Joten mulla on Mesessä alla Nokian Hakkapeliitat 6 (Made in Russia) ja jostain kuuluu outoa Naputusta... se on samantapaista kuin painot ottais kiinni jarrusatulaan, mutta tuossa ne painot ei ota kiinni. Etupyörän laakerit on kiritty, joten sieltä se tuskin enää tulee. se kuuluu selvästi se Naputus ja mua nyppii se kun ei tiedä johtuuko se nastarenkaista vai onko sit navoissa jotain...
Ja kitkoja en ota alle.
Outo Naputus ehkä Renkaista????
Outo Naputus ehkä Renkaista????
* MB R129 500SL -90*
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
* MB W163 ML430 -99*
ex. MB W210 320CDI -01
ex. MB W202 220 -96
ex. MB W123 240 Diesel -84
ex. MB W124 250 Diesel TE -86
ex. MB W124 300 TE -87 (Automaatti)
ex. MB W201 190 2,5D -87
Sama veikkaus täältä. Liian pitkät pultit takavanteissa ottaa kiinni käkkäriin.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Kyllä se on se. Aloittelevat mersukuskit ettii aina vikaa kuitenki eka muualta ja haukutaan renkaat paskaks
Niin, jos se vain vähän naputtaa, niin sillo ehkä on jarruhilut viel ehjänä. ELi mitä pikaisemmin asia hoidetaan ni sen pienemmät vahingot.
tää o kyl klassikko juttu. Ite kans erehtynyt siihen sillo ku aloin kunnolla mersui harrastamaan 5v sitten

tää o kyl klassikko juttu. Ite kans erehtynyt siihen sillo ku aloin kunnolla mersui harrastamaan 5v sitten

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Outo Naputus ehkä Renkaista????
Itse havahduin myös tähän naputukseen, sillä mulle sanottiin että kun olin kotipihasta lähtenyt niin kuuluu erikoinen ääni. Jonkinlainen napsahdus.
Rupesin tuossa itse asiaa tutkimaan ja tosiaan sieltä kuuluu naputusta. Ilmeisimmin vasemmalta takarenkaasta. Se on periaatteessa aika vaimea
naputus sikäli, että pitää sammuttaa radio ja ilmastointilaite ja avata ikkuna että sen voi kuulla. Maantienopeuksissa en sitä kuullut (johtuen ehkä
tuulenvireestä tai sitten se ei kuulu sellaisessa nopeudessa). Mutta alhaisemmilla nopeuksilla ja epätasaisella tiellä naputus kuuluu. Kovemmin kuuluu
jos ajaa jonkin korotetun suojatien yli tai ajaa kuopan yli. Silloin kuulee selvästi tuon. Mutta jos takapäätä käsin painelee niin mitään ei kuulu. Lisäksi
silmämääräisesti mitään erikoista ei missään näy. Mahtaisko tässäkin olla nuo vanteiden pultit syyllisiä (hiljattain ostetut vanteet) vai onko vika jossain
muualla?
Rupesin tuossa itse asiaa tutkimaan ja tosiaan sieltä kuuluu naputusta. Ilmeisimmin vasemmalta takarenkaasta. Se on periaatteessa aika vaimea
naputus sikäli, että pitää sammuttaa radio ja ilmastointilaite ja avata ikkuna että sen voi kuulla. Maantienopeuksissa en sitä kuullut (johtuen ehkä
tuulenvireestä tai sitten se ei kuulu sellaisessa nopeudessa). Mutta alhaisemmilla nopeuksilla ja epätasaisella tiellä naputus kuuluu. Kovemmin kuuluu
jos ajaa jonkin korotetun suojatien yli tai ajaa kuopan yli. Silloin kuulee selvästi tuon. Mutta jos takapäätä käsin painelee niin mitään ei kuulu. Lisäksi
silmämääräisesti mitään erikoista ei missään näy. Mahtaisko tässäkin olla nuo vanteiden pultit syyllisiä (hiljattain ostetut vanteet) vai onko vika jossain
muualla?

Re: Outo Naputus ehkä Renkaista????
Joskus kun on uudet vanteet/pultit tullut alle, niin olen mitannut vanhasta paljonko tulee kierreosa takaa läpi ja verrannut uuten että ei ainakaan hirveesti mene yli,siinä ainakin yks konsti tarkistaa..ainakin jos ei halua ruuvata moneen kertaan pultteja.
Merseedespents