c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Tässä on asennettu Mustang Cobran säiliö (vm 03-04).
mustang01.jpg
Tuollaista suunnittelin itelle akun paikalle. Se imisi noin 10 litraa äkkiä mittailtuna.
akkupois01.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Takakonttiin isolla korkilla, niin voi stripillä kaataa kuivajäätä täyteen :thumbup:
wc124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 26.12.2012 00:36

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja wc124 »

Nyt olisi nopeat neuvot tarpeen. Auton päästöt ovat huollossa todettu liian korkeiksi. MAF-anturi vaihdettu, ilmamäärät on ok, mutta kone käy liian "rikkaalla" seoksella? Onko kyse ohjelmoinnista vai mistä? Mistä lähtisitte eteenpäin?
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan ;)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

wc124 kirjoitti:Nyt olisi nopeat neuvot tarpeen. Auton päästöt ovat huollossa todettu liian korkeiksi. MAF-anturi vaihdettu, ilmamäärät on ok, mutta kone käy liian "rikkaalla" seoksella? Onko kyse ohjelmoinnista vai mistä? Mistä lähtisitte eteenpäin?
Mites perushuollot on laiminlyöty, eli öljyt, tulpat, ilmanputsarit? Lambda-anturit, kattien kunto?

Jos MAP-anturi ollut viallinen, vai miksi se ylipäätään on vaihdettu, niin seoksen muodostus olisi hyvä nollata Starilla. Jos sinne on jäänyt tuosta jotain kummittelemaan ja siksi väärä seos.
wc124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 26.12.2012 00:36

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja wc124 »

Pansu kirjoitti:
wc124 kirjoitti:Nyt olisi nopeat neuvot tarpeen. Auton päästöt ovat huollossa todettu liian korkeiksi. MAF-anturi vaihdettu, ilmamäärät on ok, mutta kone käy liian "rikkaalla" seoksella? Onko kyse ohjelmoinnista vai mistä? Mistä lähtisitte eteenpäin?
Mites perushuollot on laiminlyöty, eli öljyt, tulpat, ilmanputsarit? Lambda-anturit, kattien kunto?

Jos MAP-anturi ollut viallinen, vai miksi se ylipäätään on vaihdettu, niin seoksen muodostus olisi hyvä nollata Starilla. Jos sinne on jäänyt tuosta jotain kummittelemaan ja siksi väärä seos.
Huollot tehty ja nuo kaikki vaihdettu. MAP-anturi todettiin vialliseksi. Laitan sulle YV:nä lisää, jos viitsit katsoa ja julkaistaan ratkaisu sitten foorumilla.
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan ;)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tosiaan se seoksenmuodostus kannattaa nollata, jos vaikka ihan siinä vika.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Joku törmännyt ohjaustehostimen räjäytyskuvaan, siis pumpun?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Joku törmännyt ohjaustehostimen räjäytyskuvaan, siis pumpun?
Oot varmaan tämän jo surffannut:

http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... rhaul.html
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Joku törmännyt ohjaustehostimen räjäytyskuvaan, siis pumpun?
Oot varmaan tämän jo surffannut:

http://mbworld.org/forums/c32-amg-c55-a ... rhaul.html
Joo tuon löysin. Käy vähän puolitehoilla tuo tehostin, niin kaipa sille pitäis jotain tehdä..
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Käpsä paperi pakopuolen suunnittelusta (koskee M112 konetta):

http://www.ricardo.com/Documents/Downlo ... _noise.pdf

Muita pakopuolen dokumentteja:

http://www.ricardo.com/en-GB/What-we-do ... le-papers/
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Pansu kirjoitti:
juukeli kirjoitti:Onpa siistin oloisia pönttöjä, ei varmaan ole niitä enää? No kyllä siihen jonkun keksii..
Kaksi halukasta oli ottamaan, joten tein vain kaksi. Kannattaa tosiaan lukaista tämä topikki läpi, ei tässä nyt niin kauhean montaa sivua ole. Itsekin selasin tuon kuvan tuolta aiemmilta sivuilta.
Tekisitkö taas kaksi, voisin myös ottaa tuollasen?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oon tässä katsellut talveksi jotain nelivetoista dieseliä, mutta tuli sellanen ajatus että jos ostaa päräyttäis kunnon lukon tuonne perään :twisted: Quaife olis sen ~1200€, onhan se aika kallis mutta varmasti toimii, eikä käytännössä kulu. Olikos kellään 32:ssa lukkoa? Jotenkin kyllä ihan turhaa koko 350 kaakkia ilman lukkoa.
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Minulla on auto ympäri vuoden käytössä ja ei kyllä ole talvella ollut mitään ongelmia. En oikein ymmärrä koko "kesäauto" hommaa...eri asia jos tää olis edes avo.


Lape: täytyy katsoa jos tässä jossain vaiheessa kerkeisin tekemään, mutta nyt pika pikaa ei onnistu.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

No tottakai tällä nyt pääsee talvellakin samalla lailla ku edellisellä 270:llä. Mutta kun tämä ei niitä liukkaalla parhaiten eteneviä autoja todellakaan oo niin olis edes se lukko. Ja vois se ehkä jossain syrjemmässä mennä kylki edelläkin vähän toiseen tyyliin, kesälläkin. Toisaalta turhan paljon menee bensaa jos tällä talven rällää.
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Siinähän on ajonvakautus niin ei se paljon kylki edellä mene :D Ellet sitten ole sille jotain tehnyt...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ohan siinä se nappi millä sen saa pois. Sama ostaa tehokas etuveto ku lukoton takaveto :problem:
S124 300TE
W124 300D
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

S202 kirjoitti:Ohan siinä se nappi millä sen saa pois. Sama ostaa tehokas etuveto ku lukoton takaveto :problem:
Ei se lähe siitä napista pois. Dynomodella saattaa lähteä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

S202 kirjoitti:Ohan siinä se nappi millä sen saa pois. Sama ostaa tehokas etuveto ku lukoton takaveto :problem:
Niin, se nappi on luistonesto.

Ja luistonesto ja ajonvakautus on eri asioita tässä tapauksessa :wink:


Omassa autossa en tiedä kuinka se tapahtui, mutta ei tunnu enää vakautin toimia kuten vakiona, kun sillä voi nyt vetää aivan kahva edellä. Tiedä sitten mikä tuohon on vaikuttanut, ecun ohjelma, tcu ohjelma, vai jokin vika mikä lie. Ennen mitään virityksiä tuolla ei voinut paljon luistossa ajella kun auto korjasi heti asennon.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jaa a. Niin jäähän se ajonvakautin sinne taustalle, mutta kyllä esp-nappi off asennossa iloisesti saa renkaat savuna ilmaan. Kuminpoltto ja pyöritys tuolla onnistuu kyllä mutta jos lähtee vähän rivakammin ja kaartaa samalla niin sisäkaarteen pyörä vaan suttaa hulluna, tuo siinä ärsyttää. Ja olishan se eteneminen talvellakin ihan erilaista, kun voima tarjottaisiin sille paremmin pitävällä pyörälle. Jos on kokeillut autoa jossa kunnon lukko ja tietää kuinka loogisesti se käyttäytyy kaasua painettaessa niin kyllä tuo lukon puute vaivaa, kun on kuitenki AMG kyseessä :twisted:

Asiasta vaihdelaatikkoon, onko noihin ohjaimiin mitään päivitystä saatavilla? 163 korinen ML, ihan viimeistä mallia niin siinä jos tipillä heittää pienemmän niin se laittaa sen pienemmän heti, eli jos ajaa vaikkapa D päällä ja vaihteena on 2, niin kepistä napauttamalla pienemmälle menee heti 1 päälle ja se ilmestyy siihen näyttöön, näissä vanhemmissahan vaihtuu D vaan 4:ksi ja pitää naputtaa niin kauan että se pienempi menee päälle. Ei kylläkään kovin tärkeä ominaisuus tuo, mutta jotenkin loogisempi.
S124 300TE
W124 300D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

No joo onhan se surkeaa ilman lukkoa luisutella, kun ei aina tiedä lähteekö se peräkunnolla alta vai savuaako sisempi kumi, mutta tuohonkin auttaa vauhti ja tekniikka :thumbup:

En tiedä kuinka hyvin tuo Quaifen lukkokaan luisutteluun soveltuu, mutta auttaahan se varmaan talviajoon jos tarvitsee rivakammin kiihdytellä. Talviliukkailla luisuttelu onnistuu kyllä tuolla tavan perälläkin, suurempi miinus tuo automaattiloota ja lähinnä se vaihdejarrutuksen puute. Se hyvä mersussa kyllä, että eturenkaat kääntyy paljon ja voi vetää ihan oikeasti kahva edellä ilman pelkoa että pyörähtää, toisin kuin vanhassa Ladassa :D

Keppia pohjassa pitämällä pitäisi lootan arpoa paras mahdollinen vaihde kiihtyvyyden kannalta. En kyllä ole kokeillut kun ei ole ollut tarpeen.
Viimeksi muokannut Pansu, La 21.09.2013 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

S202 kirjoitti:Asiasta vaihdelaatikkoon, onko noihin ohjaimiin mitään päivitystä saatavilla? 163 korinen ML, ihan viimeistä mallia niin siinä jos tipillä heittää pienemmän niin se laittaa sen pienemmän heti, eli jos ajaa vaikkapa D päällä ja vaihteena on 2, niin kepistä napauttamalla pienemmälle menee heti 1 päälle ja se ilmestyy siihen näyttöön, näissä vanhemmissahan vaihtuu D vaan 4:ksi ja pitää naputtaa niin kauan että se pienempi menee päälle. Ei kylläkään kovin tärkeä ominaisuus tuo, mutta jotenkin loogisempi.
Ei ole erikseen tuota varten TCU-päivitystä. Mulla on hyllyssä tuo EC:n TCU boksi, jos sitä haluat kokeilla. Pienemmälle vaihtaminen onnistuu parhaiten kun pidät sitä keppiä naputtelin sijaan painettuna miinus-asentoon niin se vaihtaa automagic pienimmän mahdollisen vaihteen.
Pansu kirjoitti:Omassa autossa en tiedä kuinka se tapahtui, mutta ei tunnu enää vakautin toimia kuten vakiona, kun sillä voi nyt vetää aivan kahva edellä. Tiedä sitten mikä tuohon on vaikuttanut, ecun ohjelma, tcu ohjelma, vai jokin vika mikä lie. Ennen mitään virityksiä tuolla ei voinut paljon luistossa ajella kun auto korjasi heti asennon.
Itellä menee seuraavasti: ESP päälle ja heität auton sivuttain niin vetää tehot pois ja korjaa asennon. ESP pois niin valo vain vilkkuu kun auto menee sivuttain mutta ei mitenkään merkittävästi pyri sitä korjaamaan.

Tein pari päivää sitten vähän pidemmän lenkin (400 km) ja sain kulutuksen auton mittarin mukaan 10,3 l. Oli oikein ennakoivaa ajoa mäkisessä maastossa mutta tuosta jos haluaa vielä alaspäin niin ajaminen käy jo niin rasittavaksi ettei ole enää mukavaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:En oikein ymmärrä koko "kesäauto" hommaa...eri asia jos tää olis edes avo.
Kesäautolla ei ajeta silloin kun on lunta maassa. :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:En oikein ymmärrä koko "kesäauto" hommaa...eri asia jos tää olis edes avo.
Kesäautolla ei ajeta silloin kun on lunta maassa. :lol:
Niin no tietty onhan nää mersut niin ruostuvia autoja :lol:
Lape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Su 06.11.2011 22:07
Paikkakunta: Kemi

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Lape »

Mulla on vissiin ecomalli, tuossa on mukana pari lunkkaselällään ohitustakin.
Kuva
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Kovempaa ja pisempi matka :D

Tulomatkalla 9,8 mutta siitä ei ole kuvaa...

Kuva
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Ja voi helvetin talviauto , nyt ei sitten puhalla ollenkaan tuulilasille apukuskin puolelle, mikähän siinäkin mättää....
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

juukeli kirjoitti:Ja voi helvetin talviauto , nyt ei sitten puhalla ollenkaan tuulilasille apukuskin puolelle, mikähän siinäkin mättää....
Tais tulla kesäauto minullakin :lol: Napsutus kuuluu jostain koelaudan alta ja kuskin puolelle ei puhalla.

Tää on ilmeisesti joku vakiovika näissä, kun parissa olen törmännyt samaan..prkl paskat mersut :twisted:
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

Siellä on vissiin jotkut servomoottorit joiden vivut murtuu helposti. Ainakin ylös/alas puhalluksessa. Liekkö sitten eri puolillekin. Saapi purkaa jonkun verran, että pääsee käsiksi.
juukeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 22.07.2013 18:32

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja juukeli »

Jep ei vaihda jalkatilastakaan puhallusta pois eli ylös/alas vika on, mutta pitääkö toi keskipuhallin kojelaudan päällä ikkunan sulana talvella? siitähän saa puhaltamaan lämmintä lasille, en meinaan ala purkamaan jos se riittää
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei riitä. Mullakin on jotain häikkää, puhaltaa kokoajan kuskin jalkatilaan. En oo huomannu koittaa että tuleeko tuulilasille. Kesällä jäätyy jalat :problem: Mulla kuuluu tosiaan sellanen tiheä naputus kojelaudasta aina kun auton laittaa käyntiin, kuuluuko jollain muulla? Kuinkahan helkutin kova homma niidenkin korjaamisessa on, jos ne talvella kattois kuntoon :roll:
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin