190 talvikäyttiksen parantelua...

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Juu, tuli tämmönen mersu haettua talviautoksi. Vm. 87, taitaa olla jo hydraulisilla nostajilla? Tuntui vähän naputtelevan. Kylmällä koneella kaasari käy vähän huonosti, käynti tasaantuu lämpösellä. Mitähän asialle voisi tehdä?

Apulaiteremmi on myös aika valmis, kävin hakemassa uuden mätänetistä. Jos vaikka illalla kävisin viskaamassa paikalleen, ei viitti lämpöseen konehuoneeseen mennä koheltamaan.

Sisustaltaan ihan siisti! Kuskinpenkki vähän repsahtanut, ja kojelauta myös ratkennut mut muuten yllättävän siisti!
Mersuhan on tosiaan aikalailla karvalakkimalli. 2,0l bensakone, 4 vaihteinen manuaaliaski, ikkunat veiveillä. Keskuslukitus sentään on.

Sisustan kunnosta kuvaa.
Kuva

Sitten yleistä ilmettä. Meinasin tipauttaa etupäätä silleen aika runsaasti, keulii ihan vitusti, varsinkin nyt korostuu kuvassa kun ei ole tasamaalla :thumbdown:

Yleisilmeeltään suht siisti, mitä nyt mätäkukkaa pikkasen vähän jokapaikassa... kuskin etuloksua on joku alfred joskus aikanaan vissiin fiksaillut, on vähän sen näköinen :D

Kuva

Kai tuon siistimisellä saa vielä talvikuosiin... Loholämppäri löytyy ja pitäsii jopa toimia, se on positiivista se. Auton mukana tuli myös ihan hyvännäköiset nastat. Jos jollain on jotkut fiksun näköiset halvat alut niin voisin ostaa... Talvialut, turha tarjota mitään 500e AMG vanteita, ellei myy niitä satasella, parilla :lol:

Onkos jollain suositella jotain suht hyviä matallusjousia? Vai laikka laulamaan?

Mitenköhän esim. 15x7 vanteille istuu joku 185/65/15 kumi?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Apulaiteremmin vaihtelin tuossa äskettäin.

En tiiä onko kontista olevista renkaista kiinni, vai onko nuo takajouset vähän kuoleentuneet... Eniveis, tasamaalla ei keuli ihan niin pahasti.

Kuva
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Ei muuta kuin pintaruosteiden korjaus ja kopan öljyäminen. Olisko kaasarista kalvo tai neula mennyt vai olisko sielt ölkky loppu.
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Kopan öljyäminen? :D Myllyttämistäkö meinaat vai mitä :)

Laitoin kaasariin ATF:ää. Ihan ku olis käynti tasinu kylmänä! Hyvähyvä. Joku siellä koneessa vähän kolistelee, kun tarkkaan kuuntelee. Pitäiskö vähän forttella entrata laakeripintoja :lol:

Vähän yleiskuvaa. Vänkärin puoli on paljon terveempi kuin kuskinpuoli. Otin kontista renkaat niin tuli perä ylös, varmaan jouset aika kuoleentuneet? Jos jollain on jouset halpalla myydä niin voisin ostaa. Ehkä jopa matallusjouset?

Kuva

Kuva
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Kopan öljyämisellä meinaan pohjan,lokarien ja ovien alahelmojen ruostesuojausta hyvällä käytetyllä öljyllä vaikka moottoriöljyllä. Eikä muuten kestä kauaa kun ruoste pääsee vauhtiin :| Itsellä on siitä jo hiukan kokemusta :|
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Aivan :roll: :lol:

Pohja näyttää kyllä hyvältä, nosturillahan sen vasta näkee. Jotain varmaa pohjastakin kyllä löytyy, eihän tuo muutenkaan helmi ole. Mutta tarkotus kyllä suojata ennen talvea.
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Onko kukaan tehnyt vaihtoa 2,0L kaasarikoneesta 2,3L ruiskukoneeseen? Siis 190:stä molemmat.

Sopiiko sama 4 lovinen loota? Ilmeisesti kyllä kiinnitykseltään on sama kone? Saako ruiskukoneen sähköt helposti naitettua kaasarikoneen sähköihin, vai onko sähköhelvetti tiedossa?

Kelasin, kun noita näkyy halvalla saavan, niin vaihtais 2,3 ruiskukoneen 2,0l kaasarikoneen tilalle. Vähemmän kulutusta ja enemmän tehoa?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Mahtaako tuon vehkeen värikoodi olla 441? Tyyppikilvessä lukee niin... Löytääköhän maalikaupasta tolla koodilla maalia?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
tuoppiluo2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: Pe 07.10.2011 17:10
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Juu tuohan se on. Oli joku imola effect nimeltään tai vastaava. 441 laitettu 86-93vm oleviin autoihin.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Jos jollain on tuon väriset hyväkuntoset etuloksut niin voin ostaa :D
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Pas(i)kiainen kirjoitti:Onko kukaan tehnyt vaihtoa 2,0L kaasarikoneesta 2,3L ruiskukoneeseen? Siis 190:stä molemmat.

Sopiiko sama 4 lovinen loota? Ilmeisesti kyllä kiinnitykseltään on sama kone? Saako ruiskukoneen sähköt helposti naitettua kaasarikoneen sähköihin, vai onko sähköhelvetti tiedossa?

Kelasin, kun noita näkyy halvalla saavan, niin vaihtais 2,3 ruiskukoneen 2,0l kaasarikoneen tilalle. Vähemmän kulutusta ja enemmän tehoa?
Tuo 2.3 ruiskukone on ke-jetillä eli mekaanisella ruiskulla mihin on vähän sotkettu sähköä syttyosiin. Eli ei ole mikään sähkösotku. Hommaat tekniikan kaikkineen osineen niin en usko että on paha rasti.
Uskon että loota käy koska molemmat on M102 koneita.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Kuulostaa lähes liian helpolta :D Tartteeko polttoaine puoleen tehdä muutoksia, tankkia muokata tai välisäiliötä? Bensapumpun tarttee ilmeisesti sähköisen?

Tartteeko alustaan tehdä muutoksia? Kaasari 2.0l rekisteröiminen 2,3 ruiskuksi ei liene ongelma?
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Herkistelin käsijarrun, jumalauta että menee komeesti vaikka lukkoon jos tarve vaatii! Eiköhän tuolla jarrulla jo heltiä leima...
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

tarvitsen bensapumppupaketin saman moisesta autosta mistä tulee kone. tarviit myös paluulinjan tankkiin
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Perskele, nythän tässä kävi niin että mersu tuli vaihdettua pois :D

Kattellaan taas joskus, farkku diiselin hommaan varmaan vielä joskus 8)
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
mesekisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 418
Liittynyt: La 09.02.2013 18:01

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja mesekisti »

mikäs tuli tilalle :D :?:
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
Pas(i)kiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ke 03.08.2011 20:52

Re: 190 talvikäyttiksen parantelua...

Viesti Kirjoittaja Pas(i)kiainen »

Volvo 740... vm. 90. Ruiskukone, automaatti, tervepeltinen, jonkinverran jopa sähöherkkuja. Tarjosin vaihdossa ja myyjä suostui vaihtamaan päikseen niin en miettinyt sitten sen enempää.
Jeeeee, rasvaa koneeseen!
Vastaa Viestiin