c32 amg
Re: c32 amg
Tässä on asennettu Mustang Cobran säiliö (vm 03-04).
Tuollaista suunnittelin itelle akun paikalle. Se imisi noin 10 litraa äkkiä mittailtuna.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: c32 amg
Takakonttiin isolla korkilla, niin voi stripillä kaataa kuivajäätä täyteen 

Re: c32 amg
Nyt olisi nopeat neuvot tarpeen. Auton päästöt ovat huollossa todettu liian korkeiksi. MAF-anturi vaihdettu, ilmamäärät on ok, mutta kone käy liian "rikkaalla" seoksella? Onko kyse ohjelmoinnista vai mistä? Mistä lähtisitte eteenpäin?
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan 

Re: c32 amg
Mites perushuollot on laiminlyöty, eli öljyt, tulpat, ilmanputsarit? Lambda-anturit, kattien kunto?wc124 kirjoitti:Nyt olisi nopeat neuvot tarpeen. Auton päästöt ovat huollossa todettu liian korkeiksi. MAF-anturi vaihdettu, ilmamäärät on ok, mutta kone käy liian "rikkaalla" seoksella? Onko kyse ohjelmoinnista vai mistä? Mistä lähtisitte eteenpäin?
Jos MAP-anturi ollut viallinen, vai miksi se ylipäätään on vaihdettu, niin seoksen muodostus olisi hyvä nollata Starilla. Jos sinne on jäänyt tuosta jotain kummittelemaan ja siksi väärä seos.
Re: c32 amg
Huollot tehty ja nuo kaikki vaihdettu. MAP-anturi todettiin vialliseksi. Laitan sulle YV:nä lisää, jos viitsit katsoa ja julkaistaan ratkaisu sitten foorumilla.Pansu kirjoitti:Mites perushuollot on laiminlyöty, eli öljyt, tulpat, ilmanputsarit? Lambda-anturit, kattien kunto?wc124 kirjoitti:Nyt olisi nopeat neuvot tarpeen. Auton päästöt ovat huollossa todettu liian korkeiksi. MAF-anturi vaihdettu, ilmamäärät on ok, mutta kone käy liian "rikkaalla" seoksella? Onko kyse ohjelmoinnista vai mistä? Mistä lähtisitte eteenpäin?
Jos MAP-anturi ollut viallinen, vai miksi se ylipäätään on vaihdettu, niin seoksen muodostus olisi hyvä nollata Starilla. Jos sinne on jäänyt tuosta jotain kummittelemaan ja siksi väärä seos.
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan 

Re: c32 amg
Tosiaan se seoksenmuodostus kannattaa nollata, jos vaikka ihan siinä vika.
Re: c32 amg
Joku törmännyt ohjaustehostimen räjäytyskuvaan, siis pumpun?
Re: c32 amg
Oot varmaan tämän jo surffannut:Pansu kirjoitti:Joku törmännyt ohjaustehostimen räjäytyskuvaan, siis pumpun?
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... rhaul.html
Re: c32 amg
Joo tuon löysin. Käy vähän puolitehoilla tuo tehostin, niin kaipa sille pitäis jotain tehdä..amgenter kirjoitti:Oot varmaan tämän jo surffannut:Pansu kirjoitti:Joku törmännyt ohjaustehostimen räjäytyskuvaan, siis pumpun?
http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... rhaul.html
Re: c32 amg
Käpsä paperi pakopuolen suunnittelusta (koskee M112 konetta):
http://www.ricardo.com/Documents/Downlo ... _noise.pdf
Muita pakopuolen dokumentteja:
http://www.ricardo.com/en-GB/What-we-do ... le-papers/
http://www.ricardo.com/Documents/Downlo ... _noise.pdf
Muita pakopuolen dokumentteja:
http://www.ricardo.com/en-GB/What-we-do ... le-papers/
Re: c32 amg
Tekisitkö taas kaksi, voisin myös ottaa tuollasen?Pansu kirjoitti:Kaksi halukasta oli ottamaan, joten tein vain kaksi. Kannattaa tosiaan lukaista tämä topikki läpi, ei tässä nyt niin kauhean montaa sivua ole. Itsekin selasin tuon kuvan tuolta aiemmilta sivuilta.juukeli kirjoitti:Onpa siistin oloisia pönttöjä, ei varmaan ole niitä enää? No kyllä siihen jonkun keksii..
Re: c32 amg
Oon tässä katsellut talveksi jotain nelivetoista dieseliä, mutta tuli sellanen ajatus että jos ostaa päräyttäis kunnon lukon tuonne perään
Quaife olis sen ~1200€, onhan se aika kallis mutta varmasti toimii, eikä käytännössä kulu. Olikos kellään 32:ssa lukkoa? Jotenkin kyllä ihan turhaa koko 350 kaakkia ilman lukkoa.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Minulla on auto ympäri vuoden käytössä ja ei kyllä ole talvella ollut mitään ongelmia. En oikein ymmärrä koko "kesäauto" hommaa...eri asia jos tää olis edes avo.
Lape: täytyy katsoa jos tässä jossain vaiheessa kerkeisin tekemään, mutta nyt pika pikaa ei onnistu.
Lape: täytyy katsoa jos tässä jossain vaiheessa kerkeisin tekemään, mutta nyt pika pikaa ei onnistu.
Re: c32 amg
No tottakai tällä nyt pääsee talvellakin samalla lailla ku edellisellä 270:llä. Mutta kun tämä ei niitä liukkaalla parhaiten eteneviä autoja todellakaan oo niin olis edes se lukko. Ja vois se ehkä jossain syrjemmässä mennä kylki edelläkin vähän toiseen tyyliin, kesälläkin. Toisaalta turhan paljon menee bensaa jos tällä talven rällää.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Siinähän on ajonvakautus niin ei se paljon kylki edellä mene
Ellet sitten ole sille jotain tehnyt...

Re: c32 amg
Ohan siinä se nappi millä sen saa pois. Sama ostaa tehokas etuveto ku lukoton takaveto 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
Ei se lähe siitä napista pois. Dynomodella saattaa lähteä.S202 kirjoitti:Ohan siinä se nappi millä sen saa pois. Sama ostaa tehokas etuveto ku lukoton takaveto
Re: c32 amg
Niin, se nappi on luistonesto.S202 kirjoitti:Ohan siinä se nappi millä sen saa pois. Sama ostaa tehokas etuveto ku lukoton takaveto
Ja luistonesto ja ajonvakautus on eri asioita tässä tapauksessa

Omassa autossa en tiedä kuinka se tapahtui, mutta ei tunnu enää vakautin toimia kuten vakiona, kun sillä voi nyt vetää aivan kahva edellä. Tiedä sitten mikä tuohon on vaikuttanut, ecun ohjelma, tcu ohjelma, vai jokin vika mikä lie. Ennen mitään virityksiä tuolla ei voinut paljon luistossa ajella kun auto korjasi heti asennon.
Re: c32 amg
Jaa a. Niin jäähän se ajonvakautin sinne taustalle, mutta kyllä esp-nappi off asennossa iloisesti saa renkaat savuna ilmaan. Kuminpoltto ja pyöritys tuolla onnistuu kyllä mutta jos lähtee vähän rivakammin ja kaartaa samalla niin sisäkaarteen pyörä vaan suttaa hulluna, tuo siinä ärsyttää. Ja olishan se eteneminen talvellakin ihan erilaista, kun voima tarjottaisiin sille paremmin pitävällä pyörälle. Jos on kokeillut autoa jossa kunnon lukko ja tietää kuinka loogisesti se käyttäytyy kaasua painettaessa niin kyllä tuo lukon puute vaivaa, kun on kuitenki AMG kyseessä
Asiasta vaihdelaatikkoon, onko noihin ohjaimiin mitään päivitystä saatavilla? 163 korinen ML, ihan viimeistä mallia niin siinä jos tipillä heittää pienemmän niin se laittaa sen pienemmän heti, eli jos ajaa vaikkapa D päällä ja vaihteena on 2, niin kepistä napauttamalla pienemmälle menee heti 1 päälle ja se ilmestyy siihen näyttöön, näissä vanhemmissahan vaihtuu D vaan 4:ksi ja pitää naputtaa niin kauan että se pienempi menee päälle. Ei kylläkään kovin tärkeä ominaisuus tuo, mutta jotenkin loogisempi.

Asiasta vaihdelaatikkoon, onko noihin ohjaimiin mitään päivitystä saatavilla? 163 korinen ML, ihan viimeistä mallia niin siinä jos tipillä heittää pienemmän niin se laittaa sen pienemmän heti, eli jos ajaa vaikkapa D päällä ja vaihteena on 2, niin kepistä napauttamalla pienemmälle menee heti 1 päälle ja se ilmestyy siihen näyttöön, näissä vanhemmissahan vaihtuu D vaan 4:ksi ja pitää naputtaa niin kauan että se pienempi menee päälle. Ei kylläkään kovin tärkeä ominaisuus tuo, mutta jotenkin loogisempi.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: c32 amg
No joo onhan se surkeaa ilman lukkoa luisutella, kun ei aina tiedä lähteekö se peräkunnolla alta vai savuaako sisempi kumi, mutta tuohonkin auttaa vauhti ja tekniikka
En tiedä kuinka hyvin tuo Quaifen lukkokaan luisutteluun soveltuu, mutta auttaahan se varmaan talviajoon jos tarvitsee rivakammin kiihdytellä. Talviliukkailla luisuttelu onnistuu kyllä tuolla tavan perälläkin, suurempi miinus tuo automaattiloota ja lähinnä se vaihdejarrutuksen puute. Se hyvä mersussa kyllä, että eturenkaat kääntyy paljon ja voi vetää ihan oikeasti kahva edellä ilman pelkoa että pyörähtää, toisin kuin vanhassa Ladassa
Keppia pohjassa pitämällä pitäisi lootan arpoa paras mahdollinen vaihde kiihtyvyyden kannalta. En kyllä ole kokeillut kun ei ole ollut tarpeen.

En tiedä kuinka hyvin tuo Quaifen lukkokaan luisutteluun soveltuu, mutta auttaahan se varmaan talviajoon jos tarvitsee rivakammin kiihdytellä. Talviliukkailla luisuttelu onnistuu kyllä tuolla tavan perälläkin, suurempi miinus tuo automaattiloota ja lähinnä se vaihdejarrutuksen puute. Se hyvä mersussa kyllä, että eturenkaat kääntyy paljon ja voi vetää ihan oikeasti kahva edellä ilman pelkoa että pyörähtää, toisin kuin vanhassa Ladassa

Keppia pohjassa pitämällä pitäisi lootan arpoa paras mahdollinen vaihde kiihtyvyyden kannalta. En kyllä ole kokeillut kun ei ole ollut tarpeen.
Viimeksi muokannut Pansu, La 21.09.2013 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: c32 amg
Ei ole erikseen tuota varten TCU-päivitystä. Mulla on hyllyssä tuo EC:n TCU boksi, jos sitä haluat kokeilla. Pienemmälle vaihtaminen onnistuu parhaiten kun pidät sitä keppiä naputtelin sijaan painettuna miinus-asentoon niin se vaihtaa automagic pienimmän mahdollisen vaihteen.S202 kirjoitti:Asiasta vaihdelaatikkoon, onko noihin ohjaimiin mitään päivitystä saatavilla? 163 korinen ML, ihan viimeistä mallia niin siinä jos tipillä heittää pienemmän niin se laittaa sen pienemmän heti, eli jos ajaa vaikkapa D päällä ja vaihteena on 2, niin kepistä napauttamalla pienemmälle menee heti 1 päälle ja se ilmestyy siihen näyttöön, näissä vanhemmissahan vaihtuu D vaan 4:ksi ja pitää naputtaa niin kauan että se pienempi menee päälle. Ei kylläkään kovin tärkeä ominaisuus tuo, mutta jotenkin loogisempi.
Itellä menee seuraavasti: ESP päälle ja heität auton sivuttain niin vetää tehot pois ja korjaa asennon. ESP pois niin valo vain vilkkuu kun auto menee sivuttain mutta ei mitenkään merkittävästi pyri sitä korjaamaan.Pansu kirjoitti:Omassa autossa en tiedä kuinka se tapahtui, mutta ei tunnu enää vakautin toimia kuten vakiona, kun sillä voi nyt vetää aivan kahva edellä. Tiedä sitten mikä tuohon on vaikuttanut, ecun ohjelma, tcu ohjelma, vai jokin vika mikä lie. Ennen mitään virityksiä tuolla ei voinut paljon luistossa ajella kun auto korjasi heti asennon.
Tein pari päivää sitten vähän pidemmän lenkin (400 km) ja sain kulutuksen auton mittarin mukaan 10,3 l. Oli oikein ennakoivaa ajoa mäkisessä maastossa mutta tuosta jos haluaa vielä alaspäin niin ajaminen käy jo niin rasittavaksi ettei ole enää mukavaa.
Re: c32 amg
Kesäautolla ei ajeta silloin kun on lunta maassa.Pansu kirjoitti:En oikein ymmärrä koko "kesäauto" hommaa...eri asia jos tää olis edes avo.

Re: c32 amg
Niin no tietty onhan nää mersut niin ruostuvia autojaamgenter kirjoitti:Kesäautolla ei ajeta silloin kun on lunta maassa.Pansu kirjoitti:En oikein ymmärrä koko "kesäauto" hommaa...eri asia jos tää olis edes avo.

Re: c32 amg
Kovempaa ja pisempi matka
Tulomatkalla 9,8 mutta siitä ei ole kuvaa...


Tulomatkalla 9,8 mutta siitä ei ole kuvaa...

Re: c32 amg
Ja voi helvetin talviauto , nyt ei sitten puhalla ollenkaan tuulilasille apukuskin puolelle, mikähän siinäkin mättää....
Re: c32 amg
Tais tulla kesäauto minullakinjuukeli kirjoitti:Ja voi helvetin talviauto , nyt ei sitten puhalla ollenkaan tuulilasille apukuskin puolelle, mikähän siinäkin mättää....

Tää on ilmeisesti joku vakiovika näissä, kun parissa olen törmännyt samaan..prkl paskat mersut

Re: c32 amg
Siellä on vissiin jotkut servomoottorit joiden vivut murtuu helposti. Ainakin ylös/alas puhalluksessa. Liekkö sitten eri puolillekin. Saapi purkaa jonkun verran, että pääsee käsiksi.
Re: c32 amg
Jep ei vaihda jalkatilastakaan puhallusta pois eli ylös/alas vika on, mutta pitääkö toi keskipuhallin kojelaudan päällä ikkunan sulana talvella? siitähän saa puhaltamaan lämmintä lasille, en meinaan ala purkamaan jos se riittää
Re: c32 amg
Ei riitä. Mullakin on jotain häikkää, puhaltaa kokoajan kuskin jalkatilaan. En oo huomannu koittaa että tuleeko tuulilasille. Kesällä jäätyy jalat
Mulla kuuluu tosiaan sellanen tiheä naputus kojelaudasta aina kun auton laittaa käyntiin, kuuluuko jollain muulla? Kuinkahan helkutin kova homma niidenkin korjaamisessa on, jos ne talvella kattois kuntoon 


S124 300TE
W124 300D
W124 300D