2.6 turbo ke-jetronic

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tommi3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: La 21.11.2009 15:56

2.6 turbo ke-jetronic

Viesti Kirjoittaja tommi3 »

miten pelaa ilman ruiskun hiplausta? tuleeko ahtopuki suoraan ilmamäärä lautasen torveen eli putsarin paikalle vai kaasuläpän päälle ja imu puoli ilmamäärä lautasen alle? kun mietin miten lautanen liikkuu ylipaineessa vai virtausko sitä liikutta eikä alipaine. sitten. en taida viittiä vielä tehdä moottorille mitään jos jollain 0.7baarilla laittas niin onko toivoa keston suhteen normaali ajossa ilman holtitonta revittelyä :?:
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 2.6 turbo ke-jetronic

Viesti Kirjoittaja tomant »

KE-jetronic toimii hyvin tuollaisella ahtopaineella puhaltamalla ilmamäärämittarin läpi eli lautasen yläpuolelta. Seokset pysyvät kohtalaisina, erityisesti, jos niitä hieman rikastaa EHA:n kautta. Ongelmaksi tulee lähinnä nakuttaminen ja sen torjumiseksi tehtävä sytytysennakon hillitseminen. Tämä tekee koneen hieman laiskaksi, kun ahto ei ole päällä. Sytytystä on myöhennettävä enemmän kuin EZL-nuppi tekee. Esim MSD:n BTM toimii joten kuten, ohjelmoitava sytky, esim Megasquirt on parempi vaihtoehto.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: 2.6 turbo ke-jetronic

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Itse ainakin laitoin tuon lautasen ahtimen imupuolelle, eli ensin tuo ilmamassamittari mikä lie oikealta nimeltä, sitten ahdin, välijäähy, imusarja.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 2.6 turbo ke-jetronic

Viesti Kirjoittaja tomant »

KE-jettiä on laitettu sekä ennen että jälkeen ilmamäärämittarin, molemmat asennukset saa toimimaan. KE-jetti on yksinkertainen (varauksin) ja toimiva systeemi, jossa on reilusti reserviä tehon nostoon.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Vastaa Viestiin