W140 CL600 Ehostusprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

Hellou. onko sinulla paine-säiliöruisku käytössäsi??? :wink:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

AP-race/lake kirjoitti:Hellou. onko sinulla paine-säiliöruisku käytössäsi??? :wink:
Kyllä vain ja kaks voimavirtakompressoria joissa rapia kuution tuotto. :thumbup:
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

sinulla ei sitten kauan nokka tuhise,kun pohja on värissään. :D :thumbup:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

AP-race/lake kirjoitti:sinulla ei sitten kauan nokka tuhise,kun pohja on värissään. :D :thumbup:
Huomiselle pikku puhallukset ja parit hitsaukset sit tallin siivous pölystä. Lauantaina olis tarkotus värittää pohja. :)
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

tere... joko CL,n pohjalevy on värissään??? (kuvia). :D
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 (CL600) Korin kunnostus

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Terehyys!

Kyllä pohja on väritetty tankkiin asti. Oon nyt tuon takakontin sisustan kimpussa, että saan maalattua kontin ulko sekä sisäpinnat.

Kontissa ei mitään pahoja ruosteita, yhestä kohasta meni puhallusvaiheessa pieneltä alalta puhki ja laikkasin sen vähän isommalta alalta pois ja pistin uutta peltiä tilalle. vararengaskotelossa pari pintaruostetta, ja ne puhdistettuani olinkin jo innoissani, että pääsen maalaamaan kontin mutta vatuiks män.

Huomasin lukkopesän pois otettuani, että perhana. :thumbdown: Täälähän on jo käyty...

Kuva

Mitäs ootte mieltä, rälläköinkö ton hitsatun kohan isommalta alalta pois ja teen uuden palan tilalle vai puhallanko vaan puhtaaksi?
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W140 CL600 (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

ei kannata enää tuossa kohtaa pihdata.muutenkin niin maan peruusteellista duunii. :D tekase uusi pala. :thumbup:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Piti tänään saada ruiskutella kontti pohjiin mutta prkl.. Joka kerta ku on imuroinu ja puhdistanu kontin hiekasta niin aina löytyy joku syvennys tai kotelo joka on jääny huomaamatta ja taaaaas sama ruljanssi.. No Mutta jos vaikka huomenna.. :clap:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Jes.

Sain kontin pellitykset valmiiks tänään ja penslasin samalla sisäpuolen epoksilla. Huomenna suojaan arat pinnat ja vedän ruiskulla koko konttiin tuhdin kerroksen epoksia. Samalla saa ulkopohja toisen kerroksen epoksia.

Laittelen huomenna parempia kuvia, tänään ei enään jaksa napsia.

Kuva
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tänään piti maalailla koko pohja ja kontti pariin kertaan mutta ei mulla ollukkaan tuota epoksimaalia kun pytyn pohjat. prkl..Muistelin, että olis ollu täys tonkka mutta se ku on sama pää kesät ja talvet ni ei voi kaikkea muistaa.. Toivottavasti kerkiän huomenna hakemaan tonkan maalia niin saa viikonloppuna tehä korin loppuun.

Tässä muutamia kuvia pohjasta, kontista ja perästä.


Kuva

Kuva

Kuva
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja kari v »

Ei voi kun nostaa hattua, hienon projektin edistymisestä. Täytyy olla taitoa/tietoa/kärsivällisyyttä...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Ylermiraita
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 421
Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ylermiraita »

Tämä se on oikiasti niin hienua työtä ja utala mies jotta ylermi pittää kerrahinniin piänsä kiinni :thumbup:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kiitoksia kiitoksia. Mukavaahan se on kun työn jäljestä pidetään.

Iltapäivän oon pohdiskellu ja mallaillu, eri väriyhdistelmiä tuonne sisustaan kun senkin näpräily alkaa olemaan pian käsillä.

Penkit on tällä hetkellä vaalean harmaat mutta ne verhoillaan uudestaan tummanruskealla jonka olisi tarkoitus mätsätä noiden jalopuu-osien kanssa. lattiaverhoilu olisi myös tarkoitus tehdä uusiksi samaa ruskeaa käyttäen.

Kikkailin hieman kuvankäsittelyohjelman kanssa.. Alkuun tuo ruskea näytti hyvältä mutta nytten ku sitä on jonni aikaa tuijotellu ni eipä se enää niin hyvältä näytäkään..

Kuva

Kuva

Nyt kaivataan apua värimaailman kanssa?!?

Kaipailisin myös apua pakoputkiston kanssa. Onko x-pipe ratkaisusta OIKEASTI mitään hyötyä? Lukenu siitä aika ristiriitaisia artikkeleita.
Lisäksi tämän x-putken kohta on aikamoinen mysteeri. ilmeisesti kollektorien jälkeen tulisi katit ja kattien perään x.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tää vois toimia ehkä parhaiten. Ei ois niin nuuka väri liallekkaan. Lattiaverhoilusta saman värinen ja kaikki jakkarat mustalla nahalla?

Kuva
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja aziz »

Vaaleen ruskee ja tummanharmaa/musta sopii mun mielestä hyvin yhteen. Mutta jos sulla on jo penkit tulossa tummanruskeella, niin en lähtis enään sekoittelemaan kolmatta väriä sisustaan.
Mäkin olen suunnitellut sen x:n asentamista. Ääniä se ainakin muuttaa. Jenkkilän auto-ohjelmissa kehuvat aina sen tuovan lisätehoa.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Hiukan suunnittelin sitä putkea tuonne, siitä hyvä alusta, että on ainakin tilaa vetää ränniä. :D

Sitten ois kysymys maalareille ja tietysti muillekin asiasta tietäville. Eli... Auton pohja siis otettu puhtaaksi pellille asti, maalattu yksi reissu epoksilla jonka jälkeen kaikki kori sekä hitsaussaumat käyty läpi sauma-aineella. Tämän jälkeen vielä yksi reissu epoksia.. Mutta tarviiko toi epoksi vielä päälleen uretaani tai akryylimaalin? Maalikaupassa sanottiin, että tuon epoksin voi huoletta jättää viimeiseksi kerrokseksi.

Haluaisin teidän mielipiteitä / kokemuksia asiasta. kiitos. :)
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

"kevyt"uretaani kierros ja SE ON SIIINÄ !!!! :thumbup:
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Onhan se melko jytkyä maalia se epoksi, mutta kyse on kuitenki alustasta. Mielestäni ois hyvä laittaa jotain kimmoisaa.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Kävin jututtamassa paria maalikauppiasta ja kyllä aika yhtenäinen mielipide oli, että jos pohjilla on kaksi reissua epoksia niin lisäksi kun laittaa yhden kerroksen uretaani/akryyli -maalia vielä pintaan niin on kestävin mahdollinen pinta. Siihen kun laittaa vielä alustamassan pintaan niiin pitis olla jo aaaaika hyvä.
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja RAM »

Kuis liukas tuosta epoksipinnasta tulee, eli tarttuuko siihen uusi maali hyvästi :?:
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

RAM kirjoitti:Kuis liukas tuosta epoksipinnasta tulee, eli tarttuuko siihen uusi maali hyvästi :?:

Kiiltoluokka on 40 eli ei mikään matta muttei peilaakaan. Tietysti pitää karhentaa hiukan ku vetää siihen ton uretaanimaalin päälle, että tarttuu kunnolla. Sehän ois ollu paras kun ois epoksi vielä vähän nihkeää ja siihen vetäis tuon uretaanimaalin niin ne imeytyis kunnolla yhteen. Mutta kyllä se vielä viikonkin jälkeen tarttuu kun karhentaa tuon epoksin kevyesti.

Kyliltä oon myös kuullu isoilta pojilta, että suihkuttavat tuommoseen viikon ikäseen melko tuoreeseen pintaan tinneriä ruiskulla ja antaa hetken aikaa olla niin se pehmentää tuon jo ruiskutetun maalin ja heti perään uretaani tai akryylimaali. Ei tietysti sovellu pintapelteihin mutta voi soveltaa alustan osiin jos ei jaksa hioa karheaksi ja haluaa hyvän tartunnan. <- En tiedä toimiiko mutta voisin huomenissa kokeilla vakaaja-tankoihin. :)
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja RAM »

Joo... Kokeile ihmeessä ja raportoi tänne. Mieltäni kalvaa muistelo, jossa maali helmeili epoksin päällä. Toivottavasti muistan väärin :thumbup:
Saattoi kyllä olla, että yritin maalata päälle, enne kuin epoksi oli kovettunut eli märkää märälle. Eikä se todellakaan ollut käyttämääsi maalia.
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tämmönen artikkeli osui silmään kun selailin internetin ihmeellistä maailmaa. Eli pinnoite puhtaille osille.

http://www.timohapponen.net/mustaus/index.html
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Hieno sivu. Kaikkea mukavaa luettavaa kuvien kera.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Hiukan offtopikkia!


nakasin noi amg-vanteet tohon emännän autoon. Näyttää hivenen maasturilta mutta en raaski sitä ruveta tiputtamaan, kun muuten on kaikki puskurit ja systeemit rikki.

Kuva
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Taas tullut hääräiltyä tallissa. Eli hitsailin ja puheltelin tuon hantin helman vielä. Aluks näytti, ettei ois tarvinnu hitsailla mutta tein kaikki massausreijät ja tunkkauskorvakkeiden ympäristöt uusiksi.

Kuva

Sitten hionta, kunnon puhdistus ja yks reissu epoksia pintaan.

Kuva

Tuon kuivuessa saumasin kaikki pohjassa olevat hitsaussaumat kummaltakin puolelta peltiä (alle jäi siis yksi kerros epoksia)

Liima kun oli kuivunut niin takakonttiin ja pohjaan tuli kauttaaltaan toinon kerros epoksia. Alkuun tuumin, että vain liimatut kohdat mutta ruiskin kauttaaltaan.

Kuva

Kuva

Kuva


Eli nyt ollaan siinä vaiheessa, että kaikki hitsaustyöt on tehty. Takakontin sisäpuolelle viimeiseksi pinnaksi jää epoksi koska sen päälle tulee vielä bitumi / äänieriste.

Vielä täytyy tuonne pohjaan vetää yksi ohut kerros uretaanimaalia ja tuohon hantin helmaan sauma-aineen päälle epoksi.


Helmat saa kuitenkin vielä kaksi pintaa lopullisesta väristä + lakasta.

Seuraavaksi täytyy alkaa kasailemaan autoa, että saa sen maalarille.
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Tämmöstä on sitten mukava seurata kun työt tehdään kunnolla.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja RAM »

Niinpä... Kyllä mäkin vielä joskus. Tää on hieno topikki. Joku tekee just sellasta, mitä itsekin haluaisi :clap:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5564
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja S202 »

Minkähänlainen homma se olis tosta omasta pikkumersusta kattoa kans pohja kuntoon :roll: Siis eihän sielä todellakaan olla lähelläkään puhkiruostumista, tai hitsaustarvetta, sellasia pieniä ruostepiskoja on muutamia, jotka lähtis ihan tollasella maaliruisku tyylisellä hiekkapuhaltimella. Jotenkin olis kivempaa maalailla, tai maalauttaa autoa kun pohja olis tiptop.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Ilmaister
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Su 14.08.2011 22:56
Paikkakunta: Turku

Re: W140 CL600 Ehostus (Korin kunnostus)

Viesti Kirjoittaja Ilmaister »

Tervehdys,

tuli sunnutai iltapäivä pyhitettyä autoropailuille. Aloin laittelemaan tankkia paikoilleen kun aloin epäröimän tankin ulkopinnassa olevaa pintaruostatta jonka kondessiovesi on aiheuttanut. Puhdistin tankin ulkopinnasta kaikki ruosteet ja tarkastin sisäpinnan kunnon joka oli täysin ruosteeton.
Tankin huolellinen puhdistus pölystä ja rasvasta jonka jälkeen kaksi ohutta reissua epoksia estämään korroosiota ja lopuksi tankin oma väri epoksimaalilla.

Kuva Kuva Kuva

Valmis pinta tallissa kuivumassa
Kuva


Vedin vielä tuon takakelkan epoksimaalilla kiiltävän mustaksi niin ei tartu lika yhtä helposti kuin mattapintaan.

Kuva

Seuraavaksi loput bitumit konttiin ja kontin kasaus. :P
Vastaa Viestiin