

Rouvan W169 -05 ja on alkuperäinen 74ah ja startaa kuin kesällä


GL-Energyssä muuten homma pelaa, antoivat apuvirtaa vaihdon ajaksi, ja akut suoraan hyllystä.

No ei ooMika V. kirjoitti:Liekö tuo E430:n ALKUPERÄINEN akku jaksaa vielä miten pitkää? Nyt sillä ikää 14,5 vuotta ja autolla ajettu 374 tkm. Vähän vaivalloisesti kyllä pyöritti -15 C lämpötilassa, kun parin viikon seisonnan jälkeen käynnistin, käyntiin kuitenkin lähti. Eli laatuauto tuo W210 - ainakin akun osalta![]()
-Mika-
Ajossa auton oma laturi kyllä tuottaa riittävästi virtaa kaikille sähkölaitteille ja akun lataamiseen.Mese 320 TE kirjoitti:Hei ! Kaiketi noita nykyisiäkin akkuja pitää ladata verkkolaturilla, kun ajellaan lyhyitä kaupunki ajoja kaikki sähkölaitteet päällä ?![]()
Vuonna 1983 oli kylmä talvi ja pakkanen pysytteli 3 viikkoa 30 asteessa.Behemoth kirjoitti:Varmin konsti on ottaa kuolemaa tekevä akku sisälle yöksi lataukseen. Lähtee satavarmasti auto aamulla käyntiin. Päivän mittaanhan jo sen verran lämpimämpää, että luultavasti kotimatkalle selviää ja illasta akku kantoon taas. Näin taikinoin viime talven, kun vähä vanhempi Hankookki jääty -30 pakkasella. Nykyisessä menopelissä on Boschin 100 Ah ja tussilla vedetty isolla päiväys milloin laitettu 11/2007. Autolla menty viimeisten vuosien aikana melkeen 200 000 km, joten saanut virtaa päivittäin ja niin saa edelleen, kun 115 km päivässä tulee lisää.
Ja nollata vika koodit joka aamu että saa edes jarrut, luiston eston+muut härpäkkeet toimimaanSergey kirjoitti:ottakaapa nykyautosta akku jokapäivä pois ni saatte sit uusia SAM:itkin joka vuosi.
Onko tahmea startti sitten oire jostakin muusta, jos kerran vanhalla akulla ja uudellakin tahmeasti starttaa? Suuttimet?tony kirjoitti:Kuinka paljon koneöljyt vaikuttaa käynnistykseen ? Akku vaihtu 100ah Traneen alkuviikosta, ja on varmuudella latautunut täyteen 2 pitkän 4h reissun aikana, mut silti aamuisin kun -20c niin tahmeasti lähtee...öljyt vaihdettu 6tkm siiten, mutta ei huoltovihossa tietoa merkistä/laadusta tai viskosta. Auto siis S204 220CDI -08 160tkm
Eli ilmeisesti vanhassa 95ah Vartassa ei ollutkaan mitään vikaa.
Manuaali ?tony kirjoitti:Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
LopenUupunut kirjoitti:Manuaali ?tony kirjoitti:Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
Jos, onhan kytkin pohjassa startatessa.....
.
Siis tahmea, eli pyörii huonosti? Alkaisiko startti olla tiensä päässä?tony kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Manuaali ?tony kirjoitti:Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
Jos, onhan kytkin pohjassa startatessa.....
.
Automaatti. Taas näyttää mittari Espoossa -17c ja kohta olis lähtö asioille,saa nähdä kuinka tahmea startti tänään on ?
pt kirjoitti:Siis tahmea, eli pyörii huonosti? Alkaisiko startti olla tiensä päässä?tony kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Manuaali ?tony kirjoitti:Jaa, senkun tietäis. Suuttimet ei ainakaan vuoda, se katsottiin ostohetkellä 1 kk sitten. Mitään oireita ei autossa ole...vertaan vaan rouvan W169 180CDI- 05 ja alkuperäinen 74ah akku, kun se pyörähtää tulille joka aamu samanlailla on sitte +20 tai -20c. Koneessa on teboil Diamondit 5W-40 229.31 öljyt.
Jos, onhan kytkin pohjassa startatessa.....
.
Automaatti. Taas näyttää mittari Espoossa -17c ja kohta olis lähtö asioille,saa nähdä kuinka tahmea startti tänään on ?