om601+604+holsetti+REMMIÄ!!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Mitä toi 601 massapahvi + liima kestää painetta ? Tuo 604sen pahvi ei ilmeisesti kestä juuri mitään. Toimis toi massapahvi jonkisortin sulakkeena..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

sen verta hyvin olet tuota konetta tehnyt että ei se sulakkeita tarvi.
w201 om605
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

No nyt olis viety pumppu herleville päivitykseen, ja voin kertoa että asiallista palvelua paikanpäältä saa, suosittelen ! Siinä samalla reissulla tuli sitte 190 koppa haettua tietysti 199 värillä. Mustalla tosi hyväkuntoisella sisustalla. Ja 10" leveillä tassuilla. Ainoastaan sanomista tulee ruosteista, sitä on aikaan saannossa kertynyt aikas paljon.. :/ pitää laittaa kuvia kun saa viruteltua ;)
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paljonko tullee syöttöä ja vetäviä kierroksia ? :shock:

Niin ja tuleeko tämä oikeasti henkilöautoon ja jos niin mikäs ihme perversio sinulla on pysytellä vajaasylinterisessä ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

veskola kirjoitti:Paljonko tullee syöttöä ja vetäviä kierroksia ? :shock:

Niin ja tuleeko tämä oikeasti henkilöautoon ja jos niin mikäs ihme perversio sinulla on pysytellä vajaasylinterisessä ?

Syöttöähän saa 250 kuutioon asti mutta noin 170 rajoitetaan, ja kyllä tulee henkilöautoon. Ja syy miksi vajaa sylinterinen on siinä että voi tehdä jotain erikisempaa kuin muut. Kuka vain ottaa 605 tai 606 moottorin ostaa pumpun ja turbon jonka jälkee kehuskelee kylillä tehneensä superimersun. Kyllä onhan ne tehnyt.. mutta elämässä pitää olla haasteita.. toiseksi mikä on hienompaa kuin kiusata bmw kuskeja 200d lätkä peräluukussa. Saapa aiheutettua jonkin sortin mielenterveysvaivoja kun ei se oma maailman virein 325 bemari mennykkään lintasta ohi vaikka pellin alla on suorakutonen ja 192 hp tehtaalta tullessan.. :))
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Aivan, tämä sama virus vaivaa täälläkin :thumbup:

Mielenkiintoista vihdoinkin nähdä pajonko 4 sylinterisestä irtoaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mitäs sit jos sieltä lippispää Bemaristin koneen kylestä löytyyki HOLSETTI :wave:
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1150
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja PTracing »

jeemu kirjoitti:Mitäs sit jos sieltä lippispää Bemaristin koneen kylestä löytyyki HOLSETTI :wave:
Tekemätön paikka! :lol:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

jeemu kirjoitti:Mitäs sit jos sieltä lippispää Bemaristin koneen kylestä löytyyki HOLSETTI :wave:
Jotenki odotin Jeemulta kommenttia, kai se sitte on seuraavasta liittymästä kotia :D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Joops, elikkäs tuli haettua tuollainen 230 kompura C purkuun, ja mietiin laatikkoa sovitella ittelle siitä, luulis olevan väkevämpi laatikko kuin, norm. 5-pykäläinen 200d perästä ? Onko kellään tietoa, miten pahoon uskaltaa antaa kenkää tollaselle 230kompuran laatikolle? Pumppuakin vois soitella huomenna Herleviiltä, voisko hakea poikaa hoidosta kotiin, isi ainakin odottaa innolla, miten on poika piristynyt Herlevien hoidossa :) jos sitä sais otettua ekat savut vklp aikana, pakosarjan laipan hain tänään postista, yks reikä ei natsannu kohilleen, mut onneks on porat keksitty :) pakosarjasta suunniteltu lyhyttä cummins tyyliä, pitää laittaa kuvaa kun saa vähän pakosarjaa sommiteltua, sellasia kuulumisia tällä kertaa,

-Piri
Viimeksi muokannut Dislike, To 11.04.2013 01:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tulee tosi hyvä käyttöpeli tolla 201:stä om 604 turbo koneella. Tosin tuo kkk14 on ihan liian pieni omien kokemusten mukaan. Lähellekkään 170 kuutiomilliä ei tarvita, että ahistaa ja pahasti. Pienemmillä ahdoilla tuota tehoa tulee 604:sta, kuin 601:stä, ainakin vakiokannella. Mutta tähän taisi ollakin tulossa isompi Holsetti.?

Jäärata/sprintti-meseä on piinattu tuntikausia täydellä löylyllä ja mitään oireita ei ole vielä tullut eteen. Ehkä pari tankillista tosin vasta poltettu dieseliä. Rakenna suosiolla iso jäähdytin ja öljynjäähdytys, jos tarkoitus on antaa kenkää vähänkään enemmän.

Aika näyttää, miten pysyy vehkeet nipussa. Kannentiiviste ei ole ongelma vaihtaa, mutta jos männät ja kanget pettää, menee hankalammaksi, om 604 vakiokamoilla. Seuraillaan projektia!
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Nonnii, eli haettu pumppu Herleviiltä, ja samalla mukaan tarttu Pekan karkkikaupasta stt:n tekemä välilaippa lohkon ja öljynsuodattimen väliin, missä öljynlauhduttajalle lähdöt, STT ilmeisesti valmistanut joskus valmiita turbo-sarjoja 601 malliin, ja missä tämä sarja on ollu, on ilmeisesti Pekka joskus purkanu. Ongelmia tuottaa seuraavaksi morkoolio, kun kello tulee juurikin koneen kiinnityskorvan keskelle, eli pitää tehdä uusi koneenkorva kokonaan, pitää laitttaa kuva ongelmasta. kun muistaa ottaa kuvan. Pumppu nyt säädetty 90/190 ja 6000rpm jälkeen rupee tiputtamaan syöttöjä, eli maks ringit vähän alta 7000rpm. pitää tiputtaa rinkiä vähän kun saattaa jäädä vakio venttiilinjouset löysiksi.. Kuulin huhun että jostain evo mitsusta menis heittämällä jäykemmät venajouset mersuun, Jeemu saattais tietää? Peltolalle on ilmeiseti näin laitettu? Turbo tulee olemaan joku hx35 14'' pakopesällä, sellanen olis tiedos. tietysti muutkin edullliset samaa kokoluokkaa olevat kiinnostais..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Myös suuttimet pitäis käydä läpitti, näytti yhdessä olevan piikkipitkälllä, löytyykös näihin suuttimiin huoltosarjoja?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Dislike kirjoitti: Jeemu saattais tietää?
Mjaa enpä tiä ko en oo sellasia koskaan hypistelly.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

90/190
uuh...toi on kovaa settiä, eli oleppas varovainen...

Vakiokannella tosiaan älä ainakaan ala tuohon kierroslukuleikkiin. Yksi vaihtoehtoinen tapa olisi alkaa keventämään venttiilien painoja, jolloin jouset ei tarvitse olla niin järeitä (10% pois venttiilien painosta -> ~10% lisää kierroksia). Silti itsellä on kierrokset paljon alempana...toistaiseksi :roll: No tosin tässä on monivenan kansi ja minä puhun vajaaventtiilisestä, mutta mitä olen nyt lukenut forumia niin ei se ainakaan ole parempaa ollut monivenoissa...ehkä asiantuntijat kertoo millä koneen saa kestämään 7000 rpm :roll:

mulla on 601:ssä tuommonen öljynjäähdytys :shifty:

Kuva
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Sulla onkin noi Lauhdutin lähdöt perää kohden, 604 on eteenpäin. Vai ootko tehnyt jonkin sortin muutoksen.. tossa muutamkuva tosta öljylaipasta
Kuva
Kuva
Ja sitten tosta koneen korvasta, uus jalka jo tehty :)
Kuva
Kuva
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Viton suodatin jalassa ne on tosiaan tuonne toiseen suuntaan ja monivenassa toiseen. (Viton tapauksessa siis edestä katsoan oikealle, kun se pirun kone onkin poikittain jonkin tehtaalla käyneen aivohäiriön vuoksi). On tuossa semmonen muutos kuitenkin tehtynä, kun vakionahan tuossa on öljyn"jäähdytin" kiinni suoraan jalan juuressa, niin siihen on vähän hitsattu lisää alumiinia ja sitten tehty kierre. Toi ruskea "purkka" tossa liittimenjuuressa on kemiallista metallia ja se lukitsee liittimen niin ei kierähdä niin helposti kun pyörittelee tai tärisee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Nyt on ekat savut otettu ja voin kertoa on fiilikset katos. Kaasuun vastas tosi ärhäkästi ja muutenki lähti käyntiin helposti. Videota ei vielä saanu, kun oli kädet muuta täynnä. Kun piti antaa suoraa virtaa startin herättteelle kun jostain syystä ei startannu, ilmeisesti automaatin rekkuleet luuli että jokin vaihde silmäs.. onko tietoa? Manuaali laatikko kun tuli niin on vielä automaatin polkimet paikoillaan..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

sieltä automaatin töpselistä ne paksummat johdot yhteen niin luulee sen olevan parkki asennolla.
ohuemmat on sitten pakkivaloille
w201 om605
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

jekku90 kirjoitti:sieltä automaatin töpselistä ne paksummat johdot yhteen niin luulee sen olevan parkki asennolla.
ohuemmat on sitten pakkivaloille
Oukei thanks, mihkäs ne johdot menee, tietää kun rupee rapsiin automaatin rekkuleet pois että jääkö ne sinne vai miten toimii..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

se kaapeli menee siihen kuskin jalkotilaan. toisissa vehkeissä on kuulema pistoke siellä mutta minulla ei ainakaan ollut :roll:
w201 om605
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Pitäs sen pistokkeen olla siinä kuskin puolella, kardaani tunnelin päällä. Penkillä istues, oikean polven kohdalla :D
Muistaakseni violetti/valkoset johdot...
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Joo, pitääpäs huomenna purkaa loput rekkuleet pois, ja sitten vähä pakosarjaa hahmotella lisää, tänään alotin sitä ku tuli turbokin hommattua, holset hx35 ainaki pakopesäs luki 14 et ilmeisesti se on se 14 :) sittä taas prokkis hidastuu kun pitää mennä oikee töihin taas puolentois viikon jälkeen, no perjantaina kerkiää taas hommailla. :)
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Kyllä nyt on miäs sitte oikeasti kipeä kun ei oo tallilla näkyny . :( Me ollaan mettästetty kartaania muttei koko kyläs oo, joten ota se automaatti joukkoon jos siitä sais sen kolmiolaipan tonne manuaaliin.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Jutzk kirjoitti:Kyllä nyt on miäs sitte oikeasti kipeä kun ei oo tallilla näkyny . :( Me ollaan mettästetty kartaania muttei koko kyläs oo, joten ota se automaatti joukkoon jos siitä sais sen kolmiolaipan tonne manuaaliin.
Joo kyllä se noro-virus pistää miehen heikoille kun saa yhden yön osentaa ja paskoa ja seuraavan päivän nukkua. :D Nyt kuitenki päästy tallis käymään, het kun pysy eväät sisällä. ja kardaaniki löyty sit omasta käteisvarastosta ja päästään taas pikkuhiljaa tuhrittelemaan eteen päin. huomenna pitäis käydä hukkis metsästämäs, ja saada pakosarja loppuun, sekin enää viimesiä saumoja vaille valmis, jos nyt juhannus kierrokset sais akan kans heitettyä ;D
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Mistäs te arvon foorumilaiset ootte ottanut rinkimittarille tiedot ? Kun pitää huomenna hakia dieselin mittari ja kun tossa omassa bensan mittatissa ei oo rinkiä?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Omassa 604:ssa on laitettu w201 korissa ollut alkuperäinen anturi öljypohjaan kiinni alkuperäiseen paikkaan, josta saa tietoa hammaskehän liikkeistä. Öljypohjanvalussa oli paikka valmiina, muutakuin poraili reiät. Sähkökytkennöistä en osaa sanoa, kun tossa oli kiekkakello alunperinkin. (200d:ssä! :shock: )
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

Dislike kirjoitti:Mistäs te arvon foorumilaiset ootte ottanut rinkimittarille tiedot ? Kun pitää huomenna hakia dieselin mittari ja kun tossa omassa bensan mittatissa ei oo rinkiä?
Itte aattelin teetättää laturiin W paikan ja ottaa sieltä kierrokset. Mut toiminnasta ei ole viä tietoa.
Avatar
Dislike
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: Ma 03.09.2012 15:35
Paikkakunta: Kauhava

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja Dislike »

Mistäs hehkun releelle heräte ?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.

Nykyiset:

Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: om601+604+holsetti = haavetta vain ?

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tompa124 kirjoitti:Itte aattelin teetättää laturiin W paikan ja ottaa sieltä kierrokset. Mut toiminnasta ei ole viä tietoa.
w124 tarvitsee 144 pulssia per kampiakselin kierros, laturista ei tule kovinkaan montaa pulssia.
om606 oma anturi tuottaa 4 pulssia per kampiakselinkierros.

Eikös hehkunreleen heräte saada ihan normaalisti virtalukolta vai olikos kysymys missä sellainen johto on valmiina ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin