
W140 CL600 Ehostusprojekti
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Hellou. onko sinulla paine-säiliöruisku käytössäsi??? 

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Kyllä vain ja kaks voimavirtakompressoria joissa rapia kuution tuotto.AP-race/lake kirjoitti:Hellou. onko sinulla paine-säiliöruisku käytössäsi???

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
sinulla ei sitten kauan nokka tuhise,kun pohja on värissään.



Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Huomiselle pikku puhallukset ja parit hitsaukset sit tallin siivous pölystä. Lauantaina olis tarkotus värittää pohja.AP-race/lake kirjoitti:sinulla ei sitten kauan nokka tuhise,kun pohja on värissään.![]()

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
tere... joko CL,n pohjalevy on värissään??? (kuvia). 

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus
Terehyys!
Kyllä pohja on väritetty tankkiin asti. Oon nyt tuon takakontin sisustan kimpussa, että saan maalattua kontin ulko sekä sisäpinnat.
Kontissa ei mitään pahoja ruosteita, yhestä kohasta meni puhallusvaiheessa pieneltä alalta puhki ja laikkasin sen vähän isommalta alalta pois ja pistin uutta peltiä tilalle. vararengaskotelossa pari pintaruostetta, ja ne puhdistettuani olinkin jo innoissani, että pääsen maalaamaan kontin mutta vatuiks män.
Huomasin lukkopesän pois otettuani, että perhana.
Täälähän on jo käyty...

Mitäs ootte mieltä, rälläköinkö ton hitsatun kohan isommalta alalta pois ja teen uuden palan tilalle vai puhallanko vaan puhtaaksi?
Kyllä pohja on väritetty tankkiin asti. Oon nyt tuon takakontin sisustan kimpussa, että saan maalattua kontin ulko sekä sisäpinnat.
Kontissa ei mitään pahoja ruosteita, yhestä kohasta meni puhallusvaiheessa pieneltä alalta puhki ja laikkasin sen vähän isommalta alalta pois ja pistin uutta peltiä tilalle. vararengaskotelossa pari pintaruostetta, ja ne puhdistettuani olinkin jo innoissani, että pääsen maalaamaan kontin mutta vatuiks män.
Huomasin lukkopesän pois otettuani, että perhana.


Mitäs ootte mieltä, rälläköinkö ton hitsatun kohan isommalta alalta pois ja teen uuden palan tilalle vai puhallanko vaan puhtaaksi?
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 CL600 (Korin kunnostus)
ei kannata enää tuossa kohtaa pihdata.muutenkin niin maan peruusteellista duunii.
tekase uusi pala. 


Re: W140 CL600 (Korin kunnostus)
Piti tänään saada ruiskutella kontti pohjiin mutta prkl.. Joka kerta ku on imuroinu ja puhdistanu kontin hiekasta niin aina löytyy joku syvennys tai kotelo joka on jääny huomaamatta ja taaaaas sama ruljanssi.. No Mutta jos vaikka huomenna.. 

Re: W140 CL600 (Korin kunnostus)
Jes.
Sain kontin pellitykset valmiiks tänään ja penslasin samalla sisäpuolen epoksilla. Huomenna suojaan arat pinnat ja vedän ruiskulla koko konttiin tuhdin kerroksen epoksia. Samalla saa ulkopohja toisen kerroksen epoksia.
Laittelen huomenna parempia kuvia, tänään ei enään jaksa napsia.

Sain kontin pellitykset valmiiks tänään ja penslasin samalla sisäpuolen epoksilla. Huomenna suojaan arat pinnat ja vedän ruiskulla koko konttiin tuhdin kerroksen epoksia. Samalla saa ulkopohja toisen kerroksen epoksia.
Laittelen huomenna parempia kuvia, tänään ei enään jaksa napsia.

Re: W140 CL600 (Korin kunnostus)
Tänään piti maalailla koko pohja ja kontti pariin kertaan mutta ei mulla ollukkaan tuota epoksimaalia kun pytyn pohjat. prkl..Muistelin, että olis ollu täys tonkka mutta se ku on sama pää kesät ja talvet ni ei voi kaikkea muistaa.. Toivottavasti kerkiän huomenna hakemaan tonkan maalia niin saa viikonloppuna tehä korin loppuun.
Tässä muutamia kuvia pohjasta, kontista ja perästä.



Tässä muutamia kuvia pohjasta, kontista ja perästä.



Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Ei voi kun nostaa hattua, hienon projektin edistymisestä. Täytyy olla taitoa/tietoa/kärsivällisyyttä...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Tämä se on oikiasti niin hienua työtä ja utala mies jotta ylermi pittää kerrahinniin piänsä kiinni 

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Kiitoksia kiitoksia. Mukavaahan se on kun työn jäljestä pidetään.
Iltapäivän oon pohdiskellu ja mallaillu, eri väriyhdistelmiä tuonne sisustaan kun senkin näpräily alkaa olemaan pian käsillä.
Penkit on tällä hetkellä vaalean harmaat mutta ne verhoillaan uudestaan tummanruskealla jonka olisi tarkoitus mätsätä noiden jalopuu-osien kanssa. lattiaverhoilu olisi myös tarkoitus tehdä uusiksi samaa ruskeaa käyttäen.
Kikkailin hieman kuvankäsittelyohjelman kanssa.. Alkuun tuo ruskea näytti hyvältä mutta nytten ku sitä on jonni aikaa tuijotellu ni eipä se enää niin hyvältä näytäkään..


Nyt kaivataan apua värimaailman kanssa?!?
Kaipailisin myös apua pakoputkiston kanssa. Onko x-pipe ratkaisusta OIKEASTI mitään hyötyä? Lukenu siitä aika ristiriitaisia artikkeleita.
Lisäksi tämän x-putken kohta on aikamoinen mysteeri. ilmeisesti kollektorien jälkeen tulisi katit ja kattien perään x.
Iltapäivän oon pohdiskellu ja mallaillu, eri väriyhdistelmiä tuonne sisustaan kun senkin näpräily alkaa olemaan pian käsillä.
Penkit on tällä hetkellä vaalean harmaat mutta ne verhoillaan uudestaan tummanruskealla jonka olisi tarkoitus mätsätä noiden jalopuu-osien kanssa. lattiaverhoilu olisi myös tarkoitus tehdä uusiksi samaa ruskeaa käyttäen.
Kikkailin hieman kuvankäsittelyohjelman kanssa.. Alkuun tuo ruskea näytti hyvältä mutta nytten ku sitä on jonni aikaa tuijotellu ni eipä se enää niin hyvältä näytäkään..


Nyt kaivataan apua värimaailman kanssa?!?
Kaipailisin myös apua pakoputkiston kanssa. Onko x-pipe ratkaisusta OIKEASTI mitään hyötyä? Lukenu siitä aika ristiriitaisia artikkeleita.
Lisäksi tämän x-putken kohta on aikamoinen mysteeri. ilmeisesti kollektorien jälkeen tulisi katit ja kattien perään x.
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Tää vois toimia ehkä parhaiten. Ei ois niin nuuka väri liallekkaan. Lattiaverhoilusta saman värinen ja kaikki jakkarat mustalla nahalla?


Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Vaaleen ruskee ja tummanharmaa/musta sopii mun mielestä hyvin yhteen. Mutta jos sulla on jo penkit tulossa tummanruskeella, niin en lähtis enään sekoittelemaan kolmatta väriä sisustaan.
Mäkin olen suunnitellut sen x:n asentamista. Ääniä se ainakin muuttaa. Jenkkilän auto-ohjelmissa kehuvat aina sen tuovan lisätehoa.
Mäkin olen suunnitellut sen x:n asentamista. Ääniä se ainakin muuttaa. Jenkkilän auto-ohjelmissa kehuvat aina sen tuovan lisätehoa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Hiukan suunnittelin sitä putkea tuonne, siitä hyvä alusta, että on ainakin tilaa vetää ränniä. 
Sitten ois kysymys maalareille ja tietysti muillekin asiasta tietäville. Eli... Auton pohja siis otettu puhtaaksi pellille asti, maalattu yksi reissu epoksilla jonka jälkeen kaikki kori sekä hitsaussaumat käyty läpi sauma-aineella. Tämän jälkeen vielä yksi reissu epoksia.. Mutta tarviiko toi epoksi vielä päälleen uretaani tai akryylimaalin? Maalikaupassa sanottiin, että tuon epoksin voi huoletta jättää viimeiseksi kerrokseksi.
Haluaisin teidän mielipiteitä / kokemuksia asiasta. kiitos.

Sitten ois kysymys maalareille ja tietysti muillekin asiasta tietäville. Eli... Auton pohja siis otettu puhtaaksi pellille asti, maalattu yksi reissu epoksilla jonka jälkeen kaikki kori sekä hitsaussaumat käyty läpi sauma-aineella. Tämän jälkeen vielä yksi reissu epoksia.. Mutta tarviiko toi epoksi vielä päälleen uretaani tai akryylimaalin? Maalikaupassa sanottiin, että tuon epoksin voi huoletta jättää viimeiseksi kerrokseksi.
Haluaisin teidän mielipiteitä / kokemuksia asiasta. kiitos.

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
"kevyt"uretaani kierros ja SE ON SIIINÄ !!!! 

- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Onhan se melko jytkyä maalia se epoksi, mutta kyse on kuitenki alustasta. Mielestäni ois hyvä laittaa jotain kimmoisaa.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Kävin jututtamassa paria maalikauppiasta ja kyllä aika yhtenäinen mielipide oli, että jos pohjilla on kaksi reissua epoksia niin lisäksi kun laittaa yhden kerroksen uretaani/akryyli -maalia vielä pintaan niin on kestävin mahdollinen pinta. Siihen kun laittaa vielä alustamassan pintaan niiin pitis olla jo aaaaika hyvä.
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Kuis liukas tuosta epoksipinnasta tulee, eli tarttuuko siihen uusi maali hyvästi 

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
RAM kirjoitti:Kuis liukas tuosta epoksipinnasta tulee, eli tarttuuko siihen uusi maali hyvästi
Kiiltoluokka on 40 eli ei mikään matta muttei peilaakaan. Tietysti pitää karhentaa hiukan ku vetää siihen ton uretaanimaalin päälle, että tarttuu kunnolla. Sehän ois ollu paras kun ois epoksi vielä vähän nihkeää ja siihen vetäis tuon uretaanimaalin niin ne imeytyis kunnolla yhteen. Mutta kyllä se vielä viikonkin jälkeen tarttuu kun karhentaa tuon epoksin kevyesti.
Kyliltä oon myös kuullu isoilta pojilta, että suihkuttavat tuommoseen viikon ikäseen melko tuoreeseen pintaan tinneriä ruiskulla ja antaa hetken aikaa olla niin se pehmentää tuon jo ruiskutetun maalin ja heti perään uretaani tai akryylimaali. Ei tietysti sovellu pintapelteihin mutta voi soveltaa alustan osiin jos ei jaksa hioa karheaksi ja haluaa hyvän tartunnan. <- En tiedä toimiiko mutta voisin huomenissa kokeilla vakaaja-tankoihin.

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Joo... Kokeile ihmeessä ja raportoi tänne. Mieltäni kalvaa muistelo, jossa maali helmeili epoksin päällä. Toivottavasti muistan väärin
Saattoi kyllä olla, että yritin maalata päälle, enne kuin epoksi oli kovettunut eli märkää märälle. Eikä se todellakaan ollut käyttämääsi maalia.

Saattoi kyllä olla, että yritin maalata päälle, enne kuin epoksi oli kovettunut eli märkää märälle. Eikä se todellakaan ollut käyttämääsi maalia.
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Tämmönen artikkeli osui silmään kun selailin internetin ihmeellistä maailmaa. Eli pinnoite puhtaille osille.
http://www.timohapponen.net/mustaus/index.html
http://www.timohapponen.net/mustaus/index.html
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Hieno sivu. Kaikkea mukavaa luettavaa kuvien kera.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Hiukan offtopikkia!
nakasin noi amg-vanteet tohon emännän autoon. Näyttää hivenen maasturilta mutta en raaski sitä ruveta tiputtamaan, kun muuten on kaikki puskurit ja systeemit rikki.

nakasin noi amg-vanteet tohon emännän autoon. Näyttää hivenen maasturilta mutta en raaski sitä ruveta tiputtamaan, kun muuten on kaikki puskurit ja systeemit rikki.

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Taas tullut hääräiltyä tallissa. Eli hitsailin ja puheltelin tuon hantin helman vielä. Aluks näytti, ettei ois tarvinnu hitsailla mutta tein kaikki massausreijät ja tunkkauskorvakkeiden ympäristöt uusiksi.

Sitten hionta, kunnon puhdistus ja yks reissu epoksia pintaan.

Tuon kuivuessa saumasin kaikki pohjassa olevat hitsaussaumat kummaltakin puolelta peltiä (alle jäi siis yksi kerros epoksia)
Liima kun oli kuivunut niin takakonttiin ja pohjaan tuli kauttaaltaan toinon kerros epoksia. Alkuun tuumin, että vain liimatut kohdat mutta ruiskin kauttaaltaan.



Eli nyt ollaan siinä vaiheessa, että kaikki hitsaustyöt on tehty. Takakontin sisäpuolelle viimeiseksi pinnaksi jää epoksi koska sen päälle tulee vielä bitumi / äänieriste.
Vielä täytyy tuonne pohjaan vetää yksi ohut kerros uretaanimaalia ja tuohon hantin helmaan sauma-aineen päälle epoksi.
Helmat saa kuitenkin vielä kaksi pintaa lopullisesta väristä + lakasta.
Seuraavaksi täytyy alkaa kasailemaan autoa, että saa sen maalarille.

Sitten hionta, kunnon puhdistus ja yks reissu epoksia pintaan.

Tuon kuivuessa saumasin kaikki pohjassa olevat hitsaussaumat kummaltakin puolelta peltiä (alle jäi siis yksi kerros epoksia)
Liima kun oli kuivunut niin takakonttiin ja pohjaan tuli kauttaaltaan toinon kerros epoksia. Alkuun tuumin, että vain liimatut kohdat mutta ruiskin kauttaaltaan.



Eli nyt ollaan siinä vaiheessa, että kaikki hitsaustyöt on tehty. Takakontin sisäpuolelle viimeiseksi pinnaksi jää epoksi koska sen päälle tulee vielä bitumi / äänieriste.
Vielä täytyy tuonne pohjaan vetää yksi ohut kerros uretaanimaalia ja tuohon hantin helmaan sauma-aineen päälle epoksi.
Helmat saa kuitenkin vielä kaksi pintaa lopullisesta väristä + lakasta.
Seuraavaksi täytyy alkaa kasailemaan autoa, että saa sen maalarille.
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Tämmöstä on sitten mukava seurata kun työt tehdään kunnolla.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Niinpä... Kyllä mäkin vielä joskus. Tää on hieno topikki. Joku tekee just sellasta, mitä itsekin haluaisi 

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Minkähänlainen homma se olis tosta omasta pikkumersusta kattoa kans pohja kuntoon
Siis eihän sielä todellakaan olla lähelläkään puhkiruostumista, tai hitsaustarvetta, sellasia pieniä ruostepiskoja on muutamia, jotka lähtis ihan tollasella maaliruisku tyylisellä hiekkapuhaltimella. Jotenkin olis kivempaa maalailla, tai maalauttaa autoa kun pohja olis tiptop.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)
Tervehdys,
tuli sunnutai iltapäivä pyhitettyä autoropailuille. Aloin laittelemaan tankkia paikoilleen kun aloin epäröimän tankin ulkopinnassa olevaa pintaruostatta jonka kondessiovesi on aiheuttanut. Puhdistin tankin ulkopinnasta kaikki ruosteet ja tarkastin sisäpinnan kunnon joka oli täysin ruosteeton.
Tankin huolellinen puhdistus pölystä ja rasvasta jonka jälkeen kaksi ohutta reissua epoksia estämään korroosiota ja lopuksi tankin oma väri epoksimaalilla.

Valmis pinta tallissa kuivumassa

Vedin vielä tuon takakelkan epoksimaalilla kiiltävän mustaksi niin ei tartu lika yhtä helposti kuin mattapintaan.

Seuraavaksi loput bitumit konttiin ja kontin kasaus.
tuli sunnutai iltapäivä pyhitettyä autoropailuille. Aloin laittelemaan tankkia paikoilleen kun aloin epäröimän tankin ulkopinnassa olevaa pintaruostatta jonka kondessiovesi on aiheuttanut. Puhdistin tankin ulkopinnasta kaikki ruosteet ja tarkastin sisäpinnan kunnon joka oli täysin ruosteeton.
Tankin huolellinen puhdistus pölystä ja rasvasta jonka jälkeen kaksi ohutta reissua epoksia estämään korroosiota ja lopuksi tankin oma väri epoksimaalilla.



Valmis pinta tallissa kuivumassa

Vedin vielä tuon takakelkan epoksimaalilla kiiltävän mustaksi niin ei tartu lika yhtä helposti kuin mattapintaan.

Seuraavaksi loput bitumit konttiin ja kontin kasaus.
