w210 vaihdelaatikon ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
peteleopard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 10.09.2013 12:28

w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja peteleopard »

Ennen ohjainlevyn vaihtoa automaattilaatikko nytkähti/luisti 2-3 vaihtaessa, vika koodit silloin oli 110 ja 146.

W210 -00 automaattilaatikon ohjainlevy vaihdettu(plus pistoke ja KYB) mutta edelleen vaihdelaatikko jumahtaa (uusi ongelma) 2-vaihteelle kun kiihdyttää kovaa.
Vikakoodit 110 ja 146 ilmoittaa.
Sanakaapas missä vois olla vikaa?

MB Merkkihuolto sanoo et vika on jossain muualla, ei ohjainlevyssä joka juuri vaihdettiin. Eli takuu loppui siihen.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

EGS boxissa öljyä.

KuvaKuvaKuvaKuva

Eli iso muovikansi neljällä ristipäällä, irroita.
ota boxi kuvien mukaisesti pois ja käännä vaikka mukiin ylösalaisin...odota hetki, alkaako valua öljyä sisältä. ?

Täällä lisää samasta ongelmasta....
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=134501" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

LopenUupunut kirjoitti:EGS boxissa öljyä.

[ [url=http://i1.aijaa.com/t/00168/12649838.t.jpg] ][/url][ [url=http://i6.aijaa.com/t/00991/12649839.t.jpg] ][/url][ [url=http://i6.aijaa.com/t/00051/12649840.t.jpg] ][/url][ [url=http://i11.aijaa.com/t/00005/12649841.t.jpg] ][/url]

Eli iso muovikansi neljällä ristipäällä, irroita.
ota boxi kuvien mukaisesti pois ja käännä vaikka mukiin ylösalaisin...odota hetki, alkaako valua öljyä sisältä. ?

Täällä lisää samasta ongelmasta....
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=134501" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Jos tuolla boxsissa ei ole öljyä niin kannatta suorittaa vaihdelaatikon adaption nollaus starilla. Ja voi sen uudelleen opettaa staarilla, mutta se vaatii aikka ja hermoja. n 2h
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
peteleopard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 10.09.2013 12:28

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja peteleopard »

Ei ollut öljyä Boxissa. Kuiva ja puhdas.
Huomasin että MB merkkihuollossa ei nollattu laatikon oppeja, olisiko talla tekemista vian kanssa ?
Myöskään laatikkoa ei huuhdeltu vaan lisättiin 3,5L öljyä lisää ?

Voisiko olla mekaanista vikaa laatikossa ?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja dealer »

Myös hydrauliikkayksikkö kuluu joistain kohtaa kilometrien myötä.
wiimax.fi
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

peteleopard kirjoitti:Ei ollut öljyä Boxissa. Kuiva ja puhdas.
Huomasin että MB merkkihuollossa ei nollattu laatikon oppeja, olisiko talla tekemista vian kanssa ?
Myöskään laatikkoa ei huuhdeltu vaan lisättiin 3,5L öljyä lisää ?

Voisiko olla mekaanista vikaa laatikossa ?
Voihan tuo vika olla, että öljyjä ei vaihdettu huuhtelemalla jolloin öljyä menee 11-12l eli sieltä on vaihtunut keskimäärin noin puolet laatikon ja turbiinin tilavuudesta tuolta voit katsella paljonko laatikkoon menee ilman huuhtelua
http://www.rvs.fi/diagnostic/page70.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
peteleopard
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ti 10.09.2013 12:28

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja peteleopard »

MB merkkikorjaamo ei kyllä ikinä ole vaihtanut öljyjä huuhtelemalla. Lisännyt vaan noin 3.5L plus suodatin.
Ei ole kuulemma vehkeitä huuhdella.
Aika mustat öljyt oli sisällä kun katttelin johdinlevyn vaihtoa.
Laatikkoa ei ole huuhdeltu kertaakaan.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Nyt olisi aika huuhdella jos on mustat öljyt voi vielä pelastua isommalta remontilta. Onhan noilla pajoilla vehkeet millä vaihtaa öljyt huuhtelemalla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
jenkkuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Pe 01.01.2010 07:41
Paikkakunta: rangsby

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja jenkkuli »

arska10 kirjoitti:Nyt olisi aika huuhdella jos on mustat öljyt voi vielä pelastua isommalta remontilta. Onhan noilla pajoilla vehkeet millä vaihtaa öljyt huuhtelemalla
mistä tuolta laatikosta voi muualtakun tiivisteestä vuotaa oon koko päivän tutkinu vuotanu on ja 2 lit oli vajaa laitoin öljyt ja ajoin 50km mutta en löytäny että olis jostain vuotanu (auto ollu mulla 1vko)
mf777
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 06.07.2013 16:54

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja mf777 »

Täällä täsmälleen sama ongelma. Vikakoodeineen päivineen. Minulla vaihtoivat vain ohjainlevyn kylläkin ja muistaakseni vielä kaverina oli joku kolmaskin vikakoodi. Kerro ihmeessä jos jotain selviää!
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Paavo 200 cdi 9/2001 tihkuttelee pistokkeesta öljyä. Aloin vaihtaan tänään sitä, mutta se 7 mm ruuvi ei liiku, tuntuu, että kierteet pyöritelty paskaksi. No aikani retuutin sitä ja luovutin ja piuhat takas kiinni pistokkeeseen. Aattelinkin, että niinköhän loota toimii tämän rynkytyksen jälkeen. No toimiihan se, mutta vikatilassa. Sitten ajelin tuossa remonttipaikalta kotia kohti ja tien sivuun ja koitin startata uudestaa, josko auttaisi vikatilaan. Ei auttanut ja auto ei inahdakkaan enää. Kysymys kuuluukin: Voiko tuon laitoksen huijata käymään vetämällä EGS:n pistokkeet irti ja sitten paikoilleen ja ajelee vikatilassa kämpille? Siis epäilys, että tullut öljyä sen verran sinne läpi karvoihin, että menny sekaisin ohjaus tms. Tuli pimeää, niin lähdin ihmettelemään miten tästä selvitään.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Pistokkeen vastamutteri pyörii sähkölevys tyhjää. Ei auta kuin rikkomalla poistaa. Siinä toki tuhoutuu myös sähkölevy. Olen joskus näin joutunut toimimaan...
Star
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Bomber4 kirjoitti:Pistokkeen vastamutteri pyörii sähkölevys tyhjää. Ei auta kuin rikkomalla poistaa. Siinä toki tuhoutuu myös sähkölevy. Olen joskus näin joutunut toimimaan...
Joo näin oletinkin, että menee johdinlevy vaihtoon myös eli pitempi jumppa tulossa auton alla tällä kertaa. Auto tosiaan nyt tuolla kylillä parkkipaikalla, niin ei pääse tälle illalla testaan tuota starttaamista siten, että EGS kortilta pistokkeet irti...
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5932
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Behemoth kirjoitti:Paavo 200 cdi 9/2001 tihkuttelee pistokkeesta öljyä. Aloin vaihtaan tänään sitä, mutta se 7 mm ruuvi ei liiku, tuntuu, että kierteet pyöritelty paskaksi. No aikani retuutin sitä ja luovutin ja piuhat takas kiinni pistokkeeseen. Aattelinkin, että niinköhän loota toimii tämän rynkytyksen jälkeen. No toimiihan se, mutta vikatilassa. Sitten ajelin tuossa remonttipaikalta kotia kohti ja tien sivuun ja koitin startata uudestaa, josko auttaisi vikatilaan. Ei auttanut ja auto ei inahdakkaan enää. Kysymys kuuluukin: Voiko tuon laitoksen huijata käymään vetämällä EGS:n pistokkeet irti ja sitten paikoilleen ja ajelee vikatilassa kämpille? Siis epäilys, että tullut öljyä sen verran sinne läpi karvoihin, että menny sekaisin ohjaus tms. Tuli pimeää, niin lähdin ihmettelemään miten tästä selvitään.
Toden näköinen syy töpselin paikkan liitimet saanut kipeetä läpiviennni pyöriesssä miten sattuu ja nyt ei tule
vaihde/käynistyksen estokatkasialta tietoa sen asenosta mikä sitten estää käyntiin lähdön
Mökkillä
'
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 704
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: w210 vaihdelaatikon ongelma

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

FinlandMerceds kirjoitti:
Behemoth kirjoitti:Paavo 200 cdi 9/2001 tihkuttelee pistokkeesta öljyä. Aloin vaihtaan tänään sitä, mutta se 7 mm ruuvi ei liiku, tuntuu, että kierteet pyöritelty paskaksi. No aikani retuutin sitä ja luovutin ja piuhat takas kiinni pistokkeeseen. Aattelinkin, että niinköhän loota toimii tämän rynkytyksen jälkeen. No toimiihan se, mutta vikatilassa. Sitten ajelin tuossa remonttipaikalta kotia kohti ja tien sivuun ja koitin startata uudestaa, josko auttaisi vikatilaan. Ei auttanut ja auto ei inahdakkaan enää. Kysymys kuuluukin: Voiko tuon laitoksen huijata käymään vetämällä EGS:n pistokkeet irti ja sitten paikoilleen ja ajelee vikatilassa kämpille? Siis epäilys, että tullut öljyä sen verran sinne läpi karvoihin, että menny sekaisin ohjaus tms. Tuli pimeää, niin lähdin ihmettelemään miten tästä selvitään.
Toden näköinen syy töpselin paikkan liitimet saanut kipeetä läpiviennni pyöriesssä miten sattuu ja nyt ei tule
vaihde/käynistyksen estokatkasialta tietoa sen asenosta mikä sitten estää käyntiin lähdön
Tämä on todennäköinen syy, mutta voiko tuota huijata käyntiin ottamalla EGS-poksilta (tai siis TCU eli laatikon ohjainkortti) liittimet irti, startti, liittimet kiinni ja käyntiin? Auto kuitenkin toimi 15 km ennen sammuttamista, vaikkakin 2 vaihdetta isommalle ei vaihtanut. Jos ei tuolla konstilla starttaa, niin menee hinaushommiksi. No kohtahan se selviää.

Edit: Lähti tulille toisella avaimella ja tauluun tuli ESP/ABS -ym ilmoitukset, että jokin on nyt nollautunut. Henkimaailman juttuja.
Edit2: Tosiaan ei avaimesta ollut kiinni. Lähtee taas kummallakin avaimella.
Vastaa Viestiin