SAA POISTAA
Re: Oltzin räpellykset. s124 250TDA temppuilee
pitäs takapyörän laakeri vaihtaa. mutten saa millään napaa irti? liukuvasaralla oon koittanu muttei liiku milliikään.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. s124 250TDA temppuilee
Mullaki oli varmaa orkkis karkee suodatin farkussa ku oli sen näköset "klemmarit" letkuissa. Mustaa paskaa täynnä se suodatin, ja vkl korjasin polttoaineanturin ni seki oli semmosta mustaa "muta" paskaa keränny itteesä. Mitähä lie tankin pohjalla... Putsata sais varmaanki sen.oltzi kirjoitti:oon lähössä tallille ja ennen sitä vaihdoin pihalla löpö suodattimet. vika saatto tosiaan olla niissä. karkea suodatin ihan musta. sen kaadoin tyhjäks purkkiin ja sen jälkee purkki tyhjäks. tältä näyttää purkki nyt
[ http://i2.aijaa.com/b/00854/11878680.jpg ]
hieno suodattimes tuli onneksi aivan kirkasta kamaa. milläs tankista vedet saan pois?
S124 & W124
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
aurinko paistaa ja lumet sulaa
pakkohan se oli kesä mese ottaa katoksesta työn alle
uskomattoman hyvin lähti käyntiin. ihan kuin eilen käyneenä
noo nyt kaivan ne esikammiot irti ja zekkaan niitten kunnon.


uskomattoman hyvin lähti käyntiin. ihan kuin eilen käyneenä


noo nyt kaivan ne esikammiot irti ja zekkaan niitten kunnon.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
lähti hienosti metrin varrella irti ne lukitukset.

tämän ääntä pitävän sylinterin esikammio oli jossai ihme kuonassa

ja muutenkin paljon vaaleempi kuin toisen sylinterin

molemmissa on se kuula paikoillaan ja samannäköiset..
seuraavaks aattelin mitata näiden kahden sylinterin yläkuolokohdat. näkee onko eroa toisiinsa.
sen jälkee saaki todennäköisesti nostaa koneen pöydälle..

tämän ääntä pitävän sylinterin esikammio oli jossai ihme kuonassa

ja muutenkin paljon vaaleempi kuin toisen sylinterin

molemmissa on se kuula paikoillaan ja samannäköiset..

seuraavaks aattelin mitata näiden kahden sylinterin yläkuolokohdat. näkee onko eroa toisiinsa.
sen jälkee saaki todennäköisesti nostaa koneen pöydälle..

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Vitos sylinterin mäntä on 2,4mm alempana kuin 4 sylinterin..
Sehän vissii riittää liian alhaisiin ruttuihin..
Ei muutaku osiks koko kone. Mikähän perkule sieltä on menny läpi?
Sehän vissii riittää liian alhaisiin ruttuihin..

Ei muutaku osiks koko kone. Mikähän perkule sieltä on menny läpi?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
ei sieltä ole mahtanut mennä muutakon ilmaa ja löpöä. kanki kiero.
w201 om605
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
hiukan liikaa voimaa sopivalla ennakolla ja yhdistettynä kusevaan suuttimeen yms.
muuten ei oikei nkäy järkeen että yksi ainoastaan mutkalla, vaan luulisi jokaisen olevan hiukan banaanilla??!!
Tosin omassakin kävi juuri noin että 1sylinterin veivi antautui sen 6mm, mutta epäilynä olikin nestettä palotilassa entisessä elämässä ja startilla alkukierous.
muuten ei oikei nkäy järkeen että yksi ainoastaan mutkalla, vaan luulisi jokaisen olevan hiukan banaanilla??!!
Tosin omassakin kävi juuri noin että 1sylinterin veivi antautui sen 6mm, mutta epäilynä olikin nestettä palotilassa entisessä elämässä ja startilla alkukierous.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
jekku90 kirjoitti:ei sieltä ole mahtanut mennä muutakon ilmaa ja löpöä. kanki kiero.
näin on juu mutta ei taida löpö ja ilma sitä vääntää.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
vääntää ne. paljonkos tässä oli syöttöjä/ahtopaineita? tarpeeks vaan kierroksia ja vääntöjä koneeseen, niin antautuuhan se jostain. useimmiten veivi katkee, tai vääntyy.oltzi kirjoitti:jekku90 kirjoitti:ei sieltä ole mahtanut mennä muutakon ilmaa ja löpöä. kanki kiero.
näin on juu mutta ei taida löpö ja ilma sitä vääntää.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
mites tää vekotin sitten oireili, tuota banaani kankea?
kiinnostas vaan kun omassa kummitellu jo 15000km sellaane vika että kun kylmänä käynnistää käy hehkun ajan kaikilla ja sitten rupiaa rynkyttämään viidellä kera kauhian kalinan.
lämpimänä ei ongelmia, paitsi yhden sylinterin kalahdus n.2000 rpm. kohdalla..
kiinnostas vaan kun omassa kummitellu jo 15000km sellaane vika että kun kylmänä käynnistää käy hehkun ajan kaikilla ja sitten rupiaa rynkyttämään viidellä kera kauhian kalinan.
lämpimänä ei ongelmia, paitsi yhden sylinterin kalahdus n.2000 rpm. kohdalla..
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
kolisti sitä yhtä pyttyä. ja kun avas suutinputken ni lakkas. ja savutti kylmänä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
itellä oli tossa omassa ihan sama kolina ongelma mutta kun vaihdettiin pumppu suutinputki ja viiviimisenä suttimeen kajottiin ja ku olin laittamassa suutinta taks ni olisuuttimen reijän kohdalla pala muovia estämässä naftan kulkua. pala oli siis siitä suuttimen ohjurista tai mikä lie. onko edes mitään erityistä virkaa!? se pikku pala otettiin pois ja auto rupes toimimaan! nyt on kerran tehnyt sen jälkeen ihan samallai mutta loppui itellään! mistä lie mahtaa tässä olla kysymys!? ja kyseessä on siis om602 ihan vapari moottori!
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
moottori ois lattialla. iltapäivällä purku hommia



w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
kankihan siel on mutkalla. ja tietty kansi halki ainaki kolmelta sylinteriltä..

onkos tämmönen läpeeminen normaalia??


onkos tämmönen läpeeminen normaalia??

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
ainaki öljyt hoitaneet tehtävänsä ku ei kuumana käymisestä huolimatta jälkiä liukupinnoissa. rossipyörien kampiakseleissa nähny samanlaisia, en tiiä tosin onko niissäkään normaalia.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Nuo kaulat on aina siniset. Kuuluu asiaan. 

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
mikäs noissa cdi:n kk laakereissa on parempaa ku vakioissa? kun semmosia sain parin muitten osien mukana. ja kuulemma ois paremmat. ainakin sopivat paikalleen.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
En laakereista tiedä, mutta minua kiiinnosta nuo CDI:n veivt. ovat nimittäin tehty raudan ääressä mitä olen purkaamolla niitä hypistellyt, verrattuna alkuperäisiin turboihin, niin kapea kuin leveäkantisissa
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Mun ymmärryksen mukaan ei vain sovi etukammio koneesee.Bryggi kirjoitti:En laakereista tiedä, mutta minua kiiinnosta nuo CDI:n veivt. ovat nimittäin tehty raudan ääressä mitä olen purkaamolla niitä hypistellyt, verrattuna alkuperäisiin turboihin, niin kapea kuin leveäkantisissa
Eikö tähänki rojektiin kannata ettiä 606turbon kiertokanget? Taikka arrowit? Jos nuo vakiotki jo näillä tehoillla antautuu?
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Cdi laakerissa on "sputterin" kynsi eripuolella kun 60x laakerissa. Eli cdin laakerit ei sovi.
cdin kanki on silimästä silimään 147mm ja normi iskusen 60x on 149mm. Männän tappi on sama cdi vs. turbo ja alasilimä on saman kokonen. Laakerin kans ja iliman.
Kyllä tämä vakioillakin menee. Tuo vääntyminen ei voimasta oo tulllu.
cdin kanki on silimästä silimään 147mm ja normi iskusen 60x on 149mm. Männän tappi on sama cdi vs. turbo ja alasilimä on saman kokonen. Laakerin kans ja iliman.
Kyllä tämä vakioillakin menee. Tuo vääntyminen ei voimasta oo tulllu.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
kyllä aamulla vielä sopi??JuhoL kirjoitti:Cdi laakerissa on "sputterin" kynsi eripuolella kun 60x laakerissa. Eli cdin laakerit ei sovi.
cdin kanki on silimästä silimään 147mm ja normi iskusen 60x on 149mm. Männän tappi on sama cdi vs. turbo ja alasilimä on saman kokonen. Laakerin kans ja iliman.
Kyllä tämä vakioillakin menee. Tuo vääntyminen ei voimasta oo tulllu.

ennakko oli varmaa hiukan pielessä. jotain 17 tai 18. pitäs olla se 20.
nythän ku kone on atomeina ni voin käydä veholla niittaa jakoketjun valmiiks ku sen saa nakattuu paikalleen.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
vielä kampura irti ni ois valmis koneistamolle.

tämmösestä paketista sopivat vanhojen tilalle


tämmösestä paketista sopivat vanhojen tilalle

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
tänää kampura irti lohkosta ja rojut konttii ja huomenna koneistamolle.
1. ja 5. alemmat runkolaakerit oli mielenkiintoiset.

1. ja 5. alemmat runkolaakerit oli mielenkiintoiset.

