om601+604+holsetti+REMMIÄ!!
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Mitä toi 601 massapahvi + liima kestää painetta ? Tuo 604sen pahvi ei ilmeisesti kestä juuri mitään. Toimis toi massapahvi jonkisortin sulakkeena..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
sen verta hyvin olet tuota konetta tehnyt että ei se sulakkeita tarvi.
w201 om605
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
No nyt olis viety pumppu herleville päivitykseen, ja voin kertoa että asiallista palvelua paikanpäältä saa, suosittelen ! Siinä samalla reissulla tuli sitte 190 koppa haettua tietysti 199 värillä. Mustalla tosi hyväkuntoisella sisustalla. Ja 10" leveillä tassuilla. Ainoastaan sanomista tulee ruosteista, sitä on aikaan saannossa kertynyt aikas paljon.. :/ pitää laittaa kuvia kun saa viruteltua 

Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Paljonko tullee syöttöä ja vetäviä kierroksia ? 
Niin ja tuleeko tämä oikeasti henkilöautoon ja jos niin mikäs ihme perversio sinulla on pysytellä vajaasylinterisessä ?

Niin ja tuleeko tämä oikeasti henkilöautoon ja jos niin mikäs ihme perversio sinulla on pysytellä vajaasylinterisessä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
veskola kirjoitti:Paljonko tullee syöttöä ja vetäviä kierroksia ?
Niin ja tuleeko tämä oikeasti henkilöautoon ja jos niin mikäs ihme perversio sinulla on pysytellä vajaasylinterisessä ?
Syöttöähän saa 250 kuutioon asti mutta noin 170 rajoitetaan, ja kyllä tulee henkilöautoon. Ja syy miksi vajaa sylinterinen on siinä että voi tehdä jotain erikisempaa kuin muut. Kuka vain ottaa 605 tai 606 moottorin ostaa pumpun ja turbon jonka jälkee kehuskelee kylillä tehneensä superimersun. Kyllä onhan ne tehnyt.. mutta elämässä pitää olla haasteita.. toiseksi mikä on hienompaa kuin kiusata bmw kuskeja 200d lätkä peräluukussa. Saapa aiheutettua jonkin sortin mielenterveysvaivoja kun ei se oma maailman virein 325 bemari mennykkään lintasta ohi vaikka pellin alla on suorakutonen ja 192 hp tehtaalta tullessan..

Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Aivan, tämä sama virus vaivaa täälläkin
Mielenkiintoista vihdoinkin nähdä pajonko 4 sylinterisestä irtoaa...

Mielenkiintoista vihdoinkin nähdä pajonko 4 sylinterisestä irtoaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Mitäs sit jos sieltä lippispää Bemaristin koneen kylestä löytyyki HOLSETTI 

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Tekemätön paikka!jeemu kirjoitti:Mitäs sit jos sieltä lippispää Bemaristin koneen kylestä löytyyki HOLSETTI

IG: @pyrytakkunen
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Jotenki odotin Jeemulta kommenttia, kai se sitte on seuraavasta liittymästä kotiajeemu kirjoitti:Mitäs sit jos sieltä lippispää Bemaristin koneen kylestä löytyyki HOLSETTI

Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Joops, elikkäs tuli haettua tuollainen 230 kompura C purkuun, ja mietiin laatikkoa sovitella ittelle siitä, luulis olevan väkevämpi laatikko kuin, norm. 5-pykäläinen 200d perästä ? Onko kellään tietoa, miten pahoon uskaltaa antaa kenkää tollaselle 230kompuran laatikolle? Pumppuakin vois soitella huomenna Herleviiltä, voisko hakea poikaa hoidosta kotiin, isi ainakin odottaa innolla, miten on poika piristynyt Herlevien hoidossa
jos sitä sais otettua ekat savut vklp aikana, pakosarjan laipan hain tänään postista, yks reikä ei natsannu kohilleen, mut onneks on porat keksitty
pakosarjasta suunniteltu lyhyttä cummins tyyliä, pitää laittaa kuvaa kun saa vähän pakosarjaa sommiteltua, sellasia kuulumisia tällä kertaa,
-Piri


-Piri
Viimeksi muokannut Dislike, To 11.04.2013 01:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Tulee tosi hyvä käyttöpeli tolla 201:stä om 604 turbo koneella. Tosin tuo kkk14 on ihan liian pieni omien kokemusten mukaan. Lähellekkään 170 kuutiomilliä ei tarvita, että ahistaa ja pahasti. Pienemmillä ahdoilla tuota tehoa tulee 604:sta, kuin 601:stä, ainakin vakiokannella. Mutta tähän taisi ollakin tulossa isompi Holsetti.?
Jäärata/sprintti-meseä on piinattu tuntikausia täydellä löylyllä ja mitään oireita ei ole vielä tullut eteen. Ehkä pari tankillista tosin vasta poltettu dieseliä. Rakenna suosiolla iso jäähdytin ja öljynjäähdytys, jos tarkoitus on antaa kenkää vähänkään enemmän.
Aika näyttää, miten pysyy vehkeet nipussa. Kannentiiviste ei ole ongelma vaihtaa, mutta jos männät ja kanget pettää, menee hankalammaksi, om 604 vakiokamoilla. Seuraillaan projektia!
Jäärata/sprintti-meseä on piinattu tuntikausia täydellä löylyllä ja mitään oireita ei ole vielä tullut eteen. Ehkä pari tankillista tosin vasta poltettu dieseliä. Rakenna suosiolla iso jäähdytin ja öljynjäähdytys, jos tarkoitus on antaa kenkää vähänkään enemmän.
Aika näyttää, miten pysyy vehkeet nipussa. Kannentiiviste ei ole ongelma vaihtaa, mutta jos männät ja kanget pettää, menee hankalammaksi, om 604 vakiokamoilla. Seuraillaan projektia!
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Nonnii, eli haettu pumppu Herleviiltä, ja samalla mukaan tarttu Pekan karkkikaupasta stt:n tekemä välilaippa lohkon ja öljynsuodattimen väliin, missä öljynlauhduttajalle lähdöt, STT ilmeisesti valmistanut joskus valmiita turbo-sarjoja 601 malliin, ja missä tämä sarja on ollu, on ilmeisesti Pekka joskus purkanu. Ongelmia tuottaa seuraavaksi morkoolio, kun kello tulee juurikin koneen kiinnityskorvan keskelle, eli pitää tehdä uusi koneenkorva kokonaan, pitää laitttaa kuva ongelmasta. kun muistaa ottaa kuvan. Pumppu nyt säädetty 90/190 ja 6000rpm jälkeen rupee tiputtamaan syöttöjä, eli maks ringit vähän alta 7000rpm. pitää tiputtaa rinkiä vähän kun saattaa jäädä vakio venttiilinjouset löysiksi.. Kuulin huhun että jostain evo mitsusta menis heittämällä jäykemmät venajouset mersuun, Jeemu saattais tietää? Peltolalle on ilmeiseti näin laitettu? Turbo tulee olemaan joku hx35 14'' pakopesällä, sellanen olis tiedos. tietysti muutkin edullliset samaa kokoluokkaa olevat kiinnostais..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Myös suuttimet pitäis käydä läpitti, näytti yhdessä olevan piikkipitkälllä, löytyykös näihin suuttimiin huoltosarjoja?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Mjaa enpä tiä ko en oo sellasia koskaan hypistelly.Dislike kirjoitti: Jeemu saattais tietää?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
uuh...toi on kovaa settiä, eli oleppas varovainen...90/190
Vakiokannella tosiaan älä ainakaan ala tuohon kierroslukuleikkiin. Yksi vaihtoehtoinen tapa olisi alkaa keventämään venttiilien painoja, jolloin jouset ei tarvitse olla niin järeitä (10% pois venttiilien painosta -> ~10% lisää kierroksia). Silti itsellä on kierrokset paljon alempana...toistaiseksi


mulla on 601:ssä tuommonen öljynjäähdytys


Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Sulla onkin noi Lauhdutin lähdöt perää kohden, 604 on eteenpäin. Vai ootko tehnyt jonkin sortin muutoksen.. tossa muutamkuva tosta öljylaipasta


