
2.6 turbo ke-jetronic
2.6 turbo ke-jetronic
miten pelaa ilman ruiskun hiplausta? tuleeko ahtopuki suoraan ilmamäärä lautasen torveen eli putsarin paikalle vai kaasuläpän päälle ja imu puoli ilmamäärä lautasen alle? kun mietin miten lautanen liikkuu ylipaineessa vai virtausko sitä liikutta eikä alipaine. sitten. en taida viittiä vielä tehdä moottorille mitään jos jollain 0.7baarilla laittas niin onko toivoa keston suhteen normaali ajossa ilman holtitonta revittelyä 

Re: 2.6 turbo ke-jetronic
KE-jetronic toimii hyvin tuollaisella ahtopaineella puhaltamalla ilmamäärämittarin läpi eli lautasen yläpuolelta. Seokset pysyvät kohtalaisina, erityisesti, jos niitä hieman rikastaa EHA:n kautta. Ongelmaksi tulee lähinnä nakuttaminen ja sen torjumiseksi tehtävä sytytysennakon hillitseminen. Tämä tekee koneen hieman laiskaksi, kun ahto ei ole päällä. Sytytystä on myöhennettävä enemmän kuin EZL-nuppi tekee. Esim MSD:n BTM toimii joten kuten, ohjelmoitava sytky, esim Megasquirt on parempi vaihtoehto.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 2.6 turbo ke-jetronic
Itse ainakin laitoin tuon lautasen ahtimen imupuolelle, eli ensin tuo ilmamassamittari mikä lie oikealta nimeltä, sitten ahdin, välijäähy, imusarja.
Re: 2.6 turbo ke-jetronic
KE-jettiä on laitettu sekä ennen että jälkeen ilmamäärämittarin, molemmat asennukset saa toimimaan. KE-jetti on yksinkertainen (varauksin) ja toimiva systeemi, jossa on reilusti reserviä tehon nostoon.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020