lisää hönkää om603:seen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

En lohkoa kyllä ajatellut ruveta irrottamaan. Auttaisko jos tohon kanteen sais hommattua jostain myös vahvemmat pultit? ARP:llä ei taida vissii ainakaan olla kyseiseen kanteen sopivia pultteja... vai?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Choke »

Eiköhän ne Victor Reinzit aja asiansa? ARP:llä ei tosiaan pultteja 603seen taida olla.
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Ruuvailin tossa ennen kesälomareissua kannen auki koneesta, eikä ainakaan silmällä katsottuna näkynyt tiivisteessä eikä kannessa mitään merkkiä vauriosta. Ellei sitten ole jossain niin pieni hiusmurtuma ettei silmällä näe. Voi varmaan olla mahdollista että kansi olisi vääntynyt käyräksi lämmöstä ja paineesta? Eli vuotais tiivisteen ja kannen välistä. Täytyy viedä ponnistettavaks ja plaanattavaks ni eiköhän selviä.

Onkos kenelläkään tietoa saako kyseiseen koneeseen tilattua jostain valmiin metallisen kannentiivisteen, vaikka Cometicilta vai onko 606:sen tiiviste muokkaamalla ainoa vaihtoehto, jos metallisen haluaa kapeakantiseen laittaa?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei ole tietääkseni valmiita tiivisteitä mersuun. On sen verran kettumainen tiiviste piirtää tietokoneella. Olen yhden 4 pyttyiseen piirtänyt ja se pelleily sai riittää. 606 tiiviste on pelannut kovemmissakin vehkeissä niin ei kannata alkaa säätämään. Toisaalta jos se massatiivisteelläkin jo vuosi niin sitten se on 606 tiivisteellä suihkulähde -> kansi ponnistukseen.

Jos vuotaa tiivisteestä niin vuotokohta pitäisi oikeastaan näkyä kun oikein tarkkaan zoomailee.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Olin tallilla taas pitkästä aikaa jotain näpertämässä. Perehtysin vähän hukkaportin sielun elämään, kun ahtopaineita en ole saanut kellosta säätämällä kuriin vaan nousee ensin johonkin vajaan kahteen kiloon ja sitten ku kierrokset lähentelee maksimia ni nousee vielä reiluun kahteen kiloon. Otin hukkaportin auki ja huomasin että lautasella on mielestäni liian lyhyt liikkumavara. Liikkuu vain 14 mm kun taas hukkaputken halkasija on n. 40 mm. Eli lautanen aukeaa liian vähän hukkaputkelle eikä pakokaasua pääse riittävästi turbiinipesän ohi. Jos käännään jousen kellosta ihan löysälle niin se ei vaikuta muuhun kun siihen että herää hitaammin mutta ahtaa silti yhtä paljon. Eli tarttis varmaa kunnollinen hukkaportti hommata kun tuo on joku ite tehty viritys eikä tolla saa laskettua paineita siihen turvalliseen 1,8 bariin, ni ei tarttis koko aja olla kantta remppaamassa.

Tällä viikolla kansi tarkotus viedä koneistamolle koeponnistukseen, suoruuden tarkistukseen ja plaanaukseen. Eli mistä saa ostettua noita Victor Reinzin kansipultteja ja kannattaako massatiivistekkin ostaa samalta valmistajalta?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Choke »

http://www.kl-varaosat.fi" onclick="window.open(this.href);return false; soitteleppa tuonne
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Nyt on tilauksessa Victor Reinzin yläpään tiivistesarja sekä kansipultit. Onnistu paikallisesta varaosaliikkeestä. VHT Copper Casket Cementiä tilasin myös netistä.

Olen nyt kahden vaiheilla vaihtaisinko ahtimeen pakopesän tosta nykysestä 17 cm2 pienempään 14 pesään paremman heräämisen toivossa vai auttaiskohan se jos koneistas tosta nykysestä isosta pakopesästä nuo turhat pykälät pois sieltä downpipen lähdön aukosta, niin että tulis kartion muotoseks, jotta pakokaasu virtais paremmin. Muutenkin sais koneistaa raakasti ylimäärästä sieltä pois sen verran että kiinteän hukkaportin aukko katoais kokonaan pois sieltä turhaan pakokaasun virtausta haittaamasta kun kerta on ulkonen portti käytössä. Jos tollasen 14 cm2 pesän vaihtais ni sit olis taas hiukan lisää työstämistä kun tarttis laippa muuttaa pakosarjaa T3:lle sopivaks ja downpipen laippa tehdä erilaiseks. Enkä tiedä miten paljon mahtaa pakopaineet nousta pienemmästä pesästä tai meneekö sitte jo yläkierroksilla tukkoon? :think: Nyt on pakopaineet ollu tolla 17 pesällä maltilliset 1,4 baria kun ahtopaineet on 1,9.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Kävin nyt sitte näyttämässä kantta koneistamolla ja eihä siitä hyvää heilunut. Olivat sitä mieltä että on turha edes koeponnistaa kun on sen verran pahan näköset halkeamat yhen pytyn kohdalla venttiilien välissä ja toisessa venttiilin ja esikammionkin välissä. :problem: Onko yleistäkin että noi rupee tollai palotilankohdalta poreilemaan?

