Turbokatsatukset
Re: Turbokatsatukset
Minä olen muutoskatsastuksessa korottanut W201 sallittuja akselipainoja vastaamaan uudempia ja isompimoottorisia malleja alustan muutosten myötä, kuten Tero.N kertoi. Nostin myös omamassaa, joka oli alunperinkin todellista alempi rekisteriotteessa, jotta se ei tule rajoittavaksi teho-paino -suhteen kautta. Ymmärtääkseni kaikkia rekisteriotteen tietoja voi muuttaa, kun löytyy sopivat vertailumallit ja niihin rinnastettavat muutokset.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Itsellä korotettiin akselipaino ihan maksimiin etuakselilla sekä omamassa nousi n. 200kg. Autosta tuli 2paikkainen tuosta syystä ja matkatavaraa saa olla 55kg mukana
Kyseessä siis tuo harraste auto, ei mersu. Mutta trafin tiedoista kaivettiin maksimi akselimassat ja niiden mukaan mentiin.

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Turbokatsatukset
Ei kellään sattuisi olemaan W124 3.0l bensamersun alustaosalistaa valmiina? Kun pitää luultavasti katsastaa tuo oma W124 OM606 koneelle ja bensameseä käyttäisin verrokkina. Tiedän, että alustaosalista on mahdollista tehdä itsekkin, mutta täytyy kait jollain olla valmiina? Paikallinen Mersua myyvä autoliike sanoi, että pystyvät tulostamaan listan, kun antaa alustanumeron. Löytyykö tämä alustanumero vin-koodin avulla sieltä venäläiseltä sivulta?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Turbokatsatukset
Se on sama asia.Jupezki kirjoitti:Löytyykö tämä alustanumero vin-koodin avulla sieltä venäläiseltä sivulta?
S212 & W639
Re: Turbokatsatukset
Onnistuuko tällä siis korottamaan akselimassa yli sen mitä auton tyyppikilvessä lukee konepellin alla? Minulla muutettiin rekisteriotteen massat vastaamaan noita tyyppikilven massoja mutta sen enempää ei kuulemma voinut nostaa kun painot on korikohtaisia eikä mallisarjhakohtaisia. Tarve olisi saada vielä etuakselimassaa vähän lisää.tomant kirjoitti:Minä olen muutoskatsastuksessa korottanut W201 sallittuja akselipainoja vastaamaan uudempia ja isompimoottorisia malleja alustan muutosten myötä, kuten Tero.N kertoi. Nostin myös omamassaa, joka oli alunperinkin todellista alempi rekisteriotteessa, jotta se ei tule rajoittavaksi teho-paino -suhteen kautta. Ymmärtääkseni kaikkia rekisteriotteen tietoja voi muuttaa, kun löytyy sopivat vertailumallit ja niihin rinnastettavat muutokset.
tomant
Re: Turbokatsatukset
Ei nosteta tyyppikilven yli täälläkään, kyseessä lienee virhe jos nostettu.
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Re: Turbokatsatukset
Samoin minä korotutin rekisteriotteessa olleita painoja, jotka olivat alemmat kuin tyyppikilvessä ja muutoskatsastuksen jälkeen likimain tyyppikilven maksimipainot. Viitteenä käytin mallitietoja lähteestäSamuli H kirjoitti:...Onnistuuko tällä siis korottamaan akselimassa yli sen mitä auton tyyppikilvessä lukee konepellin alla? Minulla muutettiin rekisteriotteen massat vastaamaan noita tyyppikilven massoja mutta sen enempää ei kuulemma voinut nostaa kun painot on korikohtaisia eikä mallisarjhakohtaisia. Tarve olisi saada vielä etuakselimassaa vähän lisää.
http://wiki.mercedes-benz-classic.com/i ... ptseite/en" onclick="window.open(this.href);return false;
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Ei kellään sattuisi olemaan W124 3.0l bensamersun alustaosalistaa valmiina? Kun pitää katsastaa tuo oma W124 OM606 koneelle ja bensameseä käyttäisin verrokkina. Tiedän, että alustaosalista on mahdollista tehdä itsekkin, mutta täytyy kait jollain olla valmiina? Paikallinen Mersua myyvä autoliike sanoi, että he eivät enää vastaavuustodistuksia kirjottele ja käskivät kysyä maahantuojalta. He taas sanovat, että ei me niitä kirjoteta, kysy lähimmältä jälleenmyyjältä.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: Turbokatsatukset
googlella kirjota kaha ja autoluettelo. sieltä löytyy malli kohtaiset alusta tiedot. mulla kelpas nuo vertailuun muutoskatsastukseen
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: To 31.01.2013 22:16
Re: Turbokatsatukset
kyselisin että jos vaihdat 2.5diesel vapariin om606 vaikka hx40superille tai jollain muulla vastavaalla ahtimella niin mitäs ne sanoo katsust konttorilla että mitä kaikkee mitää tehdä vai meneekö heittämällä läpi? ei ole vähäpäästöinen w124 90luvun.
Re: Turbokatsatukset
Parhaiten selviää, kun käy sieltä konttorilta kysymässä. Kannattaa samalla varmistaa myös se ei vähäpäästöisyys, sitä kun ei välttämättä ole otteessa mainittu.FrozenShadow88 kirjoitti:kyselisin että jos vaihdat 2.5diesel vapariin om606 vaikka hx40superille tai jollain muulla vastavaalla ahtimella niin mitäs ne sanoo katsust konttorilla että mitä kaikkee mitää tehdä vai meneekö heittämällä läpi? ei ole vähäpäästöinen w124 90luvun.
Eteen pitää jarrut ainakin vaihtaa esim. turbodieselin jäähdytettyihin ja teholapun vaativat.
Re: Turbokatsatukset
Ajattelin laittaa om605, tai om606 turbodieselin vuoden -91 300TE-24 farkkuun. Jarrut ja alusta tuossa kyllä riittää, mutta koska tuo on vähäpäästönen, niin uudesta koneesta pitäis saada päästötodistus. Mistä tämmöstä todistusta vois pyytää? Veho tulee ekana mieleen?
Ja onko om606 painavampi kuin m104?
Ja onko om606 painavampi kuin m104?
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: Turbokatsatukset
Vähäpäästöseen jos haluaa uudet päästö paperit niin kallis VVT mittaus ja maksaa tonneja.300te24 kirjoitti:Ajattelin laittaa om605, tai om606 turbodieselin vuoden -91 300TE-24 farkkuun. Jarrut ja alusta tuossa kyllä riittää, mutta koska tuo on vähäpäästönen, niin uudesta koneesta pitäis saada päästötodistus. Mistä tämmöstä todistusta vois pyytää? Veho tulee ekana mieleen?
Ja onko om606 painavampi kuin m104?
Joku muu tarkentakoon.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: Turbokatsatukset
Kannattaa nyt vielä tarkastuttaa konttorilta, mutta minä olen siinä käsityksessä että vakio 606 turbokoneen saa laittaa vanhempaan vähäpäästöiseen mikäli luovuttajan runkonumero ym on tiedossa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Re: Turbokatsatukset
vakiona voi laittaa mutta kaikki saasteroippeet on siirrettävä luovutus autosta,uudemman koneen voi aina vakiona laittaa.vanhempaa ja saastuttavampaa ei voi laittaa....
Re: Turbokatsatukset
Niin tiedossa on että vakion om606 kaikkine päästöihin liittyvine laitteineen saa laittaa vähäpäästöiseen. Mutta nyt tarvittaisiin muutoskatsastusta varten todistus siitä että tuo om606 on vähäpäästöinen.
Missä kohtaa om606 koneessa on moottorin numero?
Ja edullista om606konetta voi tarjota yv:llä
Missä kohtaa om606 koneessa on moottorin numero?
Ja edullista om606konetta voi tarjota yv:llä
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: Turbokatsatukset
se todistus on siinä kun viet alustanumeron siitä luovuttaja autosta ja väykky kun on tuoreempi kun tenava niin 100% varmasti on vähäpäästöinen.
jos eivät usko konttorilla niin vaihtoon.
jos eivät usko konttorilla niin vaihtoon.
w201 om605
Re: Turbokatsatukset
Moi, jos auto ei ole suomi auto ja Trafilla ei ole auton päästötasotietoja niin todistus tarvitsee tilata Dekralta tai vehon maahantuojalta(450€) Elikkä jos nyt ostetaan vaikka romuttamolta kone ja pyydetään runkonumero mistä autosta se on peräisin ja numeron perusteella Trafilla ei näy päästöistä tietoja vähäpäästöinen/päästötasot EU/EY direktiivit mitä lie, niin sitte joutuu pulittamaan.
Re: Turbokatsatukset
Hei!
Olis tässä lähiaikoina tulossa tekniikanvaihto projekti.
Pitäs vaihtaa 230e koneen tilalle 300tdt vakionna keulille.
Joutuuko konttorilla esittämään teholapun vai kelpaako vain moottorin tiedot jos kone tehtaan tekemä turbomoottori ja alkuperäisessä kunnnossa?
Olis tässä lähiaikoina tulossa tekniikanvaihto projekti.
Pitäs vaihtaa 230e koneen tilalle 300tdt vakionna keulille.
Joutuuko konttorilla esittämään teholapun vai kelpaako vain moottorin tiedot jos kone tehtaan tekemä turbomoottori ja alkuperäisessä kunnnossa?
