Eli onko mersun V8 moottorien osat käypiä keskenään vai jokaisella moottorityypillä vain omat osansa. Haen pitkäperjantain tylsistymisen takia E420 ja E55 moottorien eroavaisuuksia, koska törmäsin Kleemannin kompressoriin puolivahingossa: http://www.youtube.com/watch?v=YgqPxofb078" onclick="window.open(this.href);return false;
Mahtaisikohan tuo ruuvi käydä suoraan 420 moottorin kansiin??? + Onko kannet ja pakosarjat samaa kastia sopivuudeltaan ylipäätään. TAI käykö sitten koko 5.5 moottori tuohon 420 automaattilaatikkoon ja muutenkin ilman sen suurempia suunnitelmia???
Oma kiesi siis -96 mutta näitä V8 moottoreita vissiin aika kirjavasti eri vuosilta ja korimalleilta
Jatketaas tyhmien kysymysten listaa. Eli onkos näin et AMG on myös erikoistunu näihin remmiahtimiin mersuissa? Onkos alunperin missä värys mallissa remmiahdettua moottoria, koska olen kokeillut bongata esim E55 mallista mutta kovin on kaikissa huonosti tietoutta tai sitten hakijassa hieman virheitä
Bordi kirjoitti:Jatketaas tyhmien kysymysten listaa. Eli onkos näin et AMG on myös erikoistunu näihin remmiahtimiin mersuissa? Onkos alunperin missä värys mallissa remmiahdettua moottoria, koska olen kokeillut bongata esim E55 mallista mutta kovin on kaikissa huonosti tietoutta tai sitten hakijassa hieman virheitä
kysymyksesi ei ole tyhmä. W210 E55 ei tehty ahdettuna. ainakaan amg toimesta. kleemann on tehdyt jälkiasennus remmiä moiseen moottoriin / auto malliin. http://www.youtube.com/watch?v=YgqPxofb078" onclick="window.open(this.href);return false;
Juu tuon just bongasin ja kun toi oma 420 lähinnä pölyyntyy tuohon pihalle niin voishan sitä sit remmiahdintakin miettiä tahi sitten 430 mersua ja laittaa moinen itte siihen. En nää järkeä tässä tilanteessa ostaa valmiina moista, koska hinnat on mitä on ja pysyy mieli virkeänä jotain ropatessa. ELI tää vähäpäästöisyyshän se migreenin aiheuttaa mut jos on jo valmiita paketteja niin ei tartteis mennä VTT:N halpoihin mittauksiin.
Tää nyt on melko huono tiedonlähde mutta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-AMG" onclick="window.open(this.href);return false; ja sieltä sit tää:
Remmiahdettu versio samasta moottorista oli lopuissa 55 AMG-nimeä kantavissa autoissa. Moottorissa oli hieman mallista riippuen 469–510 hv ja 700–720 nm. Tämän moottorin yhteydessä oli aina 5-pykäläinen automaattivaihteisto, koska uudempi, 2003 esitelty 7G-Tronic ei kestänyt ahdetun V8:n vääntöä.
niin...W211 E55,ssa on sama pata kun W210 55,sen. eli M113, sillä erotuksella, että ahdin on AMG tehdas asennus. W210 55,sen vaihteisto oli CL 600,n peruja. en tiedä jatkoko kyseinen laatikko W211 55,sen jatkeena????
Niino onhan nuo ahtimella olevat koneet tietenkin vähäpäästöisiä myös ja se 430 moottorikin ja ja ja.... toisaalta vois olla kiva projekti tollanen tai sit jos tuon nykyisen auton sais vaihdettua vaikka CLK malliin JO 430 moottorilla tai johonkin missä on tuollanen m113 pohjanen moottori.
Vaan mikä se tää sit taas on, joku jota ei tietenkään ole koskaan tuotu tänne peräpohjolaan vai eksoottinen ilmoitus vain : http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 8-216-2549" onclick="window.open(this.href);return false;
Bordi kirjoitti:Niino onhan nuo ahtimella olevat koneet tietenkin vähäpäästöisiä myös ja se 430 moottorikin ja ja ja.... toisaalta vois olla kiva projekti tollanen tai sit jos tuon nykyisen auton sais vaihdettua vaikka CLK malliin JO 430 moottorilla tai johonkin missä on tuollanen m113 pohjanen moottori.
Vaan mikä se tää sit taas on, joku jota ei tietenkään ole koskaan tuotu tänne peräpohjolaan vai eksoottinen ilmoitus vain : http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 8-216-2549" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun foorumilla nyt on V8-asiantuntijoita niin käytänpä tilaisuutta hyväkseni: Minkähänlainen homma on vaihtaa starttimoottori tuollaiseen S500 V8:lla (CDI) varustettuun, oisko 2001 malliseen, siis S-koppaseen ? Pitäisi homma hoitaa, mutta en ole ikinä tuommoista konetta tutkaillut kuin päältäpäin, ja siltä suunnaltahan ei mitään edes näe. Mitähän kaikkea joutuu irroittamaan Kiitoksia etukäteen kommenteista !
hanta kirjoitti:Kun foorumilla nyt on V8-asiantuntijoita niin käytänpä tilaisuutta hyväkseni: Minkähänlainen homma on vaihtaa starttimoottori tuollaiseen S500 V8:lla (CDI) varustettuun, oisko 2001 malliseen, siis S-koppaseen ? Pitäisi homma hoitaa, mutta en ole ikinä tuommoista konetta tutkaillut kuin päältäpäin, ja siltä suunnaltahan ei mitään edes näe. Mitähän kaikkea joutuu irroittamaan Kiitoksia etukäteen kommenteista !
Joo, ei ollut tarkoitus pilailla, täytynee tarkistaa ton moottorin tiedot, mutta oisko silti vihjeitä sen startin vaihtoon ?
Joka tapauksessa S500 V8 kyseessä.
Kasi-hemmoille pikavastauksena pikakysymys: Onko V8-koneisten Väyrysten moottorien kestävyydessä/ominaisuuksissa uudemmissa ja vanhemmissa sellaisia eroja, että ehdottomasti pitäis juuri tiettyä moottorityyppiä harkita? Sorry jos tästä löytyy jo keskustelua jossain.
Harraste pelinä ehkä kannattais tuollanen koneevaihto juttu wäyryseen mutta mikä se on sit harrastamista sitten Rahaa palaa sen verta paljon mitä tässä itte olen laskenut et kun tuo farkku on omasta mielestä asiallisen näköinen korimalli NIIN ei tuo nyt sika kallista olis hommata Saksasta W211 E55 AMG mallia ja siitä sitten mieleistä tekemään. Mene ja tiedä mut kaikki rahat se vie kuitenkin Toisaalta ei tuo ole pahan näkönen C32 AMG farkkuna...
hanta kirjoitti:Kun foorumilla nyt on V8-asiantuntijoita niin käytänpä tilaisuutta hyväkseni: Minkähänlainen homma on vaihtaa starttimoottori tuollaiseen S500 V8:lla (CDI) varustettuun, oisko 2001 malliseen, siis S-koppaseen ? Pitäisi homma hoitaa, mutta en ole ikinä tuommoista konetta tutkaillut kuin päältäpäin, ja siltä suunnaltahan ei mitään edes näe. Mitähän kaikkea joutuu irroittamaan Kiitoksia etukäteen kommenteista !
Tässä korjausta ylläolevaan: Kysessä onkin S400 CDI. ...niin oisko kellään kommenttia tuohon startin vaihtoon ?
Joutuuko paljon purkamaan ja pääseekö pulteihin miten käsiksi ? Kiristysmomentit ? Aamusella ois tarkoitus aloittaa..