Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

Eli otsikon mukainen ongelma. Ollut jo muutaman päivän ajan tosi vaikea käynnistettävä. Pitkän starttauksen jälkeen on kuitenkin vielä lähtenyt käyntiin. Tänä aamuna ei kuitenkaan enään lähtenyt käyntiin. Tarkastettiin paikan päällä starilla ja rail paineeseen heittää vikaa. Laitettiin suuttimien ylivuotoletkuihin testivehkeet kiinni mutta ainakaan pitkässäkään starttauksessa ei letkuihin tullut kuin hieman poltto-ainetta. 2 ja 3 sylinterin letkuihin hieman enemmän kuin 1 ja 4 sylintereihin. Star näyttää starttauksen aikana reilua 50 barin rail painetta. Mahtaako starttauksessa paine olla riittävä? Voisiko vika johtua vuotavista suuttimista?
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja arska10 »

JussiM kirjoitti:Eli otsikon mukainen ongelma. Ollut jo muutaman päivän ajan tosi vaikea käynnistettävä. Pitkän starttauksen jälkeen on kuitenkin vielä lähtenyt käyntiin. Tänä aamuna ei kuitenkaan enään lähtenyt käyntiin. Tarkastettiin paikan päällä starilla ja rail paineeseen heittää vikaa. Laitettiin suuttimien ylivuotoletkuihin testivehkeet kiinni mutta ainakaan pitkässäkään starttauksessa ei letkuihin tullut kuin hieman poltto-ainetta. 2 ja 3 sylinterin letkuihin hieman enemmän kuin 1 ja 4 sylintereihin. Star näyttää starttauksen aikana reilua 50 barin rail painetta. Mahtaako starttauksessa paine olla riittävä? Voisiko vika johtua vuotavista suuttimista?
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Ei tuo rail paine riitä vielä starttaukseen eikö stari ilnoittanut, että vika voisi olla rail-paine anturissa tai rail-paineen säätimessä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

arska10 kirjoitti:
JussiM kirjoitti:Eli otsikon mukainen ongelma. Ollut jo muutaman päivän ajan tosi vaikea käynnistettävä. Pitkän starttauksen jälkeen on kuitenkin vielä lähtenyt käyntiin. Tänä aamuna ei kuitenkaan enään lähtenyt käyntiin. Tarkastettiin paikan päällä starilla ja rail paineeseen heittää vikaa. Laitettiin suuttimien ylivuotoletkuihin testivehkeet kiinni mutta ainakaan pitkässäkään starttauksessa ei letkuihin tullut kuin hieman poltto-ainetta. 2 ja 3 sylinterin letkuihin hieman enemmän kuin 1 ja 4 sylintereihin. Star näyttää starttauksen aikana reilua 50 barin rail painetta. Mahtaako starttauksessa paine olla riittävä? Voisiko vika johtua vuotavista suuttimista?
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Ei tuo rail paine riitä vielä starttaukseen eikö stari ilnoittanut, että vika voisi olla rail-paine anturissa tai rail-paineen säätimessä
Ei tainnut ilmoitella vikaa noihin rail antureihin. Tuli tyhjennettyä vikamuistit eikä vika muistiin jää nyt vikoja kun ei auto käy.
Ajattelin vaihtaa nuo 2 ja 3 sylinterin suuttimet, tilasin ne saksasta ja odotellaanpas niitä nyt muutama päivä.
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Näissäkö ei ole polttoainepumppuvikoja, niinkuin eräässä toisessa saksalaisessa? Mutta rail paineessahan tuo vika selvästi on, eikös sen pitäisi olla jotain 100 baria, jotta käynnistyy/käy tyhjäkäyntiä? Se on sitte eri asia, mikä komponentti tuon vajaan paineen aiheuttaa...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Vensku_ kirjoitti: Mutta rail paineessahan tuo vika selvästi on, eikös sen pitäisi olla jotain 100 baria, jotta käynnistyy/käy tyhjäkäyntiä? Se on sitte eri asia, mikä komponentti tuon vajaan paineen aiheuttaa...

Niin....tai voihan vikaa löytyä ohivuotavista suuttimistakin.
Käsittääkseni Starilla asiat selviää, vaikka moottori ei kävisikään. Pääseehän Starilla katsomaan vertailuarvoja laajoin mitoin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tarkista railipainnen säätimen orinkula ja sen tuki renkula,
Kokeile ottaa railipaine anturin johto irti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

CDI203 kirjoitti:Tarkista railipainnen säätimen orinkula ja sen tuki renkula,
Kokeile ottaa railipaine anturin johto irti
Railpaine anturi sijaitsee railputken etupäässä? Löytyykö railpaineen säädin sitten railputken takapäästä? Vai olenko jäljillä?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JussiM kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Tarkista railipainnen säätimen orinkula ja sen tuki renkula,
Kokeile ottaa railipaine anturin johto irti
Railpaine anturi sijaitsee railputken etupäässä? Löytyykö railpaineen säädin sitten railputken takapäästä? Vai olenko jäljillä?
Jep
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

JussiM kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
JussiM kirjoitti:Eli otsikon mukainen ongelma. Ollut jo muutaman päivän ajan tosi vaikea käynnistettävä. Pitkän starttauksen jälkeen on kuitenkin vielä lähtenyt käyntiin. Tänä aamuna ei kuitenkaan enään lähtenyt käyntiin. Tarkastettiin paikan päällä starilla ja rail paineeseen heittää vikaa. Laitettiin suuttimien ylivuotoletkuihin testivehkeet kiinni mutta ainakaan pitkässäkään starttauksessa ei letkuihin tullut kuin hieman poltto-ainetta. 2 ja 3 sylinterin letkuihin hieman enemmän kuin 1 ja 4 sylintereihin. Star näyttää starttauksen aikana reilua 50 barin rail painetta. Mahtaako starttauksessa paine olla riittävä? Voisiko vika johtua vuotavista suuttimista?
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Ei tuo rail paine riitä vielä starttaukseen eikö stari ilnoittanut, että vika voisi olla rail-paine anturissa tai rail-paineen säätimessä
Ei tainnut ilmoitella vikaa noihin rail antureihin. Tuli tyhjennettyä vikamuistit eikä vika muistiin jää nyt vikoja kun ei auto käy.
Ajattelin vaihtaa nuo 2 ja 3 sylinterin suuttimet, tilasin ne saksasta ja odotellaanpas niitä nyt muutama päivä.
Tuntuu venyvän noiden suuttimien tulo saksasta..tilasin ne 1.6 ja maksoin vahingossa liian oienen summan ja huomasin sen muutaman päivän odottelun jälkeen ja maksoin lopun erotuksen. Nyt suuttimia ei ole kuitenkaan näkynyt eikä kuulunut vaikka koko summa on maksettu ja tililtä veloitettu. Toimituksen tila on ollut jo pitkään tilassa pending. Olen laittanut parikin kertaa sähköposti tiedustelua asiasta mutta ei vastausta. Tietääkö kukaan tuosta robi-Tecista minkälainen firma se oikein on? Onko toimitukset yleensä pelanneet..kolme viikkoa toimituksessa tuntuu aika pitkältä ajalta.
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja arska10 »

mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Voisi olla tuo rail paine anuturi tai sitten rail paineen säädin. Vie jollekkin foorumilaiselle starin piuhan päähän niin näkee nuo antureiden arvot ei kannata turhaan ruveta vaihtamaan osia :wink:
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
mikzaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 358
Liittynyt: Su 21.06.2009 13:47

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja mikzaa »

arska10 kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Voisi olla tuo rail paine anuturi tai sitten rail paineen säädin. Vie jollekkin foorumilaiselle starin piuhan päähän niin näkee nuo antureiden arvot ei kannata turhaan ruveta vaihtamaan osia :wink:


starilla kattottu eikä näyttäny mitään vikaa. minkämoisia arvoja niiden pitäis näyttää
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja arska10 »

mikzaa kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Voisi olla tuo rail paine anuturi tai sitten rail paineen säädin. Vie jollekkin foorumilaiselle starin piuhan päähän niin näkee nuo antureiden arvot ei kannata turhaan ruveta vaihtamaan osia :wink:


starilla kattottu eikä näyttäny mitään vikaa. minkämoisia arvoja niiden pitäis näyttää
Muistaakseni rail paine pitää olla n150bar ennen kuin starttaa. En ole täysin varma tuosta
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

JussiM kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..
Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..
Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?
Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2767
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ilmaahan risoista o-renkaista menee järjestelmään ja siksi rail paine ei nouse tarpeeksi. Olen lähes varma että kohta se käy.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..
Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?
Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..
Molemat rinkulat oli siinä railipaineen säätimessä ~5mm halkaisijaltaan niin toinen on tuki rinkula ja toinen on varsinainen tiiviste
ja se kun on rikki niin ei paine nouse=ei käynisty

sitten jos on vielä siirtoputkien orinkulat rikki niin on ihan toivotonta että lähtisi käyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

CDI203 kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..
Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?
Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..
Molemat rinkulat oli siinä railipaineen säätimessä ~5mm halkaisijaltaan niin toinen on tuki rinkula ja toinen on varsinainen tiiviste
ja se kun on rikki niin ei paine nouse=ei käynisty

sitten jos on vielä siirtoputkien orinkulat rikki niin on ihan toivotonta että lähtisi käyntiin
Molemmat rinkulat oli poikki.. Uudet on nyt paikoillaan ja heti lähti käyntiin. Huomasin koneen käydessä että yhden suuttimen juuresta tulee hieman pakokaasua joten suutin irti ja uusi kuparitiiviste. Tänään putsataan suuttimen alapinta kalvaimella ja laitetaan uusi prikka. Eiköhän nyt ala pelaamaan..
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

JussiM kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..
Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?
Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..
Molemat rinkulat oli siinä railipaineen säätimessä ~5mm halkaisijaltaan niin toinen on tuki rinkula ja toinen on varsinainen tiiviste
ja se kun on rikki niin ei paine nouse=ei käynisty

sitten jos on vielä siirtoputkien orinkulat rikki niin on ihan toivotonta että lähtisi käyntiin
Hyvin pelaa..Vedotkin paranivat entiseen verrattuna.

Molemmat rinkulat oli poikki.. Uudet on nyt paikoillaan ja heti lähti käyntiin. Huomasin koneen käydessä että yhden suuttimen juuresta tulee hieman pakokaasua joten suutin irti ja uusi kuparitiiviste. Tänään putsataan suuttimen alapinta kalvaimella ja laitetaan uusi prikka. Eiköhän nyt ala pelaamaan..
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
JussiM kirjoitti:
mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..
Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?
Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..
Molemat rinkulat oli siinä railipaineen säätimessä ~5mm halkaisijaltaan niin toinen on tuki rinkula ja toinen on varsinainen tiiviste
ja se kun on rikki niin ei paine nouse=ei käynisty

sitten jos on vielä siirtoputkien orinkulat rikki niin on ihan toivotonta että lähtisi käyntiin
Hyvin pelaa..Vedotkin paranivat entiseen verrattuna.

Molemmat rinkulat oli poikki.. Uudet on nyt paikoillaan ja heti lähti käyntiin. Huomasin koneen käydessä että yhden suuttimen juuresta tulee hieman pakokaasua joten suutin irti ja uusi kuparitiiviste. Tänään putsataan suuttimen alapinta kalvaimella ja laitetaan uusi prikka. Eiköhän nyt ala pelaamaan..
Hyvin pelaa nyt..tehoakin tuntuu autosta löytyvän nyt enemmän kuin aiemmin. Käyntiin lähtö on todella hyvä.
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Lueskelin ketjua ja tuli mieleen.....oliko uudet suuttimet saman numeroiset....siis siinä suuttimen päässä olva "korjaus arvo numero" jos on eri numero niin koodaa ne vielä starilla kohdalleen niin käyti paranee vieläkin.....ehkä ei lämpimällä niin eroa huomaa mutta pakkasella kylläkin kuulee jo korvalla.
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

SprinterW903 kirjoitti:Lueskelin ketjua ja tuli mieleen.....oliko uudet suuttimet saman numeroiset....siis siinä suuttimen päässä olva "korjaus arvo numero" jos on eri numero niin koodaa ne vielä starilla kohdalleen niin käyti paranee vieläkin.....ehkä ei lämpimällä niin eroa huomaa mutta pakkasella kylläkin kuulee jo korvalla.
Mistähän sen korjausarvo numeron tunnistaa?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6523
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuossa tuo rinkuloitu '2' (uudemmissa sitten vähän useampi numero ja kirjain)
http://www.donorspares.co.uk/images/Bosch%20close.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
JussiM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 08.12.2007 11:22
Paikkakunta: Oulu

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..

Viesti Kirjoittaja JussiM »

MiHe kirjoitti:Tuossa tuo rinkuloitu '2' (uudemmissa sitten vähän useampi numero ja kirjain)
http://www.donorspares.co.uk/images/Bosch%20close.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ollut rinkuloitua numeroa lainkaan..Mistähän tuon mallin numero/kirjain näkyy..?
Vastaa Viestiin