Re: Turbokatsatukset
Minulla riitti moottorinvaihdossa vaihdetun alkuperäiskuntoisen moottorin tehotiedot ilman teholappua, vaikka moottori oli eri Mersun mallisarjasta. Auto oli jo aiemmin muutoskatsastettu tehokkaammalla koneella, jolloin jarrujen, jousien, vakaajien ym. vastaavuus ja riittävyys oli selvitetty. Varaudu selvittämään varaosanumeroilla tms., että mm. jarrut ja jouset vastaavat tehokkaamman ja painavamman moottorin mukaista automallia.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- Henry_435
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2008 22:19
- Paikkakunta: Viljakkala\Ylöjärvi
Re: Turbokatsatukset
Onko kellään tietoa mistå saisi todistuksen moottorin painosta? Katsastusmies vaati, kun laitan M104:n tilalle om606. Dieselin paino on jo tiedossa, mutta mistä bensakoneen painotodistus?
W115 220D -73
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76
Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50
Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
W202 250TDT -97 varaosina
W124 300TDT -92 varaosina
508D 8henk. matkailuauto\erikoisajoneuvo -76
Ex W201 2.5D -90 om605 sportline
Ex W201 190DT -88 7mm Ppd, S1bg
Ex W202 220CDI -99
Ex W203 270Cdi -02
Ex W123 300TDT -81
Ex W124 200D -88
Ex W124 300TDT -90
Ex W124 300CE 24 -89 om606, 7mm mynä, HX50
Muut:
Volvo V70 D5 -03
Mazda Savanna -74 "ikuisuusprojeki"
VW Golf Mk1 1.6 GLS -77
Simca 1100 -74
Re: Turbokatsatukset
Edellisen muutoskatsastuksen yhteydessä Mersun dealeri ilmoitti, että heiltä ei enää saa teknisiä tietoja M111-moottorin muutoskatsastusta varten, vaan kaikki tiedot pitää hankkia Veholta. Silloiseen kyselyyn moottorin painoista en tosin saanut mitään vastausta Veholta. Saksasta Mersultra ei myöskään löytynyt moottorien painoja, mutta sieltä sai sentään vastauksen. Lopulta ostin netistä Mersun hintatietokannan, josta löytyi osien painot, mutta moottorien osalta tietoja on niukalti. Sieltä löytyi kuitenkin perusmoottorin paino, johon lisäsin kompressorin ym. laitteiden painon ja vertasin sitä M103 painoon.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 09:05
Re: Turbokatsatukset
Terve !
Mitähän vaatisi muutoskatsastaa vapari 603:seen turbo 603:sta pakosarja, imusarja, ja turbo tietenkin ?
Ja mitähän määriä voimaa tuommonen vaparikone kestäis ? 200hp tavallisessa ajossa ??
Mitähän vaatisi muutoskatsastaa vapari 603:seen turbo 603:sta pakosarja, imusarja, ja turbo tietenkin ?
Ja mitähän määriä voimaa tuommonen vaparikone kestäis ? 200hp tavallisessa ajossa ??
MB Sprinter 312D maxi -99
MB 300TDT -91, 606, mynä, hx40billet, Siekkinen
Ford Sierra 2.0iS -86
ex. MB 300 TDT -93
ex. MB S202 200CDI -00
ex. MB 300 TDT -94
MB 300TDT -91, 606, mynä, hx40billet, Siekkinen
Ford Sierra 2.0iS -86
ex. MB 300 TDT -93
ex. MB S202 200CDI -00
ex. MB 300 TDT -94
Re: Turbokatsatukset
Turbon etujarrut, jouset, vakaajat nyt ainakin. Ja katsasta se välijäähyki sinne keulalle samalla.
Itellä perstuntumalta vaparinmotissa jonkun verranki päälle 200hp ja aika kovaakin rääkkiä kestää. Öljynsuodattimenjalka+lauhdutin turbosta niin kestää jo varmasti pidempään.
Itellä perstuntumalta vaparinmotissa jonkun verranki päälle 200hp ja aika kovaakin rääkkiä kestää. Öljynsuodattimenjalka+lauhdutin turbosta niin kestää jo varmasti pidempään.
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: Turbokatsatukset
Projektit vaihtunu, nytten ois tarkotus muutoskatsastaa vuoden 1987 Ei vähäpäästönen 300e turbolle. Jarrut joutuu ottamaan 24v mallista, sopiikos ne suoraan 300e pyörännapoihin?
Minkäs vahvuset vakaajat on 24v mallissa? Saattaa olla että nekin joutuu vaihtamaan.
Minkäs vahvuset vakaajat on 24v mallissa? Saattaa olla että nekin joutuu vaihtamaan.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: Turbokatsatukset
Elikkäs siis olis tarkoitus tommosen w201 koppaan laittaa tommonen 606 turbokone, niin onko mitään merkitystä katsastuksen kannalta mikä moottori autossa on ollu alkuperäisenä?
Re: Turbokatsatukset
Eli ei kannata ruveta rakentaan kun 2.6 bensasta tai 2.5 dieselistä?
Re: Turbokatsatukset
Kannattaa kysyä rekisteri- tai valmistenumerolla konttorilta siitä yksilöstä jota harkitsee projektiksi.
wiimax.fi