Sähkömiehet vinkkejä, comfort boxiko? Vika korjattu...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Sähkömiehet vinkkejä, comfort boxiko? Vika korjattu...

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Oli tuo 300 ce (-90) akun vaihdossa autosähköliikkeessä ja havaittiin virtavuoto. Tätä kirjoittaessa vikaa on tutkittu 2 työpäivää eikä näy valoa tunnelin päässä. Olisin kiitollinen ideoista, varsinkin kun omat tiedot sähköpuolesta ovat varsin vajavaiset.

Eli, auto hukkaa nyt virtaa 400-450mA. Tämä siis ovet lukittuna tai aukinaisina, hälytin (jälkiasennettu) ei vaikuta asiaan. Vuoto paikallistettu C-sulkkeen taakse ja piuhaan joka menee sulakerasialta tuohon comfort boxiin. Tarkemmin boxin E-liittimeen, jonka takana oleva rele vetää ja ohjaa jotain monitoimirelettä sulakerasian takana joka myös vetää. Näin siis sähkärin puheista ymmärsin. Kaikki boxin toiminnot pelaa normaalisti paitsi että ikkuna ei enää mene alas yhdellä painalluksella. Irrotimme tuon piuhan ja kulutus putosi n.15mA, joka lienee aika normaali arvo. Kävi kuitenkin niin että piuha irtonaisena ovia lukittaessa kulutus nousi 40Ampeeriin :shock: . Auto jotenkin hukkasi ikkunoiden paikkatiedon ja yritti ajaa jo kiinni olevia ikkunoita ylös. Sähkäri nosteli jo käsiään pystyyn ja sanoi että täytyisi kokeilla toisella boxilla, mutta mistäs nyt sellasen tähän hätään... ovat kai aika harvinaisia.

Haulla en löytänyt samaa vikaa, saman tyyppisiä kylläkin. Tutkittuja kohteita on ovivalot, sisävalot, vetokoukun liitin toimi normaalisti, sähköantennilla ei vaikutusta ja kattoluukkukin toimi ihan normaalisti. Mikä ihme pitää tuon yhden piuhan jännitteisenä? Tuolla toisessa topicissa puhuttiin jostain oven lukon mukavuustoiminnon jumittamisesta / mikrokytkimestä. Mitenköhän sen voisi testata? Sellasen havainnon tein että hanttarin puolen alempaa ovikytkintä painellessa boxissa rele naksuu, mutta kuskin puolelta ei. Oisko siinä joku vika?

Kuten tuossa alussa totesin en ole oikein perillä noista autosähköjen sielunelämistä, jotenka tämä koko kysymys on vähän hätäpäissä laadittu. Kuitenkin olisin kiitollinen mahd. ratkaisumalleista ja täydennän tekstiä tarpeen mukaan.

P.S. takakonttikin lukittuu ja valo ei jää palamaan.
Viimeksi muokannut JuriPotkuri, Ti 30.01.2007 09:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: Sähkömiehet vinkkejä, comfort boxiko?

Viesti Kirjoittaja kleitos »

JuriPotkuri kirjoitti:Oli tuo 300 ce (-90) akun vaihdossa autosähköliikkeessä ja havaittiin virtavuoto. Tätä kirjoittaessa vikaa on tutkittu 2 työpäivää eikä näy valoa tunnelin päässä. Olisin kiitollinen ideoista, varsinkin kun omat tiedot sähköpuolesta ovat varsin vajavaiset.

Eli, auto hukkaa nyt virtaa 400-450mA. Tämä siis ovet lukittuna tai aukinaisina, hälytin (jälkiasennettu) ei vaikuta asiaan. Vuoto paikallistettu C-sulkkeen taakse ja piuhaan joka menee sulakerasialta tuohon comfort boxiin. Tarkemmin boxin E-liittimeen, jonka takana oleva rele vetää ja ohjaa jotain monitoimirelettä sulakerasian takana joka myös vetää. Näin siis sähkärin puheista ymmärsin. Kaikki boxin toiminnot pelaa normaalisti paitsi että ikkuna ei enää mene alas yhdellä painalluksella. Irrotimme tuon piuhan ja kulutus putosi n.15mA, joka lienee aika normaali arvo. Kävi kuitenkin niin että piuha irtonaisena ovia lukittaessa kulutus nousi 40Ampeeriin :shock: . Auto jotenkin hukkasi ikkunoiden paikkatiedon ja yritti ajaa jo kiinni olevia ikkunoita ylös. Sähkäri nosteli jo käsiään pystyyn ja sanoi että täytyisi kokeilla toisella boxilla, mutta mistäs nyt sellasen tähän hätään... ovat kai aika harvinaisia.

Haulla en löytänyt samaa vikaa, saman tyyppisiä kylläkin. Tutkittuja kohteita on ovivalot, sisävalot, vetokoukun liitin toimi normaalisti, sähköantennilla ei vaikutusta ja kattoluukkukin toimi ihan normaalisti. Mikä ihme pitää tuon yhden piuhan jännitteisenä? Tuolla toisessa topicissa puhuttiin jostain oven lukon mukavuustoiminnon jumittamisesta / mikrokytkimestä. Mitenköhän sen voisi testata? Sellasen havainnon tein että hanttarin puolen alempaa ovikytkintä painellessa boxissa rele naksuu, mutta kuskin puolelta ei. Oisko siinä joku vika?

Kuten tuossa alussa totesin en ole oikein perillä noista autosähköjen sielunelämistä, jotenka tämä koko kysymys on vähän hätäpäissä laadittu. Kuitenkin olisin kiitollinen mahd. ratkaisumalleista ja täydennän tekstiä tarpeen mukaan.

P.S. takakonttikin lukittuu ja valo ei jää palamaan.
8) Terve! Pitäisiköhän tuossakin nuo sähköikkunat ns. normittaa akunvaihdon jälkeen? Ainakin uudemmissa esim. omassani pitää ko. toimenpide tehdä jonka jälkeen ns. ikkunoiden mukavuus toiminne jälleen toimii!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ei ole ainakaan tarvinnu tehdä omaan autoon mitään akunkengän irrotuksen jälkeen.
Lasit on toiminut ihan normaalisti vaikka akunkenkä on ollut irti.
Ja toi comfort boxi on tossa mun röntässä ja vielä toistasex pelaa.
Eikös tuo toimenpide tehdä jos on ns. automaattilasit?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Voi olla että pitää, mietin kyllä sitäkin. Akku vaihdettiin kyllä jo viime torstaina ja sen jälkeen on noita ikkunoita ajeltu ylös ja alas moneen kertaan. Eikä akkukaapelit ole olleet irti sen jälkeen. Eli en nyt oikeen usko että siitä olisi kysymys...

Asian ydin piillee siinä että mikä pitää tuon yhden C-boxille menevän johdon jännitteisenä. Olikohan se väriltään ruskea/harmaa. (en nyt ole kyllä satavarma...)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Nyt heitit kyllä pahan.
En ole tuon boxin sielun elämään joutanu tutustumaan.
Missäs se boxi lymyilee?
Takapenkin alla kuitenkin.
Sillä vaan että olis voinu huomenna mitata tuleeko mun autossa siihen piussiin virtaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Joo toi boxihan lymyilee vasemmalla, takaistuimen alla. Semmonen n. 15 x 10 x 4cm musta laatikko. Ilmeisesti voi olla myös keltainen ?. Ja E-liittimeen tulee tuo mystinen johto, joka jännitteinen. Helppo irrottaa, kahdella mutterilla kiinni.
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Tutkin tänään vähän lisää tuota C-boxia ja huomasin seuraavaa:
Jännitteisiä johtoja onkin kaksi, kun ovi on suljettuna. Eli ruskea/harmaa ja valko/punainen. Oven ollessa auki virta kulkee vain ruskea/harmaassa.(nämä siis tuossa E-liittimessä.) Onko normaalia?

Toinen juttu: Ikkunat ja kattoluukku toimivat ilman avainta virtalukossa, myös oven ollessa kiinni. Käsittääkseni oven pitäisi olla auki, että lasit toimii ilman virtaa ja kattoluukku vaatii aina virtaa toimiakseen.(tietysti poislukien tuo :evil: comfort toiminto.) Olenko oikeassa, muisti pätkii...

Tutkimukset jatkuu huomenna.
Oisko mielipiteitä näistä vai pitäiskö nakata kuikkaa koko vehkeellä...
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Siinä se vika, ikkunamoottoreiden ei pitäisi puhua mitään silloin, kun ovi on kiinni ja avain ei ole virtalukossa.

Teepäs seuraavanlainen testi: kun ovet on kiinni, avaa kuskin ikkuna hiljaisessa tilassa, sitten ala avaamaan ovea rauhallisesti. Jossain vaiheessa pitäisi releen naksahtaa sulakeboksin paikkeilla (mulla naksuu silloin, kun ovi on jo pois lukkokappaleesta, noin 5 cm raollaan takareunasta). Kiinni päin laitettaessa naksahtaa uudestaan.

