W124 300TD -95, johtosarjaa(fix), ilmaa(fix)
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Tuli sitten tilailtua KL-varaosista konehuoneeseen tulevat naftaletkut liittimineen, hintaa kertyi n. 55€ + postit. Letkutkin on saatu paikoilleen ja ilmakuplien vilinä senkun jatkuu.
Muutamia huomioita: Ilman moottorinlammitystä koneen käynnistyminen kotipihassa on melkoisen mielenkiintoista. Saa ilmaa ja pörisee/vapisee huolella ennenkuin käynti tasaantuu. Kotipihassa auto on rinteessä, keula ylös. Työmaalla, missä tasaisella, ilman moottorinlämmitystä, käynnistyy lähes ok, ei ainakaan vapise ja hori ilmaa. Molemmissa tapauksissa kelit +-0 - -5 astetta. Tänään aamulla kun pakkasta oli -14, lohkon perästä käyntiin kuin palmun alta... On tää jännää. Jossain topiikissa oli juttua noista letkujen tyhjentymisistä keula ylöspäin ollessa?
Ja mikäs se takavalon lampun wattimäärä piti olla? Sekin on jossain muualla mainittu? Germaaniohjekirjassahan nämä on mainittu, mutta kun tuo koulusaksa oli aikalailla ala-arvoista
Muutamia huomioita: Ilman moottorinlammitystä koneen käynnistyminen kotipihassa on melkoisen mielenkiintoista. Saa ilmaa ja pörisee/vapisee huolella ennenkuin käynti tasaantuu. Kotipihassa auto on rinteessä, keula ylös. Työmaalla, missä tasaisella, ilman moottorinlämmitystä, käynnistyy lähes ok, ei ainakaan vapise ja hori ilmaa. Molemmissa tapauksissa kelit +-0 - -5 astetta. Tänään aamulla kun pakkasta oli -14, lohkon perästä käyntiin kuin palmun alta... On tää jännää. Jossain topiikissa oli juttua noista letkujen tyhjentymisistä keula ylöspäin ollessa?
Ja mikäs se takavalon lampun wattimäärä piti olla? Sekin on jossain muualla mainittu? Germaaniohjekirjassahan nämä on mainittu, mutta kun tuo koulusaksa oli aikalailla ala-arvoista
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Ajattelin veivata paremman jenkkakoneen paikoilleen huomenna. Kuskin takaoven kaiutin on mykkä ja oma epäilys on johdon olevan poikki oven läpiviennin kohdalla. Löysin kuvan johtojen järjestelyistä ja heti heräsi kysymys:
Missä tuo nrolla 32/35 palikka fyysisesti sijaitsee ja mikä sen funktio on? Onko nro 9 näkyvissä jossain ja edelleen mikä se on???
Missä tuo nrolla 32/35 palikka fyysisesti sijaitsee ja mikä sen funktio on? Onko nro 9 näkyvissä jossain ja edelleen mikä se on???
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
fader palikka ja sen liitin.
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
... Ja jos semmoinen autossa on, niin sijaitsee keskikonsolissa samalla seudulla peilinsäädön ja sähkölasin nappuloiden kanssa.epk kirjoitti:fader palikka ja sen liitin.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Nozki kirjoitti:... Ja jos semmoinen autossa on, niin sijaitsee keskikonsolissa samalla seudulla peilinsäädön ja sähkölasin nappuloiden kanssa.epk kirjoitti:fader palikka ja sen liitin.
Tänks. Eipä löydy konsolista tuollaista, kuten ei alkuperäistä soitintakaan. Taitaa olla nopein ja helpoin vaihtoehto vetää kokonaan uusi piuha takaovelle. Faderit taitaa olla valmiina jenkkakoneessa.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Olipa helppo jenkkakoneen vaihto. Din-liittimet kiinni ja virrat päälle
Samalla laitoin alkuperäisen anteenipiiskan kiinni moottoriantenniin, täytyy vaan vielä saada antennijohdon piistokkeeseen sopiva sovitin. Takaoven kajarin kuulumattomuus loppui, kun teki jatkoksen siihen oven kumipalkeen kohdalle mistä se piuha oli poikki.
Samalla laitoin alkuperäisen anteenipiiskan kiinni moottoriantenniin, täytyy vaan vielä saada antennijohdon piistokkeeseen sopiva sovitin. Takaoven kajarin kuulumattomuus loppui, kun teki jatkoksen siihen oven kumipalkeen kohdalle mistä se piuha oli poikki.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Päivitellään hieman. Kevään ensimmäisen lämpöisen päivän kunniaksi aiheena oli imusarjan irrotus ja kiinnitys. Samalla vaihdoin polttoainelämmittimen tiivisteen ja kummastelin muutenkin tuota koneen kylkeä. Imusarja on ollut kahdella pajalla (mun omistuksen aikana) irti ja molemmista on tullut terveiset, "ettei se pahassa kunnossa ole". Mitäs mieltä foorumi on?
Mun mielestä noi on törkeessä kunnossa. Pitää hommata kuumavesipesuri jostain...
Tulpasin myös EGR:n samaan syssyyn, loppuu ainakin ...kele
Mitä virkaa noilla alipaineläpillä on, varsinkin EGR:n tulppauksen jälkeen? Lukitaan auki ja annetaan lisää kaasua???
Johtosarja näyttäis olevan valmis. Katsoo mistä kohtaa tahansa, niin hapettunut kupari "loistaa"
Imusarjaa tullaan siis irroittelemaan ja kiinnittelemään ahkerasti lähiaikoina. Tänään tehtiin kelloa vastaan
Ai niin, lämmittimen tiivisteen vaihto helpotti, ei auttanut ilmavuotoon. Täytynee aloittaa tankin sakkasihdin päästä seuraavaksi. Kumiletkut taitaa olla syytä vaihtaa samalla.
