Öljynpainemittari levoton
Öljynpainemittari levoton
Niin sellanen oire kun tyhjäkäynnillä moottorin ollssa lämpimänä öljynpainemittari heilahtelee (nykii) harvakseltaan, nykäys tapahtuu aina ylöspäin, onko kokemuksia mistä moinen voisi johtua ? Kone on OM602.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
No en kyllä tiedä mistä se oikeasti johtuu, mutta toi on kyllä yleinen "ominaisuus" paljon ajetuissa mersuissa. Ainakin entisessä W123 300 D:ssä, sekin siis 5-pyttyinen (tais olla OM616 toi), ravisti niin peevelisti kone kuumana. Mittari liikkui muistaakseni n. 1,2-1,5 välillä villisti. Voisikohan johtua erilailla kuluneista öljykanavista / sylintereistä?? Joku asiantuntija vois kertoa jos tietää.
Joka tapauksessa ainakin mulle kerrottiin että tuo on vaaratonta niin kauan kuin minimipaine pysyy sallituissa rajoissa.
Joka tapauksessa ainakin mulle kerrottiin että tuo on vaaratonta niin kauan kuin minimipaine pysyy sallituissa rajoissa.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kyllä minä yritin haulla jo katsoa ja.....Kaapo kirjoitti:Ota haku käyttöön ja kenttään vaikkapa "öljynpainemittari" tai "öljynpaine", niin vot... löytyy näkemyksiä aiheeseen.
Homma etenee aluksi sillä tavalla että, huomenna vaihdetaan kiertokangen laakerit (Agip vaihtaa) ja sitte mietitään tarviiko tehdä muuta, kone vie kyllä vähä öljyäkin, 5000 km ja alamerkissä.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
No, aika paljon saa olla mb:n kone ajettu, jos kiertokangen laakereista saati alempaa alkaa hukata paineita, eli tokkopa alakerran kanssa on ongelmia, jos ei siellä sitten ole erikseen jotain laakerivikaa.edu kirjoitti:Kyllä minä yritin haulla jo katsoa ja.....
Homma etenee aluksi sillä tavalla että, huomenna vaihdetaan kiertokangen laakerit (Agip vaihtaa) ja sitte mietitään tarviiko tehdä muuta, kone vie kyllä vähä öljyäkin, 5000 km ja alamerkissä.
Eipä tuo öljynkulutus vielä ihmeitä ole, kymppitonnia kohti pysytään parissa litrassa kuitenkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Paljonko mahtaa olla OM602:n "tikunväli"? M103:ssa ylä- ja alarajan välinen vetoisuus on kaksi litraa. No kutvonen on tietty eri asia, mutta iskutilavuden suhteessa nakujen öljytilavuus voisi olla suurempi - siinähän ei ole kuin litran ero (5/6 vetomittaa 602/103).Aku P kirjoitti: Eipä tuo öljynkulutus vielä ihmeitä ole, kymppitonnia kohti pysytään parissa litrassa kuitenkin.
Jos sattuisi niin, että dieselinkin mittaväli on kaksi litraa, niin sitten alkaa kulutuskin olla toimenpiteitä aiheuttavaa, nimim."mitäs me poijjaat, joilla koppuroilla venakumeilla meni liki litra tonnille"


Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Joo aikapaljon tällä koneella on ajettu, tuossa pumppu rempan yhteydessä pumppuexpertti oli sitä mieltä että ainakin 700-800 tuhatta, kun oli säädin mennyt sellaseen kuntoon, ja laakeri oli myös kulunut vaihtokuntoon.Aku P kirjoitti: aika paljon saa olla mb:n kone ajettu, jos kiertokangen laakereista saati alempaa alkaa hukata paineita, eli tokkopa alakerran kanssa on ongelmia, jos ei siellä sitten ole erikseen jotain laakerivikaa.
Eipä tuo öljynkulutus vielä ihmeitä ole, kymppitonnia kohti pysytään parissa litrassa kuitenkin.
Laakerin vaihto sen takia, kun vastaavanlainen tapaus mittarin oireilun kans ja kohta oli laakeri leikannut kiinni, en tiedä oliko se syy ja seuraamus, mutta katotaampa nyt ainakin mitä se on syönyt, kun ei tuo nyt niin kallis homma ole
osat 50€ ja osaavalta asentajalta parintunnin työ
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
[quote="Kaapo"]
Itsellä ei kyllä M103:kaan syö öljyä juuri lain, kun 205 tkm on mittarissa ja venttiilivarren kumit alkuperäiset. Vaihtovälillä (10 tkm) saa lisätä ehkä puoli litraa -8 desiä, riippuen ajon luonteesta. Niin kauan kun ei sauhuta eikä vuoda niin olkoon ennallaan.
Niinhän se kannattaa olla avaamatta vain "varmuuden vuoksi". Sen verran noista kumioireista voisi harjoittaa opintojen äitiä eli kertausta, että kumien kelvottomuus ei välttämättä aiheuta savuttamista, vain öljyn mystistä katoamista moottorista. Ajomatkakaan ei välttämättä tuhoa kumeja yhtä tehokkaasti kuin vuodet ja varsinkin pitempi seisotus
Olivatpa Daaminkin kumit sitä luokkaa, että tuntui kuin olisi puristellut riisimuroja sormien välissä
Edit. No nymmää hätäpäissäni lasautin kommentin "muokkaa" näppylän kautta, kun olis pitäny laittaa "lainaa". Että näillä forumvirkavuosilla vielä tuotakin sattuu
Itsellä ei kyllä M103:kaan syö öljyä juuri lain, kun 205 tkm on mittarissa ja venttiilivarren kumit alkuperäiset. Vaihtovälillä (10 tkm) saa lisätä ehkä puoli litraa -8 desiä, riippuen ajon luonteesta. Niin kauan kun ei sauhuta eikä vuoda niin olkoon ennallaan.

Niinhän se kannattaa olla avaamatta vain "varmuuden vuoksi". Sen verran noista kumioireista voisi harjoittaa opintojen äitiä eli kertausta, että kumien kelvottomuus ei välttämättä aiheuta savuttamista, vain öljyn mystistä katoamista moottorista. Ajomatkakaan ei välttämättä tuhoa kumeja yhtä tehokkaasti kuin vuodet ja varsinkin pitempi seisotus

Olivatpa Daaminkin kumit sitä luokkaa, että tuntui kuin olisi puristellut riisimuroja sormien välissä

Edit. No nymmää hätäpäissäni lasautin kommentin "muokkaa" näppylän kautta, kun olis pitäny laittaa "lainaa". Että näillä forumvirkavuosilla vielä tuotakin sattuu

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Niin öljynpaineethan tuossa on lämpimänä 1-~1.5 kiloa, kun on ensin pommitettu parisataa kilometriä, Öljyt on 5W 50 mobilin ykköset.
Viimeksi muokannut Esko R, Ke 11.08.2004 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Hmm. Ehkä dieselille tyhjäkäyntipaineiksi 1-1,5 on vähän alhainen. Noissa bensakone-automaattiloota-paketeissa on totuttu näkemään tuommoisia lukemia ennemmin.
Kai se 700-800 tkm aiheuttaa dieseliinkin kulumaa, eli voipi laakerienvaihto tehdä ihan terää. Ja jos se vielä on tosiaan aika helppo ja edullinen homma...
Kai se 700-800 tkm aiheuttaa dieseliinkin kulumaa, eli voipi laakerienvaihto tehdä ihan terää. Ja jos se vielä on tosiaan aika helppo ja edullinen homma...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo, katotaan nyt mitä se sanoo sen jälkeen.Aku P kirjoitti:Hmm. Ehkä dieselille tyhjäkäyntipaineiksi 1-1,5 on vähän alhainen. Noissa bensakone-automaattiloota-paketeissa on totuttu näkemään tuommoisia lukemia ennemmin.
Kai se 700-800 tkm aiheuttaa dieseliinkin kulumaa, eli voipi laakerienvaihto tehdä ihan terää. Ja jos se vielä on tosiaan aika helppo ja edullinen homma...

Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Ehhehe!dealer kirjoitti:OT
Minkä korimallin Mersun Edu aiot seuraavaksi kunnostuttaa ?
Pystylyhty ?
Joutaako Aki enää muitten autoja korjaamaan ollenkaan ?![]()
P.S. ei saa suuttua
Eipä tässä juuri muuta tehdä

Arveltiin tosiaan vaihtaa nuo laakerit, kun on joitakin tapauksia ollut/kuullut ja omassakin "400tkm" ajetussa koneessa oli kk-laakerit syöpyneet.
Joku mersupurkaamo??
diin...
Omassa 200d ilmestyi aikoinaan tuollainen öljynpainemittarin "takominen" kuumana 1.5-2.5 välillä...
Syyksi löytyi kannentiivisteen palaminen palotilan ja öljykanavan välistä..eli palotilasta paineiskuja öljykanavaan..
Tuon vian etsiminen vain ensin tuotti päänvaivaa, kun auto oli vajaa 1000km aiemmin käytetty autotohtorin kuntotarkastuksessa, jossa todettiin kampikammion paineet alle 30 ja nestetilan vuototestaus merkkiaineella ei ilmaissut vuodosta..
Omassa 200d ilmestyi aikoinaan tuollainen öljynpainemittarin "takominen" kuumana 1.5-2.5 välillä...
Syyksi löytyi kannentiivisteen palaminen palotilan ja öljykanavan välistä..eli palotilasta paineiskuja öljykanavaan..
Tuon vian etsiminen vain ensin tuotti päänvaivaa, kun auto oli vajaa 1000km aiemmin käytetty autotohtorin kuntotarkastuksessa, jossa todettiin kampikammion paineet alle 30 ja nestetilan vuototestaus merkkiaineella ei ilmaissut vuodosta..

Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Kannattaa huolestua vasta jos menee tyhjäkäynnillä alle 0,3.Aku P kirjoitti:Hmm. Ehkä dieselille tyhjäkäyntipaineiksi 1-1,5 on vähän alhainen.
Jos raskaampaa ajoa (vaunu tms.) niin numeroa jäykemmät öljyt sisään.
Suoraan manuaalista:
"Bei Betriebstemperatur darf der Öldruck im Leerlauf auf 0,3 bar Ueberdruck absinken, ohne dass die Betriebssicherheit des Motors gefähdret ist."
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
No niin...On se kumma juttu että kun vaihtaa auton, sitä pitää niin kauan laittaa että se on kunnossa, jonka jälkeen se pitää vaihtaa semmoseen jossa on taas vaikka mitä korjaamistadealer kirjoitti:OT
Minkä korimallin Mersun Edu aiot seuraavaksi kunnostuttaa ?
Pystylyhty ?
Joutaako Aki enää muitten autoja korjaamaan ollenkaan ?![]()
P.S. ei saa suuttua

Tosiaankin kun otit puheeksi, olen tässä toisella silmällä etsiskellyt sellasta
S124 turbodieseliä, huonolla menestyksellä tosin

kun ei pääse suoraan ostaan ja vaihtokaupat ei onnistu ku liikkeissä, eikä liikkeissä ole sellasia oikein myynnissä, niin että tässä sitä nyt ollaan.


Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Ei se mikään kumma ole! Jo muinaiset savolaiset(?) tiesivät, että jos on piippu, pyssy ja akka, niin aina riittää rassattavaa. Minkä noista tuo auto kenelläkin korvaa, on hyvin yksilöllinen juttu.edu kirjoitti:No niin...On se kumma juttu että kun vaihtaa auton, sitä pitää niin kauan laittaa että se on kunnossa, jonka jälkeen se pitää vaihtaa semmoseen jossa on taas vaikka mitä korjaamista![]()
Meni vähän OT:ksi, mutta olkoon

Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Joo, tuohan on tuo tehtaan alaraja myös bensakoneille.jorma-k kirjoitti:Kannattaa huolestua vasta jos menee tyhjäkäynnillä alle 0,3.
Jos raskaampaa ajoa (vaunu tms.) niin numeroa jäykemmät öljyt sisään.
t."
Tarkoitin lähinnä sitä, että ajamissani mb dieseleissä tyhjäkäyntipaineet ovat olleet järjestäen luokkaa 2,0 - 2,8. Ja joukkoon mahtuu sentään muutama reilusti yli 500 tkm ajettukin kone.
Vastaavasti taas omassa M103:ssa (205 tkm) tyhjäkäyntipaineet ovat 1,1-1,5 ja M102:ssakin noin 1,8 ja samaa kauttaaaltaan alhaisempaa linjaa noissa muissakin benzina-myllyissä on havaittu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Joo, tuohan on tuo tehtaan alaraja myös bensakoneille.Aku P kirjoitti:[ quote="jorma-k"]Kannattaa huolestua vasta jos menee tyhjäkäynnillä alle 0,3.
Jos raskaampaa ajoa (vaunu tms.) niin numeroa jäykemmät öljyt sisään.
t."
Tarkoitin lähinnä sitä, että ajamissani mb dieseleissä tyhjäkäyntipaineet ovat olleet järjestäen luokkaa 2,0 - 2,8. Ja joukkoon mahtuu sentään muutama reilusti yli 500 tkm ajettukin kone.
Vastaavasti taas omassa M103:ssa (205 tkm) tyhjäkäyntipaineet ovat 1,1-1,5 ja M102:ssakin noin 1,8 ja samaa kauttaaaltaan alhaisempaa linjaa noissa muissakin benzina-myllyissä on havaittu.[/quote]
Aikaisempi kokemus OM601:stä, autolla oli ajettu 650 tkm. ja kyllä siinä
samat 5w 50 -öljyt pysy tyhjäkäynnillä vielä siellä 2 pinnassa eikä tarvinnut lisätä öljyä yhtään vaihtovälillä 10 000 km.
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)