E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
211 + ruosteettomuus, kyllä takaluukun sauman vierestä löytyy monesta faceliftiä edeltävästä oksidoitumista eli käytännössä ruostetta. Omakohtaista kokemusta useammasta. Mitään läpimätiä nämä ei toki ole muttei ruosteettomiakaan.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Niin, kehoitinkin hankkimaan faceliftin.PYY kirjoitti:211 + ruosteettomuus, kyllä takaluukun sauman vierestä löytyy monesta faceliftiä edeltävästä oksidoitumista eli käytännössä ruostetta. Omakohtaista kokemusta useammasta. Mitään läpimätiä nämä ei toki ole muttei ruosteettomiakaan.
Itsellä ei ehtineet kyllä 2003 ja 2005 vuoden 211: set kerätä ruostetta vähääkään... toki ne olivat aina puhtaita.
Pesu aika tärkeässä roolissa, kun auto on 10 vuotias, kuten alkusarjan 211: set nyt on. Joillain niistä on jo se miljoonakin ajettu... ja huonolla pidolla voi varmaan ruosteen alkua löytääkkin alkusarjan liki 10 vuotiaista, vähemmälläkin ajolla.
Ruosteen alkua voi löytyä myös niistä tojotoista ja audeista 10 vuotiaana, samanverran suolateilla ajettuna, kun pesut on jääneet tekemättä.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Eräs w211 tapaus: Auto oli aina puhdas ja aina huolellinen kuivaus pesun jälkeen, niin silti kahden vuoden ikäisenä ruostetta aivan yllättävissä paikoissa.
Suattanut tietenkin olla vain huono yksilö.

Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Kyllä minun viimeisin S211 -05 ei facelift pukkasi kaksi kuprua keskelle takaluukun ehjää pintaa, huolimatta hyvästä pidosta, kovavahoista jne.
Suoajankaariin, keulan kiveniskeymiin, ovenhelmoihin jne toki vaikuttaa tuo säännöllinen huolenpito.
Mitää tulee topicin alkup teemaan eli 210 koriin niin aina ei auta edes hyvillä pohjilla tehty huolellinen ylimaalaus... Mutta eihän meillä tähellisissä vikoja ole! Erilaisia ominaisuuksia vain
Suoajankaariin, keulan kiveniskeymiin, ovenhelmoihin jne toki vaikuttaa tuo säännöllinen huolenpito.
Mitää tulee topicin alkup teemaan eli 210 koriin niin aina ei auta edes hyvillä pohjilla tehty huolellinen ylimaalaus... Mutta eihän meillä tähellisissä vikoja ole! Erilaisia ominaisuuksia vain

"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Alle 7 tonnin hintaluokassa CDI-väyrynen on paras valinta, kun
pitää ajaa 50-70 tkm vuodessa.
CDI-moottori on taloudellinen ja auto on mukava matka-ajossa
sekä riittävän tilava. Lisäksi auto on luotettava.
Katso nettiautosta, mitä merkkejä on tarjolla yli 600 tkm ajettuna
ja paljonko niistä pyydetään. Markkinat äänestävät rahoillaan.
Osta silti vähän ajettu yksilö ja yritä pitää samaa autoa pitkään.
Monilla merkeillä on tapana mennnä ihan päreiksi, kun kilometrejä tulee
riittävästi. Pinnat kuluvat puhki ja osat kuoleentuvat. Mersu kestää
hyvin kilometrejä.
Yli 600 tkm ajettuja, jopa 30-vuotiaita Mersuja on paljon taksina
Euroopassa. Sekä 210- että 124-korisella dieselillä voi ajaa hyvin 50-70
tkm vuosittain tai enemmänkin.
Paljon ajetun Mersun luotettavuuden edellytyksenä on huolehtiminen
auton kunnosta. Korjaamattomilla vioilla on taipumus tuottaa lisää
vikoja ja harmeja. Ilman huoltoa ja korjauksia ei selviä, mutta kulutusosat
ovat halpoja ja paljon korjauksia voi tehdä itsekin.
Väyrynen on tosiaan ruostuva, mutta kohtalaisen hyvän yksilön voi löytää
etsimällä. Toisissa pohjamaalaus onnistui paremmin ja toisissa huonommin
riippuen maalin iästä upotusaltaassa. Joka tapauksessa kannattaa huolella
tutkia ainakin etujousien yläpään kiinnitys, koska takavetoisissa väyrysissä
se voi pettää ajossa ruostumisen takia.
pitää ajaa 50-70 tkm vuodessa.
CDI-moottori on taloudellinen ja auto on mukava matka-ajossa
sekä riittävän tilava. Lisäksi auto on luotettava.
Katso nettiautosta, mitä merkkejä on tarjolla yli 600 tkm ajettuna
ja paljonko niistä pyydetään. Markkinat äänestävät rahoillaan.
Osta silti vähän ajettu yksilö ja yritä pitää samaa autoa pitkään.
Monilla merkeillä on tapana mennnä ihan päreiksi, kun kilometrejä tulee
riittävästi. Pinnat kuluvat puhki ja osat kuoleentuvat. Mersu kestää
hyvin kilometrejä.
Yli 600 tkm ajettuja, jopa 30-vuotiaita Mersuja on paljon taksina
Euroopassa. Sekä 210- että 124-korisella dieselillä voi ajaa hyvin 50-70
tkm vuosittain tai enemmänkin.
Paljon ajetun Mersun luotettavuuden edellytyksenä on huolehtiminen
auton kunnosta. Korjaamattomilla vioilla on taipumus tuottaa lisää
vikoja ja harmeja. Ilman huoltoa ja korjauksia ei selviä, mutta kulutusosat
ovat halpoja ja paljon korjauksia voi tehdä itsekin.
Väyrynen on tosiaan ruostuva, mutta kohtalaisen hyvän yksilön voi löytää
etsimällä. Toisissa pohjamaalaus onnistui paremmin ja toisissa huonommin
riippuen maalin iästä upotusaltaassa. Joka tapauksessa kannattaa huolella
tutkia ainakin etujousien yläpään kiinnitys, koska takavetoisissa väyrysissä
se voi pettää ajossa ruostumisen takia.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Tuo on tietysti vähän hankalaa autoliikkeessä tuo jousikuppien tarkastus. Vai mitäköhän myyjä sanoo kun pyytää teräsharjaa ja renkaan irrotusta?
Mutta nuo kupit on kyllä oltava kunnossa.

Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Voi ne jousikupit tarkastaa kaupanteon jälkeenkin. Jos on korjaustarvetta, niin korjataan.270w210 kirjoitti:Tuo on tietysti vähän hankalaa autoliikkeessä tuo jousikuppien tarkastus. Vai mitäköhän myyjä sanoo kun pyytää teräsharjaa ja renkaan irrotusta?Mutta nuo kupit on kyllä oltava kunnossa.
Pääasia, ettei auto jää välille jonnekin tien päälle täynnä myytävää tavaraa tms.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Viimeiset 16v 45-60tkm vuoteen ajaneena ja nihilistinä kirjaa pitäneenä näyttäisi että Merssun pitäminen tulee suhteessa halvemmaksi km määrän noustessa.
Samantyyppistä laitettavaa sattunut pääsääntöisesti kaikkiin merkkeihin MB/Audi/Toyota mitä tulee koriin ja alustaan. MUTTA minun kohdalla MB ainut missä kone/vaihteisto/kytkin puoli on aina toiminut 100%. Vanha diesel audi on ainut millä itse en tuohon ajomäärään enään lähde
Ja suomalaisten pyhä lehmä eli toyota on poikkeuksetta pitänyt muuten parhaiten arvonsa.
Samantyyppistä laitettavaa sattunut pääsääntöisesti kaikkiin merkkeihin MB/Audi/Toyota mitä tulee koriin ja alustaan. MUTTA minun kohdalla MB ainut missä kone/vaihteisto/kytkin puoli on aina toiminut 100%. Vanha diesel audi on ainut millä itse en tuohon ajomäärään enään lähde

Ja suomalaisten pyhä lehmä eli toyota on poikkeuksetta pitänyt muuten parhaiten arvonsa.
"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new."
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Talli: BMW i4 M50, X253-350e-4MATIC, S205-220-CDI-4MATIC, W204-350-CDI-4MATIC
Pala tähellistä historiaa: W205/W211/W251….
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Olen kai jonkinlainen vastarannakiiski, mutta aloittajan budjetissa en pidä väyrystä ollenkaan huonona vaihtoehtona. Omalla saman hintaluokan väykyllä tullut puolessatoista vuodessa +60 tkm, eikä auto ole jättänyt minua tielle enkä minä autoa, kuten jotkut asian kiertäen ilmaisevat.
Noita on alle 300 tkm ajettujakin liikenteessä, ja täysin kovapeltisiä. Pintaruoste on mielestäni eri asia kuin se, että kori ei pysy enää kasassa, ja sitä voi löytyä tuplahintaisistakin mersuista. Itselle eteen tulleista huolloista on se kokemus, että monet asiat voi tehdä itse, ja varaosat ovat edullisia. En näe syytä, miksei tuolla voisi ajella 50-70 tkm vuodessa samoin kuin uudemmillakin. Molemmissa tapauksissa autojen pitää olla kunnossa, että niitä voi pitää luotettavina. Kaikkihan nämä vaativat huoltoa.

W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Aloittajan kannattaisi katsella myös 290td koneista väyrystä, JOS löytää oikeasti vähän ajetun tai edes jollain tapaa huolletun yksilön jostain niin sellainen on myös oikein pätevä. Taitaa mennä pienemmällä polttoaineella mitä 320 cdi ja vikamahdollisuuksia on vielä vähemmän.
Tosin sellainen väyrynen ei vielä ole facelift mallia eli sisältä ainakin paljon ankeampi ja päälipuoleltakin vanhanaikaisempi mutta jos tarkoitus on ajaa paljon halvalla niin sitten kannattaa katsella myös niitä.
Ei minusta 50-70 tkm vuodessa on väyryselle yhtään mitää, riippumatta että miten paljon autolla on ennestään ajettu. Kunto riippuu enemmän siitä että miten auto on huollettu.
Tosin sellainen väyrynen ei vielä ole facelift mallia eli sisältä ainakin paljon ankeampi ja päälipuoleltakin vanhanaikaisempi mutta jos tarkoitus on ajaa paljon halvalla niin sitten kannattaa katsella myös niitä.
Ei minusta 50-70 tkm vuodessa on väyryselle yhtään mitää, riippumatta että miten paljon autolla on ennestään ajettu. Kunto riippuu enemmän siitä että miten auto on huollettu.
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Taitaa aika moni etsiä vähänajettua väyrysmersua,jossa ei ole ruostetta
paljoa.Etsimiseen saa varata aikaa 6-7000 budjetilla muutama kuukausi.Ja siltikin on sanomista oston jälkeen.Kilsoja on enemmän ja sitä ruostetta alkaa löytyä
13 vuotta vanha 320 cdi:llä on ajettu 400 tkm minimissään.Jos ei satu naapurin pitoauto olevan kyseessä.


Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Helvetin hyvä autohan väyrynen on lukuunottamatta koria. Ja jos pienet ruosteet ei haittaa menoa, niin laittaa katsastukseen sitä mukaa uutta peltiä jos tarvis. Tai jos on hyvä yksilö niin sutii maalia päälle jos meinaa ruostua. Ajelee 5-10 vuotta ja sen jälkeen auto vaikka paalaukseen. Halpoja kilometrejä autolla joka tuntuu ajessa autolta. Ei nitise ja natise niinku muut "premium" merkit.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Premium-merkeistä BMW ei ainakaan natise eikä kitise, vaikka olis 90-luvun alusta. Mutta kyllähän tuo väykkykin on ihan jees jos ulkokuori ei häiritse.
Omassakin etulokasuojissa pieniä reikiä, mutta ei ne menoa haittaa, kun kaikki pelaa muuten. 


Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Onk` Mersut tosiaankin noin huonoja autoja?sportsman kirjoitti:Ketjun aloittajalle :
Millä autolla ilmoittamassasi hintaluokassa 6-7000 euroa meinaat ajaa 50-70 tkm:n vuodessa ?????
Jos laitat hintaluokaksi 16-17000 euroa niin voit ehkä jotain löytääkin mutta laita 26-27000 niin saa sopivan mersun tuohon käyttöön .

Itse olen höylännyt ´96 vuoden Volvo 850:llä 60 tkm vuoteen jo pian kolme vuotta, eikä ole mitään suurempia ennakoimattomia ongelmia ollut. Hintaahan tuolla keksinnöllä on 1500 ja tuoreella leimalla ynnä uusilla renkailla varmaankin sen 2000 euroa.
Kuluneen 140 tkm aikana kerran on pakoputki katkennut ja se on ollut ainoa tienpäällä tapahtunut insidenssi. Muutoin on vaihdettu öljyjä ja suodattimia, sekä viime kesänä teetätin Virossa 900 eurolla kaikkien jarrulevyjen+palojen vaihdot, jakohihnan vaihdon ja läjän erilaisia puslia ja koiranluita. Ei kai tuollainen 26-27 tonnin Mersukaan sentään huoltovapaa ole?
En kerro tuota elvistelläkseni tai dissatakseni kalliimmilla ajavia (on meillä 20*kalliimpikin auto vaimon käytössä), vaan pikemminkin hämmästelen, miten kujalla jotkut voivat olla sen kanssa, minkä hintaisella autolla voi matkaa taittaa luotettavasti. Se ero Vollella tietysti väyryseen on, että Volvosta ei löydy ruostetta kuin parista kiveniskemästä konepellissä.
Nyt vaan alkaa kyllästymään tuohon belgianrautaan ja Mersuja olen katsellut. 211-sarjalainen kiinnostaisi, mutta ilmeisesti siinä pitäisi haeskella faceliftiä. Vai iskeeköhän siinä kätensä lopputuotteeseen?
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Volvohan on kyllä ihan hyvä ajaa eikä ruostu, mutta se ETUVETO!
Volvoissakin toki ollut jonkun verran vikoja automaateissa.

Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Joo ei varmaan, mutta sitten on penkki kulunut puhki siinä missä mersun penkki on kulmasta vähän nukkaantunut270w210 kirjoitti:Premium-merkeistä BMW ei ainakaan natise eikä kitise, vaikka olis 90-luvun alusta. Mutta kyllähän tuo väykkykin on ihan jees jos ulkokuori ei häiritse.Omassakin etulokasuojissa pieniä reikiä, mutta ei ne menoa haittaa, kun kaikki pelaa muuten.

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Penkkien kuluminen riippuu kyllä paljon kuljettajastakin. Jos on riimuja tai muuta kovaa tai särmikästä jatkuvasti vyöllä/farkut, joissa takataskuissa isot napit, hankautuu penkin nurkka missä tahansa autossa rikki. Entisessä 520-bemussani, 350 tkm, kangaspenkki oli kuin uusi.S202 kirjoitti:Joo ei varmaan, mutta sitten on penkki kulunut puhki siinä missä mersun penkki on kulmasta vähän nukkaantunut270w210 kirjoitti:Premium-merkeistä BMW ei ainakaan natise eikä kitise, vaikka olis 90-luvun alusta. Mutta kyllähän tuo väykkykin on ihan jees jos ulkokuori ei häiritse.Omassakin etulokasuojissa pieniä reikiä, mutta ei ne menoa haittaa, kun kaikki pelaa muuten.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: E 320CDi Avantgardea ostamassa ja ymmällään!
Eikös auton hyvyyttä voi karkeasti arvioida kardaanien lukumäärästä?270w210 kirjoitti:Volvohan on kyllä ihan hyvä ajaa eikä ruostu, mutta se ETUVETO!Volvoissakin toki ollut jonkun verran vikoja automaateissa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006