Eli vanha kansi joutaa sitte romukoppaan ja uutta metsästämään. :arrow:
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Elkku_ kirjoitti:Kävin nyt sitte näyttämässä kantta koneistamolla ja eihä siitä hyvää heilunut. Olivat sitä mieltä että on turha edes koeponnistaa kun on sen verran pahan näköset halkeamat yhen pytyn kohdalla venttiilien välissä ja toisessa venttiilin ja esikammionkin välissä. :problem: Onko yleistäkin että noi rupee tollai palotilankohdalta poreilemaan?

Eli vanha kansi joutaa sitte romukoppaan ja uutta metsästämään. :arrow:
Onhan se tavallista jos pääsee kunnolla lämpenemään. Ja ainakin jos on ameriikan foorumeita uskominen niin nuo kapeakantisten kannet varsinkin alkupään malleissa on heikkoja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä ne vaan halkeilee vanhuuttaan ja lopulta halkeema menee vesitilaan asti. uutta kantta vaan jostain.
W201 250DT 20V
w201 190E
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Vapaast hengittävän mallisessa kannessahan on vissii hiukan pienemmät esikammiot ja hiukan erilaiset pakoventtiilit, mutta onkohan sillä mitään merkitystä? Voiskohan sitä silti käyttää tossa turbomallin koneessa suoraan vai täytyisköhän ensin vaihtaa ne pakoventtiilit ja esikammiot turbokannesta siihen vaparikanteen?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Turbon esikammiot eivät sovi ilman koneistamista siihen, en osaa paremmin sanoa miten vaikea tuo koneistus on tehdä. Kyse on reiän suurentamisesta millillä. Pakoventtiili kannattaa vaihtaa, itsekkin ajelen parhaillaan vaparin kannella ja vaparin esikammioilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ne kammion reijät kannesta varmaan saa kalvaimella isonnettua.

Kannattaakohan niin venttiileitä vaihtaa. Sehän on kuitenkin heikompi se turbon ontto venttiilin varsi.
En kyllä muista kuulleeni niitä katkenneen että taitaa olla aivan sama miten tekee.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös se teoriassa johda paremmin lämpöä se turbon venttiili. Käytännössähän nämä hajoaa joka tapauksessa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Niinhän se johtaa.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja pera8x »

vaparin kansi toimii ihan yhtä hyvin, kun turbollisenkin. tosiaan ne esikammiot vaan erona. ja vuosimallista riippuen voi suuttimetkin olla erilaiset, kun vanhassa kannessa. taikka oikeestaan ne suuttimien alaosat, eli se osa, missä on kierre. toisissa se suutin tulee "vinoon" ja toisissa suoraan. ja tämä vain vuosimalliero, eikä turbo/vapari ero.
W201 250DT 20V
w201 190E
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Nyt on uus toinen vapari kansi hommattu. Ei varmaankaa kannata turhaan ruveta koneistamaan esikammioitten reikiä suuremmaks että sais turbon kammiot laitettua, kun on varmaan käytännössä aika sama kummat siellä on. Niitä venttiilinpainimia nyt ei ollu tohon kanteen, mutta on pakko ottaa sitte siitä vanhasta kannesta. Ei kai siinä suurta vaaraa ole, jos laittaa ne vanhan kannen painimet siihen uuteen?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hydraulinokat, ei niiden ole väliä. Pakkohan nekin on joskus uusia ja ei silloin mitään kanteen sovittamisia tehdä. Minullakin on ties mitkä nostimet omassa kannessa, taitaa 50% olla uusia ja loput vanhoja kun menin tilausta tehdessä vähän sekaisin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Ei tullukkaa näköjää suuttimia mukaan tohon uuteen kanteen. Haljenneen kannen suuttimissa on sit taas harvempi kierre ton ehjän kannen esikammioihin nähden. Eli täytyy ottaa romukannesta nyt kuitenkin ne turbon esikammiot ja työstää siihen vaparikanteen ne paikalleen, jotta saa suuttimet paikalleen.

Semmonen asia tuli tossa mieleen, että onkohan mulla syöttöä säädetty vähän turhan paljon kun savuttelee vielä hiukan, vaikka ahtopaineet olis noussu jo sinne 2 kiloon? Kuuluisko mennä siinä vaiheessa jo kokonaa ilman savua vai mitenkä muilla?
Ajattelin vaan että onkohan siitä vaan enemmän haittaa kuin hyötyä, että soppaa tulee niin paljon että ei kuitenkaan kaikkea polta? Asia tuli nimittäin siitäkin mieleen kun juttelin eilen kaverin kanssa, jolta olen pakosarjan ja hukkaportin ostanut, jotka oli ennen hänen autossaan käytössä aikalailla samanlaisella kokoonpanolla kun munkin moottori tällä hetkellä. Hän on saanut ahtopaineita laskettua, vaikka 1,5 bariin, mutta mulla niitä ei saa millään alle 2 kiloon, vaikka kuinka säätäis hukkaportin jousen löysälle. :think: Eli portti liian pieni, syöttöön nähden -> tai tässä tapauksessa syöttö liian suuri, porttiin nähden, kun tavoite olisi saada painetta laskettua pienemmäksi.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Helpommalla pääset kun ostat jostakin tavallisen vaparin esikammiot, ne vinossa olevat tiuhemmalla kierteellä eli 91 tai tuoreempi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Choke »

Elkku_ kirjoitti:Eli portti liian pieni, syöttöön nähden -> tai tässä tapauksessa syöttö liian suuri, porttiin nähden, kun tavoite olisi saada painetta laskettua pienemmäksi.
No laske niitä syöttöjä? :roll: Ja eikös ne isot pojat säädä ahtopaineet syötöllä ja kaasujalan asennolla, eikä hukkaportilla? :twisted: :D :D ja älköön kukaan ottako tuota äskeistä letkautusta liian vakavasti! ;)
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

veskola kirjoitti:Helpommalla pääset kun ostat jostakin tavallisen vaparin esikammiot, ne vinossa olevat tiuhemmalla kierteellä eli 91 tai tuoreempi.

Siis sain kyllä mukaan tollaset tiuhemmalla kierteellä olevat vaparin esikammiot, mutta niihin ei oo vaan suuttimia, kun romukannessa on harvakierteiset suuttimet ja esikammiot. Ehjässä kannessa olis kyl esikammiot irti täl hetkel ni sais laitettuu tiheekierteiset turbokammiot paikalles mut ku ne tarttis vaa ensin repii romukannesta irti ja sitte ehjään vaparikanteen porata isompi reikä, jotta turbon kammiot mahtuu tilalle. Toisealta ei kyl varmaa oo kovin vaikee löytää jostain tiheekierteiset suuttimet ni vois selvit hiuka helpommal ko laittaa suoraan vaan ne vaparikammiot paikalles ja niihin sit ne tiheekierteiset suuttimet.
Viimeksi muokannut Elkku_, Ke 04.09.2013 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eli tarvitset ne vanhemman mallin esikammiot vaparista. No ehkä tosiaan ne uuden mallin suuttimet on järkevin ratkaisu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Uuden mallin suuttimilla ainakin käy paljon nätimmin tyhjää, liekkö johtuu eri avautumispaineesta? Itselle laitoin juuri vaparista vanhemman mallisen kannen+suuttimet. Heti huomasi että käy tyhjää paljon ilkeemmin.

OT: Multa löytys haljennut turbon kansi vm.-90. Kannessa paikallaan ehjät venttiilit esikammiot+suuttimet. Jos jollain tarvetta niin voi lähestyä yv.llä.
W201 250D
W202 250D
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Dixon »

liekkö sen kummenpi avautimis paine oli uuenpi tai ei vaparin suutin. Vai oliko tässä turbon suuttimet vs vaparin vai mite?
S124 & W124
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

Dixon kirjoitti:liekkö sen kummenpi avautimis paine oli uuenpi tai ei vaparin suutin. Vai oliko tässä turbon suuttimet vs vaparin vai mite?
No jokatapauksessa jotain eroa niissä on kun eri lailla käypi kone, omissa vanhanmallisissa suuttimissa avautumispaine oli ainakin 120bar.
W201 250D
W202 250D
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Kuisma_ kirjoitti:OT: Multa löytys haljennut turbon kansi vm.-90. Kannessa paikallaan ehjät venttiilit esikammiot+suuttimet. Jos jollain tarvetta niin voi lähestyä yv.llä.
Siinä taitaa kans olla just sellaset harvakierteiset suuttimet, jos kerta on -91 vuonna vaihtunu. Eli ei taida hyödyttää tässä tapauksessa, kun multa löytyy itteltäki ihan samallainen haljennut kansi samoilla lisukkeilla.
Kuisma_ kirjoitti:
Dixon kirjoitti:liekkö sen kummenpi avautimis paine oli uuenpi tai ei vaparin suutin. Vai oliko tässä turbon suuttimet vs vaparin vai mite?
No jokatapauksessa jotain eroa niissä on kun eri lailla käypi kone, omissa vanhanmallisissa suuttimissa avautumispaine oli ainakin 120bar.
En tiä onko vanhoissa ja uusissa suuttimissa mitään vaikutusta käyntiin, mutta turboissa ja vapaast hengittelevissä on ainaki eri avautumispaine, mikä vois varmaanki vaikuttaa tyhjäkäynnin karkeuteen. Vaparissa avautimispaine 115 baria ja turbossa 135 baria... näin ainaki foorumilla kerrottu.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Elkku_ kirjoitti:
Kuisma_ kirjoitti:OT: Multa löytys haljennut turbon kansi vm.-90. Kannessa paikallaan ehjät venttiilit esikammiot+suuttimet. Jos jollain tarvetta niin voi lähestyä yv.llä.
Siinä taitaa kans olla just sellaset harvakierteiset suuttimet, jos kerta on -91 vuonna vaihtunu. Eli ei taida hyödyttää tässä tapauksessa, kun multa löytyy itteltäki ihan samallainen haljennut kansi samoilla lisukkeilla.
-89 ne vaihtu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Siekkinen kirjoitti:
Elkku_ kirjoitti:
Kuisma_ kirjoitti:OT: Multa löytys haljennut turbon kansi vm.-90. Kannessa paikallaan ehjät venttiilit esikammiot+suuttimet. Jos jollain tarvetta niin voi lähestyä yv.llä.
Siinä taitaa kans olla just sellaset harvakierteiset suuttimet, jos kerta on -91 vuonna vaihtunu. Eli ei taida hyödyttää tässä tapauksessa, kun multa löytyy itteltäki ihan samallainen haljennut kansi samoilla lisukkeilla.
-89 ne vaihtu.
Eli kuismalla pitäs sitte varmaa kans olla tiheäkierteiset suuttimet. Laitan vaikka YV:tä ni ainakin näkee.
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Elkku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 12.05.2008 01:06
Paikkakunta: Rauma

Re: lisää hönkää om603:seen

Viesti Kirjoittaja Elkku_ »

Ei kannata ihmetellä, jos olen puhellu vähä sekavia. :shifty: Pakko korjata väärinymmärrys kun hokasin vasta äskettäin ku kattelin niitä suutin/kammio systeemeitä vähä tarkemmin että se vanhanmallin suutinha tuleekin siihen kammion kiristysrenkaaseen kiinni ja uudenmallinen taas kammioon. Sen takia luulin että mulla on romukannessa vanhanliiton suuttimet kun kierre oli harvempi ku minä hölmö koitin sitä vanhanmalliseen kammioon kiertää, missä on vieläkin tiheämpi kierre. :oops: Ja myöskin sen takia kun ymmärsin veskolan puheista että -91 olis vaihtunu uudempaan, niin en ollu sit varma onko mun koneessa vielä vaihtunu uudempaan vai ei.

Eli tiivistettynä, jotta kaikki ymmärtää ketä topiccia saattaa lukea:
vm -89/8 ja ennen: suuttimet suorassa, harva kierre keskellä, kiertyy esikammion kiristyrenkaaseen (hahlomallinen).
vm -89/9 ja jälkeen: suuttimet vinossa, tiheä kierre päässä, kiertyy suoraan esikammioon (rihlamallinen esikammion kiristysrengas).

Eli multa löytyy tosiaan tollaset jälkimmäiset suuttimet ni kannattais varmaan jostai niihin hommata myös uudenmalliset vapari kammiot jostain, niin ku veskola jo aikasemmin sanokin. Eiköst OM601:ssäkin pitäs olla samallaiset kammiot?
W124 300 TDT
W126 500 SEL
ex:W124 300 E 12V
Vastaa Viestiin