Ja sitten tosta koneen korvasta, uus jalka jo tehty




Ja sitten tosta koneen korvasta, uus jalka jo tehty



Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Viton suodatin jalassa ne on tosiaan tuonne toiseen suuntaan ja monivenassa toiseen. (Viton tapauksessa siis edestä katsoan oikealle, kun se pirun kone onkin poikittain jonkin tehtaalla käyneen aivohäiriön vuoksi). On tuossa semmonen muutos kuitenkin tehtynä, kun vakionahan tuossa on öljyn"jäähdytin" kiinni suoraan jalan juuressa, niin siihen on vähän hitsattu lisää alumiinia ja sitten tehty kierre. Toi ruskea "purkka" tossa liittimenjuuressa on kemiallista metallia ja se lukitsee liittimen niin ei kierähdä niin helposti kun pyörittelee tai tärisee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Nyt on ekat savut otettu ja voin kertoa on fiilikset katos. Kaasuun vastas tosi ärhäkästi ja muutenki lähti käyntiin helposti. Videota ei vielä saanu, kun oli kädet muuta täynnä. Kun piti antaa suoraa virtaa startin herättteelle kun jostain syystä ei startannu, ilmeisesti automaatin rekkuleet luuli että jokin vaihde silmäs.. onko tietoa? Manuaali laatikko kun tuli niin on vielä automaatin polkimet paikoillaan..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
sieltä automaatin töpselistä ne paksummat johdot yhteen niin luulee sen olevan parkki asennolla.
ohuemmat on sitten pakkivaloille
ohuemmat on sitten pakkivaloille
w201 om605
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Oukei thanks, mihkäs ne johdot menee, tietää kun rupee rapsiin automaatin rekkuleet pois että jääkö ne sinne vai miten toimii..jekku90 kirjoitti:sieltä automaatin töpselistä ne paksummat johdot yhteen niin luulee sen olevan parkki asennolla.
ohuemmat on sitten pakkivaloille
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
se kaapeli menee siihen kuskin jalkotilaan. toisissa vehkeissä on kuulema pistoke siellä mutta minulla ei ainakaan ollut 

w201 om605
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Pitäs sen pistokkeen olla siinä kuskin puolella, kardaani tunnelin päällä. Penkillä istues, oikean polven kohdalla
Muistaakseni violetti/valkoset johdot...

Muistaakseni violetti/valkoset johdot...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Joo, pitääpäs huomenna purkaa loput rekkuleet pois, ja sitten vähä pakosarjaa hahmotella lisää, tänään alotin sitä ku tuli turbokin hommattua, holset hx35 ainaki pakopesäs luki 14 et ilmeisesti se on se 14
sittä taas prokkis hidastuu kun pitää mennä oikee töihin taas puolentois viikon jälkeen, no perjantaina kerkiää taas hommailla. 


Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Kyllä nyt on miäs sitte oikeasti kipeä kun ei oo tallilla näkyny .
Me ollaan mettästetty kartaania muttei koko kyläs oo, joten ota se automaatti joukkoon jos siitä sais sen kolmiolaipan tonne manuaaliin.

- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Joo kyllä se noro-virus pistää miehen heikoille kun saa yhden yön osentaa ja paskoa ja seuraavan päivän nukkua.Jutzk kirjoitti:Kyllä nyt on miäs sitte oikeasti kipeä kun ei oo tallilla näkyny .Me ollaan mettästetty kartaania muttei koko kyläs oo, joten ota se automaatti joukkoon jos siitä sais sen kolmiolaipan tonne manuaaliin.

Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Mistäs te arvon foorumilaiset ootte ottanut rinkimittarille tiedot ? Kun pitää huomenna hakia dieselin mittari ja kun tossa omassa bensan mittatissa ei oo rinkiä?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Omassa 604:ssa on laitettu w201 korissa ollut alkuperäinen anturi öljypohjaan kiinni alkuperäiseen paikkaan, josta saa tietoa hammaskehän liikkeistä. Öljypohjanvalussa oli paikka valmiina, muutakuin poraili reiät. Sähkökytkennöistä en osaa sanoa, kun tossa oli kiekkakello alunperinkin. (200d:ssä!
)

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Itte aattelin teetättää laturiin W paikan ja ottaa sieltä kierrokset. Mut toiminnasta ei ole viä tietoa.Dislike kirjoitti:Mistäs te arvon foorumilaiset ootte ottanut rinkimittarille tiedot ? Kun pitää huomenna hakia dieselin mittari ja kun tossa omassa bensan mittatissa ei oo rinkiä?
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
Mistäs hehkun releelle heräte ?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?
w124 tarvitsee 144 pulssia per kampiakselin kierros, laturista ei tule kovinkaan montaa pulssia.Tompa124 kirjoitti:Itte aattelin teetättää laturiin W paikan ja ottaa sieltä kierrokset. Mut toiminnasta ei ole viä tietoa.
om606 oma anturi tuottaa 4 pulssia per kampiakselinkierros.
Eikös hehkunreleen heräte saada ihan normaalisti virtalukolta vai olikos kysymys missä sellainen johto on valmiina ?
Lisää tietoa: www.skg.fi