123D perävälitykset

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ido59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ti 08.06.2004 00:09
Paikkakunta: Mäntsälä

123D perävälitykset

Viesti Kirjoittaja ido59 »

Onko 80-l alun 240D automaatissa harvempi perä kuin 200D manuaalissa?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Ei. Perävälitykset olivat joka moottorityypille omansa, vaihteistotyypillä ei ollut merkitystä tähän.

Välitykset:
OM615 3,92:1 (200D, 220D)
OM616 3,69:1 (240D)
OM617 3,46:1 (300D)

(OM617.952 3,07:1)
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

raul kirjoitti:Ei. Perävälitykset olivat joka moottorityypille omansa, vaihteistotyypillä ei ollut merkitystä tähän.

Välitykset:
OM615 3,92:1 (200D, 220D)
OM616 3,69:1 (240D)
OM617 3,46:1 (300D)

(OM617.952 3,07:1)
Ilmeinen lukihärö raulilla. :o

Alkuperäisessä kysymyksessä moottorit ovat erikokoiset eli siis selvennyksenä 200D:ssä oli tiheämpi perä kuin 240D:ssä, mutta vaihteistolla ei ole osuutta asiaan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Niin joo , mutta tuli luultavasti selväksi kuitenkin.
Avatar
ido59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ti 08.06.2004 00:09
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja ido59 »

juu selväksi tuli, kiitos paljon Kuva
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

300D ennen v-80 (varmaan) on peränvälitys 3,51. Sen jälkeen 3.46

^ ^ ^
Edit: Make mokas, toi on väärin.
Viimeksi muokannut Kipsu, Ke 04.10.2006 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Dunkelblau123 kirjoitti:300D ennen v-80 (varmaan) on peränvälitys 3,51. Sen jälkeen 3.46.
Ei, 300 D:ssä on aina ollut tuo sama 3,46:1 perävälitys. 15" pyörien kanssa sekä Langissa ja muissa spezialaufbau'issa välitys oli 3,69:1.
3,51:1 ei ole W123:n perävälitys, itseasiassa tuosta 3,51:1:stä en saa mitään järkevää hammastussuhdetta laskettua... mistä lienee siis :roll:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

3,58 välityksinen perä on ainakin olemassa 123:een.

Asensin muuten w123+Om603+5v-laatikko yhdistelmään 240D:n eli 3,69 välityksisen perän. Tuntus aika passelilta siihen...
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

On varmasti aika pirteä lähtemään makuulta... 8)

Niin, tokihan 3,58:1 perävälitys löytyy, mm. 230E:stä.
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Re: ..

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

jarski kirjoitti: Asensin muuten w123+Om603+5v-laatikko yhdistelmään 240D:n eli 3,69 välityksisen perän. Tuntus aika passelilta siihen...
Jaa, no hyvä. Ei ole ilmeisesti meikäläiselläkään ihan väärä valinta tuo W115+OM616+5v-laatikko 3.69 perällä. Käytiin äsken koeajolla...
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

raul kirjoitti:On varmasti aika pirteä lähtemään makuulta... 8)
Kyllä se vielä lähtee kuin norsu makuulta noilla säädöillä :(
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
terppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 18.08.2004 18:10
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mikähän perävälitys mahtaa olla 280 SE:ssä? vuosimallissa 1983.
Mese W126 380SE
Powered by 300D
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

terppa kirjoitti:Mikähän perävälitys mahtaa olla 280 SE:ssä? vuosimallissa 1983.
3,46, ainakin alunperin :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
terppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ke 18.08.2004 18:10
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mutta silloinhan se pitäis olla sama ku 300D W123:ssa mutta mittarin valehtelusta aattelin että siinä olis joku muu? (n.30 näyttää liian vähän)
Mese W126 380SE
Powered by 300D
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mulla on ässässä alkuperäsen 3.46sen tilalla 3.07 ja näyttää noin 15km/h liian vähän...
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

mites noi perät W123, W124, W126, W201 on keskenään vaihtokelpoisia? onko johonki noista saanut perän alle 3.00 välityksellä ja kitkalukolla?
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

w123 ja w126 ennen faceliftiä on vaihtokelpoisia keskenään... ja w201 ja w124 on keskenään vaihdettavissa... ainaki 126sen viissatasissa on alle 3.00 välityksiä... harvin taitaa olla 2.24 mutta ei sovi 201/124siin. millä välityksellä on w124 500E???
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Mika.T kirjoitti:millä välityksellä on w124 500E???
Yhden taulukon mukaan 2.82
400E ja E420 2.24 :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Jani kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:millä välityksellä on w124 500E???
Yhden taulukon mukaan 2.82
400E ja E420 2.24 :roll:
tuollainen 2.24 ASD perä olis sopiva tuohon nokivasaraan. varmaan kestäis riisselin väännöt ihan kevyesti :D
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
mikaks
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 27.09.2006 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mikaks »

Nostan vähän aihetta. Kaverin W123 farkku 300D on tekniikanvaihto jostain
bensamallista 4 lovisella laatikolla ja auto huutaa kuin hinaaja jostain
80 km/h ylöspäin matkaa ajettaessa 4 vaihteella, huippunopeuttakin
kertyy huimat 130 km/h. Kävisikö tähän W123 300D.n autom. versiosta perä,
eli onko oikea välitys tuossa 3,46 ?
Viimeksi muokannut mikaks, To 05.10.2006 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Olisi olemassa taulukko välityksistä kun vain osaisi liittää sen tähän tai johonkin linkkiin. Kyseessä pdf tiedosto, neljä sivua, kattaa mallit
107
114
115
116
123
124
126
129
201
140

Jos kiinnostaa voin panna sähköpostilla tai yv:nä
300td -91, manuaali.
Avatar
mikaks
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ke 27.09.2006 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mikaks »

Olisi olemassa taulukko välityksistä kun vain osaisi liittää sen tähän tai johonkin linkkiin. Kyseessä pdf tiedosto, neljä sivua, kattaa mallit
107
114
115
116
123
124
126
129
201
140
Laita yv.nä
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi !

Nakkaa YV:nä. Aiemmin toisessa topicissa laitoinkin tämän sivun, mutta pistetään uudestaan. Noista taulukoista löytyy kaikenlaisiin spekulaatioihin tietoa :

http://www.surfblau.de/antriebsfragen.html


T: Wade

roiala kirjoitti:Olisi olemassa taulukko välityksistä kun vain osaisi liittää sen tähän tai johonkin linkkiin. Kyseessä pdf tiedosto, neljä sivua, kattaa mallit
107
114
115
116
123
124
126
129
201
140

Jos kiinnostaa voin panna sähköpostilla tai yv:nä
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

roiala kirjoitti:Jos kiinnostaa voin panna sähköpostilla tai yv:nä
Jos vain viitsit niin laita yv:nä minulle. Kiitos!
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Saako tuon pdf:n jotenkin liitteeksi yv:hen? jos ja kun ei niin sähköpostitse saatte kunhan lähetätte osoitteenne minulle.
300td -91, manuaali.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Mulla on W123 perävälitykset excelissä, jostain latasin aikoinaan.
Mukava tutkiskella eri välityksiä ja nopeuksia.
Meilillä voin laittaa jos jotakuta kiinnostaa. :wink:
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Vastaa Viestiin