S211 perän madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Eli keneltä löytyisi osaamista ja aikaa S211 E280T:n perän madallukseen. Katsastus pukkaa päälle 29.11 ja sitä ennen pitäs saada madallettua, ni sais alustan otteeseen. Yhteydet yv:llä.
V6 CDI
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Sielähän on ilmajouset joita voi säätää Starilla haluttuun korkeuteen..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Joo niin on. STARin omistaja ja käyttäjä onkin haussa..

E. Niin ja mielellään Salon seudulta tai ~100km. etäisyydellä.
V6 CDI
Avatar
votsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 214
Liittynyt: Ma 15.12.2008 23:33

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja votsi »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
Eiköhän tuolta löydy joku joka voi auttaa.
S213 350CDI 4-MATIC -18
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

säädä se itse sieltä vakaajatangosta. Kannattaa huomioida että starilla madallattaessa ei ole kovin isoa varaa säätää, jos pitää saada reilusti alas täytyy käyttäjällä olla vähän enempi osaamista !


edit, multa löytyy star jos kiinnostusta tkuun ajella.
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Eihä Turku ole kuin kivenheiton päässä.. :) Mulla oliskin tarkotus laskea vain sellaset 15 - 20 mm.
V6 CDI
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Paa yv: CDI203 se on noita laskeskellut paljon käy usein Salon seudulla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja kari v »

Kuul4 kirjoitti:Eli keneltä löytyisi osaamista ja aikaa S211 E280T:n perän madallukseen. Katsastus pukkaa päälle 29.11 ja sitä ennen pitäs saada madallettua, ni sais alustan otteeseen. Yhteydet yv:llä.
Itsellä myös farkku W 211 AirMatic, eli kiinnostaa, miksi ihmeessä haluat perää alemmaksi vai onko joskus esim.staarilla nostettu ylös ?
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13742
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

arska10 kirjoitti:Paa yv: CDI203 se on noita laskeskellut paljon käy usein Salon seudulla
Juu, yksi foorumilainen kuitenkin kävi Veholla kun suosittelemasi vaihtoehto olisi tullut kalliimmaksi. Ehkä hinnat sittemmin muuttuneet, kannattaa tarkistaa.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

DBFI kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Paa yv: CDI203 se on noita laskeskellut paljon käy usein Salon seudulla
Juu, yksi foorumilainen kuitenkin kävi Veholla kun suosittelemasi vaihtoehto olisi tullut kalliimmaksi. Ehkä hinnat sittemmin muuttuneet, kannattaa tarkistaa.
:shock: OH HOH
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

kari v kirjoitti:
Kuul4 kirjoitti:Eli keneltä löytyisi osaamista ja aikaa S211 E280T:n perän madallukseen. Katsastus pukkaa päälle 29.11 ja sitä ennen pitäs saada madallettua, ni sais alustan otteeseen. Yhteydet yv:llä.
Itsellä myös farkku W 211 AirMatic, eli kiinnostaa, miksi ihmeessä haluat perää alemmaksi vai onko joskus esim.staarilla nostettu ylös ?
Koska keulaa pudotettu madallusjousilla ja nyt näyttää korollalta..
V6 CDI
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

epk kirjoitti:säädä se itse sieltä vakaajatangosta. Kannattaa huomioida että starilla madallattaessa ei ole kovin isoa varaa säätää, jos pitää saada reilusti alas täytyy käyttäjällä olla vähän enempi osaamista !


edit, multa löytyy star jos kiinnostusta tkuun ajella.

Jos stari on oikeanlainen.....hox OIKEANLAINEN........niin säätää perän alas ja se on siinä.....miks mennä ehjästä autosta tankoja propamaan kun sen voi tehdä niin kuin se on suunniteltukkin.

Tästä varmaan turha kinata onnistuuko vai ei........sillon vaan on todettava että kyseisellä staarilla ei voi tehdä kyseistä asiaa.

Tankoja propaamalla vaan saa toimivan järjestelmän toimimaan "väärin" ääritilanteissa.
Viimeksi muokannut SprinterW903, Su 25.11.2012 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

simppa80 kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
arska10 kirjoitti:Paa yv: CDI203 se on noita laskeskellut paljon käy usein Salon seudulla
Juu, yksi foorumilainen kuitenkin kävi Veholla kun suosittelemasi vaihtoehto olisi tullut kalliimmaksi. Ehkä hinnat sittemmin muuttuneet, kannattaa tarkistaa.
:shock: OH HOH

Meillä päin ei vaan kumpikaan marmoritiski moisia hommia tee....yksinkertaisesti vastaus on että.... Ei onnistu.....
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

SprinterW903 kirjoitti:
Jos stari on oikeanlainen.....hox OIKEANLAINEN........niin säätää perän alas ja se on siinä......
Tällä varmaan tarkitetaan developria?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13742
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

simppa80 kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti:
Jos stari on oikeanlainen.....hox OIKEANLAINEN........niin säätää perän alas ja se on siinä......
Tällä varmaan tarkoitetaan developeria?
En nyt ulkoa muista mutta ei pitäisi onnistua normi developer valikoista. Tästä on ollutkin puhetta foorumilla jo aiemmin ja ohjeita jaettu.

