W124 300 CE vm. 89

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

paa vähintää 60/40 jouset ja sit bilstein iskarit... niillä ei oo kukaa pettynyt. ite en tykkää h&r jousista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

kiitti vinkistä :) onkos sulla suositella joku muu jousimerkki?

ja mites mahtuu nuo mun pyörät sitten (8,5x18ET30-215/40 ja 9,5x18ET35-235/40)?
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ei oo ku mul o noi hooärrät :lol:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

aijjaaaa ! :D onks sul sit 60/40 ? mitkä pyörät? :o
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Näpsäkkä lankkkuhan se sullakin näkyyy olevan :D Ei sulla sattuis olemaan autosta kuvaa sivulta, niin vaikia hahmotella nyt tuota korkeutta :roll:
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

225/45... edessä 7,5x17et23 takana 7,5x17et13. eli melko kapeet vanteet. Monilla muilla on raisummatki... tuolla w124 renkaat ja alusta topicissa on käytännös puitu kaikki sopivat rengaskoot.

Mun hr:t on nykyää katkottu edestä 1 kierros ku takajouset kuoleentu pari senttiä puoles vuodes... ja ei ollu yksittäistapaus koska nii kävi mun w201 myös.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

van_gils kirjoitti:Näpsäkkä lankkkuhan se sullakin näkyyy olevan :D Ei sulla sattuis olemaan autosta kuvaa sivulta, niin vaikia hahmotella nyt tuota korkeutta :roll:
Täytynnee ottaa pari kuvaa :lol:

Ja Sergey, kyseistä topiccia olen lueskellut. Silloin kun mietin nykyisten vanteiden ostoa, tuntui siellä olevan aika ristiriitasta tietoa sopivuudesta auton alle :D mutta täytynee sitä vielä lueskella!
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Mites kokemuksia supersprint vs. remus? jompikumpi ois hankinnas mutta kumpii? hintaeroa on 100-150€ supersprintin hyväksi. Kumpi nyt olisi parempi vaihtoehto, remus on rosteria - supersprint? :o
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

pakoputkiko? paa vakio. noi muut vaa saa aikaan vittumaisen pörinän.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

tästä sitä kuvaa kun kaipasitte ! ja ssaatte vielä juur pestynä ;)

Kuva

apparinovi roikkuu :(
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

mitähä maksaa m103 moottoriin toi lämpötila-anturi?
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nesteen anturi n 15 ja mittarin anturi n 10 juuroa. Orginaalit maksaa tuplasti.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

ja tuo nesteen anturiko ohjaa ecua? vaiko häh? : :oops:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Sergey kirjoitti:paa vähintää 60/40 jouset ja sit bilstein iskarit... niillä ei oo kukaa pettynyt. ite en tykkää h&r jousista.
mitkäs bilsteinin iskarit? Onko joku tietty malli?
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

kysymys tietävälle: sopiiko 190-cossun sport getrag suoraan m103 300 12v koneen jatkoksi? Siis vakio laatikon tilalle?!


Ja mistähän saisi tummat kristalli etu-umpiot kun tuntuu et kaikki mitä myynnissä niin on kirkkaita? :o
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Jaha, paskaa on aikasemmin paljon näköjään jauhettu...mutttamutta taitaa olla aika päivittää auton tilaa.
Kokenut muutoksia ja tulee kokemaan isoja muutoksia kesään mennessä (toivottavasti).

Vanteiksi 2011 kesäksi vaihtui OZ opera II koossa 8,5/10x17 ja nämä siellä alla tulee jatkossakin pyörimään! Alustana bilstein sprintit ja kawin 60/40 jouset, joka nurkassa ykkösen jousikummit. Syksyllä talliin tuli hankittua RH:n toplinet (8,5/10x17) projektikuntoisina, ja sitä vanhempaa mallia eli kulmikkaampi ja yhdessä puolassa lukee vanteen koko. Nämä TODENNÄKÖISESTI tulee myyntiin kesään mennessä. :roll:
Vuosi sitten vanha harmaa nahkasisusta vaihtui mustaan uudemman mallin nahkasisustaan, ja kuskinpenkki sähkösäädöllä.

- Kattoluukku pitäisi korjata, kuskinpuolen nivelsaranahässäkkä paskana!
- Pientä näpläystä sieltä täältä.

Mitä tulossa:
- Pitäisi saada alemmas. :!:
- Tallissa odottaa om603 turbomotti, masterpower R6164, billet vauhtis + m5 asetelma ja massalevy. :thumbup:
- Turboluukullinen etuloksu?

Vielä pitäisi tilailla kaikki loppu tarvittava, tehdä perushuollot ja pesu tuolle 603 motille.
Ilmastoinnista en ajatellut luopua, mutta toimiva kompressori pitäisi löytää ja mieluusti sellainen joka sopii vanhoilla aineilla käytettäväksi. (en muista sitä aineen merkintää.)

ST-miehet? Tarvikemotista saa modattua kytkimen työsylinteriä, kannattaako tälläinen vaihtaa tuon ym. kytkimen kaveriksi mersun alkuperäisen tilalle?

Kuvaakin tulee jossain vaiheesssa.

Kuva

Tuossa siis kuva kesältä 2011, kun ei noita kuvia jostain ihmeen syystä oikeen ole tullu räpsittyä!
Viimeksi muokannut Pouttu, Ti 19.03.2013 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Masteria tuoreeltaan:
Kuva

RH:t
Kuva

Kaverin CE, toisen kaverin C36 AMG ja oma CE.
Kuva

Hetken aikaa keulilla oli tummat kristallit:
Kuva

Ajokuvaa, kuvassa edessä kolmosen jousikumit - normaalisti ykköset:
Kuva
Viimeksi muokannut Pouttu, Ma 11.03.2013 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

onkos kaveris CE:n lyöty 500E keula?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Kaveri osti tuon tollasena, ja todennäkösesti on laitettu 500E keula. Tosin eikös tuo viissatasen puskuri ole leveämpi? On ollut puhetta, että pitäisi kattoa miten on tehty, jos on aito puskuri. :crazy:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Pouttu kirjoitti:Kaveri osti tuon tollasena, ja todennäkösesti on laitettu 500E keula. Tosin eikös tuo viissatasen puskuri ole leveämpi? On ollut puhetta, että pitäisi kattoa miten on tehty, jos on aito puskuri. :crazy:
500E puskin/keula leveempi. Se kompensoidaan 500E etulokareilla.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Vähän kuvia laittelen ajan kuluks.. :crazy:

Ölppiä saksanmaalta...
Kuva

Billet vauhtis, M5 race ja massalevy
Kuva

Kone odottamassa pesua, huoltotoimenpiteitä yms..
Kuva

Sulaisi vain nuo lumet tai edes tulis lämpimät kelit, että pääsis pesemään koneen ja alottelemaan prokkista.. :roll:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Kesä tuli! Ainaki renkaille ja jousille :lol:

Kuva
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

noniin ST-miehet!:

Oisko jollain kuvaa setupista välärillä, jäähdyttimellä ja ilmastoinnin kennolla? Miten mahdutettu?
Oltzi??
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
pena837
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ti 29.09.2009 00:18
Paikkakunta: Tervola

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja pena837 »

Kuva

siinä nyt ei ole ilmastoinnin kennoa paikallaan mutta tilaa sillä on ihan vakiopaikassa, iso flekti siihen tosin ei mahdu enään
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Mitenkäs tuon jäähdyttimen kanssa. Bensakoneen jäähyssä kun on koneeseen tulevat letkut molemmat jäähdyttimen vasemmassa reunassa ja oikealle alhaalle tulee letku paisarilta. Dieselissä on koneen molemmin puolin nuo letkut eli jäähdyttimeen vasemmalle ylös ja oikealle alas. Miten tuo paisarilta tuleva letku, yhdistyykö se dieselin letkuissa oikeaan alareunaan menevään isompaan letkuun? Oon yrittänyt ettiä sellasta jäähdytintä, missä olisi sillekkin paikka oikealla alhaalla isomman liitoksen yläpuolella. Mutta tälläistä ei taida ilmeisesti edes olla? Olisi hyvä saada tietää suht nopiaan.
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

se paisarin letku tulee dieselisä alavesiletkuun. hommaat dieselin alavesiletkun niin siinä on haara sille paisarille.

tai jos haluat semmosen jäähyttäjän josa on paikka sille paisarin letkulle alavesiletkun liitännän vieresä niin hommaa w202 250 turbodieselin jäähytin siitä semmonen löytyy.
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Kiitos! :) Näin oletinkin kun kuvia yritin googlessa katsella. Letkuja, kun en ole vielä ehtinyt hankkia.
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
Pouttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ma 09.02.2009 22:16
Paikkakunta: Lohja/Turku

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja Pouttu »

Mikä meni pieleen? :oops:

Löin koneen perään vp:n, levyn ja asetelman. Siihen perään tietenkin laatikko uudella painelaakerilla -> kiinni. Siinä moottorinostimella roikkuessa rätistä pyörittäessä pyöri normaalisti vapaalla, sivusta joku vaihde silmään - ei pyörinyt, tietenkään, kun vaihde päällä. No paketti keulille ja uudet kytkin sylinterit kiinni. Olikin kokoajan kytkin irti, eli siis vaikka vaihde päällä niin autoa voi työntää, eikä se kyllä mihinkään liikukkaan käynnissä ollessa vaihde päällä kytkin ylhäällä. Nyt otin sitten työsylinterin irti - ei apua, sama jatkuu. Taitaa olla laatikon irroitus edessä? Mikä tässä on mennyt vikaan? Ei ymmärrä :crazy: :lol:
w209 55 AMG, -04
w124 300CE(CDT?), -89 (om603, ppd 7mm, MPR6164-5)

ex:
w211 280CDI V6 7G, -05
w124 300E-24, -90
w124 200B, -88
w201 2,5 turbodiesel, -89
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

voisko olla mahdollisesti asennus härödldldl vaihdekepin vivustossa?
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W124 300 CE vm. 89

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ei riitä liike matka mersun sylintereillä bemarin asetelman kanssa. Vaiha sinne bemarin työsylinteri ja mittaa sylinterin tapille oikea mitta ja tee sopiva.

Edit. Luin uuestaan ja sullahan oliki kytkin "pohjassa" koko ajan.

Oisko painelaakeri väärin paikallaan tai vääränlainen kytkimen haarukka.
Vastaa Viestiin