Puhditelin sitä sillon kun käytin auki, vaikka ei pahalta näyttänytkään. Ei takerrellu vaikka ois vähän sivusuunnassa painanut samalla. Seuraavaksi testeriin, niin ei tarvi arpoa..jvk210cdi kirjoitti:On tullut vastaan, että varsin puhtaan oloisen EGR-venttiilin pystyakselin varteen on "piinttynyt" nokea niin, ettei sitä näe ja kuitenkin häiritsee sen toimintaa (takertelee hentoisesti kuumana).kraatteri kirjoitti:Käytin EGR:n irti eikä ollut edes täynnä sitä mustaa mönjää niinkuin se saattaa pahimmillaan olla. Nokinen oli egr ja imusarja, mutta ei pahasti. EGR myös liikkui vapaasti lukuunottamatta jousen antamaa vastusta. ja vapaana ollessaan sulkeutuu täysin.
Ongenlan saa korjattua liottamalla VD40:sellä sitä reilusti... liikutellen samalla venttiiliakselia ylös alas muutaman minuutin ajan (riittävän kauan).
Olisi ainakin helppo (tosin sotkuinen) ja halpa homma tehdä.
W211 270 cdi limp mode
Re: W211 270 cdi limp mode
Re: W211 270 cdi limp mode
Autoa on nyt käytetty Starin nokassa. Ilmoittaa jatkuvaa vikaa EGR:lle. Tehtäessä EGR:n testi mitattu ilmamassa putoaa arvosta n. 600 arvoon n. 260, kun EGR avataan suljetusta tilasta. Testissä mainitaan vain, että mitatussa ilmamassa pitää tapahtua huomattava muutos, mikä siinä tapahtuukin. Eli EGR sulkeutuu. EDIT: Muokkasin toiminnan toisinpäin, Stupid User Error.
Tyhjäkäynnillä ECU:n itse ohjatessa EGR:ää on ilmamassan arvo noin 680, mikä on liian suuri eli karkaa punaiselle alueelle kuvaajassa. EDIT: Käyttöasteeksi näytti 56 prosentta
Ahtopaine anturi näyttää virrat päällä kone sammuksissa normaalia ilmanpainetta niinkuin kuuluukin. Myös tyhjäkäynnillä ahtopaine oli halutulla alueella.
Mikä tässä nyt todennäköisesti aiheuttaa tuon suuren ilmamassan? Voin liittää vikaraportit myöhemmin.
Tyhjäkäynnillä ECU:n itse ohjatessa EGR:ää on ilmamassan arvo noin 680, mikä on liian suuri eli karkaa punaiselle alueelle kuvaajassa. EDIT: Käyttöasteeksi näytti 56 prosentta
Ahtopaine anturi näyttää virrat päällä kone sammuksissa normaalia ilmanpainetta niinkuin kuuluukin. Myös tyhjäkäynnillä ahtopaine oli halutulla alueella.
Mikä tässä nyt todennäköisesti aiheuttaa tuon suuren ilmamassan? Voin liittää vikaraportit myöhemmin.
Viimeksi muokannut Obnoxio, La 22.06.2013 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 270 cdi limp mode
ilmoittamasi arvot menee ihan väärin päinkraatteri kirjoitti:Autoa on nyt käytetty Starin nokassa. Ilmoittaa jatkuvaa vikaa EGR:lle. Tehtäessä EGR:n testi mitattu ilmamassa putoaa arvosta n. 600 arvoon n. 260, kun EGR suljetaan. Testissä mainitaan vain, että mitatussa ilmamassa pitää tapahtua huomattava muutos, mikä siinä tapahtuukin. Eli EGR sulkeutuu.
Tyhjäkäynnillä ECU:n itse ohjatessa EGR:ää on ilmamassan arvo noin 680, mikä on liian suuri eli karkaa punaiselle alueelle kuvaajassa.
Ahtopaine anturi näyttää virrat päällä kone sammuksissa normaalia ilmanpainetta niinkuin kuuluukin. Myös tyhjäkäynnillä ahtopaine oli halutulla alueella.
Mikä tässä nyt todennäköisesti aiheuttaa tuon suuren ilmamassan? Voin liittää vikaraportit myöhemmin.
autosi toimintaan saanti vaatii moottorin ohjain laitteeen parametrien uudellenjärjestyksen (lastutus)
foorumilla on ainakin neljä henkilöä jotka tuohon kykenevät
sinulla on kuitenkin käynyt hyvä tuuri kun samalta paikkakunnalta löytyy foorumilaisen apu vaivaan
Re: W211 270 cdi limp mode
Onko vika jo korjattu? Itellä kanssa w211 270 cdi ja termostaatin vaihdon jälkeen alkanut menemään vikatila päälle.en ole kerinnyt asiaa tutkimaan vielä.
Myös turbo viheltää 700-2000 rpm alueella huolestuttavan äänekkäästi.
Myös turbo viheltää 700-2000 rpm alueella huolestuttavan äänekkäästi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270 cdi limp mode
EGR,kraatteri kirjoitti:Autoa on nyt käytetty Starin nokassa. Ilmoittaa jatkuvaa vikaa EGR:lle. Tehtäessä EGR:n testi mitattu ilmamassa putoaa arvosta n. 600 arvoon n. 260, kun EGR avataan suljetusta tilasta. Testissä mainitaan vain, että mitatussa ilmamassa pitää tapahtua huomattava muutos, mikä siinä tapahtuukin. Eli EGR sulkeutuu. EDIT: Muokkasin toiminnan toisinpäin, Stupid User Error.
Tyhjäkäynnillä ECU:n itse ohjatessa EGR:ää on ilmamassan arvo noin 680, mikä on liian suuri eli karkaa punaiselle alueelle kuvaajassa. EDIT: Käyttöasteeksi näytti 56 prosentta
Ahtopaine anturi näyttää virrat päällä kone sammuksissa normaalia ilmanpainetta niinkuin kuuluukin. Myös tyhjäkäynnillä ahtopaine oli halutulla alueella.
Mikä tässä nyt todennäköisesti aiheuttaa tuon suuren ilmamassan? Voin liittää vikaraportit myöhemmin.
vuoto ahtopuolella,
tukoine putki
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270 cdi limp mode
Mun W169 teki tuota samaa ja itse googlella diagnosoittin EGR:n, mutta sen sijaan Veho totesi turbon olevan sökö. Nyt turbo on turbohuollossa, koska Vehon 2.5keuroa tuntui kohtuuttomalta huoltohinnalta. Odottelen autoa takaisin loppuviikoksi, katsotaan josko sitten toimisi.Kyseinen auto menee limp modeen eli tehot häviää ja kiertää max 3000 rpm.
Vika menee päälle matka-ajossa, sekä taajamapyörityksessä. Auton uudelleen käynnistyksen jälkeen pelaa hetken. Koskaan kesken kiihdytyksen ei ole mennyt limp modeen.
Yleisiä vikakohteita näissä tuntuu googlettelun perusteella olevan juuri tuo MAF, turbon siipien säätö ja ahtoputkien halkeamat. Ahtoputkista en ainakaan yläpuolelta puristelemalla halkeamia löytänyt, enkö erota mitään ylimääräisiä suhinoitakaan. Voiko ilman Staaria erottaa, että onko kyseessä moottorin vai automaattilaatikon aiheuttama limp mode? Moottorin vikavalo ei ole vielä syttynyt.
edit. unohdin lainauksen.
Re: W211 270 cdi limp mode
Ei ole korjattu.antti1982 kirjoitti:Onko vika jo korjattu? Itellä kanssa w211 270 cdi ja termostaatin vaihdon jälkeen alkanut menemään vikatila päälle.en ole kerinnyt asiaa tutkimaan vielä.
Myös turbo viheltää 700-2000 rpm alueella huolestuttavan äänekkäästi.
Auto olisi ajatuksissa jossain vaiheessa "lastuttaa" kunhan saan automaattiin öljyt vaihdettua ja tämän vian korjattua. Jos EGR on rikki niin sehän korjaantus uudella EGR:llä, mutta toisaalta on turha laittaa ehjä EGR jos sen kohta ottaa pois käytöstä ohjelmallisesti. EGR:n ohjelmallinen poisto erikseen tuntuu taas maksavan samaa luokkaa kuin uusi EGR, niin en tiedä mitä tälle tekis..
Re: W211 270 cdi limp mode
Tarkka koodi oli muuten:
"2346 -002 Check system 'Exhaust gas recirculation control'. The air mass is too large.Current and stored"
Googlettamalla löytyy muitakin joilla sama vikakoodi ja samallailla tasaista nopeutta ajamalla menee vikatilaan. Joku tällä foorumilla tiesi kertoa, että joissain on jo uutena ecussa ollut vika, mikä ilmenee vanhetessaan liiansuuren ilmamassan laskemisena oikeista anturilukemista huolimatta. Oli kuulemma lastuttamalla tämä parantunut..
"2346 -002 Check system 'Exhaust gas recirculation control'. The air mass is too large.Current and stored"
Googlettamalla löytyy muitakin joilla sama vikakoodi ja samallailla tasaista nopeutta ajamalla menee vikatilaan. Joku tällä foorumilla tiesi kertoa, että joissain on jo uutena ecussa ollut vika, mikä ilmenee vanhetessaan liiansuuren ilmamassan laskemisena oikeista anturilukemista huolimatta. Oli kuulemma lastuttamalla tämä parantunut..
Re: W211 270 cdi limp mode
Taisi olla nimerkki CDI203kraatteri kirjoitti:Tarkka koodi oli muuten:
"2346 -002 Check system 'Exhaust gas recirculation control'. The air mass is too large.Current and stored"
Googlettamalla löytyy muitakin joilla sama vikakoodi ja samallailla tasaista nopeutta ajamalla menee vikatilaan. Joku tällä foorumilla tiesi kertoa, että joissain on jo uutena ecussa ollut vika, mikä ilmenee vanhetessaan liiansuuren ilmamassan laskemisena oikeista anturilukemista huolimatta. Oli kuulemma lastuttamalla tämä parantunut..
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 270 cdi limp mode
EGR on ohitettu "cdi3 egr mod":illa, eikä ole mennyt enää ajossa limp modeen. Taisi tulla vaan huono kytkentä, kun suoraan käynnistettäessä on joskus limp modessa, mutta tämä on vain väliaikaisratkaisu.
Mutta mutta, ei niin paljon hyvää ettei välillä huonoakin.

Aika pamaus kuulu, ja vauhtia oli tietenki se 100km/h. Lintu ois kyllä kerenny näkyä, niin etittiin näkyskö vaikka ilmakiväärisankareita lähistöltä. Ei löytyny ketään, eikä ojassakaan näkyny raatoa... Tietääkö joku muuten original elegance sivuikkunan ja asennuksen hintaa? Tai onko paha homma vaihtaa? Käytettyjä laseja näyttää saavan 50€.
Mutta mutta, ei niin paljon hyvää ettei välillä huonoakin.

Aika pamaus kuulu, ja vauhtia oli tietenki se 100km/h. Lintu ois kyllä kerenny näkyä, niin etittiin näkyskö vaikka ilmakiväärisankareita lähistöltä. Ei löytyny ketään, eikä ojassakaan näkyny raatoa... Tietääkö joku muuten original elegance sivuikkunan ja asennuksen hintaa? Tai onko paha homma vaihtaa? Käytettyjä laseja näyttää saavan 50€.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 270 cdi limp mode
Oven kun purkaa niin ei ole kovin paha vaihdetavakraatteri kirjoitti: Mutta mutta, ei niin paljon hyvää ettei välillä huonoakin.
[ http://farm8.staticflickr.com/7395/9222951261_82fdbb9ed8_c.jpg ]
Aika pamaus kuulu, ja vauhtia oli tietenki se 100km/h. Lintu ois kyllä kerenny näkyä, niin etittiin näkyskö vaikka ilmakiväärisankareita lähistöltä. Ei löytyny ketään, eikä ojassakaan näkyny raatoa... Tietääkö joku muuten original elegance sivuikkunan ja asennuksen hintaa? Tai onko paha homma vaihtaa? Käytettyjä laseja näyttää saavan 50€.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 270 cdi limp mode
Miten muuten cdi koneen kuuluu käyttäytyä maf irroitettuna? Itsellä ei ainakaan hetken tyhjäkäynnillä tai koeajolla syttynyt valoja tai mennyt vikatilaan. Mafin jos laittaa kiinni, niin hetkessä menee vikatilaan. viat saan luettua joskus..
Re: W211 270 cdi limp mode
Itsellä loppui toi limb modeen meno,kun puhdistin ilmanputsarin ja turbon välisen letkun,huohottimen letkun ja siinä olevan töpselin,töpseli oli täynnä öljyä.