kanta-auto säädöksen paremmin tulkita kun me täällä. syynä huokeempi AUTOVERO!!!...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
niin. kyllä remmin nopeesti kiinni saa. mutta hommaa helpottas jos ko autoa olisi tyypitetty suomen-niemellä... en itse viittis rojua välikannen päälle kasata ja maksaa VVT,päästölapusta,meni läpi tai sitten ei.aziz kirjoitti:Mutta kai se remmin asentaminen silti laillista on? Tarviiko katsastusta varten ottaa kaikki tehot koneesta? Eikö voisi ajaa dynolapun, missä tehot on lakipykälien rajoissa. Muutoskatsastuksen jälkeen penkittää sitten ne "ratatehot" käyttöön.



Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Jonkun on aina oltava ensimmäinen.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Joo mutta ottaen huomioon että lysti maksaa 15k niin en haluaisi olla se ekaaziz kirjoitti:Jonkun on aina oltava ensimmäinen.


Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Noniin, eiku jonneki puotiin laittamaan täydet panssarit ja luodinkestävät lasittomant kirjoitti:Noin suuri tehonlisäys ei ole mahdollista ilman Trafin poikkeuslupaa, jonka saaminen on kyseenalaista. Jos teho nousee lukemaan 769 hv, joka on noin 565 kW, pitää auton omamassan olla Suomessa vähintään 565 kW x 7 kg/kW = 3955 kg. Vastaavan lainen tehorajoitus on myös Ruotsissa viritetyille autoille. Tuo alkuperäinen teho 525 hv on noin 386 kW, joka sekin edellyttäisi omamassaksi 386 x 7 = 2702 kg, mutta tyyppikatsastuksessa hyväksytään pienempi omamassa, kuin muutetuissa autoissa.
tomant

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Eikös toi sun varkku ole aika levoton sielu jo noilla nykyisilläkin hepoilla, että tuskin ainakaan rata-ajoon lisäpotkua kipeästi kaipaa. Mailin kihautukset onkin toinen juttu.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Juu eihän se rata-ajossa paljoo auta, se on selvä, mutta just kiihdytysajoissa (esim lentokenttätapahtumat) ym niin olis ihan hauska olla vähän lisäpotkua vieläaziz kirjoitti:Eikös toi sun varkku ole aika levoton sielu jo noilla nykyisilläkin hepoilla, että tuskin ainakaan rata-ajoon lisäpotkua kipeästi kaipaa. Mailin kihautukset onkin toinen juttu.
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Paa se remmi kiinni ja oot ihan hissukseen.Jycke kirjoitti:Juu eihän se rata-ajossa paljoo auta, se on selvä, mutta just kiihdytysajoissa (esim lentokenttätapahtumat) ym niin olis ihan hauska olla vähän lisäpotkua vieläaziz kirjoitti:Eikös toi sun varkku ole aika levoton sielu jo noilla nykyisilläkin hepoilla, että tuskin ainakaan rata-ajoon lisäpotkua kipeästi kaipaa. Mailin kihautukset onkin toinen juttu.

MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Mjoo..aziz kirjoitti:Paa se remmi kiinni ja oot ihan hissukseen.Jycke kirjoitti:Juu eihän se rata-ajossa paljoo auta, se on selvä, mutta just kiihdytysajoissa (esim lentokenttätapahtumat) ym niin olis ihan hauska olla vähän lisäpotkua vieläaziz kirjoitti:Eikös toi sun varkku ole aika levoton sielu jo noilla nykyisilläkin hepoilla, että tuskin ainakaan rata-ajoon lisäpotkua kipeästi kaipaa. Mailin kihautukset onkin toinen juttu.

Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Lentokenttä on suljettu alue eikä auton tarvitse olla katsastuskunnossa. Sinne tulee paljon autoja trailerin päällä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Weistec supercharger AMG 6.2 koneille
Joo se on ihan tota mutta kun tää on mun päivittäinen käyttöauto.tomant kirjoitti:Lentokenttä on suljettu alue eikä auton tarvitse olla katsastuskunnossa. Sinne tulee paljon autoja trailerin päällä.
tomant