Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Eli otsikon mukainen ongelma. Ollut jo muutaman päivän ajan tosi vaikea käynnistettävä. Pitkän starttauksen jälkeen on kuitenkin vielä lähtenyt käyntiin. Tänä aamuna ei kuitenkaan enään lähtenyt käyntiin. Tarkastettiin paikan päällä starilla ja rail paineeseen heittää vikaa. Laitettiin suuttimien ylivuotoletkuihin testivehkeet kiinni mutta ainakaan pitkässäkään starttauksessa ei letkuihin tullut kuin hieman poltto-ainetta. 2 ja 3 sylinterin letkuihin hieman enemmän kuin 1 ja 4 sylintereihin. Star näyttää starttauksen aikana reilua 50 barin rail painetta. Mahtaako starttauksessa paine olla riittävä? Voisiko vika johtua vuotavista suuttimista?
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Ei tuo rail paine riitä vielä starttaukseen eikö stari ilnoittanut, että vika voisi olla rail-paine anturissa tai rail-paineen säätimessäJussiM kirjoitti:Eli otsikon mukainen ongelma. Ollut jo muutaman päivän ajan tosi vaikea käynnistettävä. Pitkän starttauksen jälkeen on kuitenkin vielä lähtenyt käyntiin. Tänä aamuna ei kuitenkaan enään lähtenyt käyntiin. Tarkastettiin paikan päällä starilla ja rail paineeseen heittää vikaa. Laitettiin suuttimien ylivuotoletkuihin testivehkeet kiinni mutta ainakaan pitkässäkään starttauksessa ei letkuihin tullut kuin hieman poltto-ainetta. 2 ja 3 sylinterin letkuihin hieman enemmän kuin 1 ja 4 sylintereihin. Star näyttää starttauksen aikana reilua 50 barin rail painetta. Mahtaako starttauksessa paine olla riittävä? Voisiko vika johtua vuotavista suuttimista?
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Ei tainnut ilmoitella vikaa noihin rail antureihin. Tuli tyhjennettyä vikamuistit eikä vika muistiin jää nyt vikoja kun ei auto käy.arska10 kirjoitti:Ei tuo rail paine riitä vielä starttaukseen eikö stari ilnoittanut, että vika voisi olla rail-paine anturissa tai rail-paineen säätimessäJussiM kirjoitti:Eli otsikon mukainen ongelma. Ollut jo muutaman päivän ajan tosi vaikea käynnistettävä. Pitkän starttauksen jälkeen on kuitenkin vielä lähtenyt käyntiin. Tänä aamuna ei kuitenkaan enään lähtenyt käyntiin. Tarkastettiin paikan päällä starilla ja rail paineeseen heittää vikaa. Laitettiin suuttimien ylivuotoletkuihin testivehkeet kiinni mutta ainakaan pitkässäkään starttauksessa ei letkuihin tullut kuin hieman poltto-ainetta. 2 ja 3 sylinterin letkuihin hieman enemmän kuin 1 ja 4 sylintereihin. Star näyttää starttauksen aikana reilua 50 barin rail painetta. Mahtaako starttauksessa paine olla riittävä? Voisiko vika johtua vuotavista suuttimista?
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Ajattelin vaihtaa nuo 2 ja 3 sylinterin suuttimet, tilasin ne saksasta ja odotellaanpas niitä nyt muutama päivä.
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Näissäkö ei ole polttoainepumppuvikoja, niinkuin eräässä toisessa saksalaisessa? Mutta rail paineessahan tuo vika selvästi on, eikös sen pitäisi olla jotain 100 baria, jotta käynnistyy/käy tyhjäkäyntiä? Se on sitte eri asia, mikä komponentti tuon vajaan paineen aiheuttaa...
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Vensku_ kirjoitti: Mutta rail paineessahan tuo vika selvästi on, eikös sen pitäisi olla jotain 100 baria, jotta käynnistyy/käy tyhjäkäyntiä? Se on sitte eri asia, mikä komponentti tuon vajaan paineen aiheuttaa...
Niin....tai voihan vikaa löytyä ohivuotavista suuttimistakin.