Tuo naksaus, jota ilmeisemmin ohjaa oven saranapuolelta löytyvä sisävalon katkaisija, liittyy siihen, milloin ikkunahissi saa virtaa ja milloin ei. Eli kun ovea avaa ihan vähän, ikkuna ei suostu aukeamaan ennen naksausta jos virrat ei ole päällä. Naksauksen jälkeen ikkunat tulee mukaan peliin.

Toivottavasti tuosta oli jotain apua...
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Hmm, joo. Kiitos m4ruz. Tuli uusi ajatus. Saranapuolella on kaksi katkaisijaa per puoli, joista ylemmät ohjaa sisävalaistusta ja poistumisvaloja ja alemmat sitten antaa tiedon tolle boxille onko ovi auki vai kiinni. Tossa ketjun alussahan kerroin että pelkääjänpuolen alemman katkaisijan painelu rapsauttaa relettä C-boksissa. Eipä sitten tullut kuunneltua ohjaako se sitä monitoimirelettä siellä edessäkin. Kuskin puolelta painettaessa ei kuulu mitään. Oiskohan mahdollista että se vika onkin tuossa kuskin puoleisessa kytkimessä, eli boxi kuvittelee oven olevan auki ja antaa siksi jatkuvaa virtaa ikkunoiden sulkemista varten ja itse boksi oiskin ehjä. Sehän selittäis sen jatkuvan 400-450mA:n virtavuodon. Se ei kyllä selitä ton kattoluukun toimintaa ilman virtoja (tai mistäs minä sen tiedän) mutta täytyy jatkaa tutkimuksia kunhan päivä tästä valkenee. Jotenkin vaan ajatus tuntuisi loogiselta. Palaan asiaan ja kiitos vielä inspiraatiosta.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tuohan voisi olla ihan looginen selitys.
Kattoluukkukaan ei pelaa jos ovi ei ole auki ja avaimet ei ole virta lukossa ja olikos se nyt ykkös asentossa.
Vois tosiaan olla se katkaisia rikki, että se boxi tosiaan luule et se ovi on auki.

En itte kerenny tänään mittailee niitä johtoja kun on iltavuoroo ja meni niin pitkään nukkuissa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Tiedän tunteen manu. Iltavuoroo pukkaa itelläkin ja seikkailut sähkön ihmeelliseen maailmaan jää nyt päivisin pakostakin aika lyhyiksi :wink: .

Mutta kyllä tämä tästä, saa kuikat vielä uiskennella rauhassa minun puolesta...
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Taas vähän päivitystä: Eipä ollut vika ovikytkimessä ainakaan, vaihdoin kuskinpuolen kytkimet keskenään ja sama vika jatkuu.(no, oishan se ollutkin liian helppoo.) Eli ikkunat ja kattoluukku toimii ovien ollessa suljetut ilman virtalukossa olevia avaimia. Ja virtavuoto jatkuu.

Mutua: Jotenkin siellä nyt joku äly kuvittelee oven olevan auki.
kysymys: Onko siellä oven lukossa mitään tähän järjestelmään liittyvää anturia jossa voisi vika piillä? Ihmetyttää toi kattoluukun käytös...

Soittelin jo Venetmäelle ja kyselin vähän: Bokseja pitäisi olla saatavissa, maksanevat jotain satasen pintaan, se tietysti rauhoittaa, mutta ei ny viittis vielä tilata jos vika löytyykin muualta

:roll: ...
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

JuriPotkuri kirjoitti:Taas vähän päivitystä: Eipä ollut vika ovikytkimessä ainakaan, vaihdoin kuskinpuolen kytkimet keskenään ja sama vika jatkuu.(no, oishan se ollutkin liian helppoo.)
Öh. Vaihdoitko ne vain päittäin ja teit testin sen jälkeen? Onko vielä niin, että vänkäsin puolen katkaisin naksuttaa relettä ja kuskin puoli ei?

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Joo Roisto, vaihdoin ihan päittäin, siis ne kuskinpuolen kytkimet keskenään. Oireet ihan samat, valot ja muut vermeet pelaa ihan ok, mutta virtaa vuotaa ja lasit & kattoluukku toimii ilman avaimia ovet suljettuina.
Hanttarin puolta en tänään edes kokeillut, kun tuli niin kiire lähtö
:roll: .

Olettaisin kaiken olevan ennallaan.

No, tuo vuoto on nyt sen 400-450mA ja autolle tulee ajoa päivittäin joten ei se nyt akkua heti tyhjennä. Jos sinulla olisi joku teoria niin kiitollisena kuuntelisin...
Dr Lessinger
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dr Lessinger »

Tervehdys kaikille. Itsellä oli samat murheet ja huolet vielä jokunen viikko sitten. Oireet täsmälleen samat kuin edellä mainituissa. Vika löytyi comfort boxista. Elikkäs kaikki mahdollinen tutkittiin ja lopulta otin sen mukavuuslootan sieltä takapenkin alta irti. Aikani pyörittelin käsissä ja laitoin piuhat takaisin ja vot, kaikki pelaa niin kuin pitääkin. Ei vuoda virtaa ja ikkunoitten autom. lasku toimii ym... Eli vika on ilmeisesti siinä lootassa ja varsinaista korjausta ei tehty, mutta ainakin kaikki vielä kunnossa. Tietääpä sitten kysellä Venetmäeltä ehjää boxia jos tarvetta tulee. Kannattaa siis tutkia josko pieni kopistelu auttaa. Ei ainakaan maksa mitään.
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

En siis ole ainoa jolla tämmösiä murheita. On mulla se boxi irti ollut ja kopisteltukkin, eipä vaan auttanut. Tietäskö joku voiko tuota laatikkoa mitenkään mitata. Tai jos tilaan uuden (siis käytetyn) niin mistäs sen tietää että se toimii. No, kokeilemalla tietysti...

Jos nyt jollain forumilaisista sattuis olemaan ylimääräisiä hyllyssä niin voi tarjota. Laitan tähän nyt varaosanumeron varm. vuoksi: 124 820 30 26
Lisäksi löytyy kirjainyhdistelmä PA/GF ja toinen numero sarja: 05 0720 01
(mitäköhän noikin meinaa?)

Noita on kuulemma erilaisia varustetasosta riippuen tai mallista tai jostain...
Dr Lessinger
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dr Lessinger »

Vaatihan se vähän rohkeutta ja hiukan rahaa jos kokeilumielellä ostaa boxin, varsinkin jos ei vika korjaannu. :twisted:

Tuntuu olevan sellainen vika että ei edes merkkikorjaamolla ole koskaan kuultukaan moisesta.

Oisko mahdollista saada joltain testiin ko. boxia. Tai siis ootko Juri mistäpäin suomea?
Tuli vaan ajatus että mun boxia saa testata jos keski-suomen seudulla liikuskelet. Ylimäärästä boxia ei siis ole, vaan voin irrottaa autosta jos naamatusten nähdään.
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Niin Dr Lessinger, sillähän minä vähän näitä vinkkejä täältä uteerasinkin, että ei nuukana miehenä tarttis ostaa laatikkoa pelkästä kokeilemisen ilosta.

Kovin ystävällinen tuo tarjouksesi, ikävä kyllä itse liikuskelen täällä Hki-Espoo-Tuusula akselilla, eikä nyt ole oikein näköpiirissäkään mitään käyntiä sielläpäin. Suurkiitos ja "virtuaalikaljat" kuitenkin sinulle sinneppäin.

Autolla, kuten tuolla eilen totesin, ajetaan nyt joka päivä joten akku kyllä saa latinkia. Täytyyhän toi tietysti jollain aikavälillä kuntoon saada mutta kaikki aikanaan...

OT: Olipa muuten mahtava keli tänään (perjantaina). Emäntäkin oikein katteli siitä vierestä että "mitäköhän toi idiootti oikeen hymyilee", kun vanhaa välillä lapsetti. Jotenkin tuntui tankkiin tulleen reikä kun tuota sohjoa kynti, vuorotellen kumpikin kylki edellä. Harvinaista herkkua
:lol: . Onneksi tuon ajan autoissa ei ole mitään keskikulutusmittareita, olisi voinut tulla suru puseroon. Hyvää viikonloppua kaikille ja palataan astialle...
Dr Lessinger
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 31.05.2006 09:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Dr Lessinger »

Laita Juri mulle yv:tä niin soitellaan (siis puhelin numero) tai s.postia: sami.matilainen@elisanet.fi. Liikuskelen ensi viikolla ma-to iltaisin Helsinkiin vieläpä Espoon kautta. Mielelläni tekisin pientä tutkimusta niin olis ehkä vähän valaistuneempi tästä mystisestä ongelmasta. :idea:
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Otsikosta päätellen vika löytyi. Pitikö boksi vaihtaa vai kui?

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

Olipa uskomaton juttu. Eilen iltasella saapui Jyväskylästä asti tänne Espooseen todellinen teiden ritari, mukanaan omasta autostaan vartavasten irroitettu comfort boxi. (oli muuten se ratsukin valkoinen :lol: ). No, ruuvvasin omasta röntästäni boxin irti ja hän puolestaan omansa paikalleen. Ja sitten kokeilemaan. Sama vika päällä (kaikki toiminnot toimi ilman virta-avainta). Eli joko meillä oli sitten kaksi täsmälleen samat viat omaavaa boksia (en usko) tai vika piilee jossain muualla.

Sitten se todellinen pommi: Siinä pähkäillessä, (n.30s) tämä herra muisteli että ei hänelläkään ole se boksiin menevä keskimmäinen piuhanippu (D-liitin) kytkettynä ja repi sen irti. JA VALKEUS TULI. Kokeiltaessa kaikki laitteet toimi kuten kuuluu. Siis aivan kaikki. Mitattiin vielä purkausta akulta ja se oli pudonnut 0,02Amppeeriin, eli aivan normaalille tasolle. Olisinpa saanut otettua kuvan naamastani, niin voisi esitellä kaikille ornitologeille, että miltä se Äimänkäki oikein näyttää.

Tässäpä kysymys tietäjille: Mikä se on tuon mystisen D-liitännän tarkoitus jos sen irtiotto ei mihinkään vaikuta. Paitsi vikojen katoamiseen. Jopa ikkunoiden kadoksissa ollut "kertapainalluksesta alas" toiminto palasi.
Vika jäi siis löytymättä, mutta se tuli korjattua. Case is closed!

Lopuksi: Tuhannet kiitokset tänne palstalle nimimerkillä DR LESSINGER kirjoittavalle, todelliselle herrasmiehelle. Siinä on arvostettu automerkki löytänyt arvoisensa kuljettajan.

Kiittäen J. Potkuri
Avatar
JUKE65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ke 13.12.2006 00:05
Paikkakunta: OULUN SEUTU

Viesti Kirjoittaja JUKE65 »

Alkoiko mukavuustoiminto kuskinoven lukosta toimimaan?
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

On maailmassa näköjään vielä viitseliäitäkin ihmisiä. (Hatunnostohymiö) :D

Meneekö kattoluukku ja ikkunatkin kiinni, kun virta-avainta pitää ovessa lukitusasennossa? Tuosta D-liittimestä pitäisi mennä tieto boksille ovien lukoilta (lukkoon-auki, häly päälle-pois). Melkoinen piuhaviidakko. :shock: Voin laittaa tuosta kytkennästä kuvan, jos tarvit. Oliko sulla hälytintä? Keskuslukkokin ilmeisesti toimii?

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Roisto kirjoitti:Terve,

On maailmassa näköjään vielä viitseliäitäkin ihmisiä. (Hatunnostohymiö) :D

Meneekö kattoluukku ja ikkunatkin kiinni, kun virta-avainta pitää ovessa lukitusasennossa? Tuosta D-liittimestä pitäisi mennä tieto boksille ovien lukoilta (lukkoon-auki, häly päälle-pois). Melkoinen piuhaviidakko. :shock: Voin laittaa tuosta kytkennästä kuvan, jos tarvit. Oliko sulla hälytintä? Keskuslukkokin ilmeisesti toimii?

t.
Risto
Mua kyllä kiinnostaisi se kytkentäkaavio.
Ei tiedä koskaan vaikka itse tarviin joskus.
Jos ei vaivaa ole paljon niin tänne tai yv:n jos viitsit laittaa.
Kiitos.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

No niin, tuosta piuhan irrotusoperaatiosta on nyt parisen viikkoa aikaa. Toden totta Roisto, kyllä asia näyttää olevan niinkuin epäilitkin. Comfort-toiminto jäi tuosta kateisiin. Siis se "avaimesta kaikki Kiinni" toiminto. Hälyt ja keskuslukko toimivat kyllä niinkuin pitääkin. Hälytin on jälkiasennettu, enkä tiedä mistä se saa tietonsa. Voi olla erilaiset kytkennät kuin tehtaan kaavioissa.

Ero entiseen, vian päällä olleeseen tilanteeseen verrattuna, on dramaattinen. Auto ei vaan starttaa... Se RÄJÄHTÄÄ käyntiin. Tuossa vähän kovemman pakkaskauden aikana oikein pelotti, että pysyyköhän koneessa kaikki kilkkeet sisäpuolella, kun sellaisella vimmalla hinkui baanalle...

Vielä kerran suurkiitokset (ja korillinen virtuaalikaljaa) sinne Jyväskylän suunnalle, voisinpa kostaa joskus...

Terv. J. Potkuri
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Re: Sähkömiehet vinkkejä, comfort boxiko? Vika korjattu...

Viesti Kirjoittaja JohaT »

On se tuo google hyvä apuväline. Sama vika korjattu vieläpä näin helposti kun itse ensin tutkaillut monet kerrat syytä akun purkautumiseen.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Vastaa Viestiin