Eipä ole slvinnyt...(( tilejä häätyy hetki oottaa sitte vaihan yksikköpuolat ja piuhat kun oli rispaantuneita kohtia, sitten mp-osaan vikakoodien lukuun. Kyllähän ottaa päähänku nättejä kevät päiviä ja pitää tenavalla ajella:D
pikkuvika kirjoitti:Eipä ole slvinnyt...(( tilejä häätyy hetki oottaa sitte vaihan yksikköpuolat ja piuhat kun oli rispaantuneita kohtia, sitten mp-osaan vikakoodien lukuun. Kyllähän ottaa päähänku nättejä kevät päiviä ja pitää tenavalla ajella:D
Minä vaihdoin viime kesänä puolat, mutta tulpanhatut ja johdot on vielä vaihdettava. Nyt en muista mikä oli ehjän puolan vastus arvo, mutta se pitäisi olla samat kaikilla puolilla. Jos jonkun arvo on pienempi on puolan käämi oikkarissa. Tulpanhatuilla muistaakseni 2 kilo ohmia.Puolan SJ puolella 7500 ohmia.
Taas eteenpäin.. sain vikakoodit luettua ja nollattua. 8 väläystä eli joutokäyntinopeuden säätö-toimintahäiriö (johdinsarja,liitin,imupuolen vuoto,ilmamassan mittain,kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee. ja mulla oli polttoaineen paine 2 bar:ia ja lappujen mukaan pitäisi olla 3,7-4,2. olisiko pumpussa vikaa vai putsari vain tukossa? sekä voiko tuo liian matala polttoaineenpaine vaikuttaa seokseen rikastuttamalla? onko suuttimet pitenpään auki?
pikkuvika kirjoitti:Taas eteenpäin.. sain vikakoodit luettua ja nollattua. 8 väläystä eli joutokäyntinopeuden säätö-toimintahäiriö (johdinsarja,liitin,imupuolen vuoto,ilmamassan mittain,kaasuläppä raskaskäyttöinen/takertelee. ja mulla oli polttoaineen paine 2 bar:ia ja lappujen mukaan pitäisi olla 3,7-4,2. olisiko pumpussa vikaa vai putsari vain tukossa? sekä voiko tuo liian matala polttoaineenpaine vaikuttaa seokseen rikastuttamalla? onko suuttimet pitenpään auki?
Mulla on kaksi pumppua 320 TE:ssä ensimmäinen tankin vieressä ja toinen takapenkin kohdalla jossa polttoaine suodatin ovat ja Webaston pumppu ja suodatin. Voi myös tuohon alhaiseen paineeseen vaikuttaa polttoaineen paineventtiili laskee paineen paluulinjaan takaisin tankkiin. Onko polttoaine suodatinta vaihdettu ikinä?
Vaihdoi itselleni 320 TE kakkos bensa pumpun ja koneen sammuilu kesken ajon loppui ja koneen tehot paranivat, kun se saa tarpeeksi bensaa.
Biltemalta ostin pumpun numerolla 52 - 203 tuotto 120 litraa / tunti paine 4 baria hintaan 54 €. On sama pumppu kuin ykkös pumppu tankin vieressä
ja samat tehot ja paine. Polttoaineen ylipaine venttiili MB loco 000078 18 89 = Bosch 0 280 160 587 avautumispaine 3,8 baria. Muuten tuo pumpun vaihto aiheutti tyhjäynnin ontumista vaihde päällä. Olisko syy kuluneissa ruiskusuuttimissa ( ajettu yli 300000 km) vai missä ? Ovat muuten hävyttömän hintaiset uudet suuttimet. Onko tiedossa onnistuuko osto netin kautta ulkomailta ?
Ei ole varmaankaan sulle tämä ratkaisu mutta kun moni lukee tätä ketjua niin kerrottakoon että moniventtiili kutonen jossa mulla oli katsastukseen liian korkeat HC arvot pudotti arvot roimasti lailliseksi taas sytytystulppien vaihdolla. Vanhat olikin olleet koneessa pitkään!
Onkos mitattu puristus paineet kun nelivenakansien kestävyys ei ole samaa luokkaa kuin vanhempien 2/syl ja vuotava venttiili laskee palamatonta ainetta putkistoon?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Noniin arvon palstalaiset.. vikaa mersusta löytyi. Sytytyksen ohjauspoksista,moottorin ohjauspoksista,ilmamassamittarista,sen johtosarjasta ja imu-ilman lämpötila anturista. Sekä lamdalta. Nyt kunnossa ja huomenna leima kun käyn näyttämässä etuiskarin pohjaanlyöntikumin sekä vasemman puolen käsijarrun hilut että toimii. . Kiitos neuvoista ja kaikesta muustaki