Käsittääkseni Starilla asiat selviää, vaikka moottori ei kävisikään. Pääseehän Starilla katsomaan vertailuarvoja laajoin mitoin.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Tarkista railipainnen säätimen orinkula ja sen tuki renkula,
Kokeile ottaa railipaine anturin johto irti
Kokeile ottaa railipaine anturin johto irti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Railpaine anturi sijaitsee railputken etupäässä? Löytyykö railpaineen säädin sitten railputken takapäästä? Vai olenko jäljillä?CDI203 kirjoitti:Tarkista railipainnen säätimen orinkula ja sen tuki renkula,
Kokeile ottaa railipaine anturin johto irti
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
JepJussiM kirjoitti:Railpaine anturi sijaitsee railputken etupäässä? Löytyykö railpaineen säädin sitten railputken takapäästä? Vai olenko jäljillä?CDI203 kirjoitti:Tarkista railipainnen säätimen orinkula ja sen tuki renkula,
Kokeile ottaa railipaine anturin johto irti
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Tuntuu venyvän noiden suuttimien tulo saksasta..tilasin ne 1.6 ja maksoin vahingossa liian oienen summan ja huomasin sen muutaman päivän odottelun jälkeen ja maksoin lopun erotuksen. Nyt suuttimia ei ole kuitenkaan näkynyt eikä kuulunut vaikka koko summa on maksettu ja tililtä veloitettu. Toimituksen tila on ollut jo pitkään tilassa pending. Olen laittanut parikin kertaa sähköposti tiedustelua asiasta mutta ei vastausta. Tietääkö kukaan tuosta robi-Tecista minkälainen firma se oikein on? Onko toimitukset yleensä pelanneet..kolme viikkoa toimituksessa tuntuu aika pitkältä ajalta.JussiM kirjoitti:Ei tainnut ilmoitella vikaa noihin rail antureihin. Tuli tyhjennettyä vikamuistit eikä vika muistiin jää nyt vikoja kun ei auto käy.arska10 kirjoitti:Ei tuo rail paine riitä vielä starttaukseen eikö stari ilnoittanut, että vika voisi olla rail-paine anturissa tai rail-paineen säätimessäJussiM kirjoitti:Eli otsikon mukainen ongelma. Ollut jo muutaman päivän ajan tosi vaikea käynnistettävä. Pitkän starttauksen jälkeen on kuitenkin vielä lähtenyt käyntiin. Tänä aamuna ei kuitenkaan enään lähtenyt käyntiin. Tarkastettiin paikan päällä starilla ja rail paineeseen heittää vikaa. Laitettiin suuttimien ylivuotoletkuihin testivehkeet kiinni mutta ainakaan pitkässäkään starttauksessa ei letkuihin tullut kuin hieman poltto-ainetta. 2 ja 3 sylinterin letkuihin hieman enemmän kuin 1 ja 4 sylintereihin. Star näyttää starttauksen aikana reilua 50 barin rail painetta. Mahtaako starttauksessa paine olla riittävä? Voisiko vika johtua vuotavista suuttimista?
Autolla ajettu n 375th km ja suuttimia ei ole vielä kertaakaan vaihdettu.
Jos joku osaisi antaa vinkkiä vian löytymiseen niin olisin kiitollinen.
Ajattelin vaihtaa nuo 2 ja 3 sylinterin suuttimet, tilasin ne saksasta ja odotellaanpas niitä nyt muutama päivä.
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Voisi olla tuo rail paine anuturi tai sitten rail paineen säädin. Vie jollekkin foorumilaiselle starin piuhan päähän niin näkee nuo antureiden arvot ei kannata turhaan ruveta vaihtamaan osiamikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
arska10 kirjoitti:Voisi olla tuo rail paine anuturi tai sitten rail paineen säädin. Vie jollekkin foorumilaiselle starin piuhan päähän niin näkee nuo antureiden arvot ei kannata turhaan ruveta vaihtamaan osiamikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
starilla kattottu eikä näyttäny mitään vikaa. minkämoisia arvoja niiden pitäis näyttää
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Muistaakseni rail paine pitää olla n150bar ennen kuin starttaa. En ole täysin varma tuostamikzaa kirjoitti:arska10 kirjoitti:Voisi olla tuo rail paine anuturi tai sitten rail paineen säädin. Vie jollekkin foorumilaiselle starin piuhan päähän niin näkee nuo antureiden arvot ei kannata turhaan ruveta vaihtamaan osiamikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
starilla kattottu eikä näyttäny mitään vikaa. minkämoisia arvoja niiden pitäis näyttää
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?JussiM kirjoitti:Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..JussiM kirjoitti:Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?JussiM kirjoitti:Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Ilmaahan risoista o-renkaista menee järjestelmään ja siksi rail paine ei nouse tarpeeksi. Olen lähes varma että kohta se käy.