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
minkalaista öljyä oot käyttäny koneessa?ite olen tuossa omassa st:ssa käyttäny teboil diamond extreme 10w-60,onkohan jo liian jäykkää tavaraa dieseliin 

Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
castrolin 10-60 oli viimeks. vakiossa 5-40jytky kirjoitti:minkalaista öljyä oot käyttäny koneessa?ite olen tuossa omassa st:ssa käyttäny teboil diamond extreme 10w-60,onkohan jo liian jäykkää tavaraa dieseliin
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Moi,
mielenkiintoinen viest9ketju. Itse olen yrittänyt löytää tietoa sieltä ja täältä mutta huonolla tuloksella. 1995 250 TDA kone voimaton ja vetää vasta kierroksilla, savua ei putkesta tule vaikka syöttöruuvia kierretty. Tässä ketjussa oli kuva pumpusta oma kone on vapari mutta pumpun päällä on juurikin samanlainen metallinen härpäke. Voisiko tuo olla aiheuttamassa tehottomuutta? Ajoitus tarkistettu kahdesti ja on ok. Pumppu on vakio. Jos tuo metalli säiliö jonka päällä on ruuvi ja mutteri on joku savutuksen esto ja ahistaa syöttöjä niin auki vai kiinni ruuvia?
mielenkiintoinen viest9ketju. Itse olen yrittänyt löytää tietoa sieltä ja täältä mutta huonolla tuloksella. 1995 250 TDA kone voimaton ja vetää vasta kierroksilla, savua ei putkesta tule vaikka syöttöruuvia kierretty. Tässä ketjussa oli kuva pumpusta oma kone on vapari mutta pumpun päällä on juurikin samanlainen metallinen härpäke. Voisiko tuo olla aiheuttamassa tehottomuutta? Ajoitus tarkistettu kahdesti ja on ok. Pumppu on vakio. Jos tuo metalli säiliö jonka päällä on ruuvi ja mutteri on joku savutuksen esto ja ahistaa syöttöjä niin auki vai kiinni ruuvia?
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Se "alppikello" säätää juuri syöttöä ilmanpaineen mukaan.
Lukitusmutteri auki ja ruuvia aukipäin kunnes tökkää.
Lukitusmutteri auki ja ruuvia aukipäin kunnes tökkää.
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
Kiitos tiedosta. Minulla siihen keksintöön ei tule alipaineletkua mutta ruuvasin tänään kaikki ulos.
Olen tuossa yrittänyt selvittää tuota koneen voimattomuutta niin voiko siirtopumppu tuottaa ilmaa järjestelmään sillä kuplia mennä vilistää pumpulta suodattimeen tulevassa putkessa. Tiivisteet on Veholta uusittu ja pa letkut vajhdettu. Mielestäni kone täristää tyhjäkäynnillä mutta ei äännä mitenkään epänormaalisti(kalise ta nakuta). Syöttöruuvia on kierretty auki kahteen otteeseen(ei vielä vastaa kanteen) mutta savua ei pakopiipusta tule. Kone tuntuu heräävän vasta 3000 kierroksesta. Moottoritielle mentäessä on pakko manuaalisti vetäistä kakkoselle ja kierrättää 5700 ennen kolmosta että saa kelattua 2-300 m:n matkalla satasen lasiin ja pääsee liikennevirtaan sujuvasti. Trailerin kanssa ei puhettakaan ajaa nelosella ei väännä.
Kone on ajettun. 300tkm voisiko ketju olla venynyt näillä kilometreillä kysyy laiska kun ei ole jaksanut ottaa venttiilikoppaa vielä auki.
Ja lopuksi vielä, onkohan mahdollista kotikonstein mitata pumpu syöttö/sylinteri että heittävätkö kuinka paljon keskenään?
Olen tuossa yrittänyt selvittää tuota koneen voimattomuutta niin voiko siirtopumppu tuottaa ilmaa järjestelmään sillä kuplia mennä vilistää pumpulta suodattimeen tulevassa putkessa. Tiivisteet on Veholta uusittu ja pa letkut vajhdettu. Mielestäni kone täristää tyhjäkäynnillä mutta ei äännä mitenkään epänormaalisti(kalise ta nakuta). Syöttöruuvia on kierretty auki kahteen otteeseen(ei vielä vastaa kanteen) mutta savua ei pakopiipusta tule. Kone tuntuu heräävän vasta 3000 kierroksesta. Moottoritielle mentäessä on pakko manuaalisti vetäistä kakkoselle ja kierrättää 5700 ennen kolmosta että saa kelattua 2-300 m:n matkalla satasen lasiin ja pääsee liikennevirtaan sujuvasti. Trailerin kanssa ei puhettakaan ajaa nelosella ei väännä.
Kone on ajettun. 300tkm voisiko ketju olla venynyt näillä kilometreillä kysyy laiska kun ei ole jaksanut ottaa venttiilikoppaa vielä auki.
Ja lopuksi vielä, onkohan mahdollista kotikonstein mitata pumpu syöttö/sylinteri että heittävätkö kuinka paljon keskenään?
Re: Oltzin räpellykset ST työn alla
hei hou mersu toverit. kuuluuko lohkon ja jakopään "kopan" väliin tulla paperi tiiviste??
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru