Pohjamaaleista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pohjamaaleista

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

Kumpaa pohjamaalia olette yleensä käyttäneen? Happo vai epoksi ?
Muutama peltipaljas paikka pitäis maalata ja vähän hitsiäkin laittaa ( ei mersu ).
Ajattelin että olisko tuolla epoksilla selvinny kun sille luvataan ruosteensuoja ja
täyttöominaisuudet. Maalin myyjä olis sitä mieltä että happo+filleri olis kätevämpi
pintapeltihommissa. Mitähän kätevää siinä mahtaa olla? onko nuo epoksit minkälaisia
hiottavuudeltaan vai tarviiko erillistä filleriä päälle?
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: Pohjamaaleista

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuossa on mielipiteitä samasta aiheesta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 47#p693747" onclick="window.open(this.href);return false;

2K epoksia en lähtisi juurikaan hiomaan maalaamisen jälkeen, vaan sen päälle sopiva hiontaväri (filleri). Itse olen nähnyt 1K happomaalin käteväksi kun tekee paikan sinne ja toisen tänne niin saa sutia niitä sitä mukaa piiloon kun homma edistyy pitkin kesää. Happomaalin päälle sitten filleripohjamaalia riittävät kerrokset ja siitä hiomalla kohti pintaa...
Lisää tietoa: www.skg.fi
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja atlas »

Happo on paras tarttuvuuden ja korroosion eston kannalta.
Itse taas saanut ongelmia enmmän epoxilla jos maalaan vesiliuotin metallia ja raja näkyy mutta kun kuivattaa pinnan lakkauksen jälkeen ja maalaa uudelleen yli niin tulee hyvä.Toisekseen tähän voisi kokeilla jotain universaalia jossakin vaiheessa eli eriste väri joka vedetään ennen maalausta ohuelti.
Eli epoxillahan monet ajaa pohjamaali virkaa mutta itse en suosittele.
Toisekseen 2k hapon sotkee pikku purkkiin ja siitä sivelee hitsatuille alueille ja pikku kerros riittää sitä kun maalaa puhtaalle pellille tai ihan kittauksen päälle ja sitten filleri perään.
Toisekseen ruosteen poistoon kokeilkaas annitrol..dinitrolilta niin lähtee muuten ruoste hyvin pinnoilta ja nopeasti...hyvä tuote.
Noverox on siihen verrattuna ihan tehotonta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Annitrol käsittelyä minäkin olen alkanut suosimaan viimeaikoina, eli sillä aina sivellään tai pyyhytään käsiteltävä alue. Happomaalin pitää olla sitten kunnollista ja se näkyy kyllä yleensä hinnassa. Ihan hyvää tavaraa oli se litran purkki minkä automaalikaupasta hommasin, hinta oli reilusti yli 50€/l. Se tosin oli 1K tavaraa mutta oikein hyvää.

happomaaliahan saa myös spraypullossa, se on sitten jo todella kätevää ruiskia vaikeat kohteet heti anitrol käsittelyn jälkeen. Jälleen hinta oli reilusti yli 10€ puteli...
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Onkohan tuo automaalit.net:n Mipa Rapidprimer spray happomaalia vai ei ?
Onkos nuista 1K fillereistä kokemusta esim. tuo troton joka em. sivuilta löytyy?
Ja oishan siellä pikku hommin filleriksi Mipa Rapidfiller spray.
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ottanen tuohon u-pol:n happosprayn. Olikos kellään käyttökokemusta
nuista 1K-fillereistä? Onko muuta eroa kuin kuivatusajat 2K-filleriin ?
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Choke »

Tuota ostin itse filleriksi ja tyytyväinen olen ollut! Kuivuu aikalailla nopeaan ja helppo hioa. 1k-fillereistä ei kokemuksia.
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

1K nopeasti kuivuu, justiinsa maalasin tommosella jollain rapid 1K pohjamaalilla ja hyvin toimi.
Vastaa Viestiin