W114 Coupe w/ M104 E320. Muutoskatsastettu, 22%.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja A »

Samaten tossa mun "routakiilassa", ne on yhtenä pakettina. Käsittääkseni niitä on kaksi, jotta polttoaineen paine on varmasti riittävä.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

mulla on kanssa tuplapumput coupessa. ke-jetissä käyttöpaine 5-7 bar. sähköruutassa ~2bar.
http://imageshack.us/scaled/landing/59/iw1x.jpg

muista käyttää sen 320 b.paineen säädintä jos käytät omaa ruiskua
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

karra kirjoitti:W124 E420 sekä 560SEC tuplapumput on paketissa vierekkäin, ja sarjassa. Eli varmaan toimii jos laitat nuo vierekkäin lyhyemmällä väliputkella.
A kirjoitti:Samaten tossa mun "routakiilassa", ne on yhtenä pakettina. Käsittääkseni niitä on kaksi, jotta polttoaineen paine on varmasti riittävä.
OK, laitan sitten samaan pakettiin. Koitan saada paketoitua tuolla pitkällä putkella.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Mr300 kirjoitti:mulla on kanssa tuplapumput coupessa. ke-jetissä käyttöpaine 5-7 bar. sähköruutassa ~2bar.
http://imageshack.us/scaled/landing/59/iw1x.jpg

muista käyttää sen 320 b.paineen säädintä jos käytät omaa ruiskua
Jep, tuo paine on välillä 3,3 ja 3,5 bar. :)

Eikös bensan paineensäädin ole siinä imusarjan luona, öljytikun vieressä?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Pitää vaihtaa tuo pumpulta linjalle lähtevä kumiletku metalliseen ja kunnon liittimillä.

Kuva

Ajattelin tarvittaessa tehdä jatkon kupariputkesta. Eikö kupariputken ja teräsputken voi helmiliittimellä liittää toisiinsa vai reagoiko kupari teräkseen?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

omassani säädin on tuossa b.pumppu paketissa.

en tiedä onko se tuossa 320 perällä vai bensakiskossa?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2314
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:) ...eiks se oo niin että kupari ja musta rauta pitää eristää ettei musta ala kadota :lol:
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja unski »

kuparin kanssa ongelmaksi muodostuu "kuparikorroosio", jonka bensiinin lisäaineet saa aikaan putken sisäpinnassa, eli pinnasta saaattaa alkaa irrota tavaraa. Kuparikorroosiota tulee tapahtumaan aina bensiinin kanssa, koska se on aina lisäaineistettua. Määrä on se kysymys, esim. nesteen bensiinillä arvo on "yksi"...mitä se tarkoittaa, paljonko putket kärsii? Tätä en tiedä...parin tunnin hakeminen netistä ei auttanut. Sen vain löysin, että tiettyä kuparia saa käytää bensiinin kanssa jos bensiinin lisäineiden määrä on tietyn rajan alla.

Ajattelin nimittäin itsekin tehdä putket kuparista, mutta taidan varmuudeksi tehdä ne hydrauliputkesta...hieman paksua ja jäykkää, mutta toimii varmasti. Mikäli nyt tietoa ei löydy, täytyy varmaan soittaa Nesteelle.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja unski »

Nesteen sivuilta löytyi, kun jaksoi etsiä:

Kuparikorroosio:
Kertoo, kuinka syövyttävää bensiini on
kuparimetalleille. Kyseinen arvo on sidoksissa
ennen kaikkea bensiinin sisältämien
rikkiyhdisteiden määrään. Nykyisten
bensiinien syövyttävyys on erittäin
vähäistä.

Eli tämän pohjalta voisi kuparisia polttoaineputkia käyttää.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

unski kirjoitti:Nesteen sivuilta löytyi, kun jaksoi etsiä:

Kuparikorroosio:
Kertoo, kuinka syövyttävää bensiini on
kuparimetalleille. Kyseinen arvo on sidoksissa
ennen kaikkea bensiinin sisältämien
rikkiyhdisteiden määrään. Nykyisten
bensiinien syövyttävyys on erittäin
vähäistä.

Eli tämän pohjalta voisi kuparisia polttoaineputkia käyttää.

Timppa
Erittäin hyvää tietoa. Kiitos paljon :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Koska jäi nuo uudet bensaputket yms. hieman vaiheeseen, niin tähän väliin muuta ruiskuasiaa liittyen HFM-ruiskulla käyviin M104 moottoreihin. Näissähän ei ole varsinaista tyhjäkäynnin säätöä, tai siis mahdollisuutta/tarvetta säätää tyhjäkäyntiä. Tyhjäkäyntiä ohjaa boxi, sama boxi, joka ohjaa myös cruisea.

Kuva

Jos on tyhjäkäynnin kanssa ongelmia (vaikka ei cruisea olisikaan, vai onko kaikissa?) niin täältä kannattanee vikaa hakea. Löytyi W124 apukuskin valelattian alta.

1. Cruisen viiksi
2. Liitin imusarjan alla olevaan pistokkeeseen
3. Kytkin- ja jarrupolkimen "alle" tulevat kytkimet

Kuva

Kaikista loppupiuhoista en vielä ota selvää mutta osa niistä kytkeytyy ECUun. Selvitetään :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Puuttuu muutama liitin pa-linjan rakentelussa. Pyöriikö kenenkään nurkissa?

Kuva

Tämmöisiä etsin, etenkin naaras "pallopäitä". Löytyy ainakin W107 konehuoneesta.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

hismajestics kirjoitti:
karra kirjoitti:W124 E420 sekä 560SEC tuplapumput on paketissa vierekkäin, ja sarjassa. Eli varmaan toimii jos laitat nuo vierekkäin lyhyemmällä väliputkella.
A kirjoitti:Samaten tossa mun "routakiilassa", ne on yhtenä pakettina. Käsittääkseni niitä on kaksi, jotta polttoaineen paine on varmasti riittävä.
OK, laitan sitten samaan pakettiin. Koitan saada paketoitua tuolla pitkällä putkella.
Perehdyin kahden pumpun rakenteeseen pikkasen tarkemmin. EFI-järjestelmän perusrakenne:

Kuva
http://www.sdsefi.com/air27.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa selviää miksi järjestelmässä on kaksi pumppua; toinen siirtää polttoaineen tankista järjestelmään ja toinen rakentaa linjaan korkean paineen. Ennen korkeapainepumppua ja paineentasaajan jälkeen ei linjassa ole käytännössä kuin virtauspaine. Tästä päästään siihen, että ennen korkeapainepumppua voi letkujen liittimet olla tavallisia letkunkiristimiä/klemmareita. Sama pätee paineen tasausventtiililtä paluulinjassa tankille. Muualla sitten puristetut liittimet tai helmiliitos.

Asia tuli projektissani ajankohtaiseksi, sillä pystärin tankilta lähtevä ja sinne palaava linja on klemmariliitteinen. Ajattelin ekaks, että ei saatana, pitääkö tuonne ruveta hitsailemaan kierreliittimiä. Onneksi ei tartte :D

Rakennan linjan kuitenkin niin, että ainoat klemmarit ovat tankin ja siirtopumpun liitännät sekä paluulinja tankin liitäntään.

Linjan korkeapainepuolella ei siis todellakaan kannata käyttää mitä tahansa kaupan kumiletkuja, jos ne eivät ole järjestelmään kuuluvia alkuperäisiä tai niissä lue "for fuel injection". Jos tarvitsee tiukahkoa silmukkaa niin teräspunoksinen PTFE-putki lienee paras.
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... to_04.html" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja karra »

hismajestics kirjoitti:
hismajestics kirjoitti:
karra kirjoitti:W124 E420 sekä 560SEC tuplapumput on paketissa vierekkäin, ja sarjassa. Eli varmaan toimii jos laitat nuo vierekkäin lyhyemmällä väliputkella.
A kirjoitti:Samaten tossa mun "routakiilassa", ne on yhtenä pakettina. Käsittääkseni niitä on kaksi, jotta polttoaineen paine on varmasti riittävä.
OK, laitan sitten samaan pakettiin. Koitan saada paketoitua tuolla pitkällä putkella.
Perehdyin kahden pumpun rakenteeseen pikkasen tarkemmin. EFI-järjestelmän perusrakenne.
Tosiaan Artolla on 3.0 kone R129:ssä. Alkupään R129 500 oli KE-Jetillä kun myöhemmät sillä LH-Jetillä vai mikäsenytolikaan. Nyt vasta tajusin että tuossa sinun 320 koneessa ei siis taida ollakaan KE-Jettiä, eli oma vihje 560SEC pumppuihin on asiaan kuulumaton :P .

Onko tuo LH-Jet järjestely sitten saman tapainen kuin tuo yleisesti kutsuttu EFI? Mielestäni omassa ex-420 M119 koneessa (LH-Jet ? ) oli pa-pumput samalla tavalla paketissa kuten SECissäkin joka on siis KE-Jet :crazy: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kuten tästä selviää, niin viimeisen 10v. aikana ei uusiin tuotantoautoihin ole asennettu kumisia pa-linjoja lainkaan...

Kuva

EDIT: jaa Karra ehtikin väliin... :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Tää meni nyt vähän jankuttamiseksi, mutta on niin hieno kuva, että oli pakko laittaa... :D

Kuva

SAE J30R9 on kumiletku, joka lienee (ainakin ollut) yleisin "hyväksytty race- ja rakentelu" kumiletku. Alittaa siis nykyisten tuotantoautojen pa-linjojen standardit. Mutta jos googlettaa "fuel injection hose" niin tuota SAE-standardia tarvikeliikkeissä tarjotaan...
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Okei, bensalinjat on uusittu ja paikallaan.

Nopeustiedon saamista ECUlle on tullut pähkäiltyä pitkin matkaa. Yksi ajatuksista oli, että ottaa E320 mittarin "taustan" ja yhdistää sen Coupen nopeusmittariin. Kummassakin on nopeusmittari vaijerilla.

Eka haaste on se, että 6-numeroinen km-mittari ei ihan sovi Coupen 5-numeroiseen tauluun (btw, kuva pikkasen hämää, E320 mittaritaulun halkaisija on suurempi kuin Coupen).

Kuva

Toinen on rakenteessa. E320 mittarin saa simppelisti kyllä purettua ja nopeustietoa antava magneettihyrrä sieltä saadaan kokonaisena pois (huom. vihr/kelt johto) mutta sitä ei saa kuin suurella työllä Coupen mittarin runkoon. Mittarin rungot ovat eri paksuisia. Kävin frendini kelloseppä/hienomekaanikko Villen kanssa tästä keskustelua ja arvio oli tämä.

Kuva

Tuohon siltaan nopeustieto E320 mittarilta menee ja tod.näk. samaan siltaan kytkeytyy myös HFM-koneen tyhjäkäynti-/vakkarisignaali sieltä W124 apukuskin jalkatilan alla olleesta boxista (tää pitää vielä varmistaa kun sähköjä aletaan kytkeä).

Kuva

Jokatapauksessa, ratkaisua haetaan Historic-rallipiireistä. Niissä on käytössä elektroniset ja esim. GPS-signaaliin kytketyt "trippimittarit". Analoginen nopeustieto muutetaan sähköpulsseiksi esim. vaihdelaatikon ja nopeusmittarin väliin kytkettävällä "lähettimellä" tai itse vaijeriin kiinnitettävällä sellaisella. Jarrulevyyn/-rumpuun pultattavia löytyy myös.

Valitettavasti kätevin tapa ei Mersussa onnistu, sillä nopeusvaijeri ei ole kierteellä kiinni laatikossa.

Kuva

Jää vaihtoehdoksi itse vaijeriin kiinnitettävä.

Kuva

Rallihommissa nämä ratkaisut näköjään toimivat mainiosti ja vielä jää nähtäväksi miten homma tässä projektissa pelittää. Tällainen probe maksaa tuon €30 zippe, joten näillä mennään :)
Viimeksi muokannut hismajestics, Ke 18.09.2013 22:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Niin, ja kone asennetaan "tallipäällikön" kanssa takaisin paikoilleen tiistaina. Näin on sovittu :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

tuota tuota, eikös tuon matkasignaalin vois saada sieltä mittarivaijerin yläpäästäkin ... eli, ihan niinkuin wanhoissa takseissa ...
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

pekkovee kirjoitti:tuota tuota, eikös tuon matkasignaalin vois saada sieltä mittarivaijerin yläpäästäkin ... eli, ihan niinkuin wanhoissa takseissa ...
Mielellään, minkälaisella namiskalla sen sieltä saisi? Pitää tod.näk olla hall-signaali.

Edellä kuvattu Terratripin T007 voisi mittarin päässä toimiakin, mutta vaatii M22 kierteen. Mittarin istukan kierre on M18 :(
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Tjsp...

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kahdesta mittarinvaijerista pitäisi tehdä yksi. Toinen pää toisesta ja toinen sitten taas toisesta :problem:

Coupen vaihdelaatikon pään vaijerikytkentä on hyvin erilainen kuin E320.

Kuva

Kun taas mittarin päässä vaijeri on samanlainen ja halkaisijaltaan sama (2,7mm). E320 vaijeri ei kuitenkaan yllä pyörittämään Coupen mittaria vaikka itse kiinnitys mittarin runkoon toimii.

Kuva

Muuten lähtisin hiomaan Coupen vaijeria laatikon päässä sopivaksi muodoltaan, mutta itse vaijeri on liian lyhyt. E320 158cm ja Coupe 123 cm. Tarvitsen tuon pidemmän.

Mitä tässä nyt olisi fiksuinta tehdä? Tekeekö joku mittatilauksesta vaijereita? Vai löytyykö jostain muusta mallista (W123, joku muu?) tähän swappiin sopiva vaijeri?

Vai pitääkö vaan kylmästi lähteä purkamaan E320 vaijeria mittarin päästä ja toivoa, että näpräämällä saisi siitä sopivan?

Neuvoja arvostetaan :)
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Ongelma!

Viesti Kirjoittaja unski »

ensimmäisenä tulisi mieleen, että "Dremelillä" molempien mittarin puoleiset puristusliitokset auki pitkittäin, päät vaihtoon ja vaijerin kuoren lyhennys sopivaksi. Sitten sopivalla letkuklemmarilla vain uusi "puristus".

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka. Ongelma!

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

vaikkapa tuolta voisit kysyä...

http://www.pitek.fi/index.php?id=14" onclick="window.open(this.href);return false;

saattaa näit löytyy lähempääkin, tarvii koittaa muistaa kysyä ...
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... jne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pekkovee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ti 06.12.2011 20:13
Paikkakunta: Mäntsälä P

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... jne.

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

no no, nythän taas on tekemisen ja onnistumisen iloa Kuva


:thumbup:
Levannon We(l)ho

------------------------
W108 280 SE -70
Unimog 421 -70
Unimog 416 -78
W 124 300 D -86 iceuseonly slayride
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
A 124 300 E 24 -93
W 903 313 CDI -00
X 218 250 CDI -14
X 243 300 4Matic -21
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... jne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Täältä tullaan... 8)

Kuva

Pari kuvaa profiilista uusilla H&R -55mm jousilla.

Kuva

Kuva

Ei oikein oma silmä osaa sanoa mitään tuosta. Muuta kuin, että matalampi on. Auto ollut sen verran kauan pukeilla, että pitää vähän totutella ja katsella rauhassa eri kulmista. Vanteet 7x15 ET25, W126 alunperin.

EDIT: Ilman "tallipäällikön" jeesiä tätäkään vaihetta ei olisi saatu kunnialla läpi :clap:
Viimeksi muokannut hismajestics, Ti 24.09.2013 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... jne.

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

pekkovee kirjoitti:no no, nythän taas on tekemisen ja onnistumisen iloa [ [url=http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-excited001.gif] ][/url]


:thumbup:
Heh, mistä löysit tuon hyppivän hymiön :) Aini, tossahan toi urli tulikin...
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1765
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Voiko jarrutehostimen pyöräyttää 180 astetta akselinsa suuntaisesti ympäri ilman, että toiminta häiriintyy?

Kuva

Vähän vaikuttaa nihkeältä saada tuo alipaineletku kiinni alkuperäiseen kohtaan. Todella tiukka 90 asteen sovitin tarvittaisiin ja sekin pinta-alaltaan xxxs-kokoa. Vai onko olemassa banjoliitintä tms. ko. asian ratkaisemiseksi?

Homma ratkeaisi mikäli tehostimen voisi kääntää?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13678
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..

Viesti Kirjoittaja karra »

Hienoa. Sinulle tulee sekä konehuone että sisustus sävy sävyyn :lol: .

Varmaan joku osaa vastata tehostin asiaan. Eihän siellä mitään vedentyhjennysreikääkään ole kun se on alipaineen alaisena joten luulisi toimivan....mutta odotellaan jonkun oikeaa vastausta.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2183
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W114 Coupeen M104 E320 tekniikka... Kone kiinni..

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Moi, oletko tutkinut kiinnitys reikiä onko ne symmetrisesti, jos on niin voisiko tehostimen kääntää 180 astetta toiseen suuntaan niin ongelma olisi sillä ratkaistu.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Vastaa Viestiin