w210 vaihdelaatikon ongelma
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti 10.09.2013 12:28
w210 vaihdelaatikon ongelma
Ennen ohjainlevyn vaihtoa automaattilaatikko nytkähti/luisti 2-3 vaihtaessa, vika koodit silloin oli 110 ja 146.
W210 -00 automaattilaatikon ohjainlevy vaihdettu(plus pistoke ja KYB) mutta edelleen vaihdelaatikko jumahtaa (uusi ongelma) 2-vaihteelle kun kiihdyttää kovaa.
Vikakoodit 110 ja 146 ilmoittaa.
Sanakaapas missä vois olla vikaa?
MB Merkkihuolto sanoo et vika on jossain muualla, ei ohjainlevyssä joka juuri vaihdettiin. Eli takuu loppui siihen.
W210 -00 automaattilaatikon ohjainlevy vaihdettu(plus pistoke ja KYB) mutta edelleen vaihdelaatikko jumahtaa (uusi ongelma) 2-vaihteelle kun kiihdyttää kovaa.
Vikakoodit 110 ja 146 ilmoittaa.
Sanakaapas missä vois olla vikaa?
MB Merkkihuolto sanoo et vika on jossain muualla, ei ohjainlevyssä joka juuri vaihdettiin. Eli takuu loppui siihen.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
EGS boxissa öljyä.




Eli iso muovikansi neljällä ristipäällä, irroita.
ota boxi kuvien mukaisesti pois ja käännä vaikka mukiin ylösalaisin...odota hetki, alkaako valua öljyä sisältä. ?
Täällä lisää samasta ongelmasta....
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=134501" onclick="window.open(this.href);return false;
.




Eli iso muovikansi neljällä ristipäällä, irroita.
ota boxi kuvien mukaisesti pois ja käännä vaikka mukiin ylösalaisin...odota hetki, alkaako valua öljyä sisältä. ?
Täällä lisää samasta ongelmasta....
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=134501" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Jos tuolla boxsissa ei ole öljyä niin kannatta suorittaa vaihdelaatikon adaption nollaus starilla. Ja voi sen uudelleen opettaa staarilla, mutta se vaatii aikka ja hermoja. n 2hLopenUupunut kirjoitti:EGS boxissa öljyä.
[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00168/12649838.t.jpg] ][/url][ [url=http://i6.aijaa.com/t/00991/12649839.t.jpg] ][/url][ [url=http://i6.aijaa.com/t/00051/12649840.t.jpg] ][/url][ [url=http://i11.aijaa.com/t/00005/12649841.t.jpg] ][/url]
Eli iso muovikansi neljällä ristipäällä, irroita.
ota boxi kuvien mukaisesti pois ja käännä vaikka mukiin ylösalaisin...odota hetki, alkaako valua öljyä sisältä. ?
Täällä lisää samasta ongelmasta....
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=134501" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti 10.09.2013 12:28
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Ei ollut öljyä Boxissa. Kuiva ja puhdas.
Huomasin että MB merkkihuollossa ei nollattu laatikon oppeja, olisiko talla tekemista vian kanssa ?
Myöskään laatikkoa ei huuhdeltu vaan lisättiin 3,5L öljyä lisää ?
Voisiko olla mekaanista vikaa laatikossa ?
Huomasin että MB merkkihuollossa ei nollattu laatikon oppeja, olisiko talla tekemista vian kanssa ?
Myöskään laatikkoa ei huuhdeltu vaan lisättiin 3,5L öljyä lisää ?
Voisiko olla mekaanista vikaa laatikossa ?
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Myös hydrauliikkayksikkö kuluu joistain kohtaa kilometrien myötä.
wiimax.fi
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Voihan tuo vika olla, että öljyjä ei vaihdettu huuhtelemalla jolloin öljyä menee 11-12l eli sieltä on vaihtunut keskimäärin noin puolet laatikon ja turbiinin tilavuudesta tuolta voit katsella paljonko laatikkoon menee ilman huuhteluapeteleopard kirjoitti:Ei ollut öljyä Boxissa. Kuiva ja puhdas.
Huomasin että MB merkkihuollossa ei nollattu laatikon oppeja, olisiko talla tekemista vian kanssa ?
Myöskään laatikkoa ei huuhdeltu vaan lisättiin 3,5L öljyä lisää ?
Voisiko olla mekaanista vikaa laatikossa ?
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti 10.09.2013 12:28
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
MB merkkikorjaamo ei kyllä ikinä ole vaihtanut öljyjä huuhtelemalla. Lisännyt vaan noin 3.5L plus suodatin.
Ei ole kuulemma vehkeitä huuhdella.
Aika mustat öljyt oli sisällä kun katttelin johdinlevyn vaihtoa.
Laatikkoa ei ole huuhdeltu kertaakaan.
Ei ole kuulemma vehkeitä huuhdella.
Aika mustat öljyt oli sisällä kun katttelin johdinlevyn vaihtoa.
Laatikkoa ei ole huuhdeltu kertaakaan.
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Nyt olisi aika huuhdella jos on mustat öljyt voi vielä pelastua isommalta remontilta. Onhan noilla pajoilla vehkeet millä vaihtaa öljyt huuhtelemalla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
mistä tuolta laatikosta voi muualtakun tiivisteestä vuotaa oon koko päivän tutkinu vuotanu on ja 2 lit oli vajaa laitoin öljyt ja ajoin 50km mutta en löytäny että olis jostain vuotanu (auto ollu mulla 1vko)arska10 kirjoitti:Nyt olisi aika huuhdella jos on mustat öljyt voi vielä pelastua isommalta remontilta. Onhan noilla pajoilla vehkeet millä vaihtaa öljyt huuhtelemalla
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Täällä täsmälleen sama ongelma. Vikakoodeineen päivineen. Minulla vaihtoivat vain ohjainlevyn kylläkin ja muistaakseni vielä kaverina oli joku kolmaskin vikakoodi. Kerro ihmeessä jos jotain selviää!
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Paavo 200 cdi 9/2001 tihkuttelee pistokkeesta öljyä. Aloin vaihtaan tänään sitä, mutta se 7 mm ruuvi ei liiku, tuntuu, että kierteet pyöritelty paskaksi. No aikani retuutin sitä ja luovutin ja piuhat takas kiinni pistokkeeseen. Aattelinkin, että niinköhän loota toimii tämän rynkytyksen jälkeen. No toimiihan se, mutta vikatilassa. Sitten ajelin tuossa remonttipaikalta kotia kohti ja tien sivuun ja koitin startata uudestaa, josko auttaisi vikatilaan. Ei auttanut ja auto ei inahdakkaan enää. Kysymys kuuluukin: Voiko tuon laitoksen huijata käymään vetämällä EGS:n pistokkeet irti ja sitten paikoilleen ja ajelee vikatilassa kämpille? Siis epäilys, että tullut öljyä sen verran sinne läpi karvoihin, että menny sekaisin ohjaus tms. Tuli pimeää, niin lähdin ihmettelemään miten tästä selvitään.
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Pistokkeen vastamutteri pyörii sähkölevys tyhjää. Ei auta kuin rikkomalla poistaa. Siinä toki tuhoutuu myös sähkölevy. Olen joskus näin joutunut toimimaan...
Star
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Joo näin oletinkin, että menee johdinlevy vaihtoon myös eli pitempi jumppa tulossa auton alla tällä kertaa. Auto tosiaan nyt tuolla kylillä parkkipaikalla, niin ei pääse tälle illalla testaan tuota starttaamista siten, että EGS kortilta pistokkeet irti...Bomber4 kirjoitti:Pistokkeen vastamutteri pyörii sähkölevys tyhjää. Ei auta kuin rikkomalla poistaa. Siinä toki tuhoutuu myös sähkölevy. Olen joskus näin joutunut toimimaan...
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5932
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Toden näköinen syy töpselin paikkan liitimet saanut kipeetä läpiviennni pyöriesssä miten sattuu ja nyt ei tuleBehemoth kirjoitti:Paavo 200 cdi 9/2001 tihkuttelee pistokkeesta öljyä. Aloin vaihtaan tänään sitä, mutta se 7 mm ruuvi ei liiku, tuntuu, että kierteet pyöritelty paskaksi. No aikani retuutin sitä ja luovutin ja piuhat takas kiinni pistokkeeseen. Aattelinkin, että niinköhän loota toimii tämän rynkytyksen jälkeen. No toimiihan se, mutta vikatilassa. Sitten ajelin tuossa remonttipaikalta kotia kohti ja tien sivuun ja koitin startata uudestaa, josko auttaisi vikatilaan. Ei auttanut ja auto ei inahdakkaan enää. Kysymys kuuluukin: Voiko tuon laitoksen huijata käymään vetämällä EGS:n pistokkeet irti ja sitten paikoilleen ja ajelee vikatilassa kämpille? Siis epäilys, että tullut öljyä sen verran sinne läpi karvoihin, että menny sekaisin ohjaus tms. Tuli pimeää, niin lähdin ihmettelemään miten tästä selvitään.
vaihde/käynistyksen estokatkasialta tietoa sen asenosta mikä sitten estää käyntiin lähdön
Mökkillä
'
'
Re: w210 vaihdelaatikon ongelma
Tämä on todennäköinen syy, mutta voiko tuota huijata käyntiin ottamalla EGS-poksilta (tai siis TCU eli laatikon ohjainkortti) liittimet irti, startti, liittimet kiinni ja käyntiin? Auto kuitenkin toimi 15 km ennen sammuttamista, vaikkakin 2 vaihdetta isommalle ei vaihtanut. Jos ei tuolla konstilla starttaa, niin menee hinaushommiksi. No kohtahan se selviää.FinlandMerceds kirjoitti:Toden näköinen syy töpselin paikkan liitimet saanut kipeetä läpiviennni pyöriesssä miten sattuu ja nyt ei tuleBehemoth kirjoitti:Paavo 200 cdi 9/2001 tihkuttelee pistokkeesta öljyä. Aloin vaihtaan tänään sitä, mutta se 7 mm ruuvi ei liiku, tuntuu, että kierteet pyöritelty paskaksi. No aikani retuutin sitä ja luovutin ja piuhat takas kiinni pistokkeeseen. Aattelinkin, että niinköhän loota toimii tämän rynkytyksen jälkeen. No toimiihan se, mutta vikatilassa. Sitten ajelin tuossa remonttipaikalta kotia kohti ja tien sivuun ja koitin startata uudestaa, josko auttaisi vikatilaan. Ei auttanut ja auto ei inahdakkaan enää. Kysymys kuuluukin: Voiko tuon laitoksen huijata käymään vetämällä EGS:n pistokkeet irti ja sitten paikoilleen ja ajelee vikatilassa kämpille? Siis epäilys, että tullut öljyä sen verran sinne läpi karvoihin, että menny sekaisin ohjaus tms. Tuli pimeää, niin lähdin ihmettelemään miten tästä selvitään.
vaihde/käynistyksen estokatkasialta tietoa sen asenosta mikä sitten estää käyntiin lähdön
Edit: Lähti tulille toisella avaimella ja tauluun tuli ESP/ABS -ym ilmoitukset, että jokin on nyt nollautunut. Henkimaailman juttuja.
Edit2: Tosiaan ei avaimesta ollut kiinni. Lähtee taas kummallakin avaimella.