Auto on Vito 108 D 2.3 vm '97.
- Pumppu on uusi, sillä vanha oli täynnä mustia siruja jotka olivat kaivaneet alumiiniin ylimääräisiä reikiä.
- Öljyt oon vaihtanut useaan kertaan. Ensin Mobilin ATF 230 3-4 litraa. -> Uusilla öljyillä toimi hetken yllämainitulla tavalla.
- Hihna on silmämääräisesti tsekattu, ettei luista. Laitoin vielä kitka-sprayta sinne varmuuden vuoksi
- Nyt vaihdoin tilalle sitä MB:n sinistä synteettistä öljyä. Valutin sitä 2 litraa läpi systeemistä paluuletku irroitettuna ja kääntelin pyöriä renkaista. Sitten täytin järjestelmän, mutta sama oire jatkuu edelleen.
- Öljysäiliö on sellainen pyöreä, jossa on suodatin, mutta sitä en ole pystynyt vaihtamaan, kun en saa säiliötä millään auki. Olen yrittänyt avata sitä kahdella öljynsuodatin-avaimella, mutta ei aukea. Olen kuitenkin pessyt koko säiliön suotimineen Bräkleenillä.
- Öljypinnan tasossa en ole huomannut muutoksia
Itse järkeilen, että vika olisi:
- luistava hihna
- joku roska pumpussa
- Pumpun sisällä joku säädin joka jää "kovien kierrosten" asentoon
- pumppu hörppää ilmaa sekaan jostain? (En näe vuotoja)
- edelleen väärää öljyä (ostin jo valmiiksi 3L sitä keltaista MB:lle tarkoitettua tehostinöljyä)
Nyt on menossa 5-6 litra uutta öljyä, mutta öljy menee silti heti mustaksi ja paluuletkusta tulee hieman harmahtavaa kamaa säiliöön, kun annan kierroksia.
Onko tää normaalia?

Onko "kuplaantunut" öljy harmaata vai näkyykö kuplat ihan kunnolla?

Tällainen vaiva on siis meikäläisellä ja nuo lähikorjaamoiden neuvot ei enää auta, kun ne on on nyt käyty läpi...
Olen tosi kiitollinen, jos joku viisaampi osaisi pohtia tät vaivaa tai kenties tietää kokemuksesta todennäköisen syyn outoon toimintaan
