Eikö tää nyt ole selitetty sulle jo moneen kertaan. Sillä alhaalta jäykällä öljyllä teet hallaa moottorille aina kun starttaat sen kylmänä, ei se mitään pakkasta vaadi. Edelleen miksi sen alapään pitäisi olla jäykkää, miksei se voisi olla 5w tai 10w?LopenUupunut kirjoitti:Ok. Mutta "liian jäykkää", jos ne kuitenkin on samaa luirua lämpimänä kuinka se 20-50 öljy hajottaisi sen ihmeemmin konetta, tähän minä kaipaisin selitystä.Pansu kirjoitti:Nimenomaan, joku jäähdytin ei montaa kymppiä maksa ja voi ajaa ihan "normaaleilla" toimiviksi todetuilla öljyillä. Toki halutessaan voi laskea tehoja, nostaa lämpöjä ja kasvattaa voiteluhäiriön riskiä ihan mutullaMika.T kirjoitti:Suurimman hyödyn taitaa saada kun rakentaa öljynkiertoon tehokkaan jäähdytyksen.
M119:ssä ei mahda olla minkäänlaista moottoriöljyn jäähdytystä.<----- Kaikki nämä on faktoja käytettäessä liian jäykkää öljyä.
Minulla ei ole kiirettä liikkeelle lähtiessä tuolla, johan ne öljyt on kesällä ulkonakin minimissään +20 startatessa....
Edelleen, paksuntaako tuo 20 kylmäpää myös kuumaa päätä....
.
Ja ei, ei, ei, se 20w ei jäykistä kuin alapäätä.
Kuten Laineracing totesi, 5w-40 riittää perusmosaan jos se kilpamoottoriinkin riittää. Siitä öljyn jäykistämisestä pelkällä mutulla ei ole tod.näk. kuin haittaa. Sen öljynlämpömittarinkin saa jo muutamalla eurolla, jopa Biltemasta tai sen Motoxin vierestä. Täytyy kyllä todeta että ei hyvää päivää, rata-ajelua ja halvimpia öljyjä
