Raskas kaasu vai voimaton kaasujalka W124?
Raskas kaasu vai voimaton kaasujalka W124?
W124 E320:ssani on aika raskaan oloinen kaasupoljin. Onkohan tämä oletuksena kaikissa samansarjalaisissa, vai onko jossakin vaijerissa tms. rasvauksen puutetta?
Itse olen tottunut raskaaseen kaasupedaaliin, mutta kun auto on automaattivaihteinen, vaimo on auton kanssa aina tohkeissaan, kun liikennevaloissakin auto tekee (epä)miellyttäviä syöksyjä kaasua painettassa ja taaksepäin lähtiessä palaa joskus kumikin.
Eli miten saisin kaasupoljinta kevyemmäksi? Missä kohtaa moottoritilaa sijaitsee kaasuvaijerin toinen pää, josta jotakin öljyä voisi koittaa uittaa sisään (paineilmalla)?
Itse olen tottunut raskaaseen kaasupedaaliin, mutta kun auto on automaattivaihteinen, vaimo on auton kanssa aina tohkeissaan, kun liikennevaloissakin auto tekee (epä)miellyttäviä syöksyjä kaasua painettassa ja taaksepäin lähtiessä palaa joskus kumikin.
Eli miten saisin kaasupoljinta kevyemmäksi? Missä kohtaa moottoritilaa sijaitsee kaasuvaijerin toinen pää, josta jotakin öljyä voisi koittaa uittaa sisään (paineilmalla)?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Mulla sama efekti 600 SEnarg kirjoitti:aika jännä homma, mulla automaatti w124 220TE:ssä toisinaan sama juttu. Lisäksi kaasupoljin tuntuu joskus kiihdyttäessä ikäänkuin keskivälillä tunnottomalta: fiilis että pitää hiukka vielä painaa...eteenkin tiukissa ylämäissä....mistä johtuu? vaiko vain ominaisuus vaiko vain pään sisässä?
En oo tottunut vieläkään kaasupolkimeen-oli se volkarin polossa paljon tarkempi...
Kaasupolkimen jäykkyys johtuu palautusjousesta. Takertelu tai "epämääräinen" toiminta joko vaijerin, kaasuvivuston tai vivuston iskunvaimentimen takertelusta. Kyllä niihin silloin tällöin kannatta suihkasta jotain liukastettakin, jos ei muuten, niin torjumaan ruostetta.
Minulla jännin ajettava on olut 17M Fordi, jossa kaasupedalin sarana oli ruostunut irti ja pedali lepatteli pitkin lattiia. Täytyi oikein etsiä jalalla, missä se milloinkin vaelteli...
Minulla jännin ajettava on olut 17M Fordi, jossa kaasupedalin sarana oli ruostunut irti ja pedali lepatteli pitkin lattiia. Täytyi oikein etsiä jalalla, missä se milloinkin vaelteli...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Re: Raskas kaasu vai voimaton kaasujalka W124?
Kaasuvaijerin voitelu on muuten huolto-ohjelmassa jokaisen huollon yhteydessä. Aina on kuitenkin jäänyt tekemättä meikäläisellä, kun ei ole ollut sen kanssa ongelmaa. Ennaltaehkäisevänä hoitona olisi hyvä tehdä.Ramstad kirjoitti:W124 E320:ssani on aika raskaan oloinen kaasupoljin. Onkohan tämä oletuksena kaikissa samansarjalaisissa, vai onko jossakin vaijerissa tms. rasvauksen puutetta?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Re: Raskas kaasu vai voimaton kaasujalka W124?
Mitenkäs tuossa E320:ssa pääsee parhaiten käsiksi vaijeriin? Onko paineilma paras tapa tunkea öljyä vaijeriin, vai miten sitä sinne saisi? Eihän vaijerissa ole valmiiksi mitään nippaa, joka olisi tarkoitettu öljyämiseen?Matti R kirjoitti:Kaasuvaijerin voitelu on muuten huolto-ohjelmassa jokaisen huollon yhteydessä. Aina on kuitenkin jäänyt tekemättä meikäläisellä, kun ei ole ollut sen kanssa ongelmaa. Ennaltaehkäisevänä hoitona olisi hyvä tehdä.Ramstad kirjoitti:W124 E320:ssani on aika raskaan oloinen kaasupoljin. Onkohan tämä oletuksena kaikissa samansarjalaisissa, vai onko jossakin vaijerissa tms. rasvauksen puutetta?
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
Niin ja jääpuikkoon persreijäsä.Kai M kirjoitti:
Kaikkeen ilmeisesti tottuu paitsi rehu-ruokavalioon

Maailmassa on vain kahden laisia autoja, on uusia mersuja ja käytettyjä mersuja.
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Sitä pitää nuorena mennä,ettei tarvi vanhaikodissa valehdella...
ex-W201 2.0 Bensa -87
ex-W124 250D -90
ex-S202 250 Turbodiesel -96
ex- Audi A6 1.8T -97
ex- Volvo V70 2.4 -01
ex- MB S203 200cdi -01
ex-BMW E46 320D farkku -02
ex-BMW E46 330DA M-sport farkku -02
MB Sprinter 316cdi -01
MB S204 200cdi -08
ex- kesälelu Kawasaki zzr 600 -91
ex- Yamaha R6 -07
ex- Honda CBR 1000 RR -08
Jatkoa omaan viestiini...
eli sain viikonloppuna senverran aikaa Mersulleni, että koitin rasvailla tuota kaasuvaijeria. Itse vaijeri tulee liitoskohtaansa ylhäältäpäin, joten vaijerin sisälle en saanut rasvaa menemään, mutta ongelma olikin "vivustossa", joka on suoraan yhteydessä kaasuvaijeriin. Vivustossa oli lukuisia liukuvia kohteita ja muutama pallonivel, jotka olivat rutikuivia.
Rasvasin ensin tavallisella yleis-spray-öljyllä kaikki liikkuvat kohdat samalla kun poika paineli auton kaasua, ja sitten kun kaikki paikat oli käsitelty suihkin vielä perään CRC:n sinistä multi-lubea, joka on vähän paksumpaa rasvaa.
Kaasu muuttui laakista "rennommaksi", ja homma oli todella helppo ja nopea tehdä. Kaveri tosin pitää olla, joka polkee kaasua samalla kun itse on spraypullon kanssa konehuoneen puolella.
eli sain viikonloppuna senverran aikaa Mersulleni, että koitin rasvailla tuota kaasuvaijeria. Itse vaijeri tulee liitoskohtaansa ylhäältäpäin, joten vaijerin sisälle en saanut rasvaa menemään, mutta ongelma olikin "vivustossa", joka on suoraan yhteydessä kaasuvaijeriin. Vivustossa oli lukuisia liukuvia kohteita ja muutama pallonivel, jotka olivat rutikuivia.
Rasvasin ensin tavallisella yleis-spray-öljyllä kaikki liikkuvat kohdat samalla kun poika paineli auton kaasua, ja sitten kun kaikki paikat oli käsitelty suihkin vielä perään CRC:n sinistä multi-lubea, joka on vähän paksumpaa rasvaa.
Kaasu muuttui laakista "rennommaksi", ja homma oli todella helppo ja nopea tehdä. Kaveri tosin pitää olla, joka polkee kaasua samalla kun itse on spraypullon kanssa konehuoneen puolella.
MB X253 GLC 250 d 4MATIC 2016 (M651.921)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)
ex.
MB W203 C200 CDI automatic -06 (M646.963)
MB W203 C200 CDI Business Elegance automatic -04 (M646)
MB W124 E320 T 24v Sportline automatic -94 (M104.992)