W213 220d +W242 electric drive
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Molemat rinkulat oli siinä railipaineen säätimessä ~5mm halkaisijaltaan niin toinen on tuki rinkula ja toinen on varsinainen tiivisteJussiM kirjoitti:Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..JussiM kirjoitti:Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?JussiM kirjoitti:Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
ja se kun on rikki niin ei paine nouse=ei käynisty
sitten jos on vielä siirtoputkien orinkulat rikki niin on ihan toivotonta että lähtisi käyntiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Molemmat rinkulat oli poikki.. Uudet on nyt paikoillaan ja heti lähti käyntiin. Huomasin koneen käydessä että yhden suuttimen juuresta tulee hieman pakokaasua joten suutin irti ja uusi kuparitiiviste. Tänään putsataan suuttimen alapinta kalvaimella ja laitetaan uusi prikka. Eiköhän nyt ala pelaamaan..CDI203 kirjoitti:Molemat rinkulat oli siinä railipaineen säätimessä ~5mm halkaisijaltaan niin toinen on tuki rinkula ja toinen on varsinainen tiivisteJussiM kirjoitti:Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..JussiM kirjoitti:Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?JussiM kirjoitti:Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
ja se kun on rikki niin ei paine nouse=ei käynisty
sitten jos on vielä siirtoputkien orinkulat rikki niin on ihan toivotonta että lähtisi käyntiin
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
JussiM kirjoitti:Hyvin pelaa..Vedotkin paranivat entiseen verrattuna.CDI203 kirjoitti:Molemat rinkulat oli siinä railipaineen säätimessä ~5mm halkaisijaltaan niin toinen on tuki rinkula ja toinen on varsinainen tiivisteJussiM kirjoitti:Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..JussiM kirjoitti:Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?JussiM kirjoitti:Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
ja se kun on rikki niin ei paine nouse=ei käynisty
sitten jos on vielä siirtoputkien orinkulat rikki niin on ihan toivotonta että lähtisi käyntiin
Molemmat rinkulat oli poikki.. Uudet on nyt paikoillaan ja heti lähti käyntiin. Huomasin koneen käydessä että yhden suuttimen juuresta tulee hieman pakokaasua joten suutin irti ja uusi kuparitiiviste. Tänään putsataan suuttimen alapinta kalvaimella ja laitetaan uusi prikka. Eiköhän nyt ala pelaamaan..
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Hyvin pelaa nyt..tehoakin tuntuu autosta löytyvän nyt enemmän kuin aiemmin. Käyntiin lähtö on todella hyvä.JussiM kirjoitti:JussiM kirjoitti:Hyvin pelaa..Vedotkin paranivat entiseen verrattuna.CDI203 kirjoitti:Molemat rinkulat oli siinä railipaineen säätimessä ~5mm halkaisijaltaan niin toinen on tuki rinkula ja toinen on varsinainen tiivisteJussiM kirjoitti:Taisi vika löytyä, railpaineen säätimen o-rengas ja jokin toinen valkoinen rengas oli poikki. Ilmeisesti nämä rinkulat vaikuttavat paineensäätimen toimintaan..JussiM kirjoitti:Uudet suuttimet on nyt paikoillaan eikä käynnisty edelleenkään..Railpaine Starilla mitattuna n.60 baria. Otin koko Railputken nyt irti. Tietäisikö kukaan miten paineanturin ja säätimen toiminnan voisi mitata? Ja mitä mittausarvoja pitäisi löytyä?JussiM kirjoitti:Eipä ole vielä vika selvinnyt. Eilen tuli uudet suuttimet ja kun saan ne paikoilleen niin päästään taas asiassa eteenpäin..mikzaa kirjoitti:onko vikaan tullut mitään selvyyttä ? itsellä tekee ihan samanlailla. Koitin että päästin ilmaa järjestelmään ja sahasin käymään. vähän aikaa toimi pienellä sahaamisella ja nyt taas ottaa pitkää starttia. Nyt päästin taas ilmaa ja lähtee taas aika hyvin käymään.... Mikähän ihme anturi siä takkuilee
ja se kun on rikki niin ei paine nouse=ei käynisty
sitten jos on vielä siirtoputkien orinkulat rikki niin on ihan toivotonta että lähtisi käyntiin
Molemmat rinkulat oli poikki.. Uudet on nyt paikoillaan ja heti lähti käyntiin. Huomasin koneen käydessä että yhden suuttimen juuresta tulee hieman pakokaasua joten suutin irti ja uusi kuparitiiviste. Tänään putsataan suuttimen alapinta kalvaimella ja laitetaan uusi prikka. Eiköhän nyt ala pelaamaan..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Lueskelin ketjua ja tuli mieleen.....oliko uudet suuttimet saman numeroiset....siis siinä suuttimen päässä olva "korjaus arvo numero" jos on eri numero niin koodaa ne vielä starilla kohdalleen niin käyti paranee vieläkin.....ehkä ei lämpimällä niin eroa huomaa mutta pakkasella kylläkin kuulee jo korvalla.
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Mistähän sen korjausarvo numeron tunnistaa?SprinterW903 kirjoitti:Lueskelin ketjua ja tuli mieleen.....oliko uudet suuttimet saman numeroiset....siis siinä suuttimen päässä olva "korjaus arvo numero" jos on eri numero niin koodaa ne vielä starilla kohdalleen niin käyti paranee vieläkin.....ehkä ei lämpimällä niin eroa huomaa mutta pakkasella kylläkin kuulee jo korvalla.
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Tuossa tuo rinkuloitu '2' (uudemmissa sitten vähän useampi numero ja kirjain)
http://www.donorspares.co.uk/images/Bosch%20close.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.donorspares.co.uk/images/Bosch%20close.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Sprinter 313 CDI -01 ei käynnisty..
Ei ollut rinkuloitua numeroa lainkaan..Mistähän tuon mallin numero/kirjain näkyy..?MiHe kirjoitti:Tuossa tuo rinkuloitu '2' (uudemmissa sitten vähän useampi numero ja kirjain)
http://www.donorspares.co.uk/images/Bosch%20close.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;