Niin ja tarkennuksena että kaikki Star'it on oikeanlaisia pienellä muutoksella, kyse siis ohjelmista eikä itse multiplexeristä. Halvin kiinalainenkin muksi käy niin kauan kuin se yleensä toimii. Ja lisätarkennuksena että SprinterW903 puhuu "isosta jousituksen tason muutoksesta", pienet muutoksethan onnistuu ilman kikkoja.
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Tolppien korjauksen ohessa nostanut ja laskenut useita, piis of keik.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Tehdäänko se sillä jousipussin täyttö hommaalla parissa eri vaiheessa ja käyttöönotto valikosta? Sielllä oli sellainen ohjauksissa että saa perää laskettua ja nostettua mutta ei sieltä kautta mitään pääse tallentelemaan. Pitää yrittää ettiä jostakin se ohje..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Kuul4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 29.01.2010 10:01
Paikkakunta: Salo - Somero - Uki

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja Kuul4 »

Perä laskettu. Kiitokset vain asianosaiselle.

Ps. Kun pääsin kotiin oli perä ihan balanssissa, tiedä mistä se heitto siellä sun pihassa sitten johtui..
V6 CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

hyvä homma ! johtui varmaan siitä että pihalla ei tasaista kohtaa löydy :D
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja kari v »

simppa80 kirjoitti:Tehdäänko se sillä jousipussin täyttö hommaalla parissa eri vaiheessa ja käyttöönotto valikosta? Sielllä oli sellainen ohjauksissa että saa perää laskettua ja nostettua mutta ei sieltä kautta mitään pääse tallentelemaan. Pitää yrittää ettiä jostakin se ohje..
Kyllä se sieltä samasta valikosta kalibroidaan eli tallennetaan. Kun auto on mieleisessä korkeudessa niin F2 napilla eteenpäin ja asteet kohdilleen ja kalibrointi... :wink:
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

DBFI kirjoitti:
simppa80 kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti:
Jos stari on oikeanlainen.....hox OIKEANLAINEN........niin säätää perän alas ja se on siinä......
Tällä varmaan tarkoitetaan developeria?
En nyt ulkoa muista mutta ei pitäisi onnistua normi developer valikoista. Tästä on ollutkin puhetta foorumilla jo aiemmin ja ohjeita jaettu.

Niin ja tarkennuksena että kaikki Star'it on oikeanlaisia pienellä muutoksella, kyse siis ohjelmista eikä itse multiplexeristä. Halvin kiinalainenkin muksi käy niin kauan kuin se yleensä toimii. Ja lisätarkennuksena että SprinterW903 puhuu "isosta jousituksen tason muutoksesta", pienet muutoksethan onnistuu ilman kikkoja.

no millä tämä homma onnistuu sitten tehdä, en ole nähnyt foorumilla ohjetta ko. toimenpiteeseen ? tarttis omasta säätää taas alemmas eikä jaksais tangon paikkaa lähtee siirtelee.
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1638
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja aziz »

SprinterW903 kirjoitti:
epk kirjoitti:säädä se itse sieltä vakaajatangosta. Kannattaa huomioida että starilla madallattaessa ei ole kovin isoa varaa säätää, jos pitää saada reilusti alas täytyy käyttäjällä olla vähän enempi osaamista !


edit, multa löytyy star jos kiinnostusta tkuun ajella.

Jos stari on oikeanlainen.....hox OIKEANLAINEN........niin säätää perän alas ja se on siinä.....miks mennä ehjästä autosta tankoja propamaan kun sen voi tehdä niin kuin se on suunniteltukkin.

Tästä varmaan turha kinata onnistuuko vai ei........sillon vaan on todettava että kyseisellä staarilla ei voi tehdä kyseistä asiaa.

Tankoja propaamalla vaan saa toimivan järjestelmän toimimaan "väärin" ääritilanteissa.
Onkos sulla tietoa, mikä jousituksessa toimii väärin anturihuijauksella? Eräs toinen taitaja täällä huutelee aina väliin, että anturihuijaus hajottaa jousituksen, mutta perusteluja ei sitten löydykään.
Mun autoon oli edellinen omistaja laittanu säätötangot ja starilla olen itse tehnyt lisäsäätöjä. Tangot ollu ties kuinka monta vuotta ja ois kyllä kiva tietää mikä tuolta hajoaa ja milloin?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
jussaoskari
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 22.01.2024 09:18

Re: S211 perän madallus

Viesti Kirjoittaja jussaoskari »

kari v kirjoitti: Ti 27.11.2012 13:29
simppa80 kirjoitti:Tehdäänko se sillä jousipussin täyttö hommaalla parissa eri vaiheessa ja käyttöönotto valikosta? Sielllä oli sellainen ohjauksissa että saa perää laskettua ja nostettua mutta ei sieltä kautta mitään pääse tallentelemaan. Pitää yrittää ettiä jostakin se ohje..
Kyllä se sieltä samasta valikosta kalibroidaan eli tallennetaan. Kun auto on mieleisessä korkeudessa niin F2 napilla eteenpäin ja asteet kohdilleen ja kalibrointi... :wink:
mistä tiedän oikeat asteet
Vastaa Viestiin