W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
elikkäs yön seisotuksen jälkeen vetää ilmaa polttoaine järjestelmään eikä lähde käyntiin muutakuin hinkkoittamalla lisävirralla että ilma loppuu, ja kun auton saa käyntiin toimii hetken kuin unelma, sitten syttyy EPC ENGINE ELECTRONICS valo koetauluun ja tulee moottorin vikatila päälle eikä kierrä kuin 3000 Ja jälkikäyntiäkin ilmenee
, akun kengän kun irroittaa ja laittaa takaisin niin vikatila poistuu ja toimii normaalisti iltaan asti (ainakin eilen).
Voiko vika olla polttoaine letkuissa vai pumpussa? pumpun kylki on hieman märkä että vetääkö ilman sieltä? 
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Toi vika koodi tulee varmaan akunlataus tilan laskusta kun starttailet pitkään eli sekin poistuu kun saat ilma vuodot kuriin.
Tossa jokin aika sitten oli pumpunvaihto samaan koneeseen ja ei tule ainetta ja turhaan pumppuja vaihdettu eli samantapaisia oireita..voi olla siirtopumppu tai ihan tankki lijasto vikaa mutta tutkipa ensin polttoaine putket ja kai tässä on niissä o-renkaat jotka menee vaihtoon.
Seuraa myös paljonko on tankissa gasoa kun tekee tämän.
Jos mahdollista parkkeeraa keula alspäin yöksi mutta kannattaa laittaa kuntoon heti kun eletroniikka ei tykkää kuitenkaan alijännitteestä ja tollainen starttaus tekee jokatapuksessa jännite piikkejä vaihteluita.
Koeta tutkia se pumpun kosteus mistä se tulee ja luulen että sen loppuminen lopettaa oireet.
Tossa jokin aika sitten oli pumpunvaihto samaan koneeseen ja ei tule ainetta ja turhaan pumppuja vaihdettu eli samantapaisia oireita..voi olla siirtopumppu tai ihan tankki lijasto vikaa mutta tutkipa ensin polttoaine putket ja kai tässä on niissä o-renkaat jotka menee vaihtoon.
Seuraa myös paljonko on tankissa gasoa kun tekee tämän.
Jos mahdollista parkkeeraa keula alspäin yöksi mutta kannattaa laittaa kuntoon heti kun eletroniikka ei tykkää kuitenkaan alijännitteestä ja tollainen starttaus tekee jokatapuksessa jännite piikkejä vaihteluita.
Koeta tutkia se pumpun kosteus mistä se tulee ja luulen että sen loppuminen lopettaa oireet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Voi olla vika niisä kirkkaissa poltto-aine letkujen o-renkaissa tai sitten se pumpun taka-kansi vuotaa ja vetää sieltä ilmaa, helpoin aloittaa vaihtamalla ne polttoaine letkut , tuo pumpun kannen kannen irroitus on tarkkaa hommaa, että saa oikealle kohdalle sen kannen takaisinturporiisseli kirjoitti:elikkäs yön seisotuksen jälkeen vetää ilmaa polttoaine järjestelmään eikä lähde käyntiin muutakuin hinkkoittamalla lisävirralla että ilma loppuu, ja kun auton saa käyntiin toimii hetken kuin unelma, sitten syttyy EPC ENGINE ELECTRONICS valo koetauluun ja tulee moottorin vikatila päälle eikä kierrä kuin 3000 Ja jälkikäyntiäkin ilmenee, akun kengän kun irroittaa ja laittaa takaisin niin vikatila poistuu ja toimii normaalisti iltaan asti (ainakin eilen).
Voiko vika olla polttoaine letkuissa vai pumpussa? pumpun kylki on hieman märkä että vetääkö ilman sieltä?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Tankilta tulevasta kirkkaasta letkusta joka tulee suadattimelle kulkee ilmaa reilusti, katselin pumppua niin vuoto näyttäisi auton keulan puoleiselta sivulta jonkun pumpun tiivisteen välistäarska10 kirjoitti:Voi olla vika niisä kirkkaissa poltto-aine letkujen o-renkaissa tai sitten se pumpun taka-kansi vuotaa ja vetää sieltä ilmaa, helpoin aloittaa vaihtamalla ne polttoaine letkut , tuo pumpun kannen kannen irroitus on tarkkaa hommaa, että saa oikealle kohdalle sen kannen takaisinturporiisseli kirjoitti:elikkäs yön seisotuksen jälkeen vetää ilmaa polttoaine järjestelmään eikä lähde käyntiin muutakuin hinkkoittamalla lisävirralla että ilma loppuu, ja kun auton saa käyntiin toimii hetken kuin unelma, sitten syttyy EPC ENGINE ELECTRONICS valo koetauluun ja tulee moottorin vikatila päälle eikä kierrä kuin 3000 Ja jälkikäyntiäkin ilmenee, akun kengän kun irroittaa ja laittaa takaisin niin vikatila poistuu ja toimii normaalisti iltaan asti (ainakin eilen).
Voiko vika olla polttoaine letkuissa vai pumpussa? pumpun kylki on hieman märkä että vetääkö ilman sieltä?
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Mulla vuosi w210 200cdi polttoaianesuodattimen kansi.. en tiiä millanen on 290td, mutta varmaa helppo katsoa että se on kiristetty kunnolla.. Ehdin vaihtaa kaikki letkut ja tiivisterenkaat ja vasta sitten huomasin
(tosin nekin oli huonossa kunnossa, olivat todennäköisesti osasyynä ongelmaan, eikä oleet hirveen kalliit uusia).
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
noniin nyt on tutkittu vuotoa ja ilmeni että takakansi (johon tulee polttoaine putket kiinni) vuotaa,ja pumpun päällä olevat kannetkin vuotaa.
onko tietoa mistä kannattaisi uusia tiivisteitä lähtiä etsimään? huomenna pitää yrittää purkaa osia edestä pois jos saisi paikallensa vaihdettua vai onko kellään parempia eherotuksia? 
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Tuo pumpuntakapään tiivisteen jos vaihtaa niin pitää otaa pumppu irti, muuten sieltä pamahtelee kaiken näköistä kamaa silmille.turporiisseli kirjoitti:noniin nyt on tutkittu vuotoa ja ilmeni että takakansi (johon tulee polttoaine putket kiinni) vuotaa,ja pumpun päällä olevat kannetkin vuotaa.onko tietoa mistä kannattaisi uusia tiivisteitä lähtiä etsimään? huomenna pitää yrittää purkaa osia edestä pois jos saisi paikallensa vaihdettua vai onko kellään parempia eherotuksia?
Tuo kannen tiivistten voi vaihtaa paikallaan paitsi imusarja pitää ottaa irti ja merkata tosi tarkkaan se pumpun kannen asento se kun vaikuttaa noihin maks kierroksiin,jossain on ohjeet täällä foorumilla tuohon kannen vaihtoon.Tuossa muuten se linkki.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=71720" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=125722" onclick="window.open(this.href);return false;
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
kiitos tiedosta olisin avannut sen takapuolella olevan luukunkin sinneppäin mutta en ilmeisesti avaakkaanarska10 kirjoitti:Tuo pumpuntakapään tiivisteen jos vaihtaa niin pitää otaa pumppu irti, muuten sieltä pamahtelee kaiken näköistä kamaa silmille.turporiisseli kirjoitti:noniin nyt on tutkittu vuotoa ja ilmeni että takakansi (johon tulee polttoaine putket kiinni) vuotaa,ja pumpun päällä olevat kannetkin vuotaa.onko tietoa mistä kannattaisi uusia tiivisteitä lähtiä etsimään? huomenna pitää yrittää purkaa osia edestä pois jos saisi paikallensa vaihdettua vai onko kellään parempia eherotuksia?
Tuo kannen tiivistten voi vaihtaa paikallaan paitsi imusarja pitää ottaa irti ja merkata tosi tarkkaan se pumpun kannen asento se kun vaikuttaa noihin maks kierroksiin,jossain on ohjeet täällä foorumilla tuohon kannen vaihtoon.Tuossa muuten se linkki.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=71720" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Mulla oli se pumpun kansi halki. Ei ole kuulemma mitenkään tavatonta.
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä,
ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltäturporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä,ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
tarkoitatko sitä johon tulee kaks letkua, suuttimiilta ja toiselta puolelta lähtee paluu tankille?arska10 kirjoitti:Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltäturporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä,ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Jepturporiisseli kirjoitti:tarkoitatko sitä johon tulee kaks letkua, suuttimiilta ja toiselta puolelta lähtee paluu tankille?arska10 kirjoitti:Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltäturporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä,ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
ei vuotanut siitä,täytyy koittaa ottaa pumppu irtiarska10 kirjoitti:Jepturporiisseli kirjoitti:tarkoitatko sitä johon tulee kaks letkua, suuttimiilta ja toiselta puolelta lähtee paluu tankille?arska10 kirjoitti:Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltäturporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä,ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Paska homma ei ole mikään mukavin juttuturporiisseli kirjoitti:ei vuotanut siitä,täytyy koittaa ottaa pumppu irtiarska10 kirjoitti:Jepturporiisseli kirjoitti:tarkoitatko sitä johon tulee kaks letkua, suuttimiilta ja toiselta puolelta lähtee paluu tankille?arska10 kirjoitti:Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltäturporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä,ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Voisiko joku antaa neuvvoja tai mahdollisesti kuvia pumpun irroituksesta? kun ajoittamisesta vaan tuntuu olevan neuvvoja. tohtiiko sen vain ottaa irti vai pitäkö koneen olla ykk:kohdassa tai vastaavaa? että olisi takaisin laitto mahdollisimman helppoa.
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
noniin nyt on pumppu käynyt irti ja tiivisteet vaihdettu, laitoin punpun paikalleen ja koitin käyntiin niin ei hörähdäkkään vähä vain tuloo savua putkesta, onko kellään ehdotuksia missä vika?
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Syöttääkös pumppu polttoainetta suuttimille? mulla oli jonkinlainen jumppa ennenkun huollettu pumppu lähti pelittämään. Illmaantuu vähän konstikkaasti.
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
joo syöttää, suuttimille tulee hienosti löpöä.hentar kirjoitti:Syöttääkös pumppu polttoainetta suuttimille? mulla oli jonkinlainen jumppa ennenkun huollettu pumppu lähti pelittämään. Illmaantuu vähän konstikkaasti.
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Löytyikö syy miksi ei lähde käyntiin? Loppuiko vuoto päädyn tiivisteen vaihdolla? Mulla kans 290td:ssä samanlaista pumppuvuotoa, pumpun irroitus taitaa olla edessäturporiisseli kirjoitti:joo syöttää, suuttimille tulee hienosti löpöä.hentar kirjoitti:Syöttääkös pumppu polttoainetta suuttimille? mulla oli jonkinlainen jumppa ennenkun huollettu pumppu lähti pelittämään. Illmaantuu vähän konstikkaasti.
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
Loppuiko dieseli tankista vai mitä tapahtui? En ole autonasentaja mutta palstalla niitä riittää ja heidän on helpompi arvailla kun kerrot kaikki oireet.maspi kirjoitti: Mulla kans 290td:ssä samanlaista pumppuvuotoa, pumpun irroitus taitaa olla edessä
-
turporiisseli
- Sisäänajossa

- Viestit: 34
- Liittynyt: Su 07.04.2013 12:07
Re: W210,vm97, 290TD Käynnistys ongelma?
maspi kirjoitti:Löytyikö syy miksi ei lähde käyntiin? Loppuiko vuoto päädyn tiivisteen vaihdolla? Mulla kans 290td:ssä samanlaista pumppuvuotoa, pumpun irroitus taitaa olla edessäturporiisseli kirjoitti:joo syöttää, suuttimille tulee hienosti löpöä.hentar kirjoitti:Syöttääkös pumppu polttoainetta suuttimille? mulla oli jonkinlainen jumppa ennenkun huollettu pumppu lähti pelittämään. Illmaantuu vähän konstikkaasti.
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
Vaihdoin kaikki tiivisteet pumppuun niin vuodot lakkasi, näin jälkeenpäin kun ajattelee niin ei se olisi kun 30 min homma.
homman aloitus vain oli niin jännää kun ei tienny mitä pumppu sisältää, ja ajoituksethan sielä oli pielessä ja lisäksi kaasupoljin oli jumiutunut vähän päälle että ei kierrokset laskenut





