Mersujen vakionopeuden säätimistä?
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Omassa W210 faceliftissa on tuo rajoitin eli nopeuden voi säätää johonkin maksimiin ja auto ei kulje sen yli. Onko joissain väyrysissä erilainen " normaalimpi " vakkari? Eli niin että kaasupolkimeen ei tarvitse koskea.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Koitappa painaa sitä vakkariviikseä rattiin päin niin että kuuluu naksaus ja keltanen valo sammuu, ja tämän jälkeen käytä vakkaria ja nosta jalka kaasulta. Tapahtuu ihmeitäy30harrastaja kirjoitti:Omassa W210 faceliftissa on tuo rajoitin eli nopeuden voi säätää johonkin maksimiin ja auto ei kulje sen yli. Onko joissain väyrysissä erilainen " normaalimpi " vakkari? Eli niin että kaasupolkimeen ei tarvitse koskea.

Nimim. Kun oma väykky tuli taloon luulin että vakkari oli rikki
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
-96....-98 välillä taitaa väykyssä olla vielä vanhan koulun vakkari ilman rajoitinta. Toimii ylös/alas, eteen/taakse liikkein....
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Toisissa -98 väykyissä on tuo sppedlimit toiminto joLopenUupunut kirjoitti:-96....-98 välillä taitaa väykyssä olla vielä vanhan koulun vakkari ilman rajoitinta. Toimii ylös/alas, eteen/taakse liikkein....
.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Samanlainen "vanhan koulukunnan vakkari" on myös facelift väykyissä, mutta samassa viiksessä vaan on myös tuo speedlimit toiminto. Niiden väliä vaihdellaan kytkimen avulla, joka toimii työntämällä viikseä rattiin päin, kuten hieman aikaisemmin yritin jo todentaa. Itse en ole ikinä käyttänyt tuota lim-toimintoa, enkä käsitä mihin sellaista voi ikinä tarvita.

Tuossa näkyy usa-mallinen FL W210 vakkarin viiksi, mutta toiminnoiltaan sama kuin euro malleissa. Eli kun tuon painaa rattiin päin, kuuluu naks, keltainen valo sammuu ja viiksi toimii kuten normi mersun vakkarinviiksi. Lukekaa niitä autojenne ohjekirjoja

Tuossa näkyy usa-mallinen FL W210 vakkarin viiksi, mutta toiminnoiltaan sama kuin euro malleissa. Eli kun tuon painaa rattiin päin, kuuluu naks, keltainen valo sammuu ja viiksi toimii kuten normi mersun vakkarinviiksi. Lukekaa niitä autojenne ohjekirjoja

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Sama tuo on euro autoissakinH.E. von Kuusi kirjoitti:Samanlainen "vanhan koulukunnan vakkari" on myös facelift väykyissä, mutta samassa viiksessä vaan on myös tuo speedlimit toiminto. Niiden väliä vaihdellaan kytkimen avulla, joka toimii työntämällä viikseä rattiin päin, kuten hieman aikaisemmin yritin jo todentaa. Itse en ole ikinä käyttänyt tuota lim-toimintoa, enkä käsitä mihin sellaista voi ikinä tarvita.
[ http://www.benzworld.org/forums/attachments/w210-e-class/252021d1249013612t-cruise-control-maximum-speed-dsc02976.jpg ]
Tuossa näkyy usa-mallinen FL W210 vakkarin viiksi, mutta toiminnoiltaan sama kuin euro malleissa. Eli kun tuon painaa rattiin päin, kuuluu naks, keltainen valo sammuu ja viiksi toimii kuten normi mersun vakkarinviiksi. Lukekaa niitä autojenne ohjekirjoja
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
arska10 kirjoitti:Sama tuo on euro autoissakinH.E. von Kuusi kirjoitti:Samanlainen "vanhan koulukunnan vakkari" on myös facelift väykyissä, mutta samassa viiksessä vaan on myös tuo speedlimit toiminto. Niiden väliä vaihdellaan kytkimen avulla, joka toimii työntämällä viikseä rattiin päin, kuten hieman aikaisemmin yritin jo todentaa. Itse en ole ikinä käyttänyt tuota lim-toimintoa, enkä käsitä mihin sellaista voi ikinä tarvita.
[ http://www.benzworld.org/forums/attachments/w210-e-class/252021d1249013612t-cruise-control-maximum-speed-dsc02976.jpg ]
Tuossa näkyy usa-mallinen FL W210 vakkarin viiksi, mutta toiminnoiltaan sama kuin euro malleissa. Eli kun tuon painaa rattiin päin, kuuluu naks, keltainen valo sammuu ja viiksi toimii kuten normi mersun vakkarinviiksi. Lukekaa niitä autojenne ohjekirjoja


Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
No minäpä kerron. Useimmilla autoilijoilla on talvirenkaat, joiden nopeusluokitus on alhaisempi kuin auton suurin mahdollinen nopeus. Esimerkiksi omalla kohdallani talvirenkaani on luokiteltu 210 nopeuteen ja autolla pääsee 250km/h. Tuolla nopeurajoittimella voi huolehtia ettei renkaiden suutinta sallittua nopeutta ylitetä. Lisäksi täällä Saksassa, jos sinulla ei ole oheista lisävarustetta - olet velvollinen pitämään auton kojelaudassa ilmoitusta suurimmasta sallitusta nopeudesta kulloisellakin rengastuksella, jos ne eivät kestä auton huippunopeutta. Asiantunteva renkaidenvaihtaja lämäisee sopivan tarran ohjaamoosi - ei ole erityisen kaunisH.E. von Kuusi kirjoitti:Itse en ole ikinä käyttänyt tuota lim-toimintoa, enkä käsitä mihin sellaista voi ikinä tarvita.

S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
No kiitoksia, tämäkin asia tuli selväksiD-MB kirjoitti:No minäpä kerron. Useimmilla autoilijoilla on talvirenkaat, joiden nopeusluokitus on alhaisempi kuin auton suurin mahdollinen nopeus. Esimerkiksi omalla kohdallani talvirenkaani on luokiteltu 210 nopeuteen ja autolla pääsee 250km/h. Tuolla nopeurajoittimella voi huolehtia ettei renkaiden suutinta sallittua nopeutta ylitetä. Lisäksi täällä Saksassa, jos sinulla ei ole oheista lisävarustetta - olet velvollinen pitämään auton kojelaudassa ilmoitusta suurimmasta sallitusta nopeudesta kulloisellakin rengastuksella, jos ne eivät kestä auton huippunopeutta. Asiantunteva renkaidenvaihtaja lämäisee sopivan tarran ohjaamoosi - ei ole erityisen kaunisH.E. von Kuusi kirjoitti:Itse en ole ikinä käyttänyt tuota lim-toimintoa, enkä käsitä mihin sellaista voi ikinä tarvita.Nyt kun Mersussa on tuo nopeusrajoitin niin kun käyn vaihtamassa renkaat paikallisella diilerillä niin huoltomies hoitaa tuo rajoittimen oikean asettamisen renkaidenvaihdon yhteydessä.

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
JahasH.E. von Kuusi kirjoitti:Koitappa painaa sitä vakkariviikseä rattiin päin niin että kuuluu naksaus ja keltanen valo sammuu, ja tämän jälkeen käytä vakkaria ja nosta jalka kaasulta. Tapahtuu ihmeitäy30harrastaja kirjoitti:Omassa W210 faceliftissa on tuo rajoitin eli nopeuden voi säätää johonkin maksimiin ja auto ei kulje sen yli. Onko joissain väyrysissä erilainen " normaalimpi " vakkari? Eli niin että kaasupolkimeen ei tarvitse koskea.![]()
Nimim. Kun oma väykky tuli taloon luulin että vakkari oli rikki



- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Noniin jos saksalainen oppikirja niin sittenhän. Ja oli tämä asia suomalaisessakin versiossa kyllä harvinaisen epäselvästi ilmaistu. Kuten sanoin, itselläkin meni siinä ensimmäinen ilta ihmetellessä vakkarin toimintaa juurikin tuon prkleen lim:n takiay30harrastaja kirjoitti:JahasH.E. von Kuusi kirjoitti:Koitappa painaa sitä vakkariviikseä rattiin päin niin että kuuluu naksaus ja keltanen valo sammuu, ja tämän jälkeen käytä vakkaria ja nosta jalka kaasulta. Tapahtuu ihmeitäy30harrastaja kirjoitti:Omassa W210 faceliftissa on tuo rajoitin eli nopeuden voi säätää johonkin maksimiin ja auto ei kulje sen yli. Onko joissain väyrysissä erilainen " normaalimpi " vakkari? Eli niin että kaasupolkimeen ei tarvitse koskea.![]()
Nimim. Kun oma väykky tuli taloon luulin että vakkari oli rikkiAina oppii
Ohjekirja on tylsää luettavaa kun Saksa ei ole ollut ikinä suosikkikieleni. Nythän tuota täytyy heti huomen aamuna kokeilla. Olevinaan olen väännellyt ja käännellyt viikseä vaikka miten ja ihmetellyt miten siinä ei muka ole vakkaria

Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Sitten on vielä lisäksi ajotietokonnen valikoista valitavissa oleva valikko wintertyr mistä voi asetta
talvi renkait varten nopeus rajoitimen(muistaakseni välille 210-120kmh)
säätimen viiksessä oleva rajoitin nappula on lähinnä tilapäis käyttöön
(paitsi jos ei halua vakio nopeus säädintä käytää...)
talvi renkait varten nopeus rajoitimen(muistaakseni välille 210-120kmh)
säätimen viiksessä oleva rajoitin nappula on lähinnä tilapäis käyttöön
(paitsi jos ei halua vakio nopeus säädintä käytää...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Minusta tuo limitteri on hauska kapistus, on hieno tunne ajella motarilla kaasu pohjassa pelkäämättä sakkoa. Ilman limitteriä kun se ei oikein onnistuis...
Vauhdin tunne kun välittyy enemmän jalan asennosta kuin vaihtuvista maisemista.Ja jos ei halua käyttää vakkaria, niin tuo limitteri korjaa vauhtisokeuden; jalkaa tuppaa aina painumaan lähemmäs lattiaa huomaamatta.
Vauhdin tunne kun välittyy enemmän jalan asennosta kuin vaihtuvista maisemista.Ja jos ei halua käyttää vakkaria, niin tuo limitteri korjaa vauhtisokeuden; jalkaa tuppaa aina painumaan lähemmäs lattiaa huomaamatta.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Kyllä ne renkaat on mitoitettu niin ettei ne hajoa heti jos 210km/h ylittyy. Ite oon ajanu +200km/h perstuneilla ja pinnatuilla talvirenkailla.D-MB kirjoitti:No minäpä kerron. Useimmilla autoilijoilla on talvirenkaat, joiden nopeusluokitus on alhaisempi kuin auton suurin mahdollinen nopeus. Esimerkiksi omalla kohdallani talvirenkaani on luokiteltu 210 nopeuteen ja autolla pääsee 250km/h. Tuolla nopeurajoittimella voi huolehtia ettei renkaiden suutinta sallittua nopeutta ylitetä. Lisäksi täällä Saksassa, jos sinulla ei ole oheista lisävarustetta - olet velvollinen pitämään auton kojelaudassa ilmoitusta suurimmasta sallitusta nopeudesta kulloisellakin rengastuksella, jos ne eivät kestä auton huippunopeutta. Asiantunteva renkaidenvaihtaja lämäisee sopivan tarran ohjaamoosi - ei ole erityisen kaunisH.E. von Kuusi kirjoitti:Itse en ole ikinä käyttänyt tuota lim-toimintoa, enkä käsitä mihin sellaista voi ikinä tarvita.Nyt kun Mersussa on tuo nopeusrajoitin niin kun käyn vaihtamassa renkaat paikallisella diilerillä niin huoltomies hoitaa tuo rajoittimen oikean asettamisen renkaidenvaihdon yhteydessä.
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Sillä limitterillä motarilla Suomessa mitään tee, kun vakkari säätää nopeuden normiksi, mutta taajamassa sillä kyllä voi välttää turhat ylinopeussakot. Ainoa haitta tuossa vaan, että ainakin omissa autoissa se säätöväli on 10km/h, jolloin esim. 40 on oikeasti vaan siinä 37-38 todellista, jolloin olet tientukkona. Pitäisi saada siihen säädetyksi portaat esim. 5 tuntikilometrin, jolloin 45 toimisi oikein hyvin salliessa nopeuden ylitystä pari kilsaa, joka ei käytännössä ole rangaistavaa.
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
211:ssä on ainakin tosiaan tuo valikoista asettettava talvirenkaiden nopeusrajoitus
viiksestä asetttavan limitterinhän saa muistaakseni ohitettua tarvittaessa painamalla kaasua vähän ponnekkaammin
e: ja en ole tosiaan tuota limitteriä vielä mihinkään tarvinnut. Joskus kun on tuollainen kiva mutkatie, jossa esim. 80km/h nopeusrajoitus muttei kuitenkaan voi koko ajan (mutkien takia) ajaa niin kovaa, niin olen miettinyt että jos asettaisi limitterin 90km/h niin ei tulisi sitten vahingossa ylinopeutta, mutta jäänyt kuitenkin tekemättä.
viiksestä asetttavan limitterinhän saa muistaakseni ohitettua tarvittaessa painamalla kaasua vähän ponnekkaammin
e: ja en ole tosiaan tuota limitteriä vielä mihinkään tarvinnut. Joskus kun on tuollainen kiva mutkatie, jossa esim. 80km/h nopeusrajoitus muttei kuitenkaan voi koko ajan (mutkien takia) ajaa niin kovaa, niin olen miettinyt että jos asettaisi limitterin 90km/h niin ei tulisi sitten vahingossa ylinopeutta, mutta jäänyt kuitenkin tekemättä.
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Kick down ohittaa limitteriasetuksen. Lisäksi säätöarvoissa (miniminopeus ja säädön porrastus) oli jotakin eroa jos autossa oli disctronicci tai neliveto... ohjekirjassa muistan nähneeni mainintaa. 

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Mulla on säätö 1km/h tarkkuudella, eikä kick down ohita tuota viiksiasetusta. Distronic löytyy.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Tuolta sivunumero 240, kerrotaan tuo 10km/h , (10 vs. 1km/h vaihtoehdot?), sekä kick downin, seuraavalla sivulla kerrotaan että 4matic/disctronicin kanssa kick down ei tätä tee
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Kas kun ei minun silmään osunut?MiHe kirjoitti: seuraavalla sivulla kerrotaan että 4matic/disctronicin kanssa kick down ei tätä tee
" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Ääää, se olikin permanent speedtronicin puolella jo tuo kommentti... eli kickdown pitäis toimia variablen kohdalla (eli 222 ja221 tuon scribfsfsd:n sivunumeroinnin mukaan)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Ok, myönnän tyhmyyteni. Testasin tänään ja tosiaan, kaasu pohjassa voi ajella vaikka 49 km/h, mutta jos painaa kick down-nappia niin kuuluu piip ja distronic lähtee päältä. Mutta käytännössä voi siis talla pohjassa ajella, jos ei vaan tuohon kick downiin asti mene.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Paavossako ei siis ole sitä, että itseen päin vetämällä kasvattaa limittiä 1km/h:lla?RH kirjoitti:Ainoa haitta tuossa vaan, että ainakin omissa autoissa se säätöväli on 10km/h
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Joo. Aina oppii uuttatj86430 kirjoitti:Paavossako ei siis ole sitä, että itseen päin vetämällä kasvattaa limittiä 1km/h:lla?RH kirjoitti:Ainoa haitta tuossa vaan, että ainakin omissa autoissa se säätöväli on 10km/h

Just tulin kotiin. Emännän paavolla olin liikeellä ja rupesin tuollakin sitten pelleilemään, kun asia tässä tapetille nousi ja kappas vaan, ehdin sitten tuon ominaisuuden löytämään. Nythän siitä saa irti sen mihin se on tarkoitettukin

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
D-MB kirjoitti:No minäpä kerron. Useimmilla autoilijoilla on talvirenkaat, joiden nopeusluokitus on alhaisempi kuin auton suurin mahdollinen nopeus. Esimerkiksi omalla kohdallani talvirenkaani on luokiteltu 210 nopeuteen ja autolla pääsee 250km/h. Tuolla nopeurajoittimella voi huolehtia ettei renkaiden suutinta sallittua nopeutta ylitetä. Lisäksi täällä Saksassa, jos sinulla ei ole oheista lisävarustetta - olet velvollinen pitämään auton kojelaudassa ilmoitusta suurimmasta sallitusta nopeudesta kulloisellakin rengastuksella, jos ne eivät kestä auton huippunopeutta. Asiantunteva renkaidenvaihtaja lämäisee sopivan tarran ohjaamoosi - ei ole erityisen kaunisH.E. von Kuusi kirjoitti:Itse en ole ikinä käyttänyt tuota lim-toimintoa, enkä käsitä mihin sellaista voi ikinä tarvita.Nyt kun Mersussa on tuo nopeusrajoitin niin kun käyn vaihtamassa renkaat paikallisella diilerillä niin huoltomies hoitaa tuo rajoittimen oikean asettamisen renkaidenvaihdon yhteydessä.
Mutta eikös se ole ihan valikoista itsekin aseteltavissa ?
Mulla on noissa omissa beeb systeemi johon asettelen talveksi 90kmh kohdalle piipin ja kesällä 130kmh kohdalle....siis systeemi vaan kirkastaa mittariston valaistuksen, näytössä teksti "speedlimit", sitten piiiip ääni ja sitten kaikki normaalia jälleen vaikka tappiin asti...ihan sopiva varoitus esim ohitustilanteissa.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Äh kirjoitin tuon huonosti. Eli tarkoituksenani oli selittää miksi nimenomaan tuo nopeusrajoitin on tarpeellinen varsinkin täällä Saksassa. Nimenomaan tuohon käytetään tuota valikosta tulevaa pysyvää rajoitinta, jonka tietenkin voi itsekkin naputella, mutta tekevät "viranpuolesta" renkaanvaihdon yhdeydessä. Tuota viiksen limit funktiota ei ole tullut koskaan käytettyä, mutta kaipa siitä hyötyä olisi jos haluasi ajella ilman vakkaria vaikka kaupungissa eikä halua ylinopeussakkoja.LopenUupunut kirjoitti:Mutta eikös se ole ihan valikoista itsekin aseteltavissa ?D-MB kirjoitti:No minäpä kerron. Useimmilla autoilijoilla on talvirenkaat, joiden nopeusluokitus on alhaisempi kuin auton suurin mahdollinen nopeus. Esimerkiksi omalla kohdallani talvirenkaani on luokiteltu 210 nopeuteen ja autolla pääsee 250km/h. Tuolla nopeurajoittimella voi huolehtia ettei renkaiden suutinta sallittua nopeutta ylitetä. Lisäksi täällä Saksassa, jos sinulla ei ole oheista lisävarustetta - olet velvollinen pitämään auton kojelaudassa ilmoitusta suurimmasta sallitusta nopeudesta kulloisellakin rengastuksella, jos ne eivät kestä auton huippunopeutta. Asiantunteva renkaidenvaihtaja lämäisee sopivan tarran ohjaamoosi - ei ole erityisen kaunisH.E. von Kuusi kirjoitti:Itse en ole ikinä käyttänyt tuota lim-toimintoa, enkä käsitä mihin sellaista voi ikinä tarvita.Nyt kun Mersussa on tuo nopeusrajoitin niin kun käyn vaihtamassa renkaat paikallisella diilerillä niin huoltomies hoitaa tuo rajoittimen oikean asettamisen renkaidenvaihdon yhteydessä.
Mulla on noissa omissa beeb systeemi johon asettelen talveksi 90kmh kohdalle piipin ja kesällä 130kmh kohdalle....siis systeemi vaan kirkastaa mittariston valaistuksen, näytössä teksti "speedlimit", sitten piiiip ääni ja sitten kaikki normaalia jälleen vaikka tappiin asti...ihan sopiva varoitus esim ohitustilanteissa.
.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Juuri tuolla tavalla itse olen limiteriä käyttänyt. Monesti kaupungissa tulee limiteriin heitettyä joku 65-70km/h. Ei pääse vauhti "karkaamaan" liian suureksi. Ihan näppärä varuste mielestäni. Kyllä mersuissa turhempiakin on.D-MB kirjoitti:jos haluasi ajella ilman vakkaria vaikka kaupungissa eikä halua ylinopeussakkoja.
E350CDI&A180CDI
-
- Mersumies
- Viestit: 746
- Liittynyt: Su 17.07.2011 20:58
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Kyllähän tuo vakkarikin normaalisti pelaa kun vain käyttää 
Sen huomasin että 120kmh ja yli ei tahdo kunnolla pysyä päällä. Menee pois päältä jos yrittää noilla vauhdeilla säätää suoraan katkaisimesta vauhtia.

Sen huomasin että 120kmh ja yli ei tahdo kunnolla pysyä päällä. Menee pois päältä jos yrittää noilla vauhdeilla säätää suoraan katkaisimesta vauhtia.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Ei sille pitäis ylärajaa olla, sulla on erikokoiset renkaaty30harrastaja kirjoitti: Sen huomasin että 120kmh ja yli ei tahdo kunnolla pysyä päällä. Menee pois päältä jos yrittää noilla vauhdeilla säätää suoraan katkaisimesta vauhtia.

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Mersujen vakionopeuden säätimistä?
Joo kyllä näin on. Itsekin ajellut vakkarilla 200km/h, ei sille mitään ylärajaa ole. Tarkista renkaat, luultavasti niin isoja kokoeroja, ettei pysy päällä.MiHe kirjoitti:Ei sille pitäis ylärajaa olla, sulla on erikokoiset renkaaty30harrastaja kirjoitti: Sen huomasin että 120kmh ja yli ei tahdo kunnolla pysyä päällä. Menee pois päältä jos yrittää noilla vauhdeilla säätää suoraan katkaisimesta vauhtia.
E350CDI&A180CDI