Mun mielestä noi on törkeessä kunnossa. Pitää hommata kuumavesipesuri jostain...
Tulpasin myös EGR:n samaan syssyyn, loppuu ainakin ...kele
Mitä virkaa noilla alipaineläpillä on, varsinkin EGR:n tulppauksen jälkeen? Lukitaan auki ja annetaan lisää kaasua???
Johtosarja näyttäis olevan valmis. Katsoo mistä kohtaa tahansa, niin hapettunut kupari "loistaa"
Imusarjaa tullaan siis irroittelemaan ja kiinnittelemään ahkerasti lähiaikoina. Tänään tehtiin kelloa vastaan
Ai niin, lämmittimen tiivisteen vaihto helpotti, ei auttanut ilmavuotoon. Täytynee aloittaa tankin sakkasihdin päästä seuraavaksi. Kumiletkut taitaa olla syytä vaihtaa samalla.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Ei sitten vikaa ollut tankin sakkasihdissä...
Ilmakuplien metsästys jatkuu Seuraavaksi tankin ja koneen väliset liitokset/tiivistykset. Ilmavuoto on tosin niin pieni tällä hetkellä ettei haittaa käynnistyvyyttä / käyntiä. Varmaan kelin lämpeämisellä on oma osansa.Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Mielenkiinnolla odottelen, että mistä tässä sun tapauksessa ilmakuplien syntymisen syy löytyy. Itellä tuo oma E300Td tekee semmosta, että lähtee kyllä käymään kaikilla, mutta n.5-10s käynnistymisen jälkeen alakaa rynkyttään ja joskus jopa sammuuki, eli ilmoja piisaa. Ilmakuplia menee kirkkaissa letkuissa vaikka moottori kävisikin kaikilla.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Toisella foorumilla tuli ilmi tankin ilmavuoto. Meikäläisellä säiden lämmettyä ongelmat ovat vähentyneet radikaalisti. Tällä hetkellä vaan kovaa ajoajoikke kirjoitti:Mielenkiinnolla odottelen, että mistä tässä sun tapauksessa ilmakuplien syntymisen syy löytyy. Itellä tuo oma E300Td tekee semmosta, että lähtee kyllä käymään kaikilla, mutta n.5-10s käynnistymisen jälkeen alakaa rynkyttään ja joskus jopa sammuuki, eli ilmoja piisaa. Ilmakuplia menee kirkkaissa letkuissa vaikka moottori kävisikin kaikilla.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa, hehkuja yms. pientä
Kävinpä leimalla. Ei muka löytänyt huomautettavaa vaikka yritin ehdotella itse hylkäämistä lokasuojien ruosteiden takia.
Ja koska en saanut hylkyä, joudun jatkamaan puutarhatöitä (hylkäämisellä olis saanu "virallisen" luvan auton ropaamiselle)
Ja koska en saanut hylkyä, joudun jatkamaan puutarhatöitä (hylkäämisellä olis saanu "virallisen" luvan auton ropaamiselle)
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa(korjattu), ilmaa(korjattu)
Koska puutarha on jäänyt odottamaan itämistä ja juurtumista, oli aikaa ottaa otsikon ongelmat työn alle.
Johdot konehuoneesta on vaihdettu silikooniversioihin. Kaikki. Jokainen alkuperäinen kaapeli aivan valmis tulipellin koneen puoleiselta osalta, akun puolella "ihan priimaa". Homma olis ollut kahdeksan tunnin sähläys, jos ei tavara olis loppunut kesken juurikin sähkökaupan sulkeutumisen jälkeen. Ilmastoinnin kompurakin rupesi pyörimään kun kolme liittimelle menevää johtoa oli irroiteltu toisistaan.
Vaihdoin myös konehuoneen tulopuolen mustan polttoaineletkun. Siis sen ennen lämmitintä olevan. Loppu ilmakuplien vilistys kirkkaissa putkissa. Tämä tuskin on yksistään syynä ilman tulon loppumiseen, mutta kaikkien uusien osien yhteisvaikutus näyttäisi toimivan.
Nyt kun tekniikkapuoli tuntuisi olevan kunnossa, siirrytään maalipinnan kimppuun. Alkavat punertavat läikät kiinni ja piiloon...
Johdot konehuoneesta on vaihdettu silikooniversioihin. Kaikki. Jokainen alkuperäinen kaapeli aivan valmis tulipellin koneen puoleiselta osalta, akun puolella "ihan priimaa". Homma olis ollut kahdeksan tunnin sähläys, jos ei tavara olis loppunut kesken juurikin sähkökaupan sulkeutumisen jälkeen. Ilmastoinnin kompurakin rupesi pyörimään kun kolme liittimelle menevää johtoa oli irroiteltu toisistaan.
Vaihdoin myös konehuoneen tulopuolen mustan polttoaineletkun. Siis sen ennen lämmitintä olevan. Loppu ilmakuplien vilistys kirkkaissa putkissa. Tämä tuskin on yksistään syynä ilman tulon loppumiseen, mutta kaikkien uusien osien yhteisvaikutus näyttäisi toimivan.
Nyt kun tekniikkapuoli tuntuisi olevan kunnossa, siirrytään maalipinnan kimppuun. Alkavat punertavat läikät kiinni ja piiloon...
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
Re: W124 300TD -95, johtosarjaa(fix), ilmaa(fix)
Matka jatkuu fillarilla.
Tää lähti seuraavalle omistajalle ja uutta ei ole vielä löytynyt.
Tää lähti seuraavalle omistajalle ja uutta ei ole vielä löytynyt.
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95