V8 moottorien osaerot?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Eli onko mersun V8 moottorien osat käypiä keskenään vai jokaisella moottorityypillä vain omat osansa. Haen pitkäperjantain tylsistymisen takia E420 ja E55 moottorien eroavaisuuksia, koska törmäsin Kleemannin kompressoriin puolivahingossa: http://www.youtube.com/watch?v=YgqPxofb078" onclick="window.open(this.href);return false;

Mahtaisikohan tuo ruuvi käydä suoraan 420 moottorin kansiin??? + Onko kannet ja pakosarjat samaa kastia sopivuudeltaan ylipäätään. TAI käykö sitten koko 5.5 moottori tuohon 420 automaattilaatikkoon ja muutenkin ilman sen suurempia suunnitelmia???

Oma kiesi siis -96 mutta näitä V8 moottoreita vissiin aika kirjavasti eri vuosilta ja korimalleilta :P
Hiljaa hyvää tulee
Lade
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 22.09.2004 16:51
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Lade »

Nuo moottorit on täysin eri moottoreita, eikä mikään osa käy keskenään. 420 on sukupolvea vanhempi moottori kuin kokonaan alumiininen M113.
E220cdi-14
E280cdi-08, ex
C43Amg-98, ex
Clk 320-97,ex
300CEA-89,Ex
+liuta muunmerkkisiä
kehonsiirtimiä
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

E50 pohjautuu E420
E55 pohjautuu E430

Muistaakseni....mutta ei niistä montaa osaa taida sopia suoraan toisiinsa....?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

LopenUupunut kirjoitti:E50 pohjautuu E420
E55 pohjautuu E430

Muistaakseni....mutta ei niistä montaa osaa taida sopia suoraan toisiinsa....?

.
Näin.

420/E50 on M119 moottorimallia ja 430/E55 on M113.

Täysin eri moottoreita.
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Jatketaas tyhmien kysymysten listaa. Eli onkos näin et AMG on myös erikoistunu näihin remmiahtimiin mersuissa? Onkos alunperin missä värys mallissa remmiahdettua moottoria, koska olen kokeillut bongata esim E55 mallista mutta kovin on kaikissa huonosti tietoutta tai sitten hakijassa hieman virheitä :wave:
Hiljaa hyvää tulee
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Bordi kirjoitti:Jatketaas tyhmien kysymysten listaa. Eli onkos näin et AMG on myös erikoistunu näihin remmiahtimiin mersuissa? Onkos alunperin missä värys mallissa remmiahdettua moottoria, koska olen kokeillut bongata esim E55 mallista mutta kovin on kaikissa huonosti tietoutta tai sitten hakijassa hieman virheitä :wave:
kysymyksesi ei ole tyhmä. W210 E55 ei tehty ahdettuna. ainakaan amg toimesta. kleemann on tehdyt jälkiasennus remmiä moiseen moottoriin / auto malliin. http://www.youtube.com/watch?v=YgqPxofb078" onclick="window.open(this.href);return false;
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Juu tuon just bongasin ja kun toi oma 420 lähinnä pölyyntyy tuohon pihalle niin voishan sitä sit remmiahdintakin miettiä tahi sitten 430 mersua ja laittaa moinen itte siihen. En nää järkeä tässä tilanteessa ostaa valmiina moista, koska hinnat on mitä on ja pysyy mieli virkeänä jotain ropatessa. ELI tää vähäpäästöisyyshän se migreenin aiheuttaa mut jos on jo valmiita paketteja niin ei tartteis mennä VTT:N halpoihin mittauksiin.
Tää nyt on melko huono tiedonlähde mutta: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mercedes-AMG" onclick="window.open(this.href);return false; ja sieltä sit tää:
Remmiahdettu versio samasta moottorista oli lopuissa 55 AMG-nimeä kantavissa autoissa. Moottorissa oli hieman mallista riippuen 469–510 hv ja 700–720 nm. Tämän moottorin yhteydessä oli aina 5-pykäläinen automaattivaihteisto, koska uudempi, 2003 esitelty 7G-Tronic ei kestänyt ahdetun V8:n vääntöä.
Hiljaa hyvää tulee
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

niin...W211 E55,ssa on sama pata kun W210 55,sen. eli M113, sillä erotuksella, että ahdin on AMG tehdas asennus. W210 55,sen vaihteisto oli CL 600,n peruja. en tiedä jatkoko kyseinen laatikko W211 55,sen jatkeena????
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Mutta siis väyrystä EI OLE alunperin ahtimella ???
Hiljaa hyvää tulee
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Bordi kirjoitti:Mutta siis väyrystä EI OLE alunperin ahtimella ???
Ei...valitettavasti. :cry:
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

AP-race/lake kirjoitti:
Bordi kirjoitti:Mutta siis väyrystä EI OLE alunperin ahtimella ???
Ei...valitettavasti. :cry:
Jospa pistää jemmaten pari hiustenkuivaajaa hyvin sinne konehuoneeseen...ei katsuri niitä sieltä löydä :D
Siihen jonnee laturin lähelle vaan....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Ja hommat uusiks :crazy:
Hiljaa hyvää tulee
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Niino onhan nuo ahtimella olevat koneet tietenkin vähäpäästöisiä myös ja se 430 moottorikin ja ja ja.... toisaalta vois olla kiva projekti tollanen tai sit jos tuon nykyisen auton sais vaihdettua vaikka CLK malliin JO 430 moottorilla tai johonkin missä on tuollanen m113 pohjanen moottori.


Vaan mikä se tää sit taas on, joku jota ei tietenkään ole koskaan tuotu tänne peräpohjolaan :crazy: vai eksoottinen ilmoitus vain : http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 8-216-2549" onclick="window.open(this.href);return false;
Hiljaa hyvää tulee
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Bordi kirjoitti:Niino onhan nuo ahtimella olevat koneet tietenkin vähäpäästöisiä myös ja se 430 moottorikin ja ja ja.... toisaalta vois olla kiva projekti tollanen tai sit jos tuon nykyisen auton sais vaihdettua vaikka CLK malliin JO 430 moottorilla tai johonkin missä on tuollanen m113 pohjanen moottori.


Vaan mikä se tää sit taas on, joku jota ei tietenkään ole koskaan tuotu tänne peräpohjolaan :crazy: vai eksoottinen ilmoitus vain : http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s ... 8-216-2549" onclick="window.open(this.href);return false;
veikkaan, että kyseessä on "kootut teokset". :D
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja hanta »

Kun foorumilla nyt on V8-asiantuntijoita niin käytänpä tilaisuutta hyväkseni: Minkähänlainen homma on vaihtaa starttimoottori tuollaiseen S500 V8:lla (CDI) varustettuun, oisko 2001 malliseen, siis S-koppaseen ? Pitäisi homma hoitaa, mutta en ole ikinä tuommoista konetta tutkaillut kuin päältäpäin, ja siltä suunnaltahan ei mitään edes näe. Mitähän kaikkea joutuu irroittamaan :shock: Kiitoksia etukäteen kommenteista !
W203CDI
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

hanta kirjoitti:Kun foorumilla nyt on V8-asiantuntijoita niin käytänpä tilaisuutta hyväkseni: Minkähänlainen homma on vaihtaa starttimoottori tuollaiseen S500 V8:lla (CDI) varustettuun, oisko 2001 malliseen, siis S-koppaseen ? Pitäisi homma hoitaa, mutta en ole ikinä tuommoista konetta tutkaillut kuin päältäpäin, ja siltä suunnaltahan ei mitään edes näe. Mitähän kaikkea joutuu irroittamaan :shock: Kiitoksia etukäteen kommenteista !
Aprillipäivähän tänään on, mutta että 500 CDI?
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja hanta »

Joo, ei ollut tarkoitus pilailla, täytynee tarkistaa ton moottorin tiedot, mutta oisko silti vihjeitä sen startin vaihtoon ?
Joka tapauksessa S500 V8 kyseessä.
W203CDI
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Sopiva aihe...

430/500 tilalle 55amg moottori... Toimiiko "perus" sähköillä vai onko 55:ssa jotain sähköjä enemmän/vähemmän?
Viimeksi muokannut Mika.T, Ma 01.04.2013 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juhutti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 02.12.2012 21:59
Paikkakunta: Helsinki - Lahti

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Juhutti »

Kasi-hemmoille pikavastauksena pikakysymys: Onko V8-koneisten Väyrysten moottorien kestävyydessä/ominaisuuksissa uudemmissa ja vanhemmissa sellaisia eroja, että ehdottomasti pitäis juuri tiettyä moottorityyppiä harkita? Sorry jos tästä löytyy jo keskustelua jossain.
ex. E280 '99
Bordi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Pe 11.03.2005 10:09
Paikkakunta: Etelä-Savon pääkaupunki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja Bordi »

Harraste pelinä ehkä kannattais tuollanen koneevaihto juttu wäyryseen mutta mikä se on sit harrastamista sitten :eh: Rahaa palaa sen verta paljon mitä tässä itte olen laskenut et kun tuo farkku on omasta mielestä asiallisen näköinen korimalli NIIN ei tuo nyt sika kallista olis hommata Saksasta W211 E55 AMG mallia ja siitä sitten mieleistä tekemään. Mene ja tiedä mut kaikki rahat se vie kuitenkin :clap: Toisaalta ei tuo ole pahan näkönen C32 AMG farkkuna...
Hiljaa hyvää tulee
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: V8 moottorien osaerot?

Viesti Kirjoittaja hanta »

hanta kirjoitti:Kun foorumilla nyt on V8-asiantuntijoita niin käytänpä tilaisuutta hyväkseni: Minkähänlainen homma on vaihtaa starttimoottori tuollaiseen S500 V8:lla (CDI) varustettuun, oisko 2001 malliseen, siis S-koppaseen ? Pitäisi homma hoitaa, mutta en ole ikinä tuommoista konetta tutkaillut kuin päältäpäin, ja siltä suunnaltahan ei mitään edes näe. Mitähän kaikkea joutuu irroittamaan :shock: Kiitoksia etukäteen kommenteista !
Tässä korjausta ylläolevaan: Kysessä onkin S400 CDI. ...niin oisko kellään kommenttia tuohon startin vaihtoon ?
Joutuuko paljon purkamaan ja pääseekö pulteihin miten käsiksi ? Kiristysmomentit ? Aamusella ois tarkoitus aloittaa..
W203CDI
Vastaa Viestiin