MB W124, 500E tietoutta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
bessi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 11.08.2004 22:44
Paikkakunta: Kitee

MB W124, 500E tietoutta?

Viesti Kirjoittaja bessi »

En nyt tiedä onko tämä oikeassa paikassa, kun näin aloitteleva olen tällä forumilla, mutta kuitenkin :)

Suunnitelmissa olis ostaa MB 500E W124 -92 8)
Mitä kannattaa tarkastella kyseisestä autosta?
Onko mitä tyyppi vikoja?
Mitenkä isot vanteet mahtuu alle n. 60mm madalluksella.
Mites tuon 5.0L koneen kestävyys? 326Hv/470Nm. Millä muutoksilla lisää, ja paljon?

Muutakin tietoutta olisi mukava kuulla tuosta autosta :D
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: MB W124, 500E tietoutta?

Viesti Kirjoittaja Mariini »

bessi kirjoitti: 326Hv/470Nm. Millä muutoksilla lisää, ja paljon?
Niin no... S430 pari päivää kun sai ajaa koeistusajoa niin ainakin tuo kulutus jäi mieleen dieseleihin tottuneena. Sanosin, että katto nyt ensinnä paljonko tuo vakio viissatanen syö, ettei käy niin, että ihailet autoas vaan pihassa kun et ajaan pysty.
Ja ylläpitokulupuoleenkin voi jättää hieman rahaa, iso auto vie enemmän joka puolella kuin pikkuauto.

Eli otahan rauhallisesti. Kyllä noilla arvoilla pärjää, Suomessakin.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Bensan kulutus sekalaisessa ajossa 12l/100km, eli ei varmasti siihen kaadu.

Ylläpitokulut eivät todellakaan eroa normi 124:sta, tottakai jos jotain todella menee rikki, tietokoneita ym niin sitten maksaa, mutta otappa auto ku auto ja lähe kyselemään kyseisiä osia, niin aika samoissa ollaan.

Normaalilla järjellä ku autoa katselee, niin se varmaan riittää. Ei ole sen ihmeellisempiä kohteita, mitä ei jossain muussakin autossa olisi, eli lähinnä se että vaikka on olevinaan hieno auto, niin aivan täysin normaali tekniikkaa, ei mitään tekniikka hienostelua tyyliin ranskalaiset ym.

60mm vakiosta 20mm madalluksesta lisää?? Vai onko se todellinen madallus sitten 40mm.. Mahtuu aivan varmasti vaikka mitkä, mut saattaa tuo rengas profiili hiukka pienentyä. Tuossa minulla on kunnon traktorirenkaat 245/45/18, ja tilaa on hurumykke..

Mikäpäs tuota konetta rikkoisi? Aikasen paljon ajettuja näkyy tuolla saksassakin myynnissä pyörivän.

Helpoin tapa on varmasti laittaa ahdin mallia jompikumpi, ei sitä vaparina varmasti edes kannata lähtä kiusaamaan, rahat loppuu, ja ominaisuudet kärsii samantien jollain alueella kuitenkin.

Mitä rata-autoa siintä ei kannata haaveilla, eli hirveätä kanttailua ei kannata haaveilla, tai voi kanttailla, mut ei oo tuolla autolla hauskaa. Sellasta sopivaa mutkatietä ja yli 200km/h, vai mitä MauriH.. Eli jos jotain kisa henkistä kiihdyttely vehettä liikennevaloihin haluaa, niin näinköhän tuo oikea ratkaisu on.. Tyyli kärsii..

Auton muista asiosta on kyllä aikasemmin kirjoteltu aika paljon, eli etsivä löytää niitä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

PT kirjoitti:Sellasta sopivaa mutkatietä ja yli 200km/h, vai mitä MauriH.. Eli jos jotain kisa henkistä kiihdyttely vehettä liikennevaloihin haluaa, niin näinköhän tuo oikea ratkaisu on.. Tyyli kärsii.
Joo, sellainen rauhallinen mutkacruisailu on juuri sopivaa tuolle autolle :lol:

Onhan tuo sellainen vaikuttava herrasmiessportti, kaduntallaaja ei tajua mitään ja asioista enemmän perillä oleva likaa housunsa. Äänet on muuten komeat ulospäin, vielä kun joku keksisi miten sen luistoneston saa pois päältä.

Tekniikkahan tuossa on tuttua mersua, suuremmista malleista lainattua, ja siksi varaosahinnat on ihan inhimilliset, ja tuotahan katseltiin porukallakin sillä silmällä että sinne mahtuu kädetkin konehuoneeseen, jos jotain tarvitsee tehdä.

Virityksestä voi olla montaa mieltä. toisaalta auto on harvinaisuus joka ansaitsisi saada säilyä alkuperäisenä, niistä tulee vielä pula.
bessi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 11.08.2004 22:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja bessi »

Tarkoitus ei olis kyllä lähteä ensi hätään virittämään, kyllähän tuollainen V8 vääntää jo vakiona hyvin.
vielä kun joku keksisi miten sen luistoneston saa pois päältä.
Eikö luiston estoa saa pois päältä napista :o onks se näissä jokaisessa (500E)?

Joo, siis madaltaa mainasin sen 40mm lisää. JA alle tunkea jotkut 19" AMG vanteet 8)

Mitään rata-autoa ei ole tarkoitus enää tehdä. Vaan Luxus-Öky mersu, jolle ei kuitenkaan riisit eikä patongit hypi silmille :wink:

Miten lie kalliit tälläiseen vakuutukset?
Avatar
Tommi83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Su 22.02.2004 21:12
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja Tommi83 »

vielä kun joku keksisi miten sen luistoneston saa pois päältä.
Eikö luiston estoa saa pois päältä napista
Eikös tuossa ole asd eli sitä ei pitäisi saada pois koska on jotenkin hydraulisesti toimiva ainakin huoltomies niin sano niin ja itse kokeilin joskun ottamalla asd releen irti ainoo mitä tapahtu oli että valot sammu mutta löi silti kahdellapyörällä tyhjää :o eli ei kai ohitettavissa mutta paremmin tietävät kertokoot lisää.
Audi 100 2.6 V6 -94
Mercedes Benz 200D -66
Toyota Landcruiser HJ61 -86

Ex Mercedes Benz 300TE -89
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

bessi kirjoitti:Tarkoitus ei olis kyllä lähteä ensi hätään virittämään, kyllähän tuollainen V8 vääntää jo vakiona hyvin.
vielä kun joku keksisi miten sen luistoneston saa pois päältä.
Eikö luiston estoa saa pois päältä napista :o onks se näissä jokaisessa (500E)?

Joo, siis madaltaa mainasin sen 40mm lisää. JA alle tunkea jotkut 19" AMG vanteet 8)

Mitään rata-autoa ei ole tarkoitus enää tehdä. Vaan Luxus-Öky mersu, jolle ei kuitenkaan riisit eikä patongit hypi silmille :wink:

Miten lie kalliit tälläiseen vakuutukset?
Vakuutukset on 0% n 1700€.

Luistonesto ei mene kokonaan pois päältä napista, vaan sallii alle 60 km/h vauhdissa etu ja takapään nopeus eroksi n 30km/h.

Luistonesto lähtee pois releellä, mutta ku pitäis muistaa kysyä mikä niist on se rele.. Ei lukennu suoraa päällä.. Ja on vakiona kaikissa näissä.

Tosin pitää muistaa, että luistonesto ei yhtä äkäseen tule peliin, kuten uusissa autoissa, kun siellä perässä on (kaikissa) se lukko, eli kovin pienellä vaivalla ei lähde katkomaan menoa, ja senkin tekee melkosen pehmeästi.

19" vanteet menee aivan varmasti viellä sinne sen madalluksen jälkeen, profiilista onkin sitten paha mennä sanomaan :roll:

Hienointa ajaa on juuri siinä väännöllä mentäessä, eli kierrokset kiihdytyksessä siellä karvan auki kolmessatonnissa, menee kepeästi ja voiman tuntua jopa on.

Jos oikeen haluu sitte mennä, niin vaatii melkein kierrokset sinne 4t, sen jälkeen alkaa ääni olla koneessa hiukka erilainen, mutta samalla siintä ajamisesta tulee hiukkasen raaempaa, mutta ku välillä se on se mitä haluaa.

Tuollainen ökyauto se ei ihan ole, tyylikäs etenijä varmasti, etenkin jos tulee matala ja isot vanteet.. Viel tummat lasit, nii se on siinä! Ja varmasti ääni maailma avautuisi enemmän, ku vähän putkistoa uusii..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Se w124 500 mitä minä ajoin, siinä oli 19" pyörät, edessä 235/35/19 rengastuksella ja takana 265/35/19. Takapyörät olisivat aivan varmasti raapineet takakaariin jos tarpeeksi olisi joustanut(sen näki silmälläkin), tuossa vaan oli tosi jäykkä alusta, en tiedä sitte oliko vakio, tuskinpa.
Tässä kuva kyseisestä autosta, myynnissä loimaan laatuautossa.
Kuva

Ja kuulin semmosta tietoo että jokin virityspaja osaa ohittaa sen luistoneston ja asentavat samaan 500€ hintaan erillisen napin 8) en tiedä sitte, että mikä siinä maksaa sen 500€, mutta semmosen hinnan olen kuullut. Jos jotain kiinnostaa niin voin tarkemmin kysyä että mikä paja se oli. Eräs kaverini kenellä on tollanen 500 ni oli itse yrittänyt sitä luistonestoa pois(miten, en tiedä). Ja tuloksena oli semmonen että se moottori ei enää kiertänyt yli 5000rpm ja pätki ja nyki senkin ajan. Kaveri ei enää uudestaan yrittänyt sitä saada pois 8) Ehkä se pelästy.
Passat Variant 1.9TDI 2001
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

iso eemeli

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Pari perus juttua ,miten saa myös 500 sen koneen rikki,muistaa repiä sitä kylmänä ja ei vaihda jakoketjua heti kun se ääntää ENSI kerran.
Helyjä löytyy MB-Stocista Köyhämäentieltä jos ei noi tehot riitä

Terveisin Jamppa

myös 500E -92
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Re: iso eemeli

Viesti Kirjoittaja enska »

jamppa kirjoitti:Pari perus juttua ,miten saa myös 500 sen koneen rikki,muistaa repiä sitä kylmänä ja ei vaihda jakoketjua heti kun se ääntää ENSI kerran.
Helyjä löytyy MB-Stocista Köyhämäentieltä jos ei noi tehot riitä

Terveisin Jamppa

myös 500E -92
Köyhämäentiellä MB stock :lol: :lol:

Asiaan yritettiin Raul:in kanssa käydä kattomassa tuota E500 :sta, mutta oli koeajossa sillon.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
bessi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 11.08.2004 22:44
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja bessi »

Oishan se ihan jees, jos sen luistoneston sais pois päältä. Jos vaikka lapsettaa joskus :wink:

Kuis paljon näitä 500E on oikein valmistettu, ja kuin paljon Suomessa? Onx kellään tietoo??

Tarkoitus olis heittää alle 235/35/19 renkaat.

Joo, tyylikäs pelihän siitä tulee aika helpolla.19", madallussarja ja tummat lasit 8)

Sitten vielä Tommi's billetti. EI TOD!! :shock: :lol:
Audi RS4 B7 Sedan
Bmw E30 Cabriolet
Volkswagen Jetta MK5
Mercedes-Benz W201
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14191
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

bessi kirjoitti:Kuis paljon näitä 500E on oikein valmistettu, ja kuin paljon Suomessa? Onx kellään tietoo??
10 479 kappaletta on valmistettu aikavälillä 10/1990 - 1995. Suomeen näitä ei uutena montaakaan tullut, johtuen pääasiassa hinnasta, joka myynnin alkaessa oli karvan alle 1 milj. mk. Valmistuksen loppupuolella hinta pysytteli n. 1 196 000 markassa.

Nyt "jälkituonnin aikana" autoja on tullut maahan varmasti enemmän kuin kymmenen. AKE:sta se kai selviäisi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: iso eemeli

Viesti Kirjoittaja Hessu »

[quote="jamppa"]
Helyjä löytyy MB-Stocista Köyhämäentieltä jos ei noi tehot riitä

Osote on nykyään ohtolankatu... :wink: Paikka on sama ku ennenkin mut kadun nimi on vaan muuttunut.... :lol:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
kivean
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ke 04.08.2004 02:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kivean »

Pasi H. kirjoitti:Se w124 500 mitä minä ajoin, siinä oli 19" pyörät, edessä 235/35/19 rengastuksella ja takana 265/35/19. Takapyörät olisivat aivan varmasti raapineet takakaariin jos tarpeeksi olisi joustanut(sen näki silmälläkin), tuossa vaan oli tosi jäykkä alusta, en tiedä sitte oliko vakio, tuskinpa.
.
Itselläni on kyseinen auto ja siinä 275/35/18 takana ja 245/40/18 edessä. Noi ainakin pyörii hyvin vaikka on madallettu Brabus alustalla noin 40mm.

Kulutuksesta voisin sanoa että voisi laskea siinä 13 litran paikkeille. Nätisti ajamalla vähän vähemmälläkin.

Huoltomies kertoili että nokkaketju on vaihdettava heti kun tuo kyseisen laitteen maahan, varmuuden vuoksi.

Veholta sanottiin että laitteen kyllä pitäisi kestää tosin itseltäni meni laatikko mutta sekin tuli kuntoon ihan kohtuuhinnalla.

Sitten kysymys kaikille: Minkälaiset iskarit kyseiseen laitteeseen kannattaa laittaa?
Mikä olisi hyvä paja pääkaupunkiseudulla alustan kunnostukseen( kuuluu kolinaa )

Lepa
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Ehkäpä siinä autossa mitä minä ajoin, oli väärä ET vanteissa. Eli en tarkottanut sitä etteikö sinne saisi leveämpiä kumeja.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Tietenkin hyvä muistaa et periaatteessa ei saa vaihdettua ku etuiskarit, takana on perän säätö, ja kannattaako noita iskareita sinne sitten laittaa..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin