elikkäs yön seisotuksen jälkeen vetää ilmaa polttoaine järjestelmään eikä lähde käyntiin muutakuin hinkkoittamalla lisävirralla että ilma loppuu, ja kun auton saa käyntiin toimii hetken kuin unelma, sitten syttyy EPC ENGINE ELECTRONICS valo koetauluun ja tulee moottorin vikatila päälle eikä kierrä kuin 3000 Ja jälkikäyntiäkin ilmenee , akun kengän kun irroittaa ja laittaa takaisin niin vikatila poistuu ja toimii normaalisti iltaan asti (ainakin eilen). Voiko vika olla polttoaine letkuissa vai pumpussa? pumpun kylki on hieman märkä että vetääkö ilman sieltä?
Toi vika koodi tulee varmaan akunlataus tilan laskusta kun starttailet pitkään eli sekin poistuu kun saat ilma vuodot kuriin.
Tossa jokin aika sitten oli pumpunvaihto samaan koneeseen ja ei tule ainetta ja turhaan pumppuja vaihdettu eli samantapaisia oireita..voi olla siirtopumppu tai ihan tankki lijasto vikaa mutta tutkipa ensin polttoaine putket ja kai tässä on niissä o-renkaat jotka menee vaihtoon.
Seuraa myös paljonko on tankissa gasoa kun tekee tämän.
Jos mahdollista parkkeeraa keula alspäin yöksi mutta kannattaa laittaa kuntoon heti kun eletroniikka ei tykkää kuitenkaan alijännitteestä ja tollainen starttaus tekee jokatapuksessa jännite piikkejä vaihteluita.
Koeta tutkia se pumpun kosteus mistä se tulee ja luulen että sen loppuminen lopettaa oireet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
turporiisseli kirjoitti:elikkäs yön seisotuksen jälkeen vetää ilmaa polttoaine järjestelmään eikä lähde käyntiin muutakuin hinkkoittamalla lisävirralla että ilma loppuu, ja kun auton saa käyntiin toimii hetken kuin unelma, sitten syttyy EPC ENGINE ELECTRONICS valo koetauluun ja tulee moottorin vikatila päälle eikä kierrä kuin 3000 Ja jälkikäyntiäkin ilmenee , akun kengän kun irroittaa ja laittaa takaisin niin vikatila poistuu ja toimii normaalisti iltaan asti (ainakin eilen). Voiko vika olla polttoaine letkuissa vai pumpussa? pumpun kylki on hieman märkä että vetääkö ilman sieltä?
Voi olla vika niisä kirkkaissa poltto-aine letkujen o-renkaissa tai sitten se pumpun taka-kansi vuotaa ja vetää sieltä ilmaa, helpoin aloittaa vaihtamalla ne polttoaine letkut , tuo pumpun kannen kannen irroitus on tarkkaa hommaa, että saa oikealle kohdalle sen kannen takaisin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
turporiisseli kirjoitti:elikkäs yön seisotuksen jälkeen vetää ilmaa polttoaine järjestelmään eikä lähde käyntiin muutakuin hinkkoittamalla lisävirralla että ilma loppuu, ja kun auton saa käyntiin toimii hetken kuin unelma, sitten syttyy EPC ENGINE ELECTRONICS valo koetauluun ja tulee moottorin vikatila päälle eikä kierrä kuin 3000 Ja jälkikäyntiäkin ilmenee , akun kengän kun irroittaa ja laittaa takaisin niin vikatila poistuu ja toimii normaalisti iltaan asti (ainakin eilen). Voiko vika olla polttoaine letkuissa vai pumpussa? pumpun kylki on hieman märkä että vetääkö ilman sieltä?
