Ei ole autodiilerillä koskaan halpaa tai tylsää päivää. Tänään ilmeni myyntikalustossa ongelmaa, eli E270 CDI löi vikatilan päälle, kun olin autoa käyttänyt leimalla ja tulossa kotipihaan. Ei siis antanut automaatti vitosella yli 2000 kierrosta ja kick-down pois pelistä. Melko puhditon oli kulkemaan. Sammutin vehkeen ja starttasin uudestaan, vika uusiutui noi 500m ajon jälkeen, kun meno tasaantui. Sammutin vehkeen uudestaan vähän ennen kotipihaan ja nyt toimi kaikkinensa pari viimeistä kilometriä. Turbo ehkä vinkui enemmän kuin olen aikaisemmin huomannut, en mene varmaksi sanomaan.
Auto ei anna suoraan mitään vikatietoa ajotietokoneeseen. Ajelu ennen vikatilaa oli tasaista 1700-2000 kierroksen maantieajoa noin sata kilometriä. Mitään muuta ei ihmeellistä tänä päivänä ollut kuin pieni pohjakosketus ajaessa korkeaan katukiveykseen, mutta alustassa ei näkynyt mitään ihmeitä.
Mistä päin sitä kannattaisi lähteä avamaan? Ilmamassamittari, muu anturi vai ajanko turbohuoltoon??

Kiitoksia vastauksista. Mistähän näihin kannattaa Turboja muuten etsiä, en viitsisi lyödä 1600 euroa ison kollegan huollon puolelle.