grisha kirjoitti:Kaizulle
täysin ohi rihmasen aiheen. Sinulla on hyvin samannäköinen avatar-kuva kuin nimimerkki Puuhiksella muutama vuosi sitten moottoripyöräorgissa.
En ole puuhis sama avatar minulla myös tuolla 2 pyöräisten puolella mutta nykyään ole enään pyörää, niin harvemmin enään siellä
Kaizu kirjoitti:Onko hyviä ehdotuksia jos saa itse osallistua tuon tuotteen luokan arvontaan että mitä kannattaa tarjoilla ?
Minä en ymmärrä kysymystä ?
Niin jos tuolta Tullilta kysellään että mitä on tullattavana, niin mitä sinne kannattaa kertoa että tulee mahdollisimman pienillä kuluilla.
Ei siinä nyt isoista ole kyse mutta omasta mielestäni makselen jo ihan tarpeeksi kaikenlaisia veroja ja tuostakin härvelistä tulee jo automaattisesti valtiolle vähintään se neljäsosa, vaikka ei mitenkään osallistunut tähän projektiin
x_ismo kirjoitti:Kalliimmassa oli maininta 12/24V , halvemmassa vain 12V. Tuolla lienee merkitystä vain jos muutakin kuin henkilöautoja aikoo harrastaa.
Kalliimmassa tuotteessa selvät merkit siitä että se ei toimi 24 voltilla, halvempikaan ei varmaan toimi mutta sen kuvista ei käy selville mikä versio kyseessä. Se että joku kiinalainen myyjä mainostaa ja lupaa jotain, ei ihan aina tarkoita että väite pitäisi pakkaansa.
veskola kirjoitti:Toivottavasti nimimerkillä JocceKoo mahtuu se systeemi 60G levylle, niitä tulee jo nykyään 100G levyilläkin.
80 Gigan levylle, puhumattakaan 60 gigaan ei mahdu kaikki normisoftat jos on vähänkin tuore paketti.
Kaizu kirjoitti:Niin jos tuolta Tullilta kysellään että mitä on tullattavana, niin mitä sinne kannattaa kertoa että tulee mahdollisimman pienillä kuluilla.
DHL toimittaa noista kaiketi valtaosan. Se menee siten, että saat SMS viestin ja emailiin ennakkoilmoituksen tullauksesta. Siinä he pyytävät toimittamaan sen tullausarvodokumentin emaililla. Dokumentissa tulee näkyä laitteen hinta sekä toimituskulut ja mikä tuote on syseessä, eli jotain car disgnostic tjms. niin se riittää. Käytännössä suomen tullille on kelvannut tulostettu paypal kuitti, joten siitä copy paste notepadiin ja tallentaa .txt tiedostona. Voi harkita myös kuvakaappausta ja se .jpg kuvana. Nyt on kiusaus pienentää vähän hintaa mutta se ei kannata vaikka myyjä olisi laittanut lootan mukaan pienemmän hinnan. Siitä voi jäädä kiinni, joten parempi olla rehellinen kun ei se tuotekkaan ihan päivänvaloa kestä, jää vielä tulliin ja joutuu maksamaan sakkoja. Kun olet toimittanut dokumentin saat laskun jo etukäteen tullista ja alvista ja kun olet sen maksanut, laite lähtee pakun kyydissä kotiovelle. Maksusta piti toimittaa se arkistointitunnus. Tullaushinta on siis laitteen hinta plus toimituskulut euroina. Suomen tulli ei kaiketi osallistu tähän prosessiin muuten kuin koira haistelee paketin läpi sen tullessa koneesta ulos.
Kätevää verrattuna siihen, että piti itse hakea jostakin tullin toimipisteestä.
Kaizu kirjoitti:Niin jos tuolta Tullilta kysellään että mitä on tullattavana, niin mitä sinne kannattaa kertoa että tulee mahdollisimman pienillä kuluilla.
DHL toimittaa noista kaiketi valtaosan. Se menee siten, että saat SMS viestin ja emailiin ennakkoilmoituksen tullauksesta. Siinä he pyytävät toimittamaan sen tullausarvodokumentin emaililla. Käytännössä suomen tullille on kelvannut tulostettu paypal kuitti, joten siitä copy paste notepadiin ja tallentaa .txt tiedostona. Voi harkita myös kuvakaappausta. Nyt on kiusaus pienentää vähän hintaa mutta se ei kannata vaikka myyjä olisi laittanut lootan mukaan pienemmän hinnan. Siitä voi jäädä kiinni, joten parempi olla rehellinen kun ei se tuotekkaan ihan päivänvaloa kestä, jää vielä tulliin ja joutuu maksamaan sakkoja. Kun olet toimittanut dokumentin saat laskun jo etukäteen tullista ja alvista ja kun olet sen maksanut laite lähtee pakun kyydissä kotiovelle. Maksusta piti toimittaa se arkistointitunnus. Tullaushinta on siis laitteen hinta plus toimituskulut euroina.
Kätevää verrattuna siihen, että piti itse hakea jostakin tullin toimipisteestä.
Ok kiitos tiedosta. On ajat muuttuneet siitä kun tutkanpaljastinta hain tullista henkilökohtaisesti.
Siinä sitten yhdessä haeskeltiin "numeronnäyttölaitteelle" tullikoodia ja allekirjoiteltiin erilaisia "En käytä laitetta suomen lakien vastaisesti" dokumentteja..
Yhden noitakin sai tilata ainakin silloin, mutta ei kahta, se olisi katsottu maahantuonniksi ja jäänyt sitten virkailijoiden reimuksi..
Nyt rupesi Pauline tivaamaan multa, että mitä laitetaan laskuun ja laittaako FedExin kautta. Laskuun pyysin laittamaan oikeen summan, mutta mites toi FedEx? Ilmeisesti DHL vaan?
Ja kovon joutuu varmaan vie päivittää tosiaan 120GB tasolle
JocceKoo kirjoitti:Nyt rupesi Pauline tivaamaan multa, että mitä laitetaan laskuun ja laittaako FedExin kautta. Laskuun pyysin laittamaan oikeen summan, mutta mites toi FedEx? Ilmeisesti DHL vaan?
Ai sinä olet samassa vaiheessa tässä projektissa
Vastasin että voi lähettää Fedexillä. Ja hinta 98$
JocceKoo kirjoitti:Nyt rupesi Pauline tivaamaan multa, että mitä laitetaan laskuun ja laittaako FedExin kautta. Laskuun pyysin laittamaan oikeen summan, mutta mites toi FedEx? Ilmeisesti DHL vaan?
Laitoin ittekin, että Fedillä voi laittaa tulemaan. Ja korjasin myös 98$ hinnaksi, saa nähä kuinka käy
Laitoin ittekin, että Fedillä voi laittaa tulemaan. Ja korjasin myös 98$ hinnaksi, saa nähä kuinka käy
jos sattuu että tulee ihan yhtä aikaa niin voi olla että säästyy vähän veroissa. Ja jos ei niin eipä tuossa mitään menettänytkään
Piakkoin pitäisi tulla tracking numero. Pyysin vielä että laittaa minulle kopion siitä laskusta minulle sähköpostiin. Saa laittaa sen sitten tulliin jos/kun kysyvät
Asiahan ei minulle sinänsä kuulu, mutta mistä ajattelit repäistä ostokuitin tuolle summalle, jos tulli sitä kysyy?
Meikäläisellä ei ole mennyt läpi tuo myyjän ilmoittama laskutushinta ilman ostokuittia kuin tasan yhden kerran.
Ja siitä on kauan.
No eipä siinä mitään menetäkkään, jos tulli kysyy kuittia, niin kiltisti näyttää maksutositetta. Ja maksaa sitten veroja ja tulleja enempi.
Kelpaakohan tullille muuten kuitiksi verkkopankista tulostettava tilitapahtuma? En ainakaan itse voinut paypalilla maksaa, niin laitoin sitten korttimaksulla.
Kuten edellä kirjoitin niin tullille on kelvannut tulostettu kuitti paypalista, verkkomaksusta tai millä sen nyt siten onkaan maksanut. Paketin mukana tulee "kuittia" ne ei oikein koskaan ole katsoneet, se kun ei yleensä sisällä edes toimituskuluja.
Itse olen tasan kerran hakenut tullipostista tavaraa (ihan muuhun asiaan liittyvää), lähetysmaa oli Japani ja pakettiin oli lähettäjä merkinnyt sopimamme arvon. Silloin tullihenkilö ei ollut lainkaan kiinnostunut mistään maksutositteista, vaan ihmetteli tavaraa aikansa ja päätti sitten siitä mitään ymmärtämättä että arvo on varmaan oikea.
(mitä siihen verkkopankin tulosteeseen tulee, niin siihenhän voi halutessaan väärentää minkä tahansa summan, kuten toki kaikkiin muihinkin vastaaviin, joten jos olisin tulli, en luottaisi niihin pätkääkään)
Pari kolme kertaa kun tullipostista olen hakenut niin he ovat pyytäneet juurikin tulostamaan nuo kuitit. Kyllä ne sitten varmaan ottaa tarkempaan syyniin jos siellä joku 5000€ osa on merkattu 10€ hintaiseksi. Eikös niiden pitäisi olla ammattilaisia omalla alallaan ja tarvittaessa sitten katsotaan vaikka ebaystä tai verkokaupasta se oikea hinta. Sillä hetkellä kun lähtee tullipostiin niin mitään kuittiahan ei voi olla olemassa, ellei juurikin tulosta emailista, paypalista tjms.
Nykyään homma on helpottunut kun tullausta ei enää tehdä tai tarvitse tehdä tullipostissa, se hoitui sähköposteilla.
Jeps, turha jossitella nyt. Kun/jos tavara tulee niin kysyn mikä kelpaa ja mikä pitää olla. Ja sitten näytetään se.
Ainakin mitä halvimpia kikkaleita on tullut tilailtua esim dealextremestä niin niiden arvot on leimattu kuoreen ihan miten sattuu ja ne on poikkeuksetta tullut aiba kotiin saakka ilman ihmettelyä.
Samoin mulle, samoilla summilla. Hyvällä onnella tulli uskoo ilman eri todisteluja hinnan kun kaikilla on sama summa Toimituskuluthan oli 0€ eli ne on leivottu laitteen hintaan.
Kaippa tuolla sitten pääsee omia ja tuttujen autoja tutkimaan kun opettelee aikansa.