Voi olla vika niisä kirkkaissa poltto-aine letkujen o-renkaissa tai sitten se pumpun taka-kansi vuotaa ja vetää sieltä ilmaa, helpoin aloittaa vaihtamalla ne polttoaine letkut , tuo pumpun kannen kannen irroitus on tarkkaa hommaa, että saa oikealle kohdalle sen kannen takaisin
Tankilta tulevasta kirkkaasta letkusta joka tulee suadattimelle kulkee ilmaa reilusti, katselin pumppua niin vuoto näyttäisi auton keulan puoleiselta sivulta jonkun pumpun tiivisteen välistä
Mulla vuosi w210 200cdi polttoaianesuodattimen kansi.. en tiiä millanen on 290td, mutta varmaa helppo katsoa että se on kiristetty kunnolla.. Ehdin vaihtaa kaikki letkut ja tiivisterenkaat ja vasta sitten huomasin (tosin nekin oli huonossa kunnossa, olivat todennäköisesti osasyynä ongelmaan, eikä oleet hirveen kalliit uusia).
noniin nyt on tutkittu vuotoa ja ilmeni että takakansi (johon tulee polttoaine putket kiinni) vuotaa,ja pumpun päällä olevat kannetkin vuotaa. onko tietoa mistä kannattaisi uusia tiivisteitä lähtiä etsimään? huomenna pitää yrittää purkaa osia edestä pois jos saisi paikallensa vaihdettua vai onko kellään parempia eherotuksia?
turporiisseli kirjoitti:noniin nyt on tutkittu vuotoa ja ilmeni että takakansi (johon tulee polttoaine putket kiinni) vuotaa,ja pumpun päällä olevat kannetkin vuotaa. onko tietoa mistä kannattaisi uusia tiivisteitä lähtiä etsimään? huomenna pitää yrittää purkaa osia edestä pois jos saisi paikallensa vaihdettua vai onko kellään parempia eherotuksia?
Tuo pumpuntakapään tiivisteen jos vaihtaa niin pitää otaa pumppu irti, muuten sieltä pamahtelee kaiken näköistä kamaa silmille.
Tuo kannen tiivistten voi vaihtaa paikallaan paitsi imusarja pitää ottaa irti ja merkata tosi tarkkaan se pumpun kannen asento se kun vaikuttaa noihin maks kierroksiin,jossain on ohjeet täällä foorumilla tuohon kannen vaihtoon.Tuossa muuten se linkki. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=71720" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
turporiisseli kirjoitti:noniin nyt on tutkittu vuotoa ja ilmeni että takakansi (johon tulee polttoaine putket kiinni) vuotaa,ja pumpun päällä olevat kannetkin vuotaa. onko tietoa mistä kannattaisi uusia tiivisteitä lähtiä etsimään? huomenna pitää yrittää purkaa osia edestä pois jos saisi paikallensa vaihdettua vai onko kellään parempia eherotuksia?
Tuo pumpuntakapään tiivisteen jos vaihtaa niin pitää otaa pumppu irti, muuten sieltä pamahtelee kaiken näköistä kamaa silmille.
Tuo kannen tiivistten voi vaihtaa paikallaan paitsi imusarja pitää ottaa irti ja merkata tosi tarkkaan se pumpun kannen asento se kun vaikuttaa noihin maks kierroksiin,jossain on ohjeet täällä foorumilla tuohon kannen vaihtoon.Tuossa muuten se linkki. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=71720" onclick="window.open(this.href);return false;
kiitos tiedosta olisin avannut sen takapuolella olevan luukunkin sinneppäin mutta en ilmeisesti avaakkaan täytyy ottaa pumppu käteen mutta vähän jännittää ne ajoituksen säätämiset kun peilillä katsoo pumpun alta niin tippoja tippuu siitä pumpun takana olevasta valkoisesta mötikästä (olisiko joku sammutus solenoidi?) tuumin että vuotaa takakannesta ja valuu siihen valkoista mötikkää pitkin,kumpi olisi ilmeisenpää takakannen tiiviste vuotaa vai sen valkoisen mötikän
nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä, ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
turporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä, ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
turporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä, ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltä
tarkoitatko sitä johon tulee kaks letkua, suuttimiilta ja toiselta puolelta lähtee paluu tankille?
turporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä, ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltä
tarkoitatko sitä johon tulee kaks letkua, suuttimiilta ja toiselta puolelta lähtee paluu tankille?
Jep
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
turporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä, ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltä
tarkoitatko sitä johon tulee kaks letkua, suuttimiilta ja toiselta puolelta lähtee paluu tankille?
Jep
ei vuotanut siitä,täytyy koittaa ottaa pumppu irti
turporiisseli kirjoitti:nyt on vaihdettu päällimmäisten kansien tiivisteet autoon päin laitoin kasaan ja löin tulille niin ainavaan vuotaa pumpun perästä, ilmeisesti sieltä takakannesta mistä polttoainelinjat lähtee suuttimille. Nyt on sitte edessä pumpun irrotus että näkee mistä se oikeen vuotaa. Onko kellään tietoa mistä saisi räjäytyskuvat pumpulle?
Koita vielä katsoa ettei siinä pumpun päässä oleva banjoliitin vuoda siitä keskeltä
tarkoitatko sitä johon tulee kaks letkua, suuttimiilta ja toiselta puolelta lähtee paluu tankille?
Jep
ei vuotanut siitä,täytyy koittaa ottaa pumppu irti
Paska homma ei ole mikään mukavin juttu
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Voisiko joku antaa neuvvoja tai mahdollisesti kuvia pumpun irroituksesta? kun ajoittamisesta vaan tuntuu olevan neuvvoja. tohtiiko sen vain ottaa irti vai pitäkö koneen olla ykk:kohdassa tai vastaavaa? että olisi takaisin laitto mahdollisimman helppoa.
noniin nyt on pumppu käynyt irti ja tiivisteet vaihdettu, laitoin punpun paikalleen ja koitin käyntiin niin ei hörähdäkkään vähä vain tuloo savua putkesta, onko kellään ehdotuksia missä vika?
Syöttääkös pumppu polttoainetta suuttimille? mulla oli jonkinlainen jumppa ennenkun huollettu pumppu lähti pelittämään. Illmaantuu vähän konstikkaasti.
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
hentar kirjoitti:Syöttääkös pumppu polttoainetta suuttimille? mulla oli jonkinlainen jumppa ennenkun huollettu pumppu lähti pelittämään. Illmaantuu vähän konstikkaasti.
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
hentar kirjoitti:Syöttääkös pumppu polttoainetta suuttimille? mulla oli jonkinlainen jumppa ennenkun huollettu pumppu lähti pelittämään. Illmaantuu vähän konstikkaasti.
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
joo syöttää, suuttimille tulee hienosti löpöä.
Löytyikö syy miksi ei lähde käyntiin? Loppuiko vuoto päädyn tiivisteen vaihdolla? Mulla kans 290td:ssä samanlaista pumppuvuotoa, pumpun irroitus taitaa olla edessä
maspi kirjoitti: Mulla kans 290td:ssä samanlaista pumppuvuotoa, pumpun irroitus taitaa olla edessä
Loppuiko dieseli tankista vai mitä tapahtui? En ole autonasentaja mutta palstalla niitä riittää ja heidän on helpompi arvailla kun kerrot kaikki oireet.
hentar kirjoitti:Syöttääkös pumppu polttoainetta suuttimille? mulla oli jonkinlainen jumppa ennenkun huollettu pumppu lähti pelittämään. Illmaantuu vähän konstikkaasti.
Jos pumppu syöttää löpöä niin sitten ajoitukset..
joo syöttää, suuttimille tulee hienosti löpöä.
Löytyikö syy miksi ei lähde käyntiin? Loppuiko vuoto päädyn tiivisteen vaihdolla? Mulla kans 290td:ssä samanlaista pumppuvuotoa, pumpun irroitus taitaa olla edessä
Vaihdoin kaikki tiivisteet pumppuun niin vuodot lakkasi, näin jälkeenpäin kun ajattelee niin ei se olisi kun 30 min homma.
homman aloitus vain oli niin jännää kun ei tienny mitä pumppu sisältää, ja ajoituksethan sielä oli pielessä ja lisäksi kaasupoljin oli jumiutunut vähän päälle että ei kierrokset laskenut sitä kans joutui hetken miättimään ja vikaa etsimään