ei toimi täälläkään, vm 85.jorma-k kirjoitti:Ei ainakaan minulla ole: se puoli, mistä käännetään kylmälle, antaa kylmää riippumatta siitä, mitä toiselle puolelle tilataan.Wikke kirjoitti:- Jos vänkärin puolen säätimen laittaa aivan kylmälle, sen "napsauksen yli", niin vänkärin puolen säätö on silloin poissa käytöstä kokonaan ja lämmön säätö tapahtuu kummallekin puolelle kuskin säätimestä. Samoin toimii toisinpäin.
Samoin kuumaa tilaamalla saa kuumaa ja vain sille puolelle, mihin tilattiin.
Elikkä säätimet toimivat toisistaan riippumatta. Miten yhteinen lämpöanturi sitten erilaiset tilaukset tulkitsee, on jo henkimaaliman asioita.
W124 Magneettiventtiili jumissa, paneeliasiaa - KUVIA!!!
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Imee vai puhaltaa
Kumpaa tuo tekee katossa olevan tunnistimen kannalta, puhaltaa vai imee? Ilmeisesti imee jalkatilasta ja puhaltaa sen tunnistimelle..? Yhdellä lämpövastuksella siis hoidetaan sekä katon, että jalkatilan analysointi?felmit kirjoitti:letkun päässä on imumoottori ja sijaitsee hanskalokeron takana.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Imee vai puhaltaa
Kyllä se taitaa imeä, ainakin jos ritilään kertyvän skeidan määrästä voi jotain päätellä. Asian voi testata vaikka käryävällä körssillä.flosse kirjoitti:Kumpaa tuo tekee katossa olevan tunnistimen kannalta, puhaltaa vai imee? Ilmeisesti imee jalkatilasta ja puhaltaa sen tunnistimelle..? Yhdellä lämpövastuksella siis hoidetaan sekä katon, että jalkatilan analysointi?felmit kirjoitti:letkun päässä on imumoottori ja sijaitsee hanskalokeron takana.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
kyllä se perustuu tähän kompensoimiseen, josta pistinkin tuossa aiemmin:jorma-k kirjoitti: Elikkä säätimet toimivat toisistaan riippumatta. Miten yhteinen lämpöanturi sitten erilaiset tilaukset tulkitsee, on jo henkimaaliman asioita.
- katossa anturi mittaa lämpötilan, joka on X astetta
- tulosta verrataan säätimien asentoon (n1 ja n2), mikä vastaavasti määrää kuinka paljon puhalletaan kuumaa tai kylmää puolelleen - so. mitä oli tilattu
- eli mitataan, säädetään, mitataan, säädetään jne.
(epä)matemaattisesti menisi suurin piirtein näin:
X=(n1+n2)/2 , ja jos X on eri suuri kuin (n1+n2)/2,
niin lisätään tai vähennetään n1 ja n2 -puolille.
saikohan tästä nyt mitään selvää?

Tässä lainaus Suomen kielisestä käyttöohjekirjasta.
Lämpötilan säätöpyörillä voidaan sätää sisätilan lämpötilaa erikseen auton vasemmalle ja oikealle puolelle portaattomasti ääriasentojen "MIN" ja "MAX" välillä. Perussäädöksi suositamme molemmille säätöpyörille 22 astetta.
Kun sisätilaa lämmitettäessä käytetään vain toista lämpötilan säätöpyörää, toinen säätöpyörä ei saa olla likittuvassa ääriasennossa "MIN".
Lämpötilan säätöpyörillä voidaan sätää sisätilan lämpötilaa erikseen auton vasemmalle ja oikealle puolelle portaattomasti ääriasentojen "MIN" ja "MAX" välillä. Perussäädöksi suositamme molemmille säätöpyörille 22 astetta.
Kun sisätilaa lämmitettäessä käytetään vain toista lämpötilan säätöpyörää, toinen säätöpyörä ei saa olla likittuvassa ääriasennossa "MIN".
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
eikös min - asennossa ohiteta lämmösäädönohjaus siten, että puhaltaa ulkoilmaa?mjo33400 kirjoitti:Tässä lainaus Suomen kielisestä käyttöohjekirjasta.
Lämpötilan säätöpyörillä voidaan sätää sisätilan lämpötilaa erikseen auton vasemmalle ja oikealle puolelle portaattomasti ääriasentojen "MIN" ja "MAX" välillä. Perussäädöksi suositamme molemmille säätöpyörille 22 astetta.
Kun sisätilaa lämmitettäessä käytetään vain toista lämpötilan säätöpyörää, toinen säätöpyörä ei saa olla likittuvassa ääriasennossa "MIN".
Tähän topiikkiin nyt lisätietoa. Lämmönsäädön antureita on kolme. Kuskin puolella ja hanttarin puolella lämmityslaitteessa ( en tiedä missä ) ja sisätilaa valvova siellä jossain peilin luona. Tämä tieto tähän asti tulleesta piirilevyn piirtämisen myötä. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen