W123 ja kickdown ongelmat
W123 ja kickdown ongelmat
Eli tuommoisessa w123 korisessa 240D automaatissa ei kickdown toimi lainkaan, kytkin toimii ja kuuluu solenoidin naksahduskin, mutta se ei vaan toimi. Voisiko solenoidi olla tiensä päässä? Missäpäin laattikkoa tuo solenoidi sijaitsee?
hmmm hieman asiaa sivuten onko 124sessa tiiselissä joku moottorin lämpötila haistelija kickdown:ssa? mulla ei tuo pakko vaihto toimi ennenkuin kone on saavuttanut 80c lämpötilan... ilmiö on joka aamuinen joten en usko että johtuu mistään johtojen heikoista liitoksista... ja se alkaa toimimaan heti kun lämpömittari nousee 80 asteen yli... mielenkiintoista... toisaalta onhan se hyväkin ettei kylmää konetta pääse kierrättämään...
Vika selvisi, kaasuvivostosta lootalle lähtevä vipu oli enään puoliksi kiinni lootan päässä ja täten ei oikein kunnolla toiminut.
Vielä tosin askarruttaa miksi kickdownilla vaihtaa D-asennossa aikaisemmin vaihteet isommalle kuin esimerkiksi S-asennolla? Eikä se oikein pienempää lyö pesään niin kovin järkevästi, esim 3:sta se ei pistä ennen kun vauhti on tippunu 60 km/h, eli kun vauhtia vaikka 70 km/h ja polkasee kaasun tiskiin niin loota pitää nelosen silmässä.
Vielä tosin askarruttaa miksi kickdownilla vaihtaa D-asennossa aikaisemmin vaihteet isommalle kuin esimerkiksi S-asennolla? Eikä se oikein pienempää lyö pesään niin kovin järkevästi, esim 3:sta se ei pistä ennen kun vauhti on tippunu 60 km/h, eli kun vauhtia vaikka 70 km/h ja polkasee kaasun tiskiin niin loota pitää nelosen silmässä.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eikö tuohon auta vivuston tiukemmalle säätö?Nurkku kirjoitti: Vielä tosin askarruttaa miksi kickdownilla vaihtaa D-asennossa aikaisemmin vaihteet isommalle kuin esimerkiksi S-asennolla? Eikä se oikein pienempää lyö pesään niin kovin järkevästi, esim 3:sta se ei pistä ennen kun vauhti on tippunu 60 km/h, eli kun vauhtia vaikka 70 km/h ja polkasee kaasun tiskiin niin loota pitää nelosen silmässä.
Terveisin
Tero
Tero
Toinen kickdown-ongelma, kyseessä W115:
Loota vaihtaa luntti pohjassa ykköseltä kakkoselle liian myöhään, kakkoselta kolmoselle liian aikaisin, kolmoselta neloselle hyvin. Tähän ei auttane muu kuin laatikon kuskaus Jarkolle?
Tällaisen pikkuvian takia en kyllä viitsi laatikkoa huollattaa, muuten se toimii loistavasti.
Loota vaihtaa luntti pohjassa ykköseltä kakkoselle liian myöhään, kakkoselta kolmoselle liian aikaisin, kolmoselta neloselle hyvin. Tähän ei auttane muu kuin laatikon kuskaus Jarkolle?
Tällaisen pikkuvian takia en kyllä viitsi laatikkoa huollattaa, muuten se toimii loistavasti.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kompuutteri kylkeen
Ensimmäinen ongelma tokentuu painetta laskemalla tai vivustoa löysäämällä. Toinen ongelma vaatii paineen lisäystä tai vivuston tiukennusta.Sivonen kirjoitti:Toinen kickdown-ongelma, kyseessä W115:
Loota vaihtaa luntti pohjassa ykköseltä kakkoselle liian myöhään, kakkoselta kolmoselle liian aikaisin, kolmoselta neloselle hyvin. Tähän ei auttane muu kuin laatikon kuskaus Jarkolle?
Tällaisen pikkuvian takia en kyllä viitsi laatikkoa huollattaa, muuten se toimii loistavasti.

Kokeile sitä, että löystät hieman painetta ja kiristät vivustoa. Jos ei auta niin toisin päin.
Ja seuraavaksi Jarkolle

Terveisin
Tero
Tero
Minusta tuo ensimmäinen kysymys on ihan normaali piirre, tavallaan esim. W124-bensiinimalleissa olevan S/E-kytkimen esiasteNurkku kirjoitti:Vielä tosin askarruttaa miksi kickdownilla vaihtaa D-asennossa aikaisemmin vaihteet isommalle kuin esimerkiksi S-asennolla?
Eikä se oikein pienempää lyö pesään niin kovin järkevästi, esim 3:sta se ei pistä ennen kun vauhti on tippunu 60 km/h, eli kun vauhtia vaikka 70 km/h ja polkasee kaasun tiskiin niin loota pitää nelosen silmässä.

Tarkoitatko toisessa virkkeessä pienemmälle vaihtamista ilman kickdownia? Siihen auttaa vivuston säätö, oliko nyt lyhyemmälle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tarkoitin pienemmälle vaihtamista kickdownin kanssa eli neloselta ei saa kickdownilla lootaa tiputtamaan kolmoselle ellei vauhtia ole 60 km/h tai vähemmän.Timo L. kirjoitti: Tarkoitatko toisessa virkkeessä pienemmälle vaihtamista ilman kickdownia? Siihen auttaa vivuston säätö, oliko nyt lyhyemmälle.