W163 Laatikko-ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MasaT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 22.09.2010 22:07
Paikkakunta: Lempäälä

W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja MasaT »

Moro

ML on vaihdelaatikko on nyt muutaman kerran mennyt jumiin siten että ajossa jää kolmosvaihde päälle. vaihteita ei pysty vaihtamaan manuaalisesti, ainoa mikä auttaa on auton sammuttaminen jonka jälkeen vaihteet toimivat normaalisti. Joskus jumiutuminen tapahtuu kiihdyttäessä joskus taas tasaisessa ajossa joten mitään yksittäistä syytä ei ole löytynyt.
Vaihtaminen tapahtuu kolahtaen jonka jälkeen kolmonen jää päälle.
Vikakoodeja ei luettaessa löytynyt ( ei *) pajalla kertoivat jossain toisessa Mersussa vastaavanlaiset ongelmat johtuivat viallisestä EGR venttiilistä???
Laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu n3000km sitten.
Olisiko kellään vinkkejä mistä vikaa lähtisi hakemaan. Kyseessä siis ML 270 cdi vm 2000.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6486
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No stariin ja sitten jos vielä yrittää saada sen vian päälle niin luulis diagnoosissa jotain löytyvän. Kato nyt ihan ensiks se vaihteiston boksin ja liittimen öljyvapaus (kai se W163:kin ongelma on?) sen voi thedä ilman hight-tech apuvälineitäkin. Ei se EGR nyt suoraan laatikkoa töki, mutta jos muutoin menee moottorin kannalta ilkeeseen toimintatilaan niin kaipa se silloin voi suojella konetta laatikon jumittamisella (vai meneekö muuten silloin aina kakkoselle?).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MasaT kirjoitti:Moro

ML on vaihdelaatikko on nyt muutaman kerran mennyt jumiin siten että ajossa jää kolmosvaihde päälle. vaihteita ei pysty vaihtamaan manuaalisesti, ainoa mikä auttaa on auton sammuttaminen jonka jälkeen vaihteet toimivat normaalisti. Joskus jumiutuminen tapahtuu kiihdyttäessä joskus taas tasaisessa ajossa joten mitään yksittäistä syytä ei ole löytynyt.
Vaihtaminen tapahtuu kolahtaen jonka jälkeen kolmonen jää päälle.
Vikakoodeja ei luettaessa löytynyt ( ei *) pajalla kertoivat jossain toisessa Mersussa vastaavanlaiset ongelmat johtuivat viallisestä EGR venttiilistä???
Laatikon öljyt ja suodatin vaihdettu n3000km sitten.
Olisiko kellään vinkkejä mistä vikaa lähtisi hakemaan. Kyseessä siis ML 270 cdi vm 2000.
Edellä olevan perustella vaihda pajaa... Ennen kuin kuluu lisää aikaa/rahaa hukkaan

Ja tosiaan sen töpselin voi helposti tarkistela itse
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MasaT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 22.09.2010 22:07
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja MasaT »

"Pajan" kunniaksi pitää sanoa se ettei vikakoodien luku maksanut mitään. Sain vain kehoituksen mennä sellaiseen paikkaan josta löytyy *
Osaako joku tietävä kertoa mistä ML:ssä löytää kyseisen boksin ja liittimen? Ne voisin tutkia itse viikonlopun aikana ja jos ei mitään ihmeellistä löydy niin sitten starin päähän ensiviikolla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MasaT kirjoitti:"Pajan" kunniaksi pitää sanoa se ettei vikakoodien luku maksanut mitään. Sain vain kehoituksen mennä sellaiseen paikkaan josta löytyy *
Osaako joku tietävä kertoa mistä ML:ssä löytää kyseisen boksin ja liittimen? Ne voisin tutkia itse viikonlopun aikana ja jos ei mitään ihmeellistä löydy niin sitten starin päähän ensiviikolla.
Boxsi on kaasupolkimen lähellä lämmitys laitten kyljessä
töpseli on laatikon öljypohjan etureunan kohdilla hantin puoleisessa kulmassa laatikossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MasaT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 22.09.2010 22:07
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja MasaT »

Jep, öljyä töpselissä... Se on nyt puhdistettu ja kuivattu ja laatikko toimii hienosti.
Vika on siis korjattu mutta ongelman aiheuttajaa ei.
Kerrotteko tyhmälle :oops: Mistä öljy tulee ja auttaako piustokkeen vaihto vai pitääkö vaihtaa muitakin osia.
Pistoke on ilmeisesti tämä? http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 40324/1389" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MasaT kirjoitti:Jep, öljyä töpselissä... Se on nyt puhdistettu ja kuivattu ja laatikko toimii hienosti.
Vika on siis korjattu mutta ongelman aiheuttajaa ei.
Kerrotteko tyhmälle :oops: Mistä öljy tulee ja auttaako piustokkeen vaihto vai pitääkö vaihtaa muitakin osia.
Pistoke on ilmeisesti tämä? http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... 40324/1389" onclick="window.open(this.href);return false;
sen töpselin holkini sinne laatikon kulmaan tiivisteinnen kun vaihtaa niin tivistty
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MasaT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 22.09.2010 22:07
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja MasaT »

Sen verran vielä saakohan holkkia muualta kuin Veholta?
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1236
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

MasaT kirjoitti:Sen verran vielä saakohan holkkia muualta kuin Veholta?
Höh, juurihan tuossa on linkki KL-varasoien sivuille, kys. osaan ???

:D ...ja itse vielä linkitit!
Avatar
MasaT
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ke 22.09.2010 22:07
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja MasaT »

Ymmärsin että holkilla tarkoitetaan pistokkeen vastakappaletta, eli sitä osaa johonka pistoke tulee kiinni. :roll:
Anteeksi jos kyselen tyhmiä mutta :wtf:
Jotenkin ei mene jakeluun se että pistokkeeseen vuotaa jostakin (laatikon sisältä) öljyä, niin kuinka pistokketta vaihtamalla öljyvuoto lakkaa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W163 Laatikko-ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

MasaT kirjoitti:Ymmärsin että holkilla tarkoitetaan pistokkeen vastakappaletta, eli sitä osaa johonka pistoke tulee kiinni. :roll:
Anteeksi jos kyselen tyhmiä mutta :wtf:
Jotenkin ei mene jakeluun se että pistokkeeseen vuotaa jostakin (laatikon sisältä) öljyä, niin kuinka pistokketta vaihtamalla öljyvuoto lakkaa.
siellä on o-rengas joka siellä vuotaa oljy läpi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin