Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Kovien pakkasten myötä tuo S204 alkanut aamuisin olemaan tahmeahko starttaamaan, ja päätin ajaa akun vaihtoon Pitäjänmäelle GL-Energyyn. Takaluukkuun luiskahti 100ah Trane calsium. Onko akut näin lyhytilkäisiä paikallaan oli 95ah Vartan (MB logolla) varustettu alkuperäinen akku, valmistettu 3/08 eli jämpti 5 vuotta
Rouvan W169 -05 ja on alkuperäinen 74ah ja startaa kuin kesällä No kaipa näilläkin on eroja, olisko tuo oma päästetty joskus tyhjäksi, jää arvoituksesi
GL-Energyssä muuten homma pelaa, antoivat apuvirtaa vaihdon ajaksi, ja akut suoraan hyllystä.
Rouvan W169 -05 ja on alkuperäinen 74ah ja startaa kuin kesällä No kaipa näilläkin on eroja, olisko tuo oma päästetty joskus tyhjäksi, jää arvoituksesi
GL-Energyssä muuten homma pelaa, antoivat apuvirtaa vaihdon ajaksi, ja akut suoraan hyllystä.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
- Sepelimies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 217
- Liittynyt: Su 18.09.2011 22:48
- Paikkakunta: Kiiminki
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Jos autosta löytyy lisälämmitin niin sen käyttö merkkaa melko paljon ja ajomatkojen pituus kans. Mutta kyllä minusta 5 vuottakin on ihan kohtuu kesto akulle nyky autoissa.
- S210 E320 CDI Avantgarde ´02 - "Tapiotettu"
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Akut ei ole kuin ennen.
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.p ... 23b166ed1e" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.p ... 23b166ed1e" onclick="window.open(this.href);return false;
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Akut saa tapettua juurikin webastolla ja "restillä" jos ei koskaan (krt/kk) lataile akkua talvikeleillä.
Kovilla pakkasilla akku ei ota vastaan auton laturista oikeastaan mitään ensimmäisten 5-10km matkalla ja jos webastoa käyttää 15min pitäisi oikeasti ajaa 30min virran takaisin lataukseen. Itse lataan aina viikonloppuisin akun, eilen latasin kolme viikkoa ilman latausta olleen 100ah akun...latauksen alussa näytti lähes tyhjää (25%) varausta vaikka takana oli 1000km ajoa, tosin pakkasessa. Täyteen lataus kesti 6ah laturilla vajaat 12h. Lisäksi ilman webastoakin akun saa sippiin, lyhyttä ajoa ja kaikki lämmittimet päällä....lasit ja pelit, penkit, sisäpuhallus jne.....
Akku kaipaa huoltoa välillä....autoissa joisa sähköisiä hilavitkuttimia on vähän akut kestää helposti 10vuotta.
.
E:nää höpinät olikin tuolla motonetin linkissä jo läpikäyty....
Kovilla pakkasilla akku ei ota vastaan auton laturista oikeastaan mitään ensimmäisten 5-10km matkalla ja jos webastoa käyttää 15min pitäisi oikeasti ajaa 30min virran takaisin lataukseen. Itse lataan aina viikonloppuisin akun, eilen latasin kolme viikkoa ilman latausta olleen 100ah akun...latauksen alussa näytti lähes tyhjää (25%) varausta vaikka takana oli 1000km ajoa, tosin pakkasessa. Täyteen lataus kesti 6ah laturilla vajaat 12h. Lisäksi ilman webastoakin akun saa sippiin, lyhyttä ajoa ja kaikki lämmittimet päällä....lasit ja pelit, penkit, sisäpuhallus jne.....
Akku kaipaa huoltoa välillä....autoissa joisa sähköisiä hilavitkuttimia on vähän akut kestää helposti 10vuotta.
.
E:nää höpinät olikin tuolla motonetin linkissä jo läpikäyty....
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ti 12.03.2013 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
10 vuosi alkoii ja molemmat akut alkuperäisiä. Ei ole lisälämmitintä. Tosin auto on aina tallissa, eli pakkasstartteja ei montaa ole vuosittain.
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Akkujen käyttöikä riippuu paljon käytöstä ja onko akku valittu oikein käyttötapaan nähden.
Akku pitäisi olla täysi koko ajan, vajaana pitäminen vanhentaa akkua.
Purkaminen vanhentaa, mitä tyhjemmäksi akku menee, sen enemmän purkaminen vanhentaa.
Liian iso latausjännite vanhentaa, pikalaturi on pahasta.
Liian pieni (Ah-kapasiteetti) akku menee helpommin tyhjäksi kuin iso ja vanhenee siksi nopeammin.
AGM-akku kestää latausta ja purkua paremmin kuin tavallinen akku, se sopii hyvin webaston kanssa.
Itse pidän autoa talvella silloin tällöin yön yli CTEK-laturissa. Webaston kanssakaan ei ole
koskaan ollut ongelmia sähkön riittävyydessä. Akku on nyt yli 6 vuotta vanha.
Akku pitäisi olla täysi koko ajan, vajaana pitäminen vanhentaa akkua.
Purkaminen vanhentaa, mitä tyhjemmäksi akku menee, sen enemmän purkaminen vanhentaa.
Liian iso latausjännite vanhentaa, pikalaturi on pahasta.
Liian pieni (Ah-kapasiteetti) akku menee helpommin tyhjäksi kuin iso ja vanhenee siksi nopeammin.
AGM-akku kestää latausta ja purkua paremmin kuin tavallinen akku, se sopii hyvin webaston kanssa.
Itse pidän autoa talvella silloin tällöin yön yli CTEK-laturissa. Webaston kanssakaan ei ole
koskaan ollut ongelmia sähkön riittävyydessä. Akku on nyt yli 6 vuotta vanha.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Liekö tuo E430:n ALKUPERÄINEN akku jaksaa vielä miten pitkää? Nyt sillä ikää 14,5 vuotta ja autolla ajettu 374 tkm. Vähän vaivalloisesti kyllä pyöritti -15 C lämpötilassa, kun parin viikon seisonnan jälkeen käynnistin, käyntiin kuitenkin lähti. Eli laatuauto tuo W210 - ainakin akun osalta
-Mika-
-Mika-
E430 T 4Matic Elegance -00
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
E63 T AMG `Designo´ -07
E350 T A 9G BLUETEC Elegance -13
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Olisko syytä akkujen huollossa ? Akkuja kannattaa ladata talvella kerran kuukaudessa ja kesällä tarkistaa lyijyakkujen akkuveden määrä. Ei pitäisi olla vaikea homma ja kannattaa lukea auton ohjekirjasta miten akun lataus suoritetaan oikein, ettei tule harmia elektroniikan kanssa.
Edellinen aito MB akku kesti näillä hoito toimenpiteillä 8,5 vuotta ja nykyinen on jo yli 6 vuotta vanha.
Edellinen aito MB akku kesti näillä hoito toimenpiteillä 8,5 vuotta ja nykyinen on jo yli 6 vuotta vanha.
Meseillään
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
eli ne on niitä "ennenvanhaan" akkuja.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Nyt sillä ikää 14,5 vuotta ja autolla ajettu 374 tkm
Hyvin on kestänyt
Kyllähän pyörähti käyntiin helposti tänä aamuna.
Hyvin on kestänyt
Kyllähän pyörähti käyntiin helposti tänä aamuna.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Täälläpäs ei pyörähtänytkään iloisesti, piti soittaa apuvirtaa. Ei oikeen ottanu virtaa vastaan ku laitoin lataukseen ja näyttää kokoajan mustaa se tarkistusikkuna. Täytynee kai hommata uusi, johan tuo on 6vuotias.
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
No ei ooMika V. kirjoitti:Liekö tuo E430:n ALKUPERÄINEN akku jaksaa vielä miten pitkää? Nyt sillä ikää 14,5 vuotta ja autolla ajettu 374 tkm. Vähän vaivalloisesti kyllä pyöritti -15 C lämpötilassa, kun parin viikon seisonnan jälkeen käynnistin, käyntiin kuitenkin lähti. Eli laatuauto tuo W210 - ainakin akun osalta
-Mika-
Mulla vastaavassa kärryssä hyyty (ihan totaalisesti) jo kymmenessä vuodessa.
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Ennenvanhaan näyttivät kestävän. -Tosin hommasin Centekin laturin, mutta alkuperäinen MB-akku kesti yhdeksän vuotta...nyt tuli taloyhtiöön putkiremppa, minkä yhteydessä myös sähköt uusittiin. Tietysti autosähkötolpat meni uusiksi ja niissä onkin nyt kahden tunnin
aika kerrallaan sähkölle, jotta mitenkäs siitä lataat (pitäs aina laukata kahen tunnin välein ajastinta säätämässä) ...kun akkua ei voi ees irrotella ettei apusähköä oo tarjolla -ja painavakin se on ja penkin alta ei viiti aina sitä kaivella...
aika kerrallaan sähkölle, jotta mitenkäs siitä lataat (pitäs aina laukata kahen tunnin välein ajastinta säätämässä) ...kun akkua ei voi ees irrotella ettei apusähköä oo tarjolla -ja painavakin se on ja penkin alta ei viiti aina sitä kaivella...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Auto vaan oven eteen ja yöksi lataukseen, jos siis rivitalo. Näin minä jouduin tekemään.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Hei ! Kaiketi noita nykyisiäkin akkuja pitää ladata verkkolaturilla, kun ajellaan lyhyitä kaupunki ajoja kaikki sähkölaitteet päällä ?
Meseillään
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Ostin akun 2009 joulukuussa bosch 100Ah. Tällä viikkoa meni vaihtoon.
Unohdin viime perjantaina valot päälle ja lauantaina apuvirralla käyntiin.
Kaikki toimi ok. Kunnes tiistaina 16 astetta pakkasta akku strttausyritys. Kuului naksahdus ja kaikki pimeenä.
Tiistaina vaihdoin uuden akun. Ei kestänyt purkua boschilainen..
Unohdin viime perjantaina valot päälle ja lauantaina apuvirralla käyntiin.
Kaikki toimi ok. Kunnes tiistaina 16 astetta pakkasta akku strttausyritys. Kuului naksahdus ja kaikki pimeenä.
Tiistaina vaihdoin uuden akun. Ei kestänyt purkua boschilainen..
220.128 Black Mirror
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Ajossa auton oma laturi kyllä tuottaa riittävästi virtaa kaikille sähkölaitteille ja akun lataamiseen.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Kaiketi noita nykyisiäkin akkuja pitää ladata verkkolaturilla, kun ajellaan lyhyitä kaupunki ajoja kaikki sähkölaitteet päällä ?
Mersu kytkee lämmittimiä tms. pois, jos on jostain syystä poikkeuksellisesti puutetta sähköstä.
Mahdollista lisälatausta terve auto tarvitsee ainostaan, kun akkua puretaan webastolla ennen ajoa
ja lisäksi on kova pakkanen, jolloin akku ottaa vastaan vain pari ampeeria latausvirtaa eikä ehdi
latautua ajossa.
Jos käynnistyksissä joutuu pitkään pyörittämään käynnistinmoottoria, autossa on luultavasti vikaa.
Kaikki Mersut, joita minulla on ollut, ovat lähteneet jokseenkin heti käymään pakkasellakin.
Tämmöisillä pitkillä käynnistyksillä kovalla pakkasella voi myös saada akun niin tyhjäksi, ettei
se ehdi latautua pätkäajossa ja tarvitaan laturia ajon jälkeenkin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Tankilla käynti maksaa vajaan satkun, akku maksaa reilun satkun. Tankilla käyn kerran viikossa, akun uusin pisimmillään kolmen vuoden välein eli noin joka 150. tankkaus. En tuhlaa rahojani älylatureihin, joilla saan tekohengitettyä akulle lisäaikaa pari vuotta. Olen sitte riippuvainen vielä verkkovirrastakin.
Tossa kolmessa vuodessa on lisäksi mennyt rahaa veroihin, rengaskuluihin ja vakuutuksiin xxxx€, niin on mielestäni ihan väärä paikka alkaa akussa säästämään vaikka sen uusisi joka vuosi.
Tossa kolmessa vuodessa on lisäksi mennyt rahaa veroihin, rengaskuluihin ja vakuutuksiin xxxx€, niin on mielestäni ihan väärä paikka alkaa akussa säästämään vaikka sen uusisi joka vuosi.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Juu, heti vaan akku vaihtoon, kun ensimmäiset akun väsymisoireet tulevat.
Turha odotella ihmeparantumista, välillejääntiä tai vikavaloja.
Suomessa kovilla pakkasilla illalla ja kaukana taajamista ei naurata, jos akku hyytyy.
Kauan sitten ajelimme erään tuttavan kanssa ympäri USA:a hänen autollaan.
Oli helmikuu ja aamuisin saattoi lämpötila laskea lähelle nollaa. Käynnistyksessä
kuuli, miten pyörimisnopeus oli hitaahko ja hidastui käynnistyksen aikana ja
käynnistys kesti aina muutaman sekunnin. Sanoin kaverille, että akku on
ihan lopussa ja se pitäisi vaihtaa heti, ennen kuin jäädään tien sivuun. Seuraavana
päivänä auto sitten ei enää jaksanutkaan käynnistyä. Onneksi olimme sattumalta
aivan akkuliikkeen vieressä! Silloin nauratti.
Turha odotella ihmeparantumista, välillejääntiä tai vikavaloja.
Suomessa kovilla pakkasilla illalla ja kaukana taajamista ei naurata, jos akku hyytyy.
Kauan sitten ajelimme erään tuttavan kanssa ympäri USA:a hänen autollaan.
Oli helmikuu ja aamuisin saattoi lämpötila laskea lähelle nollaa. Käynnistyksessä
kuuli, miten pyörimisnopeus oli hitaahko ja hidastui käynnistyksen aikana ja
käynnistys kesti aina muutaman sekunnin. Sanoin kaverille, että akku on
ihan lopussa ja se pitäisi vaihtaa heti, ennen kuin jäädään tien sivuun. Seuraavana
päivänä auto sitten ei enää jaksanutkaan käynnistyä. Onneksi olimme sattumalta
aivan akkuliikkeen vieressä! Silloin nauratti.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Varmin konsti on ottaa kuolemaa tekevä akku sisälle yöksi lataukseen. Lähtee satavarmasti auto aamulla käyntiin. Päivän mittaanhan jo sen verran lämpimämpää, että luultavasti kotimatkalle selviää ja illasta akku kantoon taas. Näin taikinoin viime talven, kun vähä vanhempi Hankookki jääty -30 pakkasella. Nykyisessä menopelissä on Boschin 100 Ah ja tussilla vedetty isolla päiväys milloin laitettu 11/2007. Autolla menty viimeisten vuosien aikana melkeen 200 000 km, joten saanut virtaa päivittäin ja niin saa edelleen, kun 115 km päivässä tulee lisää.
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Vuonna 1983 oli kylmä talvi ja pakkanen pysytteli 3 viikkoa 30 asteessa.Behemoth kirjoitti:Varmin konsti on ottaa kuolemaa tekevä akku sisälle yöksi lataukseen. Lähtee satavarmasti auto aamulla käyntiin. Päivän mittaanhan jo sen verran lämpimämpää, että luultavasti kotimatkalle selviää ja illasta akku kantoon taas. Näin taikinoin viime talven, kun vähä vanhempi Hankookki jääty -30 pakkasella. Nykyisessä menopelissä on Boschin 100 Ah ja tussilla vedetty isolla päiväys milloin laitettu 11/2007. Autolla menty viimeisten vuosien aikana melkeen 200 000 km, joten saanut virtaa päivittäin ja niin saa edelleen, kun 115 km päivässä tulee lisää.
Kannoin joka ilta akun sisään latautumaan ja aamulla takaisin Rekordin keulalle.
Hyvin käynnistyi Opel, jos moottori vähänkään pyörähti. Köyhänä ei ollut
varaa uusiin akkuihin eikä hyviin moottoriöljyihin.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
ottakaapa nykyautosta akku jokapäivä pois ni saatte sit uusia SAM:itkin joka vuosi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Ja nollata vika koodit joka aamu että saa edes jarrut, luiston eston+muut härpäkkeet toimimaanSergey kirjoitti:ottakaapa nykyautosta akku jokapäivä pois ni saatte sit uusia SAM:itkin joka vuosi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Kuinka paljon koneöljyt vaikuttaa käynnistykseen ? Akku vaihtu 100ah Traneen alkuviikosta, ja on varmuudella latautunut täyteen 2 pitkän 4h reissun aikana, mut silti aamuisin kun -20c niin tahmeasti lähtee...öljyt vaihdettu 6tkm siiten, mutta ei huoltovihossa tietoa merkistä/laadusta tai viskosta. Auto siis S204 220CDI -08 160tkm
Eli ilmeisesti vanhassa 95ah Vartassa ei ollutkaan mitään vikaa.
Eli ilmeisesti vanhassa 95ah Vartassa ei ollutkaan mitään vikaa.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Onko tahmea startti sitten oire jostakin muusta, jos kerran vanhalla akulla ja uudellakin tahmeasti starttaa? Suuttimet?tony kirjoitti:Kuinka paljon koneöljyt vaikuttaa käynnistykseen ? Akku vaihtu 100ah Traneen alkuviikosta, ja on varmuudella latautunut täyteen 2 pitkän 4h reissun aikana, mut silti aamuisin kun -20c niin tahmeasti lähtee...öljyt vaihdettu 6tkm siiten, mutta ei huoltovihossa tietoa merkistä/laadusta tai viskosta. Auto siis S204 220CDI -08 160tkm
Eli ilmeisesti vanhassa 95ah Vartassa ei ollutkaan mitään vikaa.
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Manuaali ?tony kirjoitti:Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
Jos, onhan kytkin pohjassa startatessa.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
LopenUupunut kirjoitti:Manuaali ?tony kirjoitti:Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
Jos, onhan kytkin pohjassa startatessa.....
.
Automaatti. Taas näyttää mittari Espoossa -17c ja kohta olis lähtö asioille, saa nähdä kuinka tahmea startti tänään on ?
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
Siis tahmea, eli pyörii huonosti? Alkaisiko startti olla tiensä päässä?tony kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Manuaali ?tony kirjoitti:Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
Jos, onhan kytkin pohjassa startatessa.....
.
Automaatti. Taas näyttää mittari Espoossa -17c ja kohta olis lähtö asioille, saa nähdä kuinka tahmea startti tänään on ?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Akkujen elinkaari 5 vuottako vaan ?
pt kirjoitti:Siis tahmea, eli pyörii huonosti? Alkaisiko startti olla tiensä päässä?tony kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Manuaali ?tony kirjoitti:Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
Jos, onhan kytkin pohjassa startatessa.....
.
Automaatti. Taas näyttää mittari Espoossa -17c ja kohta olis lähtö asioille, saa nähdä kuinka tahmea startti tänään on ?
Ei kai startti pitäisi vielä näillä kilsoilla mennä 160tkm
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK