Starin alkupera ja laatu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Starin alkupera ja laatu

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

grisha kirjoitti:Kaizulle
täysin ohi rihmasen aiheen. Sinulla on hyvin samannäköinen avatar-kuva kuin nimimerkki Puuhiksella muutama vuosi sitten moottoripyöräorgissa.
En ole puuhis :) sama avatar minulla myös tuolla 2 pyöräisten puolella mutta nykyään ole enään pyörää, niin harvemmin enään siellä :)
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

veskola kirjoitti:
Kaizu kirjoitti:Onko hyviä ehdotuksia jos saa itse osallistua tuon tuotteen luokan arvontaan että mitä kannattaa tarjoilla ?
Minä en ymmärrä kysymystä ?
Niin jos tuolta Tullilta kysellään että mitä on tullattavana, niin mitä sinne kannattaa kertoa että tulee mahdollisimman pienillä kuluilla.

Ei siinä nyt isoista ole kyse mutta omasta mielestäni makselen jo ihan tarpeeksi kaikenlaisia veroja ja tuostakin härvelistä tulee jo automaattisesti valtiolle vähintään se neljäsosa, vaikka ei mitenkään osallistunut tähän projektiin ;)
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

x_ismo kirjoitti:Kalliimmassa oli maininta 12/24V , halvemmassa vain 12V. Tuolla lienee merkitystä vain jos muutakin kuin henkilöautoja aikoo harrastaa.
Kalliimmassa tuotteessa selvät merkit siitä että se ei toimi 24 voltilla, halvempikaan ei varmaan toimi mutta sen kuvista ei käy selville mikä versio kyseessä. Se että joku kiinalainen myyjä mainostaa ja lupaa jotain, ei ihan aina tarkoita että väite pitäisi pakkaansa. :wink:
veskola kirjoitti:Toivottavasti nimimerkillä JocceKoo mahtuu se systeemi 60G levylle, niitä tulee jo nykyään 100G levyilläkin.
80 Gigan levylle, puhumattakaan 60 gigaan ei mahdu kaikki normisoftat jos on vähänkin tuore paketti.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kaizu kirjoitti:Niin jos tuolta Tullilta kysellään että mitä on tullattavana, niin mitä sinne kannattaa kertoa että tulee mahdollisimman pienillä kuluilla.
DHL toimittaa noista kaiketi valtaosan. Se menee siten, että saat SMS viestin ja emailiin ennakkoilmoituksen tullauksesta. Siinä he pyytävät toimittamaan sen tullausarvodokumentin emaililla. Dokumentissa tulee näkyä laitteen hinta sekä toimituskulut ja mikä tuote on syseessä, eli jotain car disgnostic tjms. niin se riittää. Käytännössä suomen tullille on kelvannut tulostettu paypal kuitti, joten siitä copy paste notepadiin ja tallentaa .txt tiedostona. Voi harkita myös kuvakaappausta ja se .jpg kuvana. Nyt on kiusaus pienentää vähän hintaa mutta se ei kannata vaikka myyjä olisi laittanut lootan mukaan pienemmän hinnan. Siitä voi jäädä kiinni, joten parempi olla rehellinen kun ei se tuotekkaan ihan päivänvaloa kestä, jää vielä tulliin ja joutuu maksamaan sakkoja. Kun olet toimittanut dokumentin saat laskun jo etukäteen tullista ja alvista ja kun olet sen maksanut, laite lähtee pakun kyydissä kotiovelle. Maksusta piti toimittaa se arkistointitunnus. Tullaushinta on siis laitteen hinta plus toimituskulut euroina. Suomen tulli ei kaiketi osallistu tähän prosessiin muuten kuin koira haistelee paketin läpi sen tullessa koneesta ulos.

Kätevää verrattuna siihen, että piti itse hakea jostakin tullin toimipisteestä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

veskola kirjoitti:
Kaizu kirjoitti:Niin jos tuolta Tullilta kysellään että mitä on tullattavana, niin mitä sinne kannattaa kertoa että tulee mahdollisimman pienillä kuluilla.
DHL toimittaa noista kaiketi valtaosan. Se menee siten, että saat SMS viestin ja emailiin ennakkoilmoituksen tullauksesta. Siinä he pyytävät toimittamaan sen tullausarvodokumentin emaililla. Käytännössä suomen tullille on kelvannut tulostettu paypal kuitti, joten siitä copy paste notepadiin ja tallentaa .txt tiedostona. Voi harkita myös kuvakaappausta. Nyt on kiusaus pienentää vähän hintaa mutta se ei kannata vaikka myyjä olisi laittanut lootan mukaan pienemmän hinnan. Siitä voi jäädä kiinni, joten parempi olla rehellinen kun ei se tuotekkaan ihan päivänvaloa kestä, jää vielä tulliin ja joutuu maksamaan sakkoja. Kun olet toimittanut dokumentin saat laskun jo etukäteen tullista ja alvista ja kun olet sen maksanut laite lähtee pakun kyydissä kotiovelle. Maksusta piti toimittaa se arkistointitunnus. Tullaushinta on siis laitteen hinta plus toimituskulut euroina.

Kätevää verrattuna siihen, että piti itse hakea jostakin tullin toimipisteestä.

Ok kiitos tiedosta. On ajat muuttuneet siitä kun tutkanpaljastinta hain tullista henkilökohtaisesti.

Siinä sitten yhdessä haeskeltiin "numeronnäyttölaitteelle" tullikoodia ja allekirjoiteltiin erilaisia "En käytä laitetta suomen lakien vastaisesti" dokumentteja.. :)

Yhden noitakin sai tilata ainakin silloin, mutta ei kahta, se olisi katsottu maahantuonniksi ja jäänyt sitten virkailijoiden reimuksi..
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JocceKoo »

Nyt rupesi Pauline tivaamaan multa, että mitä laitetaan laskuun ja laittaako FedExin kautta. Laskuun pyysin laittamaan oikeen summan, mutta mites toi FedEx? Ilmeisesti DHL vaan?

Ja kovon joutuu varmaan vie päivittää tosiaan 120GB tasolle :D
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

JocceKoo kirjoitti:Nyt rupesi Pauline tivaamaan multa, että mitä laitetaan laskuun ja laittaako FedExin kautta. Laskuun pyysin laittamaan oikeen summan, mutta mites toi FedEx? Ilmeisesti DHL vaan?

Ai sinä olet samassa vaiheessa tässä projektissa :)

Vastasin että voi lähettää Fedexillä. Ja hinta 98$ :)
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kaizu kirjoitti:
JocceKoo kirjoitti:Nyt rupesi Pauline tivaamaan multa, että mitä laitetaan laskuun ja laittaako FedExin kautta. Laskuun pyysin laittamaan oikeen summan, mutta mites toi FedEx? Ilmeisesti DHL vaan?

Laitoin ittekin, että Fedillä voi laittaa tulemaan. Ja korjasin myös 98$ hinnaksi, saa nähä kuinka käy :D
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

JocceKoo kirjoitti:
Kaizu kirjoitti:

Laitoin ittekin, että Fedillä voi laittaa tulemaan. Ja korjasin myös 98$ hinnaksi, saa nähä kuinka käy :D
jos sattuu että tulee ihan yhtä aikaa niin voi olla että säästyy vähän veroissa. Ja jos ei niin eipä tuossa mitään menettänytkään :)
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Piakkoin pitäisi tulla tracking numero. Pyysin vielä että laittaa minulle kopion siitä laskusta minulle sähköpostiin. Saa laittaa sen sitten tulliin jos/kun kysyvät
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Harri S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Kaizu kirjoitti:

Asiahan ei minulle sinänsä kuulu, mutta mistä ajattelit repäistä ostokuitin tuolle summalle, jos tulli sitä kysyy?
Meikäläisellä ei ole mennyt läpi tuo myyjän ilmoittama laskutushinta ilman ostokuittia kuin tasan yhden kerran.
Ja siitä on kauan.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No eipä siinä mitään menetäkkään, jos tulli kysyy kuittia, niin kiltisti näyttää maksutositetta. Ja maksaa sitten veroja ja tulleja enempi.
Kelpaakohan tullille muuten kuitiksi verkkopankista tulostettava tilitapahtuma? En ainakaan itse voinut paypalilla maksaa, niin laitoin sitten korttimaksulla.
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Kuten edellä kirjoitin niin tullille on kelvannut tulostettu kuitti paypalista, verkkomaksusta tai millä sen nyt siten onkaan maksanut. Paketin mukana tulee "kuittia" ne ei oikein koskaan ole katsoneet, se kun ei yleensä sisällä edes toimituskuluja.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Itse olen tasan kerran hakenut tullipostista tavaraa (ihan muuhun asiaan liittyvää), lähetysmaa oli Japani ja pakettiin oli lähettäjä merkinnyt sopimamme arvon. Silloin tullihenkilö ei ollut lainkaan kiinnostunut mistään maksutositteista, vaan ihmetteli tavaraa aikansa ja päätti sitten siitä mitään ymmärtämättä että arvo on varmaan oikea.

(mitä siihen verkkopankin tulosteeseen tulee, niin siihenhän voi halutessaan väärentää minkä tahansa summan, kuten toki kaikkiin muihinkin vastaaviin, joten jos olisin tulli, en luottaisi niihin pätkääkään)
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

No jos kuitin vaatii niin sitten näytetään se jos lasku riittää niin sitten se. Katsotaan se arvontakone ensin
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Pari kolme kertaa kun tullipostista olen hakenut niin he ovat pyytäneet juurikin tulostamaan nuo kuitit. Kyllä ne sitten varmaan ottaa tarkempaan syyniin jos siellä joku 5000€ osa on merkattu 10€ hintaiseksi. Eikös niiden pitäisi olla ammattilaisia omalla alallaan ja tarvittaessa sitten katsotaan vaikka ebaystä tai verkokaupasta se oikea hinta. Sillä hetkellä kun lähtee tullipostiin niin mitään kuittiahan ei voi olla olemassa, ellei juurikin tulosta emailista, paypalista tjms.

Nykyään homma on helpottunut kun tullausta ei enää tehdä tai tarvitse tehdä tullipostissa, se hoitui sähköposteilla.
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jeps, turha jossitella nyt. Kun/jos tavara tulee niin kysyn mikä kelpaa ja mikä pitää olla. Ja sitten näytetään se.

Ainakin mitä halvimpia kikkaleita on tullut tilailtua esim dealextremestä niin niiden arvot on leimattu kuoreen ihan miten sattuu ja ne on poikkeuksetta tullut aiba kotiin saakka ilman ihmettelyä.
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Enemmän varmaan jännittää mikä herranjumala sieltä paketista oikein tulee :D
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

veskola kirjoitti:Enemmän varmaan jännittää mikä herranjumala sieltä paketista oikein tulee :D
Ihan just näin :D
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Fedexiltä tuli seurantakoodi joten onpa lähtenyt matkaan velihopea... Paino 4.2kg :shock: painoikohan mun viritinvahvistinkaan niin paljoa?
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
x_ismo
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Samoin mulle, samoilla summilla. Hyvällä onnella tulli uskoo ilman eri todisteluja hinnan kun kaikilla on sama summa :D Toimituskuluthan oli 0€ eli ne on leivottu laitteen hintaan.
Kaippa tuolla sitten pääsee omia ja tuttujen autoja tutkimaan kun opettelee aikansa.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
veskola
Valvoja
Valvoja
Viesti:

6kg paketti tuli minulle, mutta kai se on ihan siitä kiinni miten ne punnitsee ja pakkaa, tulihan se OM606 moottorikin 50 kg paketissa aikoinaan :D
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Mulla etenee samallalailla, pitäis 16. päivä olla meikäläisellä, mitä päivää muilla näyttää?
x_ismo
Mersumies
Mersumies

Mulla näyttää 17 päivää. Saas nähdä koska tulee ja miten tullien kanssa käy.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

16 päivä pitäisi olla
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
JocceKoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tuli eilen fedexiltä viestiä tullauksesta, tullaisivat lähetyksen 12,30€ hintaan, kannattaako
itse, vai antaa fedin hoitaa?
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

JocceKoo kirjoitti:Tuli eilen fedexiltä viestiä tullauksesta, tullaisivat lähetyksen 12,30€ hintaan, kannattaako
itse, vai antaa fedin hoitaa?
Vastasin tuohon että tullatkaa vain. Ei kait tuo itse tullaus mikään maailman temppu ole, mutta menee vaivattomammin noin..
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
x_ismo
Mersumies
Mersumies

Minä ajattelin tullata itse, mikäköhän on oikea tuotekoodi vai pitääkö soittaa tullin neuvontaan ?
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Itse aikonani kun tullasin CarSoftin niin ilmoitin, että auton elektroniikkaa. Staria en joutunut tullaamaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ennustan: ensi viikon fooriumin vilkkain topic on Star topikki (Ohjelmisto/laitte ongelmat) :D

Mullakin tuli aikanaan ilman tulleja mutta tuo kuriirien tullauspalvelu kyllä